• اطلاعیه ها

    • Masih

      برخوردی شدید با تاپیک های تبلیغاتی   شنبه, 12 آبان 1397

      درود، از این لحظه به بعد، تمامی تاپیک های تبلیغاتی سبک رپرتاژ که با هدف جمع آوری بک لینک در انجمن های بیست اسکریپت ایجاد می شوند، حذف شده و دسترسی کاربر خاطی نیز مسدود خواهد شد.

mohi72

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    13
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره mohi72

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    جوملا
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    موارد دیگر
  • انجمن ساز مورد علاقه
    MyBB
  • آدرس سایت
    https://azarinweb.com
  1. وردپرس محبوب ترين cms رايگان مي باشد و يکي از گزينه ها براي طراحي سايت ارزان و کارآمد طراحي سايت وردپرس مي باشد ولي اين نوع طراحي سايت مزاياي و معايبي نيز به همراه دارد. وردپرس يک سيستم مديريت محتوا سايت مي باشد که کاربران بسياري در ايران و جهان را جذب نموده است و دسترسي رايگان به آنها داده است.مديريت سايت،محتوا و مطالب سايت با وردپرس بسيار آسان مي باشد. مزاياي طراحي سايت وردپرس مديريت آسان: افرادي که سواد اينترنتي پاييني دارد و يا از سايت استفاده نکرده اند براحتي مي توانند سايت را بروز رساني نمايند و پشتيباني سايت وردپرس را برعهده بگيرند. قالب ها و افزونه ها: اين سيستم مديريت محتوا بعلت گسترده بودنش امکانات و بروز رساني بسياري انجام شده است و قالب ها و افزونه هاي بسياري براي ارتقا امکانات اضافه شده است. سئو وردپرس: در حال حاضر يکي از بهترين،قوي ترين افزونه هاي سئو وردپرس به همراه دارد. مانند wordpress seo by yoast و seo premium pack pro که از آخرين متدهاي روز سئو براي افزايش به ورودي گوگل استفاده مي نمايند و در حال پيشرفت مي باشد. امنيت وردپرس: در حال حاضر هيچ يک از سيستم مديريت محتوايي به اندازه وردپرس از افزونه هاي قوي امنيتي که وردپرس استفاده مي نمايند،استفاده ندارند البته امنيت وردپرس را نمي توان تضمين نموند. مزاياي ديگر امکان ايجاد چند سايت روي هسته وردپرس،دريافت نسخه جديد بطور خودکار مي باشد. معايب طراحي سايت وردپرس افزونه ها: وردپرس براي رقابت با جوملا يا دروپال تعداد زيادي افزونه بايد استفاده کرد که اين افزونه بايد استفاده کرد که اين افزونه ها باعث کاهش کارايي اسکريپت ها مي شود. از سوي ديگر با افزايش افزونه ها خيلي از آنها شبيه هم مي باشد که انتخاب بهترين آنها سخت مي باشد. امنيت وردپرس: وردپرس بعلت متن باز بودنش و پرکاربرد بودنش در معرض خطر بيشتري مي باشد. سرعت کم: از آنجايي که وردپرس کاربر بسيار و امکانات آن نيز روز به روز افزوده مي شود سرعت آن پايين مي باشد بخصوص در هنگام نصب افزونه هاي متعدد آن مي باشد. از آنجايي که ورد پرس بعلت ساده بودن کار با آن طراحان مبتدي به آن روي آورده اند، براي طراحي سايت وردپرس ممکن است سايتي با کيفيت پاييني تحويل بگيريد. همچنين اين طراحي سايت وردپرس پاسخگويي مناسبي در حجم زياد محتوا و حجم زياد بازديد کننده ندارد.وردپرس امکان انعطاف پذيري دارد اما نمي توان تمامي کارهاي را انجام داد. بنابراين براي طراحي سايت مخصوصا براي کارها و سايت هاي بزرگ کارايي مناسب ندارد و بيشتر براي وبلاگ ها کارايي دارد.
  2. امروزه بازار های اینترنتی رونق بسیاری داشته است. یکی از تجارت های پر رفت و آمد صرافی و خدمات آن و تبدیل ارزهای بین المللی می باشد. صرافی ها علاوه بر فروش و تبدیل ارزها باید سیستم اطلاع رسانی بالایی داشته باشد. همانطور که پیش تر گفته شد در دنیای امروزی حرف اول را دنیای اینترنت می زند بنابراین صرافی ها می توانند با طراحی سایت صرافی برای خدمات سریع تر و بهتری و نیز اطلاع رسانی خوبی داشته باشند. طراحی سایت صرافی باید از طراحی گرافیکی و منحصر به فردی برخوردار باشد و تمامی امکاناتی که مورد نیاز مشتریان و مخاطبان می باشد دارا و با سرعت بالا برطرف نمایند و باید از امنیتی بالایی برخوردار شود و استفاده از مناسب ترین و آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار باشد. مزیت طراحی سایت صرافی مهمترین مزیت طراحی سایت صرافی معاملات بصورت اینترنتی و مجازی شود تا دیگر با حمل پول های خود و طی کردن مسافتی برای تبدیل ارز دچار مشکل نشوند و براحتی در هر مکان و زمانی تبدیل ارز خود را انجام دهند و امنیت بالایی دارند. در طراحی سایت صرافی می توانید مشتریان خود را از آخرین نرخ ها ارز، سکه و طلا در جریان قرار دهید. همچنین طراحی سایت باعث می شود تا جذب مشتری نمایید و از سایر استانها و حتی از سایر کشور ها مشتری داشته باشید و سود آوری نمایید. امکانات طراحی سایت صرافی - انتقال،فروش و مبادله ارز - فروش اینترنتی سکه و طلا - قیمت آنلاین ارز و بروز آن - امکان تبدیل و محاسبه انواع ارز - آخرین اخبار مبادلات ارزی و اقتصادی - ایجاد حساب کاربری برای مشتریان - انتقال وجه فروش ارز از حساب بانکی و امکانات دیگر برای برطرف نمودن نیاز های کاربرانتان می باشد. بسیاری از افراد ممکن است برای اطلاع از آخرین قیمت طلا و ارز به سایت های صرافی مراجعه می نمایند بنابراین اگر به همراه طراحی سایت صرافی سئو سایت داشته باشید و رتبه بالا تری کسب نمایید قطعا مشتریان بسیاری را جذب می نمایید.
