رفتن به مطلب

قوانین و بازرسی های اپل


پست های پیشنهاد شده

اپل امسال بازرسی‌های جامعی از مجموعه خطوط تأمین‌کننده‌ی قطعاتش در چین انجام داده که از این بازرسی دست خالی بازگشته است.

اپل در سال 2018 اقدام به بازدید و بررسی از خطوط تأمین‌کننده‌ی قطعاتش در چین برای کشف تخلفات بازرسی و شواهدی مبنی بر رشوه‌خواری بازرسی کرده است. Apple همچنین از کارمندان خود در چین بازرسی کرد؛ چراکه انجام هر تخلفی بدون همکاری کارمندانش شرکت امکان‌پذیر نیست.

تأمین‌کنندگانی که اپل آنها را تحت بازرسی قرار داده، همچنان وظیفه‌ی تولید و تحویل قطعات این شرکت را برعهده داشتند؛ یافتن تأمین‌کننده‌ی جدیدی برای قطعاتگوشی های آیفون‌ در چنین مدت کوتاهی کارراحتی نیست.زمانی که این بازرسی ها به پایان رسید، اپل اعلام کرد قطع همکاری با هیچ تأمین‌کننده‌ای لازم نیست؛ زیرا شواهدی از باج‌خواهی یا رشوه‌گیری پیدا نکرده است. در سال 2018 یکی از مدیران اجرایی اپل که مسئول تهیه‌ی قطعات بود و دو عضو خُرد دیگر در تیم مدیریتی تأمین‌کنندگان این شرکت را ترک کردند.این اتفاق درست در زمانی روی داده که اپل بازرسی‌های خود از تأمین‌کنندگان را برای یافتن تخلفاتی نظیر باج‌گیری و رشوه‌خواری شروع کرده بود.

در سال ۲۰۱۰، یکی از مدیران بخش تأمین قطعات به نام پائول شین‌دوین متهم به دریافت یک‌میلیون دلار رشوه از شش شرکت تأمین‌کننده‌ی اپل در آسیا شد. او در آمریکا بازداشت و پس از اعتراف به دریافت این مبلغ از تأمین‌کنندگان، به یک سال حبس محکوم شد. دردادگاه او را به پرداخت ۴.۵میلیون دلار جریمه محکوم شد.

قوانین داخلی شرکت  اپل کارمندان را از دریافت پاداش از تأمین‌کنندگان و رفتن به مهمانی آن‌ها باز می دارد. این شرکت همچنین مجموعه قوانینی برای تأمین‌کنندگان وضع کرده و به‌صورت آنلاین دردسترس قرار داده است. در این مجموعه، به جهت‌گیری اپل در مسائلی همچون نحوه‌ی برخورد تأمین‌کنندگان با نیروی کار (نداشتن تبعیض و سوءاستفاده) اشاره صریح شده ومدیران اپل اعلام کردند که این شرکت به‌شدت با تأمین‌کنندگانی برخورد خواهد کرد که از نیروی کار خردسال استفاده می‌کنند و کارگران را زیر فشار قرار می‌دهند و دستمزد ناکافی به آن‌ها پرداخت می‌کنند. علاوه‌براین، اپل در قانون خود آورده که تأمین‌کنندگان به‌هیچ‌وجه حق ندارند برای به‌دست‌آوردن مزایای غیرقانونی اخاذی، اختلاس، فساد و رشوه‌خواری کنند. با وضع تمام این قوانین سخت گیرانه از سوی مدیران اپل، پول هنگفت موجود در این صنعت بسیاری از تأمین‌کنندگان را وسوسه می‌کند و اپل نیز نباید از این موضوع غافل شود.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...