• اطلاعیه ها

    • Masih

      برخوردی شدید با تاپیک های تبلیغاتی   شنبه, 12 آبان 1397

      درود، از این لحظه به بعد، تمامی تاپیک های تبلیغاتی سبک رپرتاژ که با هدف جمع آوری بک لینک در انجمن های بیست اسکریپت ایجاد می شوند، حذف شده و دسترسی کاربر خاطی نیز مسدود خواهد شد.

tosensio

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

1 Neutral

درباره tosensio

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد 9 آذر 1378

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    وردپرس
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    PHP
  • انجمن ساز مورد علاقه
    VBulletin
  • صفحه خانگی
    http://stylenet.ir
  • جنسیت
  1. در بحث سئو و بهینه سازی سایت عناصر زیادی هستند که باعث افزایش رتبه و ورودی از سمت موتورهای جستجو می شوند که یکی از این عناصر رپورتاژ آگهی است. در این مقاله سعی شده است تا به طور کامل عناوین زیر پوشش داده شود. رپورتاژ آگهی چیست؟ هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری؟ بهترین زمان برای خرید رپورتاژ آگهی چه موقع است؟ مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟ هنگام خرید رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ در نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ معیارهای قیمت گذاری رپورتاژ آگهی نکات تکمیلی رپورتاژ آگهی چرا استایل نت بهترین گزینه برای انجام خدمات رپورتاژ آگهی شما است؟ رپورتاژ آگهی چیست؟ حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که درون بعضی سایت ها مقاله ای از معرفی محصولی از شرکتی را مشاهده کردید که درون آن مقاله چند لینک به سایت مقصد تعبیه شده است در واقع این مدل لینک سازی که یکی از روش های سئو خارجی یا off page seo هم هست رپورتاژ آگهی گفته می شود. رپورتاژ آگهی مقاله ای است که در دیگر سایت ها منتشر می کنید که بسیار شبیه محتوای خبری است ولی خبری که متن آن از قبل توسط شما آماده شده است و با پرداخت هزینه ای به مدیر سایتی مطلب شما درون آن وبسایت منتشر می شود. نکته ی مثبتی که در رپورتاژ آگهی وجود دارد این است که هنگامی که کاربر آن را مطالعه می کند متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شود و معمولا این مدل مطالب تا پایان آن خوانده می شود. هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟ معمولا هدف از انتشار رپورتاژ آگهی معرفی خدمات، محصولات، برند سازی، لینک سازی به جهت افزایش رتبه در گوگل و بهبود وضعیت سئو است. رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ همانطور که قبلا گفته شد رپورتاژ آگهی بهترین نوع لینک سازی است به این علت که این گونه لینک ها از سایت هایی با دامین آتوریتی بالا گرفته می شود و به خصوص اگر سرعت ایندکس سایت هایی که از آن ها رپورتاژ آگهی می گیرید بالا باشد قطعا آگهی شما هم سریعتر توسط گوگل کرال می شود. اما نکته ی قابل توجهی که در بحث رپورتاژ آگهی باید به آن توجه کرد این است که خود ماهیت رپورتاژ آگهی هیچ تاثیری در سئو سایت ندارد صرفا متنی است که در وبسایتی منتشر می شود اما قدرت بک لینک های موجود در متن آگهی و اعتباری که از سایت مبدا برای سایت مقصد گرفته می شود به شدت در بهبود وضعیت سئو سایت تاثیر دارد و علاوه بر آن مشتریان بالقوه ای که درون این سایت ها وجود دارد می تواند به مشتری بالفعل شما تبدیل شود و از خدمات و محصولات شما استفاده کند. نکته ی دیگر اعتباری است که با حداقل هزینه برای برند شما به وجود می آید. رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بنری؟ با این تفاسیر به اهمیت رپورتاژ آگهی جهت تبلیغات پی بردیم تبلیغاتی که به روش سئو کلاه خاکستری انجام می شود و کمترین خطر را هم برای وبسایت شما به وجود نمی آورد. قطعا تا الان متوجه شده اید که اگر به جای رپورتاژ آگهی از تبلیغات بنری استفاده می کردید باید هزینه های بسیار بالایی را متحمل می شدید تبلیغاتی که به شدت برای کاربر سایت آزار دهنده و کمترین نرخ کلیک را دارد و مخالف قوانین گوگل است و نتیجه ی آن چیزی جز جریمه شدن نیست. اما تفاوت اساسی که تبلیغات بنری یا متنی با رپورتاژ آگهی دارد این است که رپورتاژ آگهی برای همیشه درون آن سایت قرار دارد و این یعنی لینکی دائمی از آن سایت گرفته اید ولی در تبلیغات بنری، بنر برای مدت محدود یک ماهه یا دو ماهه درون آن سایت قرار دارد که بعد از پایان مدت زمان تعیین شده، بنر از سایت حذف می شود و به شدت به سئو سایت ضربه وارد می کند و باعث افت رتبه می شود. احتمالا با خواندن این قسمت از مطلب برای شما سوال پیش آمده است که درون تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی لینک سازی انجام می شود اما چرا تبلیغات بنری چیزی جز جریمه شدن در پی ندارد ولی رپورتاژ آگهی باعث افزایش رتبه و هدایت ورودی به سایت می شود؟ نکته ای که در جواب این سوال نهفته است این است که گوگل هنگام پیگیری لینک های درون یک سایت،کلمات و متون کناری لینک را در نظر می گیرد اگر کلمه ای وجود داشته باشد و مرتبط با محتوای داخل لینک باشد امتیاز مثبتی برای لینک شما محسوب می شود دقیقا مطابق با اصولی که رپورتاژ آگهی رعایت کرده است ولی اگر کنار لینک، کلمه ای وجود نداشته باشد و یا کلمات، مرتبط با محتوای داخل لینک نباشد امتیاز منفی در نظر گرفته می شود و نتیجه ای جز جریمه در پی ندارد دقیقا تبلیغات بنری از همین اصول پیروی می کند. بهترین زمان برای خرید رپورتاژ آگهی چه موقع است؟ با توجه به سخت تر شدن رقابت در کسب جایگاه های برتر صفحه اول گوگل در حوزه ی کاری خود نیازمند به افزایش اعتبار و بالابردن CTR سایت می شوید و این مورد را می توانید با ایجاد تجربه کاربری مناسب یا خرید رپورتاژ آگهی میسر کنید پس بهترین زمان ممکن برای خرید رپورتاژ آگهی زمانی است که وبسایت در کلمات کلیدی خود حداقل در صفحه اول گوگل باشد. مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات مادام العمر به حساب می آید و نیاز به پرداخت مجدد یا تمدید ندارد در صورتی که تبلیغات بنری هر ماه باید تمدید شود. انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید به معروف شدن برند شما کمک می کند. رپورتاژ آگهی باعث جلب توجه کاربران و افزایش بازدید کننده سایت می شود. رپورتاژ آگهی بهترین روش ساخت بک لینک است. انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های با اعتبار دامنه بالا به افزایش اعتبار سایت کمک می کند. انتشار رپورتاژ آگهی در جستجوی ارگانیک جایگاه بهتری را به کلمات کلیدی سایت شما می دهد. معمولا مکان سایدبار در وبسایت به عنوان مکان های تبلیغاتی و sitewide شناخته شده است و به علت قرار گیری رپورتاژ آگهی در قسمت اصلی یا content سایت، اعتبار و خوانایی بالایی دارد. هنگام خرید رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ تا این جا با مزایا رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و نتیجه گرفتیم که رپورتاژ آگهی بهترین روش ساخت بک لینک و ارائه محتوا با ماهیت تبلیغاتی بدون این که کاربر متوجه تبلیغاتی بودن آن شود است اما خرید رپورتاژ آگهی نکاتی دارد که باید حتما قبل از خرید به آن توجه کنید. 1- از سایت های مرتبط با سایت و کسب وکار خودتان رپورتاژ آگهی تهیه کنید. بعضی از افراد به تصور غلط که از همه وبسایت های پربازدید مشتری پیدا کنند رپورتاژ آگهی خود را درون این وبسایت ها منتشر می کنند بدون این که کمترین ارتباط موضوعی و محتوایی با کسب وکار خودشان داشته باشد در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و نه تنها کاربران متوجه تبلیغاتی بودن محتوای آگهی می شوند و روی آن کلیک نمی کنند و از این سایت ها ورودی نمی گیرید بلکه گوگل هم متوجه تبلیغاتی بودن آن و در نتیجه