  3. همانطور که میدانید امروزه با افزایش آلودگی و ترافیک شهری و همچنین با افزایش فشار کاری، مشغله های روزمره و در مقابل احتیاج به اوقات فراغت، بسیاری از مردم رفته رفته زمان کمتری برای کسب آسایش در زندگی میابند. از همین رو عده ای به راه حل این ماجرا اندیشیدند و با بهره گیری از پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربران در فضای مجازی، رویه ی انجام امور روزمره را از حالت ملزم به حضور فرد در محل، به حالت غیرحضوری تحت بستر اینترنت تغییر دادند. از جمله ی نخستین کابردهای این عرصه میتوان به بانکداری اینترنتی و پرداخت قبوض از وب سایت اشاره نمود که باعث کاهش قابل ملاحظه ی رفت و آمدهای مردم در سطح شهر گردید. که این اتفاق به نوبه ی خود سرآغاز تحولی شگرف در زندگی الکترونیک شد. از جمله کاربردهای بعدی این امکان میتوان به خرید و فروش آنلاین انواع کالا، ارز، تور مجازی اماکن و مناطق دیدنی، شرکت در کلاس های مجازی، کتاب های الکترونیکی و... اشاره نمود. فروشگاه اینترنتی در ایران اما در کشور عزیزمان ایران تحول کسب و کار الکترونیک با معرفی وب سایت بزرگ دیجیکالا به واقعیت پیوست. یک وب سایت فروشگاه اینترنتی که با نقد و بررسی و فروش موبایل شروع کرد و رفته رفته با جلب اعتماد مخاطبان به فروش خودروی میلیاردی رسید! این سایت با درآمد ناخالص بیش از یک میلیارد و دویست تومان در روز، در سال 85 با 5 نفر نیرو شروع به کار کرد و اکنون بیش از 1000 نیرو در آن اشتغال دارند. این سایت موفق هم اکنون رتبه سوم بازدید را در میان سایت های کشورمان دارد. ولی این بدان معنا نیست که چون دیجیکالا هست، وجود سایت فروشگاه اینترنتی دیگر توجیه پذیر نیست. بامیلو، زنبیل، مدیسه، چاره، تهران کالا، شیکسون، کیمیا آنلاین و.... از جمله فروشگاه های اینترنتی دیگری هستند که به اندازه ی خود از بازار سهم دارند. و جالب است بدانید تعداد فروشگاه های آنلاین خیلی بیشتر از آن است که تصور می‌کنید. با توجه به بخش اول این مقاله یقینا به زودی به روزی خواهیم رسید که نه تنها خرید و فروش، بلکه انجام بسیاری از امور کنونی به صورت حضوری بی معناست، اگر شما نیز صاحب کسب و کار خاصی هستید، برای آن روز چقدر آمادگی دارید؟ هر کسب و کاری که داشته باشید خدمت یا محصولی به مخاطبان ارائه میدهد که از طریق اینترنت یا قابل خرید است یا قابل ارائه. حال رایج ترین بسترهای موجود برای فروش و ارائه عبارتند از : سایت، اپلیکیشن و شبکه اجتماعی چرا طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین؟ سایت به دلیل امکانات بیشماری که میتواند در اختیار مخاطب قرار دهد، از پتانسیل خوبی برای پرزنت کسب و کار برخوردار است. سایت یک ویترین و نمایشگاه دائمی است که اگر حرفه ای طراحی شده باشد، بهترین معرفی کننده ی کسب و کار شماست. از جمله امکانات فروشگاه اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود : برداشتن واسطه ها و در نتیجه افزایش سود امکان فروش به تمام نقاط کشور بدون نیاز به هزینه ی پرسنل و دفاتر فروش دسترسی بیست و چهار ساعته به کالاها معرفی هرچه بهتر برند تجاری شما به واسطه فضای مجازی افزایش کیفیت و سرعت پاسخگویی به نیازهای مشتریان امکان دریافت نظرات راجع به محصولات امکان دریافت وجه به طرق مختلف (درگاه بانک، پرداخت در محل و....) امکان ارائه توضیحات جامع همراه با نقد و بررسی راجع به کالا امکان جذب کاربران از موتورهای جستجو امکان تعامل سازنده با تامین کننده چرا فروشگاه اینترنتی آذرین وب؟ سیستم مدیریت محتوای پیشرفته فروشگاهی آذرین وب، با بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها و صرف ساعتها تحلیل بر سر کلیه ملزومات مورد نیاز یک فروشگاه آنلاین از منظر مخاطب و صاحب کسب و کار، سعی بر آن دارد که در علاوه بر پیاده سازی تمام خواسته های شما به بهترین نحو، پیشنهادهای خوبی برای بهبود عملکرد فروشگاه شما به همراه داشته باشد. تیم فنی قدرتمند آذرین وب، هیچ محدودیتی در پیاده سازی ایده های شما ندارد، همه چیز به دیدگاه شما نسبت به اثربخشی سایت در مورد کسب و کار بستگی دارد. امکانات سمت کاربر فیلتر محصولات بر اساس برند، رنگ، ویژگی و خصوصیت گروه محصول، قیمت و… مرتب سازی بر اساس محبوبیت، زمان، فروش، قیمت و موجود بودن برای هر محصول نقد و بررسی، مشخصات فنی، نظرات و امتیاز دهی کاربران و پرسش و پاسخ انواع منو از جمله مگامنو ( منوی چند سطحی ) با قابلیت درج عکس و آیکون، منو دسترسی سریع..... مقایسه ی محصولات با یکدیگر سهولت ثبت نام همراه با فرایند تایید عضویت در خبرنامه سایت افزودن محصول به علاقه مندی و سبد خرید استعلام وضعیت خرید ارائه پیش فاکتور قبل از پرداخت جستجوی پیشرفته محصول نمایش محصولات مشابه بر اساس دسته انتخاب شده سیستم امتیاز دهی و کسب امتیاز خرید سریع بدون نیاز به لاگین انتخاب نحوه پرداخت به صورت آنلاین، کارت به کارت و پرداخت در محل امکان تعریف زمان ارسال (صبح، ظهر، عصر و...) ثبت نظر و امتیاز برای هر محصول نمایش نمودار روند قیمت ها به اشتراک گذاری کالا اطلاع رسانی به کاربر نسبت به موجود شدن کالا امکانات مدیر سایت فروشگاه اینترنتی داینامیک و قابل تغییر بودن تمام امکانات سایت در آینده امکان تعریف تعداد صفحات بی شمار تعریف خصوصیت مثل برند برای گروه محصولات امکان درج تصاویر و ویدیئو برای هر محصول امکان تعریف کالای خاص به صورت ویژه برای تخفیف امکان ایجاد تخفیف‌های فصلی و مقطعی تغییر قیمت‌ با فایل اکسل صفحه ی اخبار و مقالات مرتبط با محصولات سایت مدیریت و زمانبندی محموله ی ارسالی و ایجاد کد رهگیری مدیریت پنل پست الکترونیک و پیامک به منظور بازاریابی هدفمند و اطلاع رسانی ماژول نظر سنجی سایت جهت دریافت پیشنهاد و انتقادات از طرف مشتری صفحه پرسش های متداول مدیریت نام صفحات ، محصولات ، دسته بندی های محصولات فروشگاه انواع گزارشات در قالب فرم و اکسل مدیریت کاربران سایت امکان تعریف سطوح دسترسی مختلف برای کاربران طراحی فروشگاه آذرین وب طراحی اختصاصی و حرفه ای گرافیک سایت با توجه به سلایق شما امکان توسعه ی امکانات سایت پس از تحویل پشتیبانی رایگان یک ساله وب سایت استفاده از به روز ترین فناوری ها مثل : html5،css3 ، php7 و Laravel 5.5 دارای فایروال امنیتی قوی آموزش وب سایت به صورت حضوری در شرکت و فیلم آموزشی رعایت اصول و استاندارد های سئو در برنامه نویسی سایت اجرای قالب واکنشگرا (ریسپانسیو) استفاده از پروتکل های امن HTTPS و گواهینامه های دیجیتال SSL مشاوره مراحل اخذ نماد الکترونیکی (اینماد) و درگاه پرداخت آنلاین امکان ایجاد فیلدهای اختصاصی جهت هر نوع محصول طراحی اپلیکیشن اندروید وIOS فروشگاه شما پس از تحویل فروشگاه اینترنتی، در صورتی که در روند کسب و کار خود عملکرد و رفتار حرفه ای داشته باشید، بی شک پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی به نقطه ای خواهید رسید که در آن حیطه ی خاص نسبت به رقبا جایگاه ویژه ای کسب کرده اید. در نتیجه زمان گسترش و توسعه برای شما فرا رسیده است و یکی از روش‌های آن ایجاد سهولت دسترسی به فروشگاه است. که این دستاورد از طریق طراحی اپلیکیشن موبایل میسر میگردد. بله، امروزه اغلب اپلیکشن های دیجیکالا ، بامیلو، زودفود و..... به اندازه یا حتی بیشتر از سایت اصلی بازدید دارند. چراکه نیاز به باز کردن مرورگر و درج آدرس سایت نیست و همچنین کاربردپذیری و تجربه کاربری اپلیکیشن بسیار بیشتر از وب سایت است.
