رفتن به مطلب

نکته هایی برای بهترین انتخاب رنگ در طراحی سایت


hemolz

پست های پیشنهاد شده

نکته هایی برای بهترین انتخاب رنگ در طراحی سایت


طبق بررسی های صورت گرفته در طراحی و توسعه سایت های اینترنتی مناسب تر آن است که طراحان سایت بیشتر بر روی انتخاب دسته ای از رنگ های مطلوب برای سایت متمرکز شوند.


البته پیش از گزینش رنگ ها، عوامل زیر را حتما ارزیابی نمایید:


مخاطب سایت چه کسانی هستند (مرد/ زن و خردسال / بزرگسال و ترکیب جمعیتی مختلف)
ملاحظات فرهنگی
هماهنگی با برند یا کالاها
دستیابی و کاربرد راحت
بر این پایه، چند توصیه عملی را برای گزینش رنگ های زیبا، مناسب و چشم گیر طراحی سایت پیشنهاد می کنیم.


محیط های سفید
شما تنها با افزودن فضایی میان قسمت های گوناگون محتوا و بلوک های رنگی می توانید فضاهای متفاوتی را در طراحی سایت ایجاد کنید.


رنگ های ویژه سایت
اگر می خواهید رنگ ها در همه مرورگرها و همه دستگاه ها به یک صورت اجرا گردد، به کارگیری از رنگ های ویژه وب لازم می باشد به این دلیل که دستگاه های گوناگون احتمال دارد رنگ ها را به صورت متفاوتی نمایش بدهند.


از گستره رنگی زیادی استفاده نکنید
در انتخاب رنگ به منظور طراحی سایت، ساده ترین حالت ممکن را در نظر بگیرید. در انتخاب رنگ ها بیشتر دقت کنید و از بکار بردن رنگ های زیاد خودداری کنید.


پایین آوردن وضوح تصویر یا بالا بردن شفافیت کار بدی نمی باشد
می توانید با پایین آوردن وضوح تصاویر زمینه، به رنگ ها شفافیت بدهید و کنتراست زیادی میان متن و زمینه پدید آورید.


به کار نبردن از رنگ های متناقض
رنگ لینک های کلیک شده
خیلی از سایت ها به منظور راهنمایی بهتر مخاطبان، از رنگ maroon بهره می گیرند. که دقت کنید از این رنگ در رنگ بندی منوهای اصلی استفاده نکنید چون ناخودآگاه باعث سردرگمی کاربران می شود.


رنگ لینک ها
اکثر سایت های معروف از رنگ آبی به منظور لینک ها بهره می گیرند و این به یک استاندارد بدل گشته که چشم مردم به آن عادت کرده است.


تیره تا روشن
خیلی از طراحان سایت، گزینش رنگ های خنثی را در اولویت خود دارند و از ترکیبی از تنالیته های گوناگون همان رنگی که انتخاب کرده اند هم استفاده می کنند. این نوع ترکیب رنگ حاصل از رنگ های خنثی نسبت به حالتی که با رنگ های اصلی کار شده باشد، فشار کمتری به چشم وارد می کند.


کنتراست یا تضاد
تضاد رنگ یکی از فاکتورهای اثرگذار در حفظ بازدیدکننده می باشد. تأثیر رنگ های متضاد متن و پس زمینه در قابل خواندن بودن متن خیلی پراهمیت می باشد.


انتخاب رنگ براساس اهمیت موضوع
سایه ها و گرادینت ها
مواقعی با همان رنگ های موجود و اندکی تغییر در درجه بندی رنگ ها و یک سایه در زیر لوگو، می توان ظاهر جدیدی به وبسایت داد.


متن روشن در زمینه تیره
استفاده از رنگ های به اصطلاح فسفری، فاجعه ای دیگر است
توجه به ملاحظات فرهنگی
ببینید مخاطبان هدف سایت شما چه افرادی می باشند کجا زندگی می کنند و چه فرهنگی دارند و نسبت به رنگ های مختلف چه احساس و نظری دارند.


از رنگ علامت تجاری و رنگ های سازگار با آن استفاده کنید.


برای گزینش رنگ اصلی طراحی سایت باید کمی خلاقیت به خرج بدهید، این زیاد سخت نیست و به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد ولی سختی کار آنجاست که بتوانید تناسب رنگ ها را با یکدیگر رعایت کنید . زیاد نگران این موضوع نیز نباشید چون امکانات و ابزارهای در سایت های مختلف وجود دارند که با کمی جستجو در اینترنت می توانید از آنها استفاده بهینه کنید و در واقع کار شما را راحت تر کرده اند.


وب سایتی برای انتخاب بهترین رنگ در طراحی سایت

یکی از این امکانات و ابزارها توسط شرکت ادوبی ارائه شده است. شرکت ادوبی ابزاری به نام کولر یا همان رنگ را به مجموعه اش افزوده است که بهترین ابزارهای انتخاب و مدیریت رنگ را به شما می دهد. در کولر مجموعه ادوبی، شما قادرید به آسانی و تنها با برگزیدن یک رنگ، بقیه رنگ های مرتبط با آن رنگ را برای طراحی وب سایت خودتان انتخاب کنید و از طرفی همه استانداردهای لازم برای این انتخاب را نیز رعایت کنید.


آمیزه رنگ هایی که از قبل تعریف شده اند به شما این مجال را می دهند تا ذخیره سازی تنظیمات را توسط آن انجام بدهید. قابلیت های کولر عالی است و تنها به چند مورد خلاصه نمی شود. به تازگی قابلیت گزینش رنگ سایت هوشمند از درون تصویر هم به این مجموعه افزوده شده است.


همچنین شرکت ادوبی کولر ویژه ای را برای سیستم عامل iOS و API انتشار داده اشت که به همراه انجمن تخصصی آن، همه خواسته های یک طراح وب سایت حرفه ای را در زمینه رنگ برآورده می نماید.


انتخاب بهترین رنگ برای طراحی سایت فروشگاهی و فروشگاه ساز

سایت های دیگری نیز هستند که در این زمینه خدمات می دهند با کمی گشت در اینترنت می توانید از آنها بهره مند شوید و در طراحی سایت فروشگاهی که رنگ در آن نقش مهمی را دارد، از آنها استفاده کنید. در طراحی سایت فروشگاه ساز علاوه بر جذابیت و رنگ بندی متناسب باید در کنار هم بودن رنگ ها نیز حالت منطقی داشته باشند تا چشم مشتری ها و کاربرانی را که مدت زیادی مشغول بررسی و ارزیابی محصولات و خدمات شما هستند را آزار ندهد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...