رفتن به مطلب

پوسیدگی دندان وایجاد حفره و سوراخ در دندان ها


parhamdent

پست های پیشنهاد شده

پوسیدگی دندان وایجاد حفره و سوراخ در دندان ها از شایع ترین بیماری های دهان شناخته شده در انسان است . روند پوسیدگی عبارت است از :

• فاسد شدن دندان 

• تخریب مینای دندانها 

• از بین رفتن لایه سخت و بیرونی دندان های 

• یک لایه چسبنده از باکتری ها که روی دندان های شما قرار می گیرند.

 هنگامی که غذاها یا نوشیدنی های حاوی قند را می خورید و یا می نوشید ، باکتری ها در روی دندان ها ، اسید هایی تولید می کنند که مینای دندان را در معرض آسیب قرار می دهند. چسبیده شدن این اسیدها روی دندان ها ، در طول زمان می تواند مینای دندان را از بین ببرد.

انواع پوسیدگی در دندان ها به چه صورت است؟

پوسیدگی دندان در کودکان معمولا پوسیدگی های ناشی از استفاده زیاد از شیشه شیر می باشد که کودکان عادت دارند در هنگام خواب شیشه شیر خود را از دهان خارج نکنند ، این نوع از خرابی دندان ها می تواند بسیار بع سرعت دندان های کودک را نابود کند. زیرا دندان های کودک به طور مستقیم در تمام طول شب با کربوهیدرات در ارتباط است به همین علت باکتری ها به سرعت و راحت در دهان او رشد خواهند کرد.

در بزرگسالان نیز معمولا ریشه های دندان ها دچار اسیب می شوند.که باعث تحلیل رفتن لثه در آنها خواهد شد و خشکی های دهانی را در آنها بروز می دهد و همین خشکی دهان ، بزاق کمتری را تولید می کند که مکان رشد بهتر را فراهم می کند. یکی از دلایل بروز خشکی های دهانی می تواند مصرف برخی از داروها باشد که بهتر است قبل از مصرف آنها مشورت های لازم را با پزشک خود انجام دهید.

o علت وعوامل پوسیدگی دندان ها کدامند؟

دلایل بسیاری برای پوسیده شدن ها وجود دارند .خوراکی های مانند کربوهیدرات و دیگرغذاها 

باعث می شوند پلاک های موجود در دهان  که خود از باکتری ها تشکیل شده اند ، اسیدهای بیشتری تولید کنند که این اسید های تولید شده خود عامل از بین رفتن دندان های فرد خواهد شد.

و به مرور و با گذشت زمان اگر این پوسیدگی های اولیه در مراحل ابتدایی درمان نشوند بسیار وسیع تر خواهند شد و مینای دندان را سوراخ خواهند کرد 

 

. اما اگر با گذشت زمان این پوسیدگی ها به موقع درمان نشوند ،  بزرگتر ووسیع تر خواهند شد. اسید تولید شده توسط باکتری ها می تواند از طریق منافذ ریز به مینای دندان نفوذ کند. به این ترتیب پوسیدگی دندان در ناحیه نرم ترعاج دندان که بخش اصلی دندان محسوب می باشد، به تدریج گسترش پیدا می کند. با ایجاد پوسیدگی در عاج دندان ، به تدریج مینای  روی آن نیز دچار پوسیدگی خواهد شد. و با سهل انگاری و عدم درمان به موقع این پوسیدگی ها به ریشه دندان می رسند. 

o از چه وسیله هایی می توان برای تمیز کردن دندان ها استفاده کرد؟

امروزه با افزایش سطح اگاهی و بهداشت در همه جوامع بشری ، انواع و اقسام متفاوتی از وسیله های نگهداری و مراقبت از دنها و دندان ها اختراع شده است و معمولا به راحتی می توان آنها را تهیه و از انها استفاده کرد. اگر ازاین وسیله ها به درستی استفاده شود معمولا به بهترین وجه به سلامت دهان و دندان ها کمک می کنند و عمر مفید دندان ها را افزایش خواهند داد.برخی از این وسایل عبارتند از:

1. مسواک هایی با کیفیت بالا 

2. مسواک های دستی و برقی

3. انواع دهان شویه ها

4. انواع و اقسام

 

ترمیم پوسیدگی دندان با کلینیک پرهام

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...