  4. نیاز های ضروری هر سایت امروزه اهمیت طراحی سایت در کسب و کار های مختلف بسیار درک شده و اکثر شرکت ها وجود یک وب سایت حرفه ای برای بیشتر و بهتر شدن کسب و کارشان را در ک کردن و کسب و کار هایی که بسیار ضعیف بوده با وجود یک وب سایت به صورت پیشرفته و موفق در بازار کسب و کار قدم نهادن. در این قسمت به چند نیاز های ضروری هر سایت میپردازیم. در مرحله اول شما به یه صفحه اصلی اختصاصی که منحصر به فرد و خاص شرکت و برند شما باشد نیاز دارید. زمانی که افراد وارد سایت شما می شوند اولین چیزی که ممکن است مورد نظر افراد قرار گیرد ظاهر سایت و در مرحله دوم سهولت در برقراری ارتباط با شما می باشد. طراحی گرافیکی سایت یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین قسمت های یک سایت خوب و با کیفیت است. در مراحل بعد بسته به نوع فعالیت سایت توانایی های سایت متفاوت است. برای مثال اگر سایت فروشگاهی باشد بهتر است در صفحه نخست آخرین محصولات و جدیدترین محصولات معرفی شود. اگر سایت بیش از یک محصول ارائه می دهد بهتر است سرچ سریع برای افرادی که به دنبال محصول خاص خود هستند قرار دهید. یکی دیگر از چیزهای که اهمیت زیادی در یک طراحی سایت ایفا می کند برنامه نویسی حرفه ای سایت است که مورد تایید موتورهای جستجوگر باشد تا در سرچ رتبه به دست آورد. منظور همان قواعد سئو در سایت است که از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آن که سایت به صورت حرفه ای کار کند بهتر است در ارتباط با نوع و زمینه کاری خود صفحه ای را به مقالات ارائه دهید و آن را بروز رسانی کنید. اگر محصولی یا حرفه ای در سایت معرفی می شود زیر آن فرم اطلاعات و نظرات به صورت رایگان قرار داده شود تا فرد بتواند نظر خود را انتقال دهد. یکی دیگر از مواردی که در سایت از اهمیت بالایی برخوردار است داشتن چت آنلاین است که افراد به محض ورود می توانند با خود شرکت و یا موسسه به صورت کامل درارتباط باشند و سوالاتی که برایشان مبهم است را در آنجا از فرد مورد نظر بپرسند. از مهمترین موادی که برای صاحب سایت مورد اهمیت است.داشتن پنل کامل با امکانات و توانایی تغییراتی که در مدت زمان طولانی لازم می شود. داشتن سی ام اس اختصاصی به صورتی که مدیر سایت بتواند آن را مدیریت کند و در صورت نیاز تغییراتی که مد نظر شرکت است را انجام دهد.
  5. روانشناسی در طراحی سایت چه تاثیری دارد؟ برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ در طراحی سایت نظر ها متفاوت است و برای هر زمینه شغلولی رنک خاصی با توجه به رنگ سازمانی در نظر گرفته می شود. باید توجه به این که رونشناسی رنگ از اهمیت مهمی در طراحی سایت برخوردار است ظاهر سایت برای جذب کاربر اهمیت مضاعف دارد. مواردی که یک طراح سایت در طراحی خود باید در نظر بگیرد: رنگ ها تاثیر زیادی در 90 ثانیه اول ورود به یک سایت برای جذب را برعهده دارند. یک رنگ تاثیر گذار می تواند فرد را به خرید یک محصول ترغیب کند. هر رنگی در طراحی سایت معنی خاصی دارد: سفید: رنگ سفید نشانه پاکی و صداقت و در تجارت از رنگ سفید برای خستگی گیری و انرژی بخشی استفاده می شود.بهترین رنگ برای بگراند یک سایت با کیفیت می باشد. سیاه نشان قدرت ، ظرافت، دلیری و شهامت است. این رنگ برای نوشته بر روی یک رنگ روشن بسیار فریبنده و زیبا است ولی برای پیش زمینه بدون طراحی حرفه ای چشم را اذیت می کند. قرمز این رنگ نشان از هیجان ، سرعت و نشات دارد.این رنگ در طراحی سایت باعث توجه بیننده است.این رنگ از رنگ هایی است که احساسات را بیان می کند و قلب را به تپش می اندازد. آبی این رنگ نشان امنیت، آرامش ، اعتماد است. این رنگ از رنگ هایی است که در تجارت برای ضمانت استفاده می شود.یکی از بهترین رنگ ها در طراحی به حساب می آید. طلایی نشان از قدرت و ثروت و گرانی دارد و بسیار رنگ شاهانه و قیمتی است. صورتی نشان از مصمیت ،دخترانگی، بی گناهی و زیبایی دارد و به سایت شما در صورت مرتبط بودن زیبایی می بخشد. با توجه به این رنگ های روانشناسی اگر مرتبط با سایت خود رنگ را انتخاب کنید بدون شک می توانید بیشترین بازدید را داشته باشید و از بهترین سایت ها باشید.
  6. اهمیت طراحی سایت در کسب و کارهای مختلف امروزه تقریبا هر کسب و کار و یا شغل های شخصی در بازار امروزی دارای طراحی سایت می باشد و نیز طراحی سایت امروزه یک اجبار می باشد. برای سبقت گرفتن از رقبای دیگرو نیز برای توسعه کسب و کار تان، یکی از راهها داشتن وب سایت و طراحی مناسب آن می باشد. طراحی مناسب سایت تاثیر بسیاری بر روی کاربران می گذارد چرا که کاربران به همان صورت که وب سایت را می بینند کسب و کار شما را تصور می کند. طراحی سایت این امکان را به شما می دهد تا به بازارهای جدید و جهانی دسترسی داشته باشید حتی طراحی سایت برای خرده فروشان و کسب و کارهای کوچک نیز وارد عرصه رقابت شوند. از اهمیتی که طراحی سایت در کسب و کار ها دارد،صرفه جویی در زمان برای کارفرمایان و جلوگیری از تماس های غیر ضروری می باشد و نیز بدون داشتن محدودیت زمانی بصورت دقیق و کامل محصولات و خدمات خود را معرفی می نمایید و همچنین محدودیت مکانی نداشته یاشید و خود را به هر نقطه از جهان بشناسید. همچنین می توانید بصورت 24 ساعته و 7 روزه خدمات و حرفه خود را به کاربران ارائه دهید و با مشتریان خود بطور مداوم در ارتباط باشید. اهمیت دیگری که طراحی سایت دارد بازاریابی اینترنتی انجام می دهید و می توانید مشتری های جدیدی را جذب نمایید.در ضمن می توانید برند خود را معرفی و بشناسید. در کسب و کارها با طراحی سایت از تبلیغات سنتی خبری نیست و دیگر نیازی نیست تا هر ماه مبلغی برای چاپ کاتولوگ و... بدهید بلکه در طراحی سایت برای یکبارهزینه آنرا پرداخت می نمایید. مهمترین اهمیت طراحی سایت در کسب و کارهای مختلف درآمد زایی می باشد،امروزه بسیاری از افراد هستند که از طریق سایت فعالیت و درآمد زایی می نمایند که این درآمد آنها از طریق سایت و مشتریان آنلاین می باشد بنابراین هر کسب و کاری می توانید با طراحی سایت و فروش آنلاین خود افزایش درآمد داشته باشد.
