Moderator 30 ارسال شده در آبان 19، 1393 گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در آبان 19، 1393 زمانی که در حال بررسی کلمات کلیدی برای شغل خود هستید٬ به احتمال زیاد کلمات یک یا دوبخشی را انتخاب خواهید کرد که باور دارید مخاطبان بیشتر به دنبال آنها هستند. چیزی که نمیدانید این است که با انتخاب این کلمات در حال لطمه زدن به استراتژی سئو خود هستید. استراتژی سئو باید برنامهای باشد تا از طریق آن به بهترین نتایج ممکن در بهترین شکل ممکن برسید٬ اما آیا کلماتی که تصور میکنید کاربران آن را بیشتر جستجو میکنند بهترین کلمات هستند؟ نمیتوان به طور قطعی جواب مثبت یا منفی ارائه کرد اما بررسیها نشان داده است که انتخاب کلمات کلیدی کوتاه ( Short Tail Keyword ) تنها باعث ضربهزدن به استراتژی بهینهسازی سایت خواهد شد. ما در عصر تکنولوژی زندگی میکنیم دستیارهای صوتی مانند سیری یا کورتانا در حال تبدیل به ابزار اصلی کاربران برای رسیدن به هدف هستند٬ حتی گوگل هم این موضوع را درک کرده و سعی در تبدیل موتورجستجو خود به دستیار صوتی را دارد. زمانی که کاربران از دستیارهای صوتی سوالی را میپرسند از کلمهی کلیدی استفاده نمیکنند بلکه با آنها همانطور که با باقی مردم صحبت میکنند٬ صحبت میکنند. به بیان دیگر دستیارهای صوتی از اولین ابزارهایی هستند که کاملا براساس Long Tail Keywords کار میکنند. به جای انتخاب کلمات کلیدی کوتاه باید برای کلمات کلیدی طولانی ( Long Tail Keywords ) برنامه ریزی داشته باشید. اول از همه بدانید که اگر شما هم کلمات کلیدی کوتاه را انتخاب کنید پیرو راه اکثریت هستید٬ یعنی همه در حال برنامهریزی و فعالیت برای این کلمات هستند و اگر همه به سمت موضوع خاصی میروند بدانید که امکان استفاده از پتانسیل حداکثری آن برای شما وجود نخواهد داشت.به طور مثال اگر کلمهی “بازاریابی” را جستجو کنید با ۷۲۷/۰۰۰ نتیجه روبهرو خواهید شد٬ این عدد عملا حضور شما به عنوان یک سایت تازهکار یا کمتر فعال در این حوزه را در صفحات اول غیرممکن میکند. حال اگر کلمهی “بازاریابی درونگرا” را انتخاب کنید با ۹۱/۰۰۰ نتیجه برخورد میکنید که به مراتب کمتر از کلمهی قبلی است اما هنوز هم تعداد بالایی از سایت در این کلمه حضور دارند. اگر مقداری کلمه را طولانیتر کنیم مثلا “آموزش بازاریابی درونگرا” را انتخاب کنیم به ۸۱/۰۰۰ نتیجه خواهیم رسید که مسلما امکان دیدهشدن سایت را افزایش خواهد داد. انتخاب کلمهی “بازاریابی” بسیار وسوسه برانگیز است اما اگر شرکت تازهکاری هستید و یا هنوز پتانسیل رقابت با بهترینهای این عرصه را ندارید انتخاب این کلمه به شکست منجر خواهد شد. فکر نکنید که میگوییم استراتژی بهینهسازی خود را فراموش کنید و با طولانی کردن کلمات عملا از این خانه به آن خانه حرکت کنید و با مشتریان بالقوه حرف بزنید٬ نه٬ هدف ما این است که استراتژی بهینهسازی خود را به سطحی برسانید تا از عواملی که شما را از بقیه متفاوت میکند استفاده کنید. در نتیجه به مخاطبینی خواهید رسید که احتمال تبدیل آنها به مشتری یک شرکت کوچک بیشتر است. نکات مثبت کلمات کلیدی طولانی بسیار عالی هستند: همهی اینها در کنار این که کسی که از طریق کلمات کلیدی طولانی وارد سایت میشود به احتمال زیاد از خدمات شما استفاده خواهد کرد چون هدف مشخصی دارند. مثلا اگر در انتخاب کلمات کلیدی کوتاه از هر ۱۰۰ مخاطب ۱ نفر به مشتری تبدیل میشود ( نرخ تبدیل CR=1% ) در کلمات کلیدی طولانی از هر ۱۰ مخاطب ۱ نفر به مشتری تبدیل خواهد شد ( نرخ تبدیل CR=10% ) که عدد بسیار خوبی است. ( برای آشنایی بیشتر با نرخ تبدیل این مقاله را مطالعه کنید.) بخش سخت آنجایی است که استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوا سختتر از کلمات کلیدی کوتاه است. زمانی که از Short Keywords استفاده میکنید کلمات یک یا دوبخشی هستند اما کلمات کلیدی طولانی چندین بخشی هستند و استفاده از آنها به صورتی که طبیعی بهنظر برسد سخت است. برای استفاده از این کلمات باید خلاقیت زیادی داشته باشید و فکر نکنید کلمات را دقیقا همانطور که هست باید مورد استفاده قرار دهید. به طور مثال اگر کلمهی شما “آموزشی بازاریابی درونگرا” است میتوانید از کلماتی مانند “منابع آموزشی بازاریابی درونگرا به زبان فارسی” در متن استفاده کنید. دقت کنید٬ ببینید چقدر کلمات بهتر شدند و چقدر به کاربران در رسیدن به هدف کمک خواهند کرد. مگر هدف شما جز این است؟ جز این که مخاطبین پیدا کنید که از طریق ارائه بهترین نتایج آنها را قانع کنید تا به مشتری تبدیل شوند؟ همچنین زمانی که شما به این که در انتخاب کلمات از دید مشتری نگاه کنید٬ این باور و تفکر در کل استراتژی بازاریابی وارد خواهد شد و تاثیر دیدگاه مشتری را متوجه خواهید شد. دنبال راه دیگری برای انتخاب این گونه کلمات هستید؟ بسیار ساده است یک کلمه را در گوگل جستجو کنید و از طریق پیشنهاداتی که خود گوگل ارائه میکند میتوانید متوجه شوید که مخاطبان دقیقا به دنبال چه کلماتی هستند. اگر در زبانی جز فارسی فعالیت میکنید سایتهایی مانند Quora به شما در درک بهتر آنچه کاربران به دنبال آن هستند بسیار کمک میکند. سوالهایی که در حوزهی کاری شما پرسیده میشود بهترین منبع برای انتخاب کلمات کلیدی طولانی و تولید محتوا هستند. در نهایت ابزارهای حرفهای مانند Google Adwords. Google Analytics و Google Webmaster Tools دادههای بسیار زیادی دارند که در صورتی که بتوانید از آنها استفاده کنید٬ قطعا به بهبود استراتژی بهینهسازی و بازاریابی شما کمک خواهند کرد. کوتاه شاید زیباتر باشد اما در موضوع کلمات کلیدی٬ کلمات کلیدی طولانی ممکن است سود بیشتری برای شرکت در نتایج جستجو داشته باشند. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
پست های پیشنهاد شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.