جریمه سایت شما می شود. به عنوان مثال کسی که طرز تهیه استیک را جستجو می کند به هیچ عنوان روی رپورتاژ آگهی تحت عنوان آموزش سئو کلیک نمی کند. 2- بهترین سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی، سایت های خبری هستند. همان طور که می دانید سایت های خبری بازدید و اعتبار دامنه بسیار بالایی دارند و به این علت که ساعتی یا حتی لحظه ای به روز رسانی می شوند گوگل آنها را به طور کامل شناسایی کرده و ربات های خود با فاصله زمانی کمتری به این سایت ها ارسال می کند در نتیجه سرعت ایندکس مطالب سایت های خبری بالا است پس با این دلایل سایت های خبری بهترین گزینه برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند. 3- برای هر رپورتاژ آگهی متنی اختصاصی بنویسید. همان طور که بارها و در مقالات مختلف استایل نت ذکر شد گوگل با الگوریتم پاندای خود با محتوای کپی و تکراری به شدت مبارزه می کند. رپورتاژ آگهی هم از این قاعده مستثنی نیست و هنگامی که رپورتاژ آگهی خود را از دیگر سایت ها کپی و درون سایت های پذیرنده تکرار می کنید عملا در بهترین حالت هیچ کار مثبتی برای سایت خود انجام نداده اید و در صورت تکرار بیش از حد جریمه می شوید. 4- به اعتبار و عمر دامنه سایت مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از اهداف رپورتاژ آگهی افزایش اعتبار دامنه سایت خودمان است و این مهم فقط با لینک گرفتن از سایت هایی با اعتبار و عمر دامنه بالا میسر می شود. به صورت کلی دامنه هایی که DA یا دامین آتوریتی بالای 50 دارند سایت های مناسبی برای درج رپورتاژ آگهی محسوب می شوند. 5- بیش از 5 بک لینک درون رپورتاژ آگهی قرار ندهید. دقت کنید هر چه تعداد لینک های درون رپورتاژ آگهی بیشتر شود اعتباری که به هر لینک منتقل می شود کاهش می یابد پس سعی کنید بیش از 5 بک لینک درون متن آگهی خود قرار ندهید. 6- به spam score سایت مورد نظر دقت کنید. امتیاز اسپم یا spam score عددی بین 0 تا 17 است که از طریق افزونه moz برای هر سایت نمایان می شود. هر چه این عدد به 17 نزدیک تر باشد احتمال اسپم بودن آن وبسایت وجود دارد که تحت هیچ شرایطی نباید از آن ها لینک بگیرید در صورتی که لینکی از سایت هایی با امتیاز اسپم بالا دریافت کرده اید آن ها را با استفاده از ابزار disavow گوگل بی اثر کنید. به صورت کلی اگر عدد spam score سایتی کمتر 5 بود آن سایت برای دریافت بک لینک مناسب است. 7-برای رپورتاژ آگهی خود لینک سازی کنید. سعی کنید برای لینک صفحه ی رپورتاژ خود لینک سازی کنید تا ساختار درختی و شبکه ای لینک سازی سایت حفظ شود. 8-درون رپورتاژ آگهی خود از تصاویر بهینه سازی شده استفاده کنید. همان طور که می دانید تصاویر جز جدانشدنی محتوا به حساب می آیند و خوانایی مطلب را بیشتر می کنند پس استفاده از تصاویر در رپورتاژ آگهی می تواند به خوانایی، اثربخشی و همچنین طبیعی بودن مطلب کمک کند. اما نکته ای که در استفاده از تصاویر وجود دارد این است که باید سئو تصاویر رعایت شود تا بیشتر به بهینه سازی سایت کمک کند. 9-برای هر صفحه از سایت تنها یک لینک در متن قرار دهید. نکته ی حائز اهمیتی که باید در رپورتاژ آگهی به آن توجه کنید این است که از لینک های مختلفی درون متن آگهی استفاده کنید. بعضی افراد درون رپورتاژهای خود تنها از یک لینک با انکرتکست های متفاوت استفاده می کنند در صورتی که این مورد توسط گوگل نادیده می شود. 10-رپورتاژ آگهی را برای صفحات داخلی سایت بخرید. سعی کنید لینک سازی درون رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت و روی کلمات کم رقابت هدف گذاری شود. صفحه اصلی سایت گزینه ی مناسبی برای لینک سازی درون رپورتاژ آگهی نیست. در نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ نوشتن رپورتاژ آگهی اصول و قواعدی دارد که باید به درستی رعایت شود تا بالاترین بازخود را از آن بگیرید. متن رپورتاژ آگهی خیلی کوتاه و خیلی