  7. اولین قدم برای طراحی سایت حرفه ای طراحی سایت حرفه ای نسبت به طراحی سایت های دیگر هزینه بیشتری ر ا دارد اما اولین قدم برای طراحی سایت حرفه ای باید هدف خود را از داشتن این سایت و امکاناتی را که لازم دارید مشخص نمایید. امکاناتی که در طراحی سایت حرفه ای در نظر می گیرید باید با نیازهای مخاطب همخوانی داشته باشد و کاربرپسند باشد و نیز از گرافیک جذابی برخوردار شود. داشتن طراحی سایت حرفه ای باعث می شود تا اعتبار و وجهه کاری شما بالا آید و مشتریان بیشتری به شما اطمینان می نمایند. همچنین طراحی سایت حرفه ای تاثیر بسیاری بر افزایش درآمد دارد که میتوان به آن به عنوان یک سرمایه گذاری حساب کرد. شما در مراحل اول باید یک شرکت مناسب انتخاب کنید که قابل اعتماد باشد تا شما را در تمام مراحل راهنمایی کند و اگر زمانی سایت شما نیاز به رفع مشکل و یا ارتقا داشت از شرکت طراحی سایت خود بخواهید آن را حل کند. شرکت طراحی سایت آذرین وب دارای کادری مجرب است که سایت شما را به صورت اختصاصی و با توجه به سلیقه و نوع رنگ برند و لوگو شما طراحی می کند و در آن اصوال اساسی سئو سایت بسیار رعایت می شود به گونه ای که می توانید آن را به آسانی و یک مشاوره سئو انجام دهید. فراموش نکنید انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب شما را به هدف های دور نزدکتر می می کند. اگر سایت شما یک سایت معرفی برند و محصول است باید آن را به صورت اختصاصی یعنی مختص برند خود و با ویژگی های خاص باشد. استفاده از ایده هایی که در سئو تاثیر منفی نداشته باشد می تواند کاربر شما را به خوبی جذب کند و کاربران بیشتری را تشویق به دیدار از سایت شما کند. سهولت استفاده برای کاربر در کنار تمام این ایده ها و خلاقیت ها از مهم ترین مواردی است که اهمیت دارد.
  8. سرآغاز ماجرا با نام توسعه دهندگان وب آذرین از سال ۱۳۸۸ شروع شد و از سال ۱۳۹۰ با نام داده پردازان آذرین وب و نام تجاری آذرین وب به صورت شرکتی فعالیت ادامه پیدا کرد. این شرکت از سال ۹۱ به صورت حرفه ای فعالیت خود را در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت آغاز نموده و درطول مسیر پر فراز و نشیب خود توانسته با کسب تجربه از همکاری های فردی و گروهی با افراد، ارگان ها شرکت ها و صاحبین کسب و کار ها و مشاغل مختلف کشور گامی هرچند کوچک در بهبود و پیشرفت کسب و کار هموطنان عزیز بردارد. عمده فعالیت شرکت آذرین وب طراحی انواع سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، طراحی پورتال،تبلیغات آنلاین، بهینه سازی سایت در موتور های جستجو، طراحی اپلیکیشن های موبایل در پلتفرمهای مختلف و مشاوره و راه اندازی استارت آپ ها می باشد. هم اکنون به موتور جستجوی گوگل بروید و عبارت "طراحی سایت" یا "شرکت طراحی سایت" را وارد کنید. نتایج تقریبی برای عبارت دوم حدود 1,240,000 مورد است که عدد قابل توجهی است. حال فرض میکنیم از این یک میلیون تنها 0.0003 آن یعنی 300 شرکت طراحی سایت فعال و دارای نمونه کار موجود است. که اینها تنها شرکت های داخلی میباشند که در زمینه بهینه سازی برای موتور جستجو اقداماتی انجام داده اند. حال شما به عنوان یک کارفرما برای طراحی سایت خود می‌خواهید بهترین شرکت طراحی سایت ممکن را در میان این 300 شرکت بیابید. چه شاخص هایی را برای انتخاب در نظر میگیرد؟ احتمالا شما با جستجوی عبارت "طراحی سایت حرفه ای" به سایت ما وارد شده اید. اما طراحی سایت حرفه ای به چه معناست؟ چه مزیتی حرفه ای بودن یک سایت / شرکت طراح سایت را برای ما مشخص میکند؟ اجازه دهید این خبر نه چندان خوشایند را به شما بدهیم که ممکن است دو سایت با طراحی بسیار مشابه، عمکرد کاملا متفاوتی داشته باشند! در واقع همه شرکت هایی که در نتایج میبینید پروژه ی سایت را به شما تحویل میدهند، ظاهرا هم سایت برای شما کار میکند. اما آیا همه چیز همان است که میبینید؟ طراحی سایت حرفه ای در هر مرحله چه ویژگی هایی دارد؟ از دید ما از زمانی شما که تصمیم قاطع به داشتن یک وب سایت گرفته اید پروژه ی شما شروع شده است. چرا که خشت گر نهد معمار کج..... به همین علت توصیه میکنیم به چک لیستی که توسط ما طراحی شده پاسخ دهید تا مسیر برایتان هموار گردد. اساسا چرا به سایت احتیاج دارید؟ نیاز شما به سایت برای پر کردن چه خلاء ای در کسب و کار / زندگی شماست؟ تا چه حد به پروسه طراحی وب سایت به دید هزینه و تا چه حد به دید یک فرصت سرمایه گزاری می نگردید؟ آیا علاقه دارید که در راستای ایده های خود برای سایتتان، مشاوره ی همراستای مختصصین با تجربه را دریافت کنید؟ اختصاصی و منحصر به فرد بودن وب سایت طراحی شده تا چه حد برای شما مهم است؟ سایت مد نظر شما دقیقا دارای چه امکاناتی است؟ سایت مد نظرتان به لحاظ رنگ سازمانی و تایپوگرافی چه وضعیتی خواهد داشت؟ سایت مد نظرتان تا چه حد در تجربه ی کاربری ایده آل و افزایش نرخ تبدیل (conversion rate) موفق است؟ نرخ تبدیل درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که مشتری خدمات یا محصولات سایت شما میشود سایت مد نظرتان در دستگاه های مختلف موبایل،تبلت و کامپیوترهای شخصی چقدر قواعد ریسپانسیو را رعایت نموده است؟ سایت مد نظرتان به لحاظ فنی برای اخذ رتبه ی مناسب در موتور جستجوگر گوگل چقدر آمادگی دارد؟ سیستم مدیریت محتوای سایت مد نظرتان تا چه میزان کاربر پسند بوده و امکانات کافی را در اختیار شما قرار میدهد؟ سایت مد نظرتان تا چه میزان برای نمایش صفحات مختلفش به کاربر سریع است؟ آیا کد نویسی آن استاندارد جهانی w3c را رعایت نموده است؟ آیا امنیت سایت به نحوی که به راحتی تحت حملات اسپمی و نفوذ قرار نگیرد، برای شما اهمیت دارد؟ در دسترس بود سایت در ساعات مختلف شبانه روز چقدر برایتان اهمیت دارد؟ ماژولار و توسعه پذیر بودن سایت برای اضافه نمودن امکانات جدید در آینده چه اهمیتی برایتان دارد؟ آیا برایتان اهمیت دارد که پس از تحویل پشتیبانی وب سایت شما به چه صورت انجام میپذیرد؟ آغاز پروژه در یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای تدیون پروپوزال اختصاصی مرتبط با زمینه کاری شما جلسه ی تحلیل و بررسی استراتژی در رابطه با اهداف و نیازهای شما محاسبه زمان و قیمت دقیق و اعلام آن ارائه زمانبندی و گانت چارت پروژه گرافیک در وب سایت حرفه ای گرافیک اختصاصی و یونیک مخصوص شما استفاده از به روزترین تکنولوژی ها نظیر Adobe Photoshop 2017 دیزاین گرافیکی خلاقانه و همراه با جلوه های گرافیکی جذاب لحاظ نمودن رنگ سازمانی و بهترین تایپوگرافی اصول دانش تجربه کاربری (UX) و کاربردپذیری (Usability) اجرای قالب سایت حرفه ای کدنویسی تحت استاندار w3c و با رعایت بهینگی با استفاده از HTML5 و CSS3 به کارگیری آخرین متدها و تکنولوژی ها (jQuery, Bootstrap, vue.js) به کارگیری افکت های css3 نظیر (fade، grow & shrink،rotate element و....) برای پویایی صفحات ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن قالب سازگاری با مرورگرهای رایج سرعت خوب بارگزاری صفحات سایت برنامه نویسی در یک وب سایت حرفه ای به کار گیری توسعه یافته ترین زبان های برنامه نویسی شی گرا از جمله php،python،java بهره گیری از محبوب ترین فریمورک زبان پی اچ پی (laravel) سیستم مدیریت محتوای (cms) اختصاصی و ماژولار و آپدیت پذیر امنیت تضمین شده سایت به نحوی که به راحتی مورد نفوذ هکرها قرار نگیرد رعایت قواعد on-page از جمله ساختار url، Title وMeta Description داینامیک و..... سئو و بهینه سازی سایت حرفه ای سئو درون سایت و برون سایت (on-page & off-page SEO) از دیگر تخصص های تیم آذرین و ب میباشد که به صورت پیش فرض این خدمت فقط در مورد کد پیاده میشود و لذا سایر مواردی که در ادامه یاد میشود به عنوان یکی خدمات آذرین وب قابل تهیه میباشد. انتخاب پر جستجوترین کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری شما تولید محتوای تخصصی و سئو محور جهت صفحات لندینگ پیج تایتل، متا دیس، تگ های هدر و alt استفاده از میکرودیتا ها جهت معرفی بهتر شما به موتورهای جستجو بارگزاری سایت مپ آنالیز با google analytics لینک بیلدینگ پس از اینکه طراحی سایت حرفه ای برای شما صورت پذیرفت، فاز دوم توسط خود شما شروع می شود و آن هم مدیریت حرفه ای سایت است. به روز ماندن سایت به لحاظ محتوایی نه تنها برای کاربران، بلکه از منظر موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. لذا لازم است بدین منظور استراتژی ویژه ای اتخاذ فرمایید که با نظم و کمیت مشخصی، کیفیت بالایی از محتوا در اختیار مخاطبین قرار گیرد. تحقیقات نشان میدهد تصاویر، اینفوگرافی ها و ویدئوها از بهترین انواع محتوا میباشد در صورتی که خلاقانه و انتقال دهنده ی مفاهیم باشد. در پایان به شما توصیه میکنیم که از اشتباهات متداول در طراحی وب بپرهیزید و از نمومه کارهای ما بازدید به عمل آورید.
  9. بسياري از کارشناسان بر اين معتقدند که قبل از آغاز طراحي گرافيک ، محتواي وب سايت ميبايست آماده گردد و اين موضوع به هر دو، وب سايت ها و وبلاگ ها مربوط مي شود. بعضي ها نيز با اين روند مخالف هستند، اما بايد با اين ديدگاه مخالفت و مبارزه کرد؛ زيرا من ميدانيم محتوا گذاري قبل از طراحي وب سايت، يک راهبرد و نگرش درست است. طراحي وب سايتي قوي، رنگ ها، فونت ها و طرح بندي کادرها را توسعه مي دهد. يک طراحي قوي بر روي کاربران متمرکز ميشود.يک طراحي وب سايت بايد در زمينه ي کاربران و نيازهاي آنها، همچنين نتيجه دلخواه از بازديد وب سايت، مهارت خود را افزايش دهد.براي حل اين مسائل بايد بر چالش هاي کاربران و توانايي وب سايت، تمرکز شود.در اين مسئله، نبايد روي روند برنامه نويسي و قالب هاي پيش ساخته متمرکز شد. همچنين نبايد فقط بر روي کاربر متمرکز شويم. من از افرادي که در مورد الزامات طراحي وب سايت خودشان صحبت مي کنند ايميل هاي زيادي دريافت ميکنم که اين ليست ها روي معيارهاي خاص پروژه، نظير اسکرول (scroll) بي نهايت، همبرگر منو، تصاوير قوي، پس زمينه هاي ويدئويي و موشن ها متمرکز هستند. مردم به ندرت به يک شرکت طراحي نزديک مي شوند و اطلاعاتشان را براساس بازديد کنندگانشان، نيازهاي کاربران و اهداف نهايي بازديدکننده وب سايت ارائه مي دهند. صاحبان وب سايت ها امروزه در روندهاي طراحي مختلف، وب سايت هاي رقباي خود، و آنچه که معتقدند، عناصر طراحي مدرن و رايجي است، گرفتار شدند.در روند انجام اين کارها، آنها پيگيري بازديد کننده واقعي وب سايت هايشان را از دست ميدهند. در برخي موارد، هنگامي که آنها تم موجودي را خريداري مي کنند، مجبورند محتواي خودشان را با دسترسي محتوايي قالب، سازگار و متناسب کنند.يا بدتر از آن، آنها يک طراحي سفارشي را به پيوستن و سازگاري به همان سبک، و ارائه يک وب سايت مشابه وب سايت رقيب برتر مجبور ميکنند.در بيشتر موارد اين منجر به نااميدي و پشيماني خريدار مي شود. دليل اين امر اين است که اين فرايند به دنبال مسير خريد، طراحي، توسعه است و در نهايت و آخرين مرحله محتواگذاري انجام ميشود. به مراتب اين مسير اشتباه است. اين روند باعث پسرفت و همچنين منجر به سرخوردگي مي شود. محتواگذاري در ابتدا منجر به فرهيخته شدن تصميمات طراحي ميشود مستند سازي جريان مورد نظر کاربر، مسير بازديد کننده و ارتباط با اقداماتي که بايد انجام شود چيزي است که معمولا پس از اتمام طراحي گرافيک انجام مي شود. متاسفانه اين رويکرد اشتباه است، چون شما را مجبور به مطابقت دادن محتوا با موضوع وب سايت يا طراحي مي کند. در طراحي وب بايد عکس اين عمل اتفاق بيافتد. پيش از اين که خود را در عشق به يک وب سايت رقيب قرق کنيد، از يک الگو وردپرس و يا دستيابي به يک طراح گرافيک استفاده کنيد، شما نياز داريد به اهداف و مقصود وب سايت يا وبلاگ خودتان فکر کنيد و براي موفقيت بايد اين کار را انجا دهيد.شما بايد شخصيت کاربري خودتان، چالش هاي فردي آنها، پيشنهاد راه حل خودتان و مسيرهايي که مي خواهيد بازديدکنندگان را در داخل وب سايت قرار دهيد، را ثبت کنيد. در حالي که طراحي گرافيک بسيار مهم است، بايد در زمان مناسب در پروژه انجام شود تا به طور واقعي شما را قادر به ارائه وب سايت، محتوا و گرافيک در بهترين شرايط ممکن کند. يکي از نقل قول ها در مورد اين مبحث: "محتواگذاري مقدم بر طراحي است. طراحي در صورت عدم وجود محتوا، طراحي نيست، فقط دکوراسيون است. "- جفري زلمان (Jeffrey Zeldman) پيام ها و محتوا، بخش هاي ساختاري و پايه گذار وب سايت هستند. آن به اين معني ميباشد که آنها بايد قبل از اعمال هر رنگ، فونت و طرح بندي به دقت مورد بررسي قرار گيرند و مستندسازي شوند.عناصر طراحي نيز بايد بتوانند پيام هاي کليدي و محتواي مهم را کامل و برجسته کنند و به بهترين شکل آنها را نمايش دهند. تمرکز بر محتوايي مناسب زماني که من مي گويم شما بايد قبل از شروع طراحي سايت مطالب را آماده کرده باشيد، منظورم اين نيست که بايد تمامي مطالب خود را نوشته باشيد. انجام اين کار براي بسياري از صاحبان وب سايت ها و کسب و کار ها، کار مشکلي است. من مشتريان را تشويق مي کنم که بر روي بخش هاي اصلي وب سايت و صفحات اصلي تمرکز کنند. در طول فرآيند فروش معمولا من از طريق وبسايت آنها ميروم و به دنبال منافع هايي هستم که فکر ميکنم از قالبهاي طراحي سفارشي بهره مند شوند. اين بسيار بر مشتري، صنعت و جمعيت شناسي هدف متکي است. در اينجا برخي زمينه هاي متداول و معمول وجود دارد که ميتوانيد از استراتژي محتوايي بيشتري بهره مند شويد: صفحه اصلي (خانه) صفحه اصلي شرکت صفحه خدمات اصلي و صفحات خدمات شخصي فروشگاه اصلي و صفحات محصولات منحصر به فرد بخش منابع، دسته ها و / يا آيتم هاي ابتکاري اشخاص قالب هاي صفحه فرود (لندينگ پيج) صفحه اصلي و پست هاي فردي وبلاگ صفحه تماس گاهي اوقات من فقط چند قالب طراحي سفارشي را پيشنهاد خواهم داد و بار ديگر پانزده تا بيست پيشنهاد ارائه ميدهم. اين واقعا بستگي به پيچيدگي محتوا و تغييرات در جريان محتوايي و فراخواني اقدامات دارد.
