رفتن به مطلب

تکنولوژی تشخیص دستورات بی صدا


mobin master

پست های پیشنهاد شده

مایکروسافت پروژه جدیدی را در حال تحقیق و بررسی قرار داده که قادر است دستورات تقریبا بدون صدای کاربران را با دقت بالایی تشخیص دهد.

به لطف تلاش‌ ‌های تیم تحقیقاتی  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، این شرکت به این تکنولوژی دست پیدا کرده است و می‌تواند دستورات بی‌صدای کاربران را تشخیص داده و آن‌ها را اجرا کند.نام تکنولوژی فوق سایلنت‌ویس (SilentVoice) است، جریان هوایی که هنگام صحبت کردن از دهان خارج می‌شود را ذخیره می‌کند و به خاطر حساسیت بالایی که دارد، قادر است دستورات بی‌صدای مخاطبان را تشخیص داده و اجرا کند؛ علاوه‌بر این، ماژول مورد نظر این قابلیت را دارد تا با حذف صداهای اضافه‌ی محیط، دستورات را با دقت بالاتر و خطای کمتری اجرا کند.

 SilentVoice یک فناوری جدید محسوب می‌شود که هدف استفاده از آن جایگزین کردن رابط‌های کاربری صوتی می باشد که در اکثر محصولات هوشمند امروزی قرار دارند. کاربران می‌توانند با نزدیک کردن این ماژول به دهان خود، به راحتی دستورات را با صدای بسیار کم نجوا کنند. ماژول مورد نظر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند دستورات (تقریبا) بی‌صدای کاربران که حتی اطرافیانشان هم قادر به شنیدن‌شان نیستند را اجرا کند.

به کمک تکنولوژی سایلنت ویس، به کاربران این امکان داده می شود که در هر مکان و هر زمانی که خواستند، بدون مزاحم شدن اطرافیان، دستورات بی‌صدای خود را اعمال کنند. این ماژول توانایی تشخیص صداهای بسیار پایین (۳۹ دسی‌بل) در مکان‌های شلوغ را دارد و از آن جایی که هوای خارج شده از دهان را تحلیل می‌کند، در ۹۸.۸% شرایط می‌تواند دستورات را به درستی تشخیص دهد.

تکنولوژی سایلنت ویس تنها 85 دستور را میتواند اجرا کند ومیزان خطای آن کمتر از یک درصد ارزیابی می شود. سایلنت‌ویس نیازی به کلمه‌ی فعال‌سازی (همانند چیزی که در دستیارهای صوتی رایج بازار دیده می‌شود) ندارد و در همه حال آماده به کار است.

این پروژه تحقیقاتی هم اکنون در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارد و با ورود به بازار انقلابی بزرگ در زمینه هوشمند سازی دستگاه ها و ابزار های الکترونیکی می باشد.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...