بلند نباشد حداقل 900 کلمه و حداکثر 1200 کلمه باشد. از ساختار html در محتوا نویسی مانند تگ های p، h1، h2، ul، b و بقیه موارد استفاده کنید. لینک های درون متن رپورتاژ آگهی را به صفحات داخلی سایت و روی عبارات کم رقابت هدف گذاری کنید. متن لینک یا انکرتکست لینک ها را به درستی انتخاب کنید. از عبارات بلند یا عبارات long tail برای لینک های خود استفاده کنید. لینک های درون رپورتاژ آگهی حتما فالو (follow) باشد. تعداد لینک های درون رپورتاژ آگهی 3 الی 5 تا باشد. جذاب ترین و فریبنده ترین عنوان را برای رپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید. متن رپورتاژ آگهی را از جایی کپی نکنید. درون رپورتاژ آگهی حتما از تصاویر استفاده کنید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید. در متن رپورتاژ آگهی به نام برندتان یک لینک بدهید. متن رپورتاژ آگهی باید کاملا طبیعی باشد به طوری که کاربر با مطالعه ی آن حس تبلیغاتی بودن را دریافت نکند. معیارهای قیمت گذاری رپورتاژ آگهی تا این جای مقاله به طور کامل با رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و گفتیم که رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های کسب بک لینک در حوزه سئو کلاه خاکستری است. با توجه به این که سایت های زیادی در حوزه ارائه رپورتاژ آگهی فعالیت می کنند بسیاری از کاربران در بحث قیمت گذاری رپورتاژ آگهی دچار سردرگمی می شوند. در زیر عواملی که روی ارزش گذاری رپورتاژ آگهی تاثیر می گذارند تمرکز شده است البته ذکر این نکته مهم است که این عوامل برای سایت هایی که با هدف دریافت بک لینک و بهبود وضعیت سئو اقدام به خرید رپورتاژ آگهی می کنند مناسب است اما اگر هدف شما از خرید رپورتاژ آگهی افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت یا معرفی محصولات یا خدمات خود است بهتر است آمار و بازدید سایت را در نظر بگیرید. 1- اعتبار دامنه اعتبار دامنه یا DA معیاری است که شرکت MOZ بر اساس بررسی فاکتورهای بسیار زیادی برای هر سایت عددی بین 0 تا 100 در نظر می گیرد. طبیعی است که هر چه این عدد به 100 نزدیک تر باشد اعتبار دامنه بالاتر است و دریافت بک لینک از این سایت ها بسیار در بهبود وضعیت سئو سایت تاثیر مثبت دارد. 2- اسپم اسکور اسپم اسکور معیاری است که توسط شرکت MOZ در نظر گرفته شده و عددی بین 0 تا 17 است تا اسپم بودن یک سایت را مشخص کند و به ما نشان می دهد که سایت مدنظر چقدر احتمال جریمه شدن توسط گوگل را دارد. طبیعی است هر چه این عدد به 17 نزدیک تر باشد احتمال اسپم بوده سایت بالا است. 3- رتبه الکسا رتبه الکسا یک سایت نشان دهنده بازدیدکنندگان یک سایت است و طبیعی است هر چه تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بالا رود رتبه الکسا کاهش پیدا می کند نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رتبه الکسا بالا باعث می شود صفحه رپورتاژ شما لینک سازی داخلی بسیار مناسبی در سایت آگهی دهنده داشته باشد و تاثیر خوبی در سئو سایت شما رخ دهد. رتبه الکسا به این دلیل که نشانگر بازدیدکنندگان یک سایت است و می تواند بازدیدکننده به همراه آورد در قیمت گذاری رپورتاژ آگهی تاثیر فراوانی دارد. 4- تعداد لینک های فالو یکی از نکات مهم در برآورد هزینه رپورتاژ آگهی تعداد لینک فالو است که سایت آگهی دهنده آن را مشخص می کند. سعی کنید از سایت هایی رپورتاژ آگهی دریافت کنید که اولا لینک فالو در اختیار شما قرار دهند و دوما دست شما را برای قرار دادن تعداد لینک باز گذاشته باشند اما ذکر این نکته ضروری است که بیشتر از 5 عدد لینک در متن رپورتاژ خود قرار ندهید. 