  10. امروزه با توجه به اين اصل مهم که استفاده از کامپيوترها و سيستم هاي پردازش رو به رشد به طور اعم در تمامي زيرساخت هاي اساسي دنياي مدرن امروز به جزء جدايي ناپذير زندگي بشر قرن 21 تبديل شده است به گونه اي که شايد ديگر نتوان مرزي بين حيات انسان و تکنولوژي رسم نمود و شايد حتي تصور جهاني بدون کامپيوترها و شبکه هاي کامپيوتري بالاخص اينترنت غير ممکن مي نمايد و تقريبا کمتر کاري مي توان يافت که بدون دخالت مستقيم و يا حداقل غيرمستقيم اينترنت انجام شدني باشد و در نهايت با توجه به همه گير شدن استفاده از شبکه اينترنت و پيشرفت روز افزون تکنولوژي ها و اپليکيشن هاي تحت وب مي توان به جرات اذعان داشت که تصور آينده اي بدون وب غير ممکن است و اين امر موجب افزايش تقاضا براي حضور هرچه پررنگ تر و جذاب تر در اين فضاي پر رقابت و محبوب از جانب تمامي اقشار جامعه بالاخص صاحبان مشاغل گرديده است. لذا براي تمامي توسعه دهندگان و طراحان وب سايت به روز بودن هر چه بيشتر از لحاظ فني، نگاه هنري و روانشناسي طراحي و توسعه صفحات جذاب و کاربر پسند، براي جذب هر چه بيشتر و مثبت تر مخاطب امري الزاميست. روش درست طراحي وب سايت و بايد و نبايد هاي طراحي صفحات وب چيست؟ در ابتدا بايد بگويم هيچ روش مطلقا درست يا غلطي در طراحي وب سايت وجود ندارد. طراحي سايت تلفيقي از هنر و تکنولوژيست که همچون طفلي نو ظهور به سرعت در حال تغيير و توسعه مي باشد. همان طور که شاهد آن هستيم، روشهاي توسعه صفحات وب با سرعت شگفت انگيزي در حال تغيير مي باشد و تقريبا روزي نيست که در اين عرصه تغيير قابل ملاحظه اي صورت نگيرد. به گونه اي که شايد در اين صنعت کمتر از يک دهه پيش حضور در فضاي مجازي و طراحي صفحات وب جز توسط کارشناسان خبره اين صنعت که مسلط به زبان هاي برنامه نويسي تحت وب بودند، غير ممکن بود. امروزه با پا به عرصه گذاشتن فريم ورک هاي کاربر پسند همچون وردپرس ،جوملا و حتي يه گام فراتر از آن پورتال هاي قدرتمندي که طراحي و توسعه و مهم تر از آن انتشار محتوا و مديريت سايت را براي کاربران بدون نيازبه دانش فني فراهم نموده اند، رقابت را براي حضور توسعه دهندگان وب در اين عرصه بسيار سخت و براي کاربران و صاحبان مشاغل بسيار آسان نموده است. با وجود اينکه در حوزه هنر خوب و بد مطلق و حد و مرزي وجود ندارد اما همچنين يکسري اصول اساسي براي هرچه سازگارتر شدن هنر با تکنولوژي اينترنت که محصول آن همان طراحي سايت مي باشد. در اين مجال سعي بر تشريح اين اصول و بايد و نبايدهاي اين عرصه خواهد شد: بايدها و نبايدها در طراحي وب سايت چشم گير و چشم نواز بودن طرح نهايي بدون اينکه محتوا تحت الشعاع قرار بگيرد. شناخت کامل موضوع سايت و به خدمت گرفتن طرح در انتقال هرچه تاثير گذارتر و جذاب تر اهداف و ماهيت وجودي سايت. روانشناسي، بله شايد اين اصل را بتوان يکي از اصول اساسي حوزه طراحي سايت دانست که خود نيازمند بررسي عميق تري مي باشد که بحث در مورد جزييات آن در اين مقال نمي گنجد، اما عنوان تيتروار کليات آن خالي از لطف نمي باشد روانشناسي کاربران و مخاطبين سايت به جهت جلب اعتماد و توجه ايشان. روانشناسي مديران و صاحبان سايت به جهت هرچه نزديکتر شدن طرح به سلايق و تفکرات ايشان. روانشناسي رنگها و خطوط انتخاب رنگ مناسب در طرح ها با توجه به موضوع و اهداف سايت و از همه مهم تر روحيات مخاطبين سايت. محدود کردن استفاده از رنگها به 3 و يا حد اکثر 5 رنگ و اجتناب از به کار بردن تعداد بسياري رنگ که نه تنها جذاب نخواهد بود بلکه براي کاربران آزاردهنده نيز مي باشد، از همه مهم تر انتخاب رنگ ها با در نظر گرفتن تاثير و تقابل رنگ ها در کنار يکديگر با شناخت رنگ هاي مکمل و متضاد رنگ اصلي سايت. اجتناب از کپي برداري از طرح هاي ديگران (توجه داشته باشيد که مرز بين ايده گرفتن و کپي کردن يک طرح مرز باريکي است که تخطي از آن باعث سلب اعتماد مخاطبين و برند شما خواهد گرديد) بررسي، تحليل و ايده گرفتن از طرح ها و تمپليت سايت هاي معتبري چون templatemonster ،themeforest و حتي سايت هاي رقيب و يا سايت هاي با موضوع مشابه موضوع سايت در حال طراحي. استفاده از منوها و ابزارهاي ناوبري در طراحي سايت به گونه‌اي که در عين سادگي به سرعت کاربر را به بخش هاي اساسي سايت هدايت نمايد. سعي در جلوگيري از شلوغ شدن طرح نهايي و استفاده بيش از حد از تصاوير و المان هايي که باعث فاصله گرفتن طرح از سادگي و متعاقبا از بين رفتن زيبايي کار مي گردد. با استفاده مناسب از فضاهاي سفيد و طراحي فلت(مسطح) مي توان تجربه شگفت انگيزي براي مخاطبين سايت ايجاد نمود. استفاده از hotspotها در طراحي که از تلاقي خطوط مجازيي افقي و عمودي که صفحات را به يک سوم هاي عمودي و افقي تقسيم مي نمايند. استفاده از فونتهاي جذاب و استفاده از سايزهاي مناسب که به راحتي قابل خواندن باشند. قرار دادن آيکون هاي صفحات اجتماعي در فوتر به منظور جلوگيري از هدايت زود هنگام کاربران به خروج از سايت. از کامپيوتر فاصله بگيريد، ايده مورد نظرتان را بر روي کاغذ رسم نماييد زيرا هم به سرعت قابل تغيير و اصلاح مي باشد و هم يک نماي کلي از طرح نهايي به سرعت شکل خواهد گرفت که در هنگام پياده سازي توسط نرم افزارهاي گرافيکي بسيار راه گشا بوده و در زمان اجراي پروژه صرفه جويي مناسبي حاصل مي گردد. در زمان خروجي گرفتن از تصاوير در فتوشاپ با فرمت PNG در صورتي که تصوير شما transparent نمي باشد ذخيره تصوير به صورت 8بيت در عين حفظ کيفيت تصاوير به صورت قابل ملا حظه اي از حجم آنها کم مي نمايد و منجر به افزايش سرعت بارگذاري سايت مي گردد. از رنگ ها و المان هاي مرتبط با موضوع سايت استفاده نماييد. براي به چالش کشيدن خود و بکارگيري عناصر جديد در طراحي همواره پيش قدم بوده و منتظر درخواست ديگران نباشيد. استفاده از انيميشن هاي فلش در حال انقراض است از قدرت HTML 5 وCss 3 در خلق تصاوير و انيميشن هاي بديع با کمترين افت کيفيت و سرعت بارگذاري بالا در مرورگرها، استفاده نماييد. به عنوان اخرين نکته همواره بکوشيد تا مي توانيد طرح هايتان را ساده کنيد و متفاوت باشيد.
