• اطلاعیه ها

    • Masih

      برخوردی شدید با تاپیک های تبلیغاتی   شنبه, 12 آبان 1397

      درود، از این لحظه به بعد، تمامی تاپیک های تبلیغاتی سبک رپرتاژ که با هدف جمع آوری بک لینک در انجمن های بیست اسکریپت ایجاد می شوند، حذف شده و دسترسی کاربر خاطی نیز مسدود خواهد شد.

darkoob1

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره darkoob1

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
  • انجمن ساز مورد علاقه
  • آدرس سایت
    http://darkoob.co.ir/
  1. همانطور که می دانید طراحی یک سایت فقط آغاز یک فعالیت مجازی می باشد . برای آنکه از یک سایت بتوان بهره برد و همچنین منبع درآمدی برای صاحبان آن باشد ابتدا باید توسط کاربران شناخته شود. اما یک سایت بعد از ساخته شدن به سرعت مورد بازدید کاربران قرار نمی گیرد بلکه باید فعالیت هایی روی آن انجام داد تا شایسته نمایش دادن به کاربران باشد . دلیل محبوبیت موتور جست و جوی گوگل نیز این است که در صفحه اول آن هر سایتی وجود ندارد بلکه باید فاکتورهایی را رعایت کند تا گوگل آن را به کاربران در صفحه اول خود نمایش دهد . صفحه اول لیست نتایج جست و جو گوگل قرار گرفتن یعنی آغا موفقیت و سودآوری از فعالیت های مختلف در سایت های مذکور ، برای آنکه سایتی در این جایگاه قرار بگیرد باید بهینه شود به عبارتی دیگر فاکتورهای سئو را رعایت کند . سئو چیست بحثی که این روزها در حوزه طراحی سایت بسیار داغ می باشد سئو است . سئو به معنای بهینه سازی سایت برای رسیدن به صفحه اول جست و جو کلمات کلیدی مرتبط می باشد . سئو متشکل از فاکتورهایی است که با انجام آنها سایت مورد نظر بهینه می گردد . سئو دو قسمت دارد ؛ سئو داخلی که مربوط به تمامی فعالیت های داخل سایت در راستا بهینه سازی می باشد و سئو خارجی که مربوط به فعالیت های خارج از سایت است که برای بهینه سازی انجام می گیرد . هر کدام از این فاکتورهای خارجی و داخلی خود شامل موارد مختلفی می باشند . در این قسمت ما می خواهیم در ارتباط با یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی ” بک لینک سازی ” سخن بگوییم . بک لینک سازی چیست همانطور که گفته شد یکی ار فاکتورهای سئو خارجی بک لینک سازی می باشد . بک لینک سازی به معنای گذاشتن لینک صفحات یک سایت در یک صفحات یک سایت دیگر است . بازاریاب ها ، بک لینک سازی را یکی از شیوه های تبلیغات می دانند . وقتی لینک یک صفحه از سایت ما در یک سایت دیگر قرار می گیرد بازدید کنندگان سایت مذکور به سایت ما نیز مراجعه می کنند بدین ترتیب سایت مورد نظر کار تبلیغ صفحات سایت ما را انجام داده است . در سال های اخیر بک لینک سازی و ساخت لینک برای گوگل بسیار مهم بوده است ، در همین راستا نیز سایت هایی پدید آمدند که خرید و فروش لینک می کردند. این مسئله باعث گردید سئو بسیاری از سایت ها به یکباره تغییر کند و آنها به صفحه اول موتور جست و جو برسند . به همین دلیل گوگل بعد از مدتی با توجه به رتبه دار شدن سایت های بی کیفیت به وسیله بک لینک سازی ، فیلترهای مختلفی برای بک لینک سازی ایجاد نمود تا از به وجود آمدن ترافیک بازدید کننده به سوی یک سایت در مدت زمان کمی جلوگیری نماید . خرید و فروش لینک و سرازیر شدن یکباره تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به یک سایت باعث گمراهی گوگل می شد به همین دلیل گوگل سخت گیری های خود را آغاز کرد . بعد از مدتی افراد مختلف بر این باور بودند که بک لینک سازی دیگر اثری