novin70 0 ارسال شده در آبان 12، 1397 گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در آبان 12، 1397 استش را بخواهید همه به حد کافی در مورد این آپدیت جدید گوگل نوشته اند و طبق معمول شما را نصیحت کرده اند که دست به گیرنده های تان نزنید کاری نمی شود کرد. از شما چه پنهان واقعا کاری نمی شود کرد من در این شش سالی که سئو را به صورت حرفه ای شروع کردم بارها شاهد سقوط کلمه های کلیدی بودم که یک شبه یا طی چند روز یهو یا پلکانی سقوط کردند. استخوان شکسته های سئو می دانند که در این شرایط کاری نمی شود کرد. فقط باید منتظر بود دست نگه داشت تا ببینیم همکاران نادیده خارجی چه چیزهایی می نویسند یا مثلا باز چه تزی می دهند. همان طوری که گفتم فقط باید دست نگه دارید تا اگر سقوط رتبه داشته باشید بدانید تا کجا پیش رفته است. درست مثل یک کشتی جنگی که بعد از اصابت یک اژدر بدون اطلاع ناخدایش منتظر می ماند تا گزارش دقیقی از خسارت داشته باشد. گفتم سقوط! ولی همیشه در آپدیت های جدید گوگل سایت هایی هم نتیجه خوبی می گیرند مثل مجله های پزشکی که این بار رتبه های خوبی گرفتند و صد البته آپارات که در برخی کلید واژه ها رشد کرد. خب احتمالا شما جزو کسانی هستید که افت نتیجه داشته اید مگر نه این نوشته را باهم مرور نمی کردیم! اشتباهاتی که ممکن است انجام بدهیم! هم زیاد است دوستان از قالب عوض کردن گرفته تا تعویض تیم فنی را در کارنامه بعد از تلورانس ها دارند. اگر شما سئو را به صورت حرفه ای و شغلی دنبال نمی کنید احتمالا به این زلزله ها عادت ندارید. کسانی که سئو را به صورت تمام وقت دنبال می کنند می دانند که در هر سال میلادی چندین بار از این آپدیت ها رخ می دهد و هر بار سایت هایی نتیجه خوبی می گیرند و سایت هایی افت می کنند. در پادکستی که ظبط کردم به بررسی این نکته پرداختم که به نظرم در آپدیت گوگل مرداد ماه 97 چه اتفاقی افتاد. سایت های خارجی خیلی زود به این آپدیت واکنش نشان دادند و مقاله های زیادی نوشتند . این بار هم مثل دفعه گذشته که آپدیت فراگیر آوریل 2018 رخ داد فعالان آن ور آبی باز هم نظرشان این بود که کاری نمی شود کرد و کلا باید محتوا و ساختار سایت درست باشد. به طور مثال در سایت seroundtable نوشته است که میدانیم که گوگل گفته است با به روز رسانی Google Medic Update که از اول اوت آغاز شد، هیچ «راهحل»ی وجود ندارد. گوگل فقط میخواهد شما با گذشت زمان سایت خود را بهبود ببخشید، و ممکن است از این بابت جایزهای نیز دریافت کنید. اما سئوها و آنهایی که ضربه منفی از این موضوع خوردهاند میخواهند بدانند چگونه میتوانند به حالت قبل بازگردند. این سایت نوشته است که: با وجود اینکه من شخصا نمیتوانم بگویم لازم است لینکهای بد را حذف کنید و یا صفحه خود را در سئو بهبود ببخشید، تصمیم گرفتم اطلاعات همهپرسیام را از طریق ابزاری به نام Cora، که معروف است به اینکه خیلی عمیق وارد اطلاعات سایت میشود و چیزی برای بهبود بخشیدن در جهت بهتر کردن سئو پیدا می کند استفاده کنم. من خودم سئو کار نیستم و هرگز قبلا ابزارهای سئو مربوط به بهبود بخشی به رتبهبندی سایت را استفاده نکردهام اما میخواستم آنچه این ابزار به من درباره تاکتیکهای خاص سئو برای بهبود رتبهبندی پس از این بهروزرسانی میگوید را به اشتراک بگذارم. قبل از آغاز، در صورتی که آن را ندیدهاید، این اطلاعات بررسی شده به شکل خیلی عجیبی نشان داد که بخش قابل توجهی از سایت ها که تحت تاثیر این بهروزرسانی قرار گرفتهاند، در بخش پزشکی و سلامت بودهاند. به این دلیل است که من آنرا به روز رسانی مِدیک نام گزاری کردم. اما بله، میدانم که اطلاعات بررسی من محدود میباشد. در هر صورت، با نگاه کردن به اطلاعات بررسی در برنامه کورا، من توانستم سایت هایی که رتبهبندی شان بهبود پیدا کرد و بدتر شد را مقایسه کنم و آنچه بین آنها عمومیت دارد را مشاهده کنم. آنچه که در کل به دست می آید این بود که کسانی که شاهد کاهش ربتهبندیشان بودهاند، با داشتن کلیدواژه هایی که سعی می کنند به همان اندازه رتبهبندی خوبی کسب کندد و در محتویاتشان قرار می دهند، نسبتا ضعیف عمل می کنند. چیزهایی مانند کلمات کلیدی در جمله ها، برچسب ها در لیست، فرکانس اصطلاح و سایر مناطق کلمات کلیدی در محتوا ظاهر می شوند و معمولا HTML ها بین سایت هایی که افت کردهاند و سایت هایی که به خوبی کار می کنند پایین ترند. در سمت خارج از صفحه یا همان آف پیچ خودمان، بسیاری از سایت هایی که در رتبهبندی پایین آمدهاند نیز با سیگنال لینک های خارج از صفحه عملکرد خوبی نشان نمیدهند. کورا داده ها را از Moz و Majestic اندازه گیری می کند و نشان می دهد که سایت هایی که بیشترین کاهش را داشتند، بدترین مشخصات بک لینکی را نیز نشان می دهند. پس به سئوهای بهتری نیاز داریم؟ هر سئو کاری میتوانست این را به شما بگوید؟ بله، احتمالا همینطور است. اما دیدن این موضوع بر روی نمودار خیلی جذاب میباشد. در تصویر زیر، کورا A، B و C را روی نمودار رسم کرده است. در این نمودار، A آنجایی است که صفحات «بهبود رتبهبندی گوگل» دارند در کلمات سرچ پیروز میشوند، B آنجاییست که صفحهات «افت رتبهبندی» در آن به طور عمومی کمبود دارند و C صفحاتی است که رقبای سایتهای «افت رتبهبندی» دارند از آنها پیروز میشوند. نمودار با ارزشی به نظر می رسد اگر روی عکس کلیک کنید نسخه بزرگتری را مشاهده خواهید کرد. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.