5- ارتباط موضوعی این که رپورتاژ آگهی خود را از کدام سایت تهیه می کنید بسیار در قیمت گذاری مهم است هر چه رپورتاژ آگهی شما به سایتی که می خواهید از آن رپورتاژ تهیه کنید ارتباط موضوعی نزدیک تری داشته باشد قیمت آن هم بیشتر می شود به عنوان مثال اگر سایت شما در حوزه آموزش سئو فعالیت می کند باید از سایتی مثل زومیت رپورتاژ تهیه شود نه از سایت مثل خودرو بانک. با در نظر گرفتن موارد بالا برای تعیین ارزش و قیمت گذاری رپورتاژ آگهی می توانید دید بهتری در جهت خرید رپورتاژ داشته باشید. نکات تکمیلی رپورتاژ آگهی 1- با توجه به این که گوگل به شدت با خرید لینک، تبلیغات متنی و بنری مبارزه می کند رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از بهترین روش های لینک سازی و افزایش اعتبار سایت به شمار می رود. 2- بدون لینک فالو رپورتاژ آگهی ارزشی ندارد. 3- بیشتر از 5 لینک گوگل را به صفحه مشکوک می کند. چرا استایل نت بهترین گزینه برای انجام خدمات رپورتاژ آگهی شما است؟ همان طور که می دانید لینک سازی یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی وبسایت ها است و رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و بی خطر ترین روش های لینک سازی و دریافت اعتبار و بهبود وضعیت سئو سایت است اما نگارش رپورتاژ آگهی، استفاده از مناسب ترین کلمات، میزان اثرگذاری آن، تبلیغاتی نبودن محتوا، استفاده از تگ های مناسب برای محتوا نویسی و لینک سازی درونی آن از عواملی بودند که به شدت در ارائه یک رپورتاژ خوب و تاثیرگذار نقش داشته اند استایل نت با در نظر گرفتن تمام موارد بالا باکیفیت ترین رپورتاژ آگهی را برای شما آماده می کند و همچنین با بررسی حوزه کاری شما و بودجه ای که قرار است برای نشر رپورتاژ تخصیص دهید پیشنهاد ویژه ای که شامل بهترین سایت هایی که می توانید در آن ها رپورتاژ قرار دهید را در نظر گرفته است. منبع : بهترین منبع سئو فارسی - استایل نت
  2. شاید ذهن شما مشغول این موضوع باشد که آیا لینک سازی در بخش نظرات باعث افزایش رتبه سایتم می شود؟ آیا این روش لینک سازی اسپم به حساب می آید؟ آیا این کار باعث جریمه شده وبسایتم می شود؟ چگونه در بخش نظرات لینک سازی کنم؟ در این مقاله به طور کامل در مورد موضوع لینک سازی در بخش نظرات سایت ها صحبت می کنیم که آیا واقعا این روش مفید است یا مضر؟ و همچنین بسیاری از سوالات شما پاسخ داده می شود، اگر چنانچه موضوعی از قلم افتاد، نظر یا سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات اعلام بفرمایید. یکی از روش های سئو کلاه سیاه که باعث پنالتی شدن وبسایت می شود قرار دادن لینک سایت خود در بخش نظرات دیگر وبسایت ها است در واقع این روش لینک سازی به عنوان روشی اسپم و مصنوعی شناخته شده است و همان طور که می دانید گوگل در هر زمینه ای با روش های مصنوعی مبارزه می کند اما آیا واقعا گوگل سایت هایی که در بخش نظرات لینک می سازند را جریمه می کند؟ پاسخ بله هست به عنوان مثال اگر به دفعات زیاد انکر تکست خاصی مثل آموزش سئو را در بخش نظرات سایت ها تکرار کنید و لینک بگیرید گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک می شود و باعث پنالتی شدن وبسایت یا جریمه شدن روی کلمه ی تکرار شده می شوید. اما چاره ی کار کجاست؟ راه حل این موضوع بیانگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری است که به صورت خلاصه سئو کلاه خاکستری اصول و روش هایی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است، روش هایی که در اصل اسپم هستند اما به گونه ای و تا حدی انجام می شود که گوگل متوجه مصنوعی بودن و باعث جریمه شدن سایت نشود. لینک سازی در بخش نظرات چیست؟ قطعا همه شما در پایان هر مقاله ای در وبسایت ها بخشی تحت عنوان دیدگاه شما یا نظرات شما را دیده اید که محل قرار دادن نظرات شما است که شامل کادر نام، ایمیل، وبسایت، نظر است که با پر کردن تمام فیلدها و ارسال کردن آن یا نظر منتشر می شود یا برای بخش مدیریت و بررسی کردن آن قرار می گیرد. وقتی که دیدگاه شما تایید شود لینک شما درون آن سایت به نمایش درمی آید. انواع لینک سازی در بخش نظرات راحترین روش لینک سازی این روش است بدین صورت که کادر نام، ایمیل، وبسایت و بخش نظر وجود دارد و به راحتی می توان در کادر نام، انکرتکست مورد نظر و در کادر وبسایت، url مد نظر خود را وارد کنید و نظر خود را منتشر کنید که تایید شدن نظر بستگی به سلیقه ی مدیر سایت دارد. این روش لینک سازی راحت ترین روش و در واقع متداول ترین نوع لینک سازی در بخش نظرات است که در اکثر وبسایت ها این نوع لینک سازی مجاز است. نوع دیگری از لینک سازی در بخش نظرات بدین صورت است که در کادر نظرات امکان قرار دادن لینک یا تگ های html وجود دارد که در این صورت می توانید لینک هایی با انکرتکست مد نظر خود منتشر کنید که این روش به عنوان اسپمی ترین روش لینک سازی شناخته می شود که نباید زیاده روی کرد. این ها روش هایی از لینک سازی در بخش نظرات بودند توجه کنید لینک هایی که در بخش نظرات می سازید می توانند فالو یا نوفالو باشند که اکثر وبسایت ها این نوع لینک ها را به دلیل کثرت و اسپم شدن آن ها، نوفالو می کنند و به این معناست که شما یک لینک نوفالو دریافت کرده اید. تصور اشتباهی که بعضی از افراد دارند این است که لینک نوفالو را بی مصرف و بی اثر می دانند در صورتی که حلقه ی لینک سازی سایت شما باید متشکل از لینک های فالو و نوفالو باشد تا توازنی بین هر دو نوع لینک برقرار شود. آیا واقعا لینک سازی در بخش نظرات رتبه سایت را افزایش می دهد؟ پاسخ هم بله هست و هم خیر همه چیز بستگی به رقابتی دارد که در حال انجام آن هستید، نکته ی مهمی که وجود دارد این است که باید به کیفیت لینک ها توجه کنید نه تعداد لینک ها. قطعا یکی از روش های لینک سازی که همه وبسایت ها از آن بهره می برند لینک سازی در بخش نظرات وبلاگ ها و وبسایت ها است به طور کلی بیش از 70% از بک لینک هایی که یک سایت دریافت می کند از طریق بخش نظرات وبسایت ها است. دقت داشته باشید علاوه بر سئو داخلی باید به سئو خارجی که یکی از روش های آن لینک سازی است توجه ویژه کنید تا سایت شما سئو خوبی داشته باشد. اما بحث مهمی که وجود دارد این است که درون کدام سایت ها لینک خود را منتشر کنیم تا به عنوان اسپمر شناخته نشویم و دچار تکنیک های سئو کلاه سیاه نشویم. فاکتورهای سایت با کیفیت برای ساخت بک لینک در بخش نظرات سعی کنید از سایت هایی لینک بگیرید که تعداد لینک خروجی (Outbound links) کمتری دارند. از ایجاد لینک درون صفحاتی که بالای 50 لینک خروجی دارند اجتناب کنید. درون سایت های اسپم لینک نسازید. سعی کنید درون سایت هایی که DA یا دامین آتوریتی 30 به بالا دارند لینک بسازید. (برای تشخیص DA سایت ها می توانید از افزونه سایت Moz استفاده کنید.) معمولا سایت هایی که برای نظردادن نیاز به عضویت دارند بهتر و احتمال اسپم بودن آن ها کمتر از سایت هایی بدون این قابلیت است. با در نظر گرفتن این عوامل می توانید بهترین سایت ها را جهت لینک سازی در بخش نظرات آن ها پیدا کنید. چگونه سایت هایی که درون بخش نظرات آن ها می توان بک لینک ساخت را پیدا کنیم؟ استفاده از ابزار یکی از بهترین اقدامات در زمینه ی پیدا کردن سایت هایی که رقبا درون آن ها لینک ساخته اند استفاده از ابزار است. چند نمونه از ابزاری که می توان با آن ها بک لینک های رقبا را تحلیل کرد به شرح زیر است: ابزار Ahrefs ابزار Semrush ابزار Moz.com ابزار linkody.com ابزار ranksignals.com با استفاده از این ابزار می توانید سایت هایی که رقبای شما در آن ها لینک ساخته اند را پیدا کنید و شما هم در آن ها لینک بسازید. استفاده از گوگل دورک گوگل دورک در واقع کدهای آماده ای هستند که جستجوی گوگل را دقیق تر می کنند و نتایج مد نظر را به نمایش می گذارند. در زیر چند نمونه از گوگل دورک هایی که سایت هایی با قابلیت لینک گذاری در بخش نظرات را پیدا می کند قرار دادیم. دورک یک “Notify me of follow-up comments?” “Submit the word you see below:” دورک دو “Blog Comments Powered by Disqus” دورک سه “Leave a new