بر سئو ندارد و انجام دادن آن فرقی با انجام ندادنش ندارد . البته امروزه نیز برخی از افراد هنوز بر این باورند. براساس نتایج و ارزیابی های انجام گرفته بک لینک سازی همچنان یکی از فاکتورهای مهم سئو می باشد به شرط آنکه قوانین مربوط به آن رعایت شود و تقلبی در بک لینک سازی انجام نگیرد . برای آنکه این فاکتور برای سئو موثر واقع شود باید از لینک های با کیفیت استفاده شود . بعد از آنکه برخی از بک لینک گذاری های تاثیر منفی بر سئو گذاشت ، افراد بک لینک ها را به 2 دسته تقسیم نمودند . بک لینک های با کیفیت و بک لینک های بی کیفیت . بک لینک با کیفیت برای آنکه در هر کاری موفق شد باید بهترین راه را انتخاب نمود و از انجام کارهای منفی و تقلب پرهیز کرد . بدین ترتیب در هر فعالیت و شغلی که باشید به موفقیت خواهید رسید . بک لینک سازی نیز ، هم از راه منفی امکان پذیر است هم از راه مناسب . از این رو اگر بک لینک سازی شما مناسب و موثر باشد به آن بک لینک با کیفیت می گویند . تجربه ثابت کرده است اگر یک سایت مطالب بسیاری داشته باشد همچنین فاکتورهای سئو را نیز رعایت کرده باشد با این حال اگر بک لینک سازی نکند رشدی در موتورهای جست و جو نخواهد کرد .پس به یاد داشته باشید . با توجه به تقلب برخی از سایت ها در استفاده از بک لینک ها برای ارتقا سایت ، شرکت گوگل در یکی دو سال اخیر کیفیت بک لینک ها را ارزیابی می کند سپس بر اساس کیفیت آنها امتیاز می دهد . برای آنکه بتوان بک لینک های با کیفیت به دست آورد باید محتوای با کیفیت و مناسب و جامع داشت پس ابتدا محتوای خود را ارزیابی نمایید تا جایی که امکان دارد آن را کامل و جامع کنید بطوری که بتوان آن را به اشتراک گذاشت به معنایی دیگر محتوای شما باید مفید و آموزنده باشد تا سایت های رقیب نیز بتوانند از آن استفاده نمایند . مهمترین اصل در سنجش کیفیت یک بک لینک مرتبط بودن سایت مقصد و مبدا می باشد . به معنایی دیگر کلمه کلیدی شما که در آن می خواهید رتبه دار شوید باید با سایتی که در آن بک لینک سازی می کنید مرتبط باشد . بدین ترتیب بک لینک سازی شما موثر واقع شده و گوگل آن را بک لینک با کیفیت تلقی می کند . دومین نکته که در بک لینک سازی باید رعایت نمایید کیفیت محتوایی است که لینک شما در آن صفحه قرار میگیرد . محتوای صفحه مورد نظر باید کامل و مفید باشد در این صورت با کیفیت خواهد بود . زیرا معمولا سایت هایی که محتوای خوبی دارند از رتبه مناسبی برخوردار می باشند . استفاده از بک لینک های متنی بسیار موثر تر از بک لینک بصورت تک کلمه یا لینک است . به معنایی دیگر لینک صفحات شما بهتر است به صورت جمله در متن و محتوای صفحه مورد نظر قرار بگیرد . برای آنکه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید بهتر است در محتوا و مقاله های خود از کاربران بخواهید که به صفحات شما لینک بدهند . بهترین جا برای بک لینک سازی انجمن های وبلاگ ها هستند زیرا بک لینک سازی در این انجمن ها رایگان می باشد .