  11. بسياري از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن يک وب سايت را درک کرده اند اما آيا هر وب سايتي جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟در دنياي امروز داشتن يک وب سايت امريست لازم و ضروري . بسياري از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن يک وب سايت را درک کرده اند اما آيا هر وب سايتي جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟ طراحي اختصاصي و در واقع ساخت و ايجاد يک وب سايت استاندارد و مطابق با نيازها مراحل بسياري را شامل مي شود که هر يک از اين مراحل به صورت موازي از اهميت ويزه اي برخوردارند. به بيان ساده تر مراحل ايجاد و طراحي يک وب سايت به صورت حلقه هاي زنجير به يکديگر متصلند و ضعف و يا نبود يک حلقه مي تواند بر روي کيفيت يک وب سايت تاثير بسياري داشته باشد . کليه مراحل ساخت يک وب سايت بايد به صورت برنامه ريزي شده ، هدفمند و گام به گام پيش رود تا در نهايت به نتيجه اي مطلوب برسد. شايد خواندن مطالب زير با توجه به ترتيب آنها بتواند در تعيين برنامه و هدف شما در ساخت يک وب سايت تاثير گذار باشد. گام اول :اهداف و استراتژي وب سايت ابتدايي ترين گام در طراحي يک وب سايت بررسي و تعيين اهداف ، سياست و استراتژي وب سايت شما در نحوه معرفي و ارائه خدمات ، نوع و نياز مخاطبان ، امتيازات رقابتي ،نحوه ارتباط با مخاطبان و … مي باشد. بررسي و مطالعه دقيق در اين مرحله مي تواند در بازدهي و بهره وري وب سايت و تبليغات شما بسيار تعيين کننده باشد . براي تعيين اهداف و استراتژي وب سايت تان موارد زير را مدنظر قرار دهيد : هدف شما از داشتن وب سايت نوع مخاطبان شما نوع خدمات شما تحليل خواسته هاي مخاطبان شما فضاي رقابتي و ويژگيهاي رقابتي شما گام دوم : محتوا اين نکته را در نظر داشته باشيد که محتوا و مطالب درون وب سايت شما مهمترين قسمت وب سايت شما را تشکيل ميدهند.با توجه به اهداف ، نوع مخاطبان و … اطلاعات موجود در وب سايت شما بايد گوياي نوع فعاليت و خدمات شما باشد.ارائه اطلاعات علمي ، ساده ، گويا و همراه با استفاده از نگارش مناسب در ارتباط با نوع فعاليت و محصولات و يا خدمات شما مي تواند تمامي نيازهاي مخاطبان رابر طرف نمايد و انها را در استفاده از خدمات و يا محصولات شما متقاعد کند. گام سوم : طبقه بندي اطلاعات ، چينش ، نوع نگارش و دسترسي وب سايت پس از مرحله انتخاب و تعيين اهداف ، استراتژي و سياست وب سايت ، نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات در اولويت دوم قرار دارد.تصور کنيد که شما ارائه دهنده خدمات خاصي هستيد و يا شايد مخاطبان شما آشنايي کامل با خدمات و يا محصولات شما ندارند؟ در اين حالت وظيفه شما ارائه توضيحات لازم و کافي و همچنين برطرف کردن ابهامات و سوالات احتمالي و متداول است. دو حالت براي ايجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب وجود دارد. – وجود نداشتن و يا مبهم بودن اطلاعات. – در دسترس نبودن و عدم هدايت صحيح مخاطب براي کسب اطلاعات. اين نکته بسيار مهم است که بدانيد اگر مخاطب ابهام و يا سوال بدون جوابي در مورد خدمات و يا محصولات شما داشته باشد ، بدنبال منابع ديگري براي پاسخ دادن به سوالات خود و رفع ابهام مي گردد و اين يعني از دست دادن مخاطب. گام چهارم : گرافيک وب سايت يکي از مهمترين و کليدي ترين نکات در يک وب سايت گرافيک وب سايت است.با توجه به فضاي رقابتي و شلوغ دنياي وب جلب توجه مخاطب در مرحله ابتدائي قرار دارد. تصور کنيد که قصد ديدن يک وب سايت را داريد که از نظر زمان Load شدن و يا بالا آمدن بسيار کند و از نظر نماي ظاهري نکته اي براي جلب توجه شما ندارد هر چند که شايد مطالب بسيار مفيد و يا خدمات بسيار خوبي ارائه دهد.در اکثر موارد شما اين وب سايت را خواهيد بست و به سراغ وب سايت ديگري خواهيد رفت. با توجه به مطالعات و تجربيات ما در زمينه طراحي و توسعه وب ، بر اين اعتقاديم که رعايت اصل ” خلاقيت همراه با سادگي ” مي تواند فضايي بسيار زيبا و کارآمد در وب سايت شما ايجاد کند.در اين راه انتخاب رنگها و طرح هاي مناسب با فضاي کاري شما بسيار تعيين کننده است. ذکر اين نکته بسيار مهم است که گرافيک وب شاخه اي جدا از گرافيک چاپ است و طراحي در وب اصول و استانداردهاي مختص به خود دارد. گام پنجم : رعايت استانداردها در طراحي استانداردها کمک مي کنند تا مطمئن شويم که تمام افراد به اطلاعاتي که ما تامين ميکنيم دسترسي دارند و همواره توسعه وب را سريعتر و لذت بخشترمي کند. استانداردها کمک مي کنند که وب سايت شما در تمامي مرورگرها به صورت يکسان نمايش داده شوند ، توسعه آنها راحتتر انجام گيرد ، توسط موتورهاي جستجو دقيقتر و سريعتر رتبه بندي و تحليل شوند و ….ش گام ششم : مديريت وب سايت امروزه وب سايتهاي دايناميک و پويا سهم عمده اي از دنياي وب را تشکيل ميدهند. اين وب سايتها با استفاده از زبانهاي برنامه نويسي و بانکهاي اطلاعاتي به وجود مي آيند و حرکت مي کنند. با توجه به گستردگي زبانهاي برنامه نويسي تحت وب ، عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقيت در استفاده از زبانها و بانکهاي اطلاعات نقش تعيين کننده اي در بازدهي و بهره وري وب سايت شما دارد .