comment” دورک چهار “Comment on the Post” دورک پنج “Enter your comment:” دورک شش “Comments on this entry:” دورک هفت “Sign in to comment on this entry.” دورک هشت “Comments (You may use HTML tags for style)” دورک نه “Login or register to post comments” دورک ده “Login or register to post or rate comments” دورک یازده “Leave a Reply” Name “(required)”‘ ‘Mail (will not be published) “(required)”‘ “Website” دورک دوازده “You must be registered and logged in to leave comments.” دورک سیزده “Sign in to Comment On this Entry” با جستجو کردن این موارد با سایت های خیلی زیادی مواجه می شوید که می توانید در بخش نظرات آنها لینک سازی کنید تا سئو سایت خود را تقویت کنید. چگونه در بخش نظرات لینک بسازیم؟ نکته ی حائز اهمیتی که در این بخش وجود دارد این است که سعی کنید لینک ها را به صورت دستی ایجاد کنید و از نرم افزارها یا اسکریپت هایی که به صورت اتوماتیک لینک ایجاد می کنند استفاده نکنید و این موضوع به شما کمک می کند تا نظر دلخواه خود را که اسپم هم به حساب نمی آید ارسال کنید و از این طریق ترافیک هدفمند را به سمت سایت خود جذب کنید و شانس خود را برای برقراری ارتباط با مدیریت آن سایت افزایش دهید. نتیجه در این مقاله به طور کامل با مبحث لینک سازی در بخش نظرات وبسایت ها آشنا شدیم اما نکته ی مهم این است که این روش یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که تقریبا همه ی وبسایت ها حتی وبسایت هایی که رتبه یک بعضی کلیدواژه ها را دارند از این روش استفاده می کنند شما هم می توانید از این روش استفاده کنید ولی چنان هوشمندانه باید عمل کنید که گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک سازی شما نشود تا جریمه نشوید.
  3. اگر الان در حال خواندن این مقاله هستید حتما صاحب وبسایت برای کسب و کار خود هستید و از لینک های بی کیفیت و اسپم سایت خود رنج می برید و نمی خواهید سئو سایت خود را در معرض خطر قرار دهید این ابزار به شما کمک می کند تا لینک های غیرطبیعی که با هدف دستکاری کردن نتایج گوگل ساخته شده اند را از بین ببرید. ابزار disavow tools چیست؟ این ابزار که در ماه اکتبر سال 2012 توسط گوگل معرفی شد با هدف از بین بردن لینک های غیرطبیعی که به سایت اشاره شده اند ساخته شده است. دقت کنید این ابزار بسیار پیشرفته است و باید با احتیاط از آن استفاده کرد زیرا در صورت استفاده اشتباه میتواند باعث افت رتبه وبسایت در نتایج گوگل باشد. شما می توانید این ابزار را در لینک Disavow Tools مشاهده کنید. اما قبل از استفاده از این ابزار باید متوجه این موضوع شویم که: لینک های بی کیفیت و غیرطبیعی چه نوع لینک هایی هستند؟ لینک های بی کیفیت در واقع لینک هایی هستند که به سایت شما آسیب می رسانند و باعث افت رتبه و تغییر نتایج جستجوی گوگل می شود. پیشنهاد می کنیم مقاله ی سئو کلاه سیاه را در رابطه با لینک های بی کیفیت و غیر طبیعی مطالعه کنید. تشخیص لینک های بی کیفیت و این که چه نوع لینک هایی به سایت شما آسیب می رسانند و باید توسط ابزار Disavow tools بی اثر شوند از حوصله این مقاله خارج است و توصیه می شود از لینک زیر به مطالعه این مقاله بپردازید. چه لینک هایی به سایت آسیب می رساند؟ بعد از این که لینک های بی کیفیت و غیر طبیعی را شناختیم نوبت به این موضوع می رسد که: چگونه لینک های بی کیفیت را تشخیص دهیم؟ تشخیص لینک های بی کیفیت کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص دارد اما به صورت کلی سایت هایی که دامین اتوریتی (ِDA) و پیج اتوریتی (PA) کمتری نسبت به سایت شما دارند و همچنین رتبه ی اسپم (spam score) آنها که در MozBar مشخص می شود عدد بالایی بود ارزش کمتری دارند و جز لینک های بی کیفیت به حساب می آیند. برای تشخیص لینک های بی کیفیت از ابزار زیر استفاده می کنیم : ابزار Open Site Explorer ابزار Ahrefs.com ابزار Ranksignals.com با استفاده از این ابزار می توانید لینک های سایت را مشاهده کنید و به بررسی هر کدام از آن ها بپردازید. اما راه دیگری برای دریافت بک لینک های سایت وجود دارد فقط کافیست به پنل وبمستر تولز سایت خود بروید و از قسمت Search Traffic و زیر گزینه ی Link To Your Site لیست تمام سایت هایی که سایت شما را لینک کرده اند را ببینید و به بررسی هر کدام از آن ها بپردازید. آموزش استفاده از ابزار Disavow Tools بعد از این که تمام بک لینک ها را استخراج کردیم و لیستی از لینک های بی کیفیت و غیرطبیعی را تهیه کردیم نوبت به ساخت فایل Disavow می رسد برای ساخت این فایل، فایلی با فرمت .txt بسازید و تمام لینک ها را در آن کپی کنید. اما عمل disavow کردن به دو صورت انجام می شود: کل دامنه را disavow کنید تنها یک صفحه را disavow کنید اگر مطمئن شدید سایتی به طور کل اسپم است و دریافت لینک از آن فایده ندارد و تمام لینک هایی که به شما داده است بی کیفیت و اسپم هستند کل دامنه را disavow می کنید در غیر این صورت فقط همان url مد نظری که از آن لینک گرفتید را disavow می کنید. برای بی اثر کردن کل دامنه باید قبل از نام دامنه عبارت domain: را قرار دهید و برای بی اثر کردن صفحه ی مد نظر فقط کافیست آدرس URL صفحه مد نظر را قرار دهید. اما نکته ی قابل توجهی که خیلی از افراد از آن غافل می شوند این است که وقتی دامنه ای را disavow می کنید باید آن را هم با www و هم بدون www درون فایل txt قرار دهید تا کل دامنه بی اثر شود، به عکس زیر توجه کنید. بعد از این که فایل disavow را ساختید کافیست وارد اکانت گوگل خود شوید و دامنه ی مد نظر را انتخاب کنید و به آدرس disavow tool بروید و فایل خود را آپلود کنید و دکمه ی submit را بزنید. اگر این صفحه را دیدید یعنی فایل با موفقیت آپلود شد و هیچ گونه خطایی وجود ندارد. اما اگر این صفحه را دیدید یعنی درون فایل با مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود. نکته ی مهم اگر قبلا فایل disavow که شامل 100 لینک بود را به ابزار disavow tool معرفی کرده بودید و حالا بعد از گذشت مدتی دوباره می خواهید فایل disavow جدیدی که شامل 30 لینک های جدیدی است را به گوگل معرفی کنید باید به این نکته دقت کنید که فایل نهایی شامل 130 لینک خواهد بود و این یعنی این که باید فایل disavow قبلی را از همان ابزار disavow tool گوگل دانلود کنید و لینک های جدید را به آن اضافه کرده و دوباره آپلود کنید. دقت کنید فایل disavow قبلی را می توانید یا به صورت CSV و یا به صورت google Doc دانلود کنید و در نهایت فایل جدیدی که می خواهید آپلود کنید باید به صورت txt باشد. لینک های بی کیفیت را حذف (remove) کنیم بهتر است یا بی اثر (disavow) کنیم؟ دلایل زیادی وجود دارد که برتری حذف لینک نسبت به بی اثر کردن لینک را ثابت می کند. همیشه افرادی بوده اند که به خوبی نتوانسته اند از ابزار disavow استفاده کنند به عنوان مثال لینکی را با هدف بی اثر کردن آن در این ابزار قرار داده اید ولی غافل از این که دامنه آن لینک به طور کل اسپم بوده و دیگر لینک های آن دامنه به سایت شما هنوز بی اثر نشده اند. یا به عنوان مثال یکی از مشکلات احتمالی این ابزار تغییر فرمت فایل و قرارگرفتن کاراکترهای عجیب و غریب به انتهای لینک ها است مانند شکل زیر و شما با هدف بی اثر کردن دامنه ی example.com این فایل را ایجاد کرده اید در صورتی که دامنه ی example.comå بی اثر شده است و اصلا این دامنه وجود ندارد و شما فکر می کنید که این ابزار بیهوده و هیچ کاری را انجام نداده است. به طور کلی اگر به لینک ها دسترسی دارید و می توانید آن ها را حذف کنید بهتر است که آن ها را حذف (remove) کنید ولی اگر به هر دلیل به این لینک ها دسترسی ندارید و امکان برقرای تماس با وبمستر سایت ها وجود ندارد می توانید آن ها را disavow کنید.