البته همانطور که گفته شد باید با سایت شما مرتبط باشند . بک لینک سازی در سایت های معتبر نیز سریع ترین راه می باشد به شرط آنکه با مطالب سایت شما مرتبط باشند و البته این کار کمی سخت می باشد و برخی از سایت ها در قبال دریافت مبالغی لینک شما را در سایت خود قرار می دهند . یکی از راه های بک لینک سازی اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می باشد . این روش نیز برای بک لینک سازی بسیار مناسب می باشد . با توجه به اینکه تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در حال افزایش می باشد . پس وقتی صفحات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید بازدید کنندگان سایت شما هم افزایش می یابند . هدف از بک لینک سازی نیز افزایش بازدیدکننده می باشد . بک لینک بی کیفیت چیست در همه کسب و کارها و مشاغل افرادی هستند که از راه های مناسب نمی خواهند به نتیجه برسند و سعی می کنند با امتحان راه های دیگر سریع تر به نتیجه برسند . در همین سال های اخیر سایت هایی به وجود آمدند که خرید و فروش لینک می کردند . بدین صورت که سایت مورد نظر با انتخاب یک پکیج بسته به تعداد لینک ها و با هزینه های مختلف ؛ سایت فروشنده لینک صفحات آن را در سایت های مختلف قرار می دهد . در همان ابتدا بسیاری از سایت ها از این راه به نتیجه رسیدند . امروزه نیز سایت هایی وجود دارند که با امتحان این راه به نتیجه می رسند اما مشکل کار اینجاست که عنکبوت های گوگل به سرعت این موضوع را می فهمند و سایت مذکور را به جایگاه واقعی خود بر می گردانند در برخی از مواقع نیز سایت ها پنالتی می شوند . همانطور که گفته شد گوگل کیفیت بک لینک ها را ارزیابی می کند و بسته به کیفیت آنها امتیاز می دهد. در بک لینک سازی به صورت خرید از سایت های فروش لینک ، لینک سایت مذکور در ده ها سایت قرار می گیرد در این بین سایت های اسپم نیز وجود دارند ، همچنین سایت هایی هستند که هیچ ارتباطی با سایت مذکور ندارند . از این رو کیفیت بک لینک سازی آنها کاهش می یابد. این بک لینک ها بی کیفیت هستند و نه تنها تاثیر مثبت ندارند بلکه امکان دارد به پنالتی شدن سایت بی انجامد . وقتی بک لینک خریداری می کنید در مدت زمان کمی ترفیک بالایی از بازدید کننده به سمت سایت شما سرازیر می شود . این اقدام چون غیر عادی است سریعا توسط گوگل شناسایی می گردد و تقلب محسوب می گردد . به یاد داشته باشید که در سایت های غیر مرتبط بک لینک سازی نکنید زیرا تاثیری نخواهد داشت هر چه ارزان باشد . سایت هایی که با شما مرتبط هستند اما از محتوای خوبی برخوردار نیستند ، برای بک لینک سازی تاثیر مثبتی نخواهند داشت . جمع بندی در کل باید به یاد داشته باشید که تعداد بک لینک ها برای گوگل اهمیت چندانی ندارند بلکه کیفیت آنها است که تاثیر مثبت می گذارد. بک لینک سازی در 10 سایت غیر مرتبط در مقابل بک لینک سازی در یک سایت معتبر و مرتبط بدون تاثیرب خواهد بود . پس در بک لینک سازی اعتبار صفحه و سایت ، مرتبط بودن محتوا ، کیفیت محتوا ؛ باید برای شما مهم باشد زیرا این موارد هستند که تاثیر مثبت خواهند گذاشت . طراحی سایت و بهینه سازی سایت با دارکوب http://darkoob.co.ir
  2. همانطور که می دانید امروزه بسیاری از مردم در فضای مجازی یا اینترنت حضور مداوم و مکرر دارند بدین ترتیب برخی از افراد با نوآوری و خلاقیت در این فضا حداکثر سود را از حضور مردم حاصل می شوند . نابغه های متعددی توانسته اند با طراحی اپلیکیشن و یا سایت ها مردم را به سمت خود جذب نمایند . با گسترش این اپلیکیشن ها و وب سایت ها نام شبکه اجتماعی یا social network نهاده شده است . از قبیل تلگرام ، فیس بوک ، اینستاگرام و… . شبکه های اجتماعی برای کاربران بسیار جذاب می باشد بطوری که 80 درصد از جمعیت جهان حداقل در یکی از این شبکه ها حساب کاربری دارند . با گسترش شبکه های اجتماعی و همچنین افزایش کاربران آنها مشاغل و کسب و کار های جدید و نو پدید آمده است بطوری که یک فرد می تواند بدون خارج شده از منزل کسب