در وب سايتهاي دايناميک بخشي با عنوان مديريت وب سايت ، براي مديريت ( بروزرساني ، ويرايش و … ) اجزاء و مطالب وب سايت در اختيار شما قرار ميگيرد. سادگي در نحوه استفاده ، امکانات و امنيت از نکات مهم در مديريت وب سايت هستند. اين بخش توسط مخاطبان عادي وب سايت شما غير قابل رويت مي باشد و در عين حال قسمت اصلي تشکيل دهنده وب سايت هاي دايناميک است. گام هفتم : بهينه سازي براي موتورهاي جستجو براي کسب رتبه بهتر و کسب مخاطبان بيشتر به صورت هدفمند ( کسب مخاطباني که واقعا به دنبال خدمات ما هستند ) از موتورهاي جستجو ، بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو امري لازم و ضروريست ، بهينه سازي وب سايت يک شاخه جدا از طراحي وب سايت نيست و طراحان وب بايد راههاي بهينه سازي وب سايتها را براي موتورهاي جستجو به خوبي بدانند و در طول طراحي و کد نويسي يک وب سايت رعايت کنند. بوسيله بهينه سازي وب سايت موتورهاي جستجو ،راحتتر ، سريعتر و دقيقتر وب سايت ما را بررسي مي کنند .براي بهينه سازي وب سايت ها براي موتورهاي جستجو که امروزه شاخه اي از فعاليتهاي تحت وب است و به صورت آکادميک در دانشگاه هاي معتبر دنيا آموزش داده مي شود روشهاي متفاوتي وجود دارد.گاهي عدم آگاهي و يا استفاده نا مناسب از اين تکنيکها باعث نتايج معکوس مي شود.به اين معنا که موتورهاي جستجو وب سايت شما را تحريم مي کنند. بنابراين انتخاب روش صحيح و استاندارد بسيار مهم است. اين نکته بسيار مهم است که بخش عمده اي از بازديد کنندگان شما به دليل مطالب مفيد ، طراحي مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سايت شما مي آيند و تمامي موارد در مورد يک وب سايت به صورت زنجيره اي به يکديگر پيوسته اند و شايد ضعف يکي از حلقه هاي اين زنجير باعث عدم بهره وري وب سايت شما باشد. اينکه تکنيکهاي بهينه سازي به چه روش و ترتيبي اعمال شود ، در جايگيري و رتبه بندي شما در موتورهاي جستجو بسيار تايين کننده است.
  12. امروز مي خواهيم به پاسخ يک سوال برسيم. چرا طراحي سايت مهم است؟ واقعا دليل اينکه چيدمان سايت را بايد به شکلي منظم و زيبا طراحي کنيم چيست؟ فرض کنيد صفحه اي که الان در حال خواندن آن هستيد صفحه اي بي روح بود ، يک صفحه کاملا سفيد بدون هيچگونه رنگ و لعاب ! يا صفحه اي با پس زمينه سياه و بدون تصوير. آيا حاضر به ماندن در چنين سايتي هستيد؟ مشتري يا بازديد کننده سايت شما هم دقيقا همين حس و حال را خواهد داشت. اگر سايت شما چيدمان و طرح زيبايي داشته باشد مشتري دوست ندارد دست از گشت و گذار در سايت شما بر دارد اما اگر سايتي خسته و بي روح و بدون استايل داشته باشيد مشتري سريعا سايت شما را ترک خواهد کرد. اهميت وجود جستجو در سايت فرض کنيد دنبال مطلبي در مورد طراحي سايت هستيد. در گوگل جستجو مي کنيد و سايتي خوب را پيدا مي کنيد. حالا قصد داريد در مورد طراحي سايت دايناميک کمي بيشتر بدانيد. خب بلافاصله سراغ جستجو آن سايت مي رويد. مشتريان شما هم دقيقا همين کار را انجام مي دهند. پس از طراح سايت خود بخوانيد تا حتما فمي براي جستجو در محتواي سايت شما طراحي کند چون از نظر طراحي امري بسيار مهم است. خوانا بودن سايت براي بازديد کننده و مشتري اگر سايت شما از قوانين و الگو هاي بروز طراحي سايت استفاده نکرده باشد و همانطور که عرض کردم طراحي و استايل مناسبي نداشته باشد کاربر سر در گم مي شود. طراحي چيدمان سايت بايد بگونه اي باشد که هر فردي ، اعم از کساني که يک عمر با اينترنت سر و کار داشته اند و کساني که تنها چند بار در اينترنت وبگردي کرده اند بتواند سايت شما را به خوبي مرور کند. يعني به کاربر نشان دهد که محتوا ، مطالب مهم ، مطالب جديد ، باکس جستجو و … هر کدام کجاي سايت شما قرار دارند. يک سايت واضح و منظم! نمايش برند در سايت طراحي وب سايت شما بايد به شکلي باشد که برند سايتتان را به خوبي در معرض بازديد کننده قرار دهد. استفاده از سربرگ هاي چسبان ( sticky ) و جاي گذاري لوگوي شما در قسمتي مناسب از وبسايت ( مثلا بالاي سايت ) به شکلي که در معرض ديد بازديد کننده قرار بگيرد مي تواند يک امتياز مثبت براي ثبت برند شما در ذهن عموم باشد. زيبايي در طراحي سايت يک سايت خوب سايتي است که براي بازديد کننده زيبا باشد. البته فراموش نکنيد هميشه نبايد زيبايي فداي محتواي خوب شود. منظور از زيبايي استفاده از تصاوير بسيار زياد که باعث کاهش سرعت لود صفحات مي شوند نيست. زيبايي در طراحي سايت به معناي چيدمان دقيق و رنگبندي مناسب سايت بصورتي است که براي بازديد کننده احساس خوشايندي از گشت و گذار در سايت شما ايجاد کند. واکنش گرا بودن سايت ديگر نيازي به ذکر اين نکته نيست که سايت شما بايد واکنش گرا باشد! در مورد اهميت واکنش گرا بودن سايت قبلا بصورت کامل توضيح داده شده و تنها اين نکته را عرض کنم که واکنش گرا بودن سايت شما براي آن دسته از کاربراني که از موبايل استفاده مي کنند بسيار مهم است. اگر بدانيد که چرا طراحي سايت مهم است و زيبايي و منظم بودن سايت شما چه تاثيري در رشد کسب و کار آنلاين شما دارد متوجه خواهيد شد که همين حالا به يک شرکت طراحي سايت مناسب براي طراحي يک سايت زيبا و منظم داريد.
  13. بسياري از صاحبان کسب و کار، کماکان با استفاده از شيوه‌هاي سنتي، به دنبال تبليغ، جلب مشتريان جديد و فروش محصولات خود هستند. اما در دنيايي که اکثر مشتريان بالقوه بيشترين زمان خود را در اينترنت سپري مي‌کنند؛ شيوه سنتي بازاريابي و فروش، يک استراتژي مخاطره آميز