درآمد کند . با این حال همچنان طراحی سایت و کسب درآمد از طریق آن نسبت به شبکه های اجتماعی پیشتاز می باشد. در این مقاله می خواهیم تا از اهمیت شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آنها در وب سایت ها سخن بگوییم . اهمیت لینک شبکه های اجتماعی در وب سایت ها همانطور که گفتیم بیشتر از نیمی از مردم در شبکه های اجتماعی عضویت دارند . ماهیت شبکه های اجتماعی بطوری است که بستر خوبی برای تبلیغات می باشد در همین راستا است که مشاغل مختلفی در آنها پدید آمده است . با این حال اغلب افرادی که می خواهند در فضای مجازی فعالیت نمایند یا صاحبان مشاغل ؛ همچنان ترجیح می دهند فعالیت خود را ابتدا از سایت شروع نمایند . شبکه های اجتماعی هرچه هم که کاربران بسیاری داشته باشند و بازدیدکنندگان روزانه آنها زیاد باشد ؛ نمیتوانند کاربرد وب سایت را داشته باشند یکی از دلایل آن هم می تواند فیلتر شدن دوره ای آنها باشد . شبکه های اجتماعی به دلیل نوپا بودن اطمینان کمتری را از سوی کاربر نسبت به سایت جذب نموده اند . از این رو برای شروع فعالیت به شما پیشنهاد می کنیم حتما از ایجاد یک سایت آغاز نمایید بدین ترتیب قدم اول را مستحکم برداشته اید . اما اهمیت شبکه های اجتماعی چیست ؟ برخی از افراد ابتدا سایت راه اندازی کرده سپس در شبکه های اجتماعی حساب کاربری ایجاد میکنند اما هیچ تاثیر مثبتی را مشاهده نمی کنند . این شیوه به هیچ عنوان مناسب نیست برای آنکه شبکه های اجتماعی تاثیر گذار باشند . ابتدا باید سایت خود را از هر لحاظ کامل کنید . ابتدا محتوای مناسب و با کیفیت درج نمایید از به روز رسانی صفحات سایت غافل نشوید . سایت شما باید سئو داشته باشد ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نیز یکی از فاکتورهای سئو و بک لینک سازی می باشد . سایت شما باید با کیفیت باشد تا کاربر آن را به اشتراک بگذارد یا اینکه ترغیب شود تا از صفحات شما در شبکه های اجتماعی بازدید نماید . در این صورت است که شبکه های اجتماعی برای سئو سایت شما موثر خواهد بود . گاهی پیش آمده که به سایتی مراجعه نموده ایم به دلیل آنکه محتوای مناسب و مفیدی داشته است در صفحات آنها در شبکه های اجتماعی عضو شده ایم و دیگر از سایت آنها بازدید نکرده ایم . این راه نیز شیوه ای غلط می باشد و محتوای سایت نباید به طور کامل در صفحات شبکه های اجتماعی قرار بگیرد بدین صورت کاربران دیگر از سایت شما بازدید نخواهند کرد و فقط به بازدید از صفحه شبکه اجتماعی شما کفایت می کنند . برای آنکه کاربران هم از شبکه های اجتماعی و هم سایت شما بازدید نمایند باید امکانات موجود در این دو فضا را متفاوت اما دنباله رو هم قرار دهید به طور مثال در شبکه اجتماعی قسمتی از محتوا را قرار دهید و از کاربر بخواهید برای مشاهده تمام محتوا به سایت شما رجوع کنند . بدین ترتیب طبق صحبت های گفته شده شبکه های اجتماعی برای شما مفید خواهد بود . برخی از افراد در همه شبکه های اجتماعی موجود برای سایت خود ایجاد حساب کاربری کرده اند و لینک آنها را در سایت خود قرار داده اند و با اینکه سایت شان دارای سئو می باشد هیچ نتیجه مثبتی از شبکه های اجتماعی مشاهده نکرده اند . دلیل این موضوع این است که کاربران سایت شما از هیچ کدام از لینک ها وارد صفحات شبکه های اجتماعی شما نمی شوند به دلیل آنکه لینک های شما زیاد می باشد و آنها نمی دانند که در کدام از شبکه های اجتماعی شما عضو گردند . بدین ترتیب بهتر است حداکثر در سه شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و لینک آن را در سایت خود قرار دهید . هر چه تعداد آنها کمتر باشد شما وقت بیشتری برای به روز رسانی و درج و تولید محتوا خواهید داشت . بدین ترتیب علاوه بر اینکه کیفیت صفحات شما بیشتر می شود ، کاربران دیگر سردرگم نیستند که در کدام یک از صفحات شما عضو شوند .هر کدام از شبکه های اجتماعی که بازدیدکننده بیشتری داشته باشد می تواند حتی به تنهایی برای سایت شما مفید باشد .برای انتخاب هر کدام از آنها بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص نمایید . منظور از هدف این است که می خواهید در حساب کاربری خود چه مطالبی را درج نمایید آیا مطالب شما شامل تصاویر و کلیپ است یا فقط مقاله می باشد ؟ برای این که بهتر نتیجه بگیرید با توجه به موضوع سایت،شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب نمایید . در ایران پربازدید ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام می باشند . این دو برنامه خوشبختانه برای هر فعالیت قابلیت های مختلفی دارد . از این رو با توجه به اینکه کاربران این شبکه ها نیز بیشتر از شبکه های دیگر می باشد ایجاد حساب کاربری می تواند برای شما بسیار موثر باشد . بدین ترتیب طبق صحبت های گفته شده شبکه های اجتماعی برای شما مفید خواهد بود . برخی از افراد در همه شبکه های اجتماعی موجود برای سایت خود ایجاد حساب کاربری کرده اند و لینک آنها را در سایت خود قرار داده اند و با اینکه سایت شان دارای سئو می باشد هیچ نتیجه مثبتی از شبکه های اجتماعی مشاهده نکرده اند . دلیل این موضوع این است که کاربران سایت شما از هیچ کدام از لینک ها وارد صفحات شبکه های اجتماعی شما نمی شوند به دلیل آنکه لینک های شما زیاد می باشد و آنها نمی دانند که در کدام از شبکه های اجتماعی شما عضو گردند . بدین ترتیب بهتر است حداکثر در سه شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و لینک آن را در سایت خود قرار دهید . هر چه تعداد آنها کمتر باشد شما وقت بیشتری برای به روز رسانی و درج و تولید محتوا خواهید داشت . بدین ترتیب علاوه بر اینکه کیفیت صفحات شما بیشتر می شود ، کاربران دیگر سردرگم نیستند که در کدام یک از صفحات شما عضو شوند .هر کدام از شبکه های اجتماعی که بازدیدکننده بیشتری داشته باشد می تواند حتی به تنهایی برای سایت شما مفید باشد .برای انتخاب هر کدام از آنها بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص نمایید . منظور از هدف این است که می خواهید در حساب کاربری خود چه مطالبی را درج نمایید آیا مطالب شما شامل تصاویر و کلیپ است یا فقط مقاله می باشد ؟ برای این که بهتر نتیجه بگیرید با توجه به موضوع سایت،شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب نمایید . در ایران پربازدید ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام می باشند . این دو برنامه خوشبختانه برای هر فعالیت قابلیت های مختلفی دارد . از این رو با توجه به اینکه کاربران این شبکه ها نیز بیشتر از شبکه های دیگر می باشد ایجاد حساب کاربری می تواند برای شما بسیار موثر باشد . شبکه های اجتماعی سهم زیادی را در جذب کاربران دارند به شرط آنکه به درستی از آنها استفاده شود . همانطور که گفتیم ابتدا بید سئو سایت را بدرستی انجام داد سپس یک شبکه اجتماعی را انتخاب نمود که مناسب سایت باشد همچنین بازدید کننده زیادی داشته باشد سپس لینک آن را در سایت قرار داد در این صورت است که گذاشتن لینک شبکه های اجتماعی در سایت مفید است . بطور کلی می توان گفت فعالیت در شبکه های اجتماعی و قرار دادن لینک آن در سایت مزیت های زیر را دارد : فعالیت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی رایگان می باشد ؛ البته اگر تبلیغات به صورت گسترده باشد رایگان نیست اما بازده آن بسیار بصرفه تر از هزینه تبلیغات می باشد . به عبارتی دیگر هزینه ای که صرف تبلیغات در شبکه های اجتماعی می کنید بطور کامل بازگشت پذیر است یعنی کاربران شما این هزینه را باز می گردانند . فعالیت در شبکه های اجتماعی در کنار فعالیت در وب سایت باعث به وجود آمدن حس اعتماد و اطمینان به شما از سوی کاربران می شود . وقتی کاربری از سایت شما بازدید می کند و بوسیله لینک شبکه اجتماعی شما در سایت عضو آن می گردد در صورتی که محتوای صفحه شما مفید و ناب باشد بدون شک آن را بین دوستان خود به اشتراک خواهد گذاشت در این صورت کاربران شما افزایش می یابند و در نتیجه بازدیدکننده های سایت شما بیشتر می شوند . بهبود وضعیت سئو سایت با توجه به افزایش بازدیدکننده ها و به اشتراک گذاری مطالب ایندکس مطالب شما در گوگل به سرعت اتفاق خواهد افتاد. با توجه به اینکه کاربران شبکه های اجتماعی بسیار زیاد هستند وقتی شما در آنجا فعالیت نمایید به سرعت با سایت شما آشنا خواهند شد . طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت با دارکوب
  3. توضیح دادن اینکه چطوری میشه برای وب سایت رتبه گرفت به افرادی که سئوکار نیستند و تو این زمینه تخصصی ندارند کار سختیه. حوزه سئو داره روز به روز پیچیده تر میشه، اگه میخواهید سایتتونو خوب سئو کنید باید به یه سری مسائل جزئی تر مسلط باشید. دارکوب تو این پست یه چک لیست 9 گزینه ای در اختیار شما خوانندگان عزیز میذاره تا با توجه به قوانین سال 97 بتونید برای وب سایتتون رتبه بگیرید. مطالب رو ساده توضیح میدم تا افراد غیرمتخصص هم بتونن استفاده کنند. 1- URL ها دسترس پذیر و قابل خزیده شدن باشند ما میخواهیم روباتهای گوگل بتونن صفحات وب سایتمونو بخزند و اون رو تجزیه کنند تا بتونن از محتوای صفحه سر دربیارن و اونو فهرست بندی کنند و در نتایج سرچ ها به کاربرها نمایش بدن. بخاطر همین باید محتوای صفحات به فرمتی تهیه بشن که روباتهای گوگل بتونن اونها رو بخونن. این اولین مرحله و مهمترین مرحله است. اگه این مرحله رو درست انجام ندید دیگه هر کار دیگه ای برای سئو انجام بدید بی فایده است. روباتهای گوگل محتوای HTML رو میتونن بخونن. پس محتواتونو به این فرمت تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم به دو مقاله ای که در مورد سئوی URL و سئوی محتوای صفحه وب در دارکوب نوشتیم مراجعه کنید. 2- تحقیق کلیدواژه باید بدونید کاربرهایی که برای بدست آوردن اطلاعات از گوگل استفاده میکنند معمولا چه عبارتهایی رو سرچ میکنند و چه مدلی سرچ میکنند، و شما هم همون عبارتها رو بعنوان کلیدواژه انتخاب کنید تا گوگل بهتر بتونه بین عبارت سرچ شده و صفحه وب شما ارتباط رو پیدا کنه و صفحه وب شما رو در صفحه نتایج مرتبط نمایش بده. برای این کار باید عبارتهای حوزه کاری خودتون رو بررسی کنید. ببینید شرکت شما چه مشکلی از مردم حل میکنه. مردم اگه چی بخوان باید به وب سایت شما مراجعه کنند. بعید ببینید کسانی که دنبال اون مطالب میگردند چی سرچ میکنند و در نوار سرچ چی تایپ میکنند. برای این کار یه سری ابزارهای تحقیق کلیدواژه وجود دارند که در مقالات قبلی دارکوب به طور مفصل در موردشون صحبت کردیم. با استفاده از این ابزارها که عبارتهای سرچ شده رو بهتون نشون میدن، یک کلیدواژه اصلی و چند کلیدواژه ثانویه انتخاب کنید و در نوشتن مطالب و بهینه سازی صفحات وب سایتتون اونها رو استفاده کنید. 3- جستجو در صفحات نتایج جستجوی گوگل برای اینکه ببینید از نظر گوگل چه صفحاتی به عبارتی که شما انتخاب کردید ربط دارند و گوگل به چه صفحاتی در این موضوع رتبه داده، عبارت مد نظرتونو سرچ کنید و نتایجی که ظاهر میشن رو بررسی کنید. ببینید صفحاتی که در صفحه اول فهرست نتایج ظاهر میشن چه نوع محتوایی دارند، قصدشون از این کلیدواژه چی بوده و به چه نکاتی نپرداخته اند که شما میتونید با اضافه کردن اون قسمتها به صفحه خودتون یه مطلب منحصر به فرد و بهتر بنویسید تا رتبه بهتری بگیرید و از این صفحات بالا بزنید. پیشنهاد میکنم قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوا کنید، مقاله ای رو که دارکوب در مورد نحوه نوشتن محتوا سازگار با سئو نوشته مطالعه کنید. 4- کار تهیه محتوا را به معتبرترین و قوی ترین عضو گروهتون بسپرید و ازشون بخواهید با توجه به اهداف فرد سرچ کننده مطلبی تهیه کنند تا مشکل کاربر سرچ کننده رو از طریق اون مطلب حل کنند. بنابراین اینجا سه تا فاکتور وجود داره: اول یه نفر میخواهیم که معتبر باشه و قدرت تهیه محتوا رو داشته باشه. چرا؟ چون تهیه محتوا کار ظریفیه. این فرد باید در محتواش لینک سازی کنه و مطلب رو طوری تهیه کنه تا ارزش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی رو داشته باشه و از این طریق محتوای تهیه شده در بین مردم دست به دست بگرده و شما رو به شهرت برسونه. پس این محتوا باید انقدر جذاب و معتبر باشه که ارزش اشتراک گذاری رو داشته باشه. از طرفی گوگل هم باید مطمئن بشه که مطلب شما معتبر هست گوگل این رو از روی لینکهایی که در مطلب دادید متوجه میشه. لینکهایی که در محتوا استفاده شده باید از سایتهای معتبری اومده باشن. فاکتور بعدی فهمیدن قصد و نیت کاربر سرچ کننده و برآورده کردن اون نیت هست. در ضمن ما میخواهیم این کارو بهتر از بقیه صفحاتی که در صفحه نتایج ظاهر شده اند انجام بدیم، چون در این صورت گوگل هم با گذشت زمان به ارزش کار شما پی میبره و شما رو بر بقیه صفحات برتری میده. شما بالاتر از بقیه قرار میگیرید و احتمال اینکه کاربر روی صفحه شما کلیک کنه افزایش پیدا میکنه و در نتیجه ترافیک بیشتری میگیرید. گوگل چطوری متوجه ارزش کار شما میشه؟ خیلی ساده … کاربرهایی که وارد صفحه شما میشن، اگه ببینن صفحه شما پاسخ بهتری براشون داره، مدت بیشتری روی صفحه شما میمونن، حتی ممکنه بعدها که سرچ کنند اول از همه وارد وب سایت شما بشن. یا بارها و بارها دوباره به وب سایتتون رجوع کنند. گوگل از این معیارها برای رتبه بندی صفحات وب استفاده میکنه. 5- یک عنوان و توصیف متای جذاب بنویسید گوگل هنوز هم از توصیفات متا استفاده میکنه. در صفحه نتایج گوگل، هر نتیجه به صورت یک عنوان آبی رنگ دیده میشه که زیرش URL به رنگ سبز نوشته شده و زیر URL هم یک توصیف از اون صفحه نوشته شده که بهش میگن توصیف متا. گوگل برای رتبه بندی صفحات از توصیف متا استفاده نمیکنه، اما همین که توصیف متا رو در صفحه نتایج نمایش میده، میتونه روی تصمیم کاربر برای کلیک کردن روی یک نتیجه اثر بذاره. علاوه بر توصیف متا، عنوانی که برای صفحه انتخاب میکنید هم در صفحه نتایج به رنگ آبی دیده میشه و کاربر برای اینکه روی یک نتیجه کلیک کنه، اول به عنوان آبی نگاه میکنه و بعد هم توصیف متا رو میخونه و با توجه به اینها تصمیم گیری میکنه. بنابراین تو این صفحه به شدت رقابتی، باید سعی کنید خوب ظاهر بشید. برای اینکه بتونید توجه کاربر رو به سمت خودتون جلب کنید، کلیدواژه ها رو در عنوان و متاتوصیفات بکار ببرید تا کاربر متوجه بشه که این صفحه به چیزی که سرچ کرده ربط داره، وگرنه فکر میکنه یه صفحه اسپم و نامربوط اومده و روش کلیک نمیکنه. علاوه بر اینکه عبارات و واژه های کلیدی رو در اونها بکار میبرید، باید عنوان و متاتوصیفات رو طوری بنویسید که کاربر با خوندن اونها واقعا احساس کنه صفحه شما همون چیزیه که دنبالش میگرده و واقعا به کلیدواژه ها ربط داره. به این ترتیب حتما روش کلیک میکنه. 6- از کلیدواژه های اولیه، ثانویه و کلیدواژه های مرتبط زیرکانه استفاده کنید منظور از کلیدواژه های مرتبط، کلماتی اند که از نظر معنایی بهم ربط دارند. گوگل از روی این کلیدواژه ها تشخیص میده که محتوای شما به عبارتی که کاربر سرچ کرده ربط داره یا نه. بنابراین در نوشته هاتون از عبارتهایی که از نظر معنایی با کلیدواژه های اصلی مرتبط اند استفاده کنید. دقت کنید که گفتم در نوشته هاتون استفاده کنید، چون اگه محتوایی که تولید کردید به صورت فیلم، عکس، صوت یا هر چیزی به جز نوشته باشه، گوگل قادر به تشخیص کلماتی که در اون بکار رفته نیست. 7- در قسمتهای ممکن از ریچ اسنیپت و اسکیما مارک آپ استفاده کنید همیشه هم شدنی نیست، اما در صورتی که در بخش خبری گوگل (google news )، یا عکس و فیلم فهرست بشید، یا امکان داشتن اسنیپت رو دارید یا میتونید ریچ اسنیپت بگیرید خیلی خوبه. باید از این فرصت استفاده کنید. 8- صفحه رو بهینه سازی کنید تا سریع لود شود صفحه باید عالی دیده بشه، از نظر بصری، از نظر رابط کاربری و از نظر تجربه کاربری باید عالی و بی نظیر باشه. باید طوری باشه که همه بتونن در هر دستگاهی اوقات خوبی رو در سایت شما تجربه کنند. وب سایتتون باید امن هم باشه. امنیت به شدت مهمه. برای امن کردن صفحات وب از HTTPS استفاده کنید. گوگل هم الآن خیلی به این مسئله اهمیت میده و طی دو سال اخیر (سالهای 95 و 96) تمرکز زیادی روی صفحات HTTPSداشته و مطمئنا این کار رو در سال 97 هم ادامه میده. 9- باید برای این سوال یک جواب خوب داشته باشید: کی و چرا قراره در نشر بیشتر این محتوا کمکتون کنه؟ منظورم از جواب خوب اینه که باید یه فهرست دقیق و مشخص از آدما و ناشرهایی داشته باشید که قراره به شما در نشر و پراکندن مطلبتون کمک کنند. باید بعد از اینکه محتوایی تولید کردید، سعی کنید براش لینک بگیرید و اون رو در جاهای مختلف منشن کنید تا جایی که در همه شبکه های اجتماعی و سراسر وب پراکنده بشه و همه به دید کاربرها برسه و هم خزنده های گوگل پیداش کنند. اگه همه این نکات رو رعایت کنید، میتونید به رتبه خوبی در سال 97 دست پیدا کنید. فقط یادتون باشه که گرفتن رتبه مسلزم تلاش و صبوریه. علاوه بر اینکه نکات سئو رو رعایت میکنید، باید صبر کنید تا محتواتون خوب نشر پیدا کنه و خزنده های گوگل پیداش کنند و گوگل اونو فهرست کنه و بالاخره به دید کاربرها برسه. این مدت ممکنه حداقل 6 ماه زمان ببره. انتظار نداشته باشید بلافاصله بعد از انجام این کارها در صفحات گوگل دیده بشید. دارکوب مطالب زیادی در مورد بازاریابی و سئو نوشته و هر روز هم مطالب جدیدی به مجموعه مقالاتش اضافه میکنه. از آرشیو مقالات دارکوب میتونید موضوعات مورد علاقتونو مطالعه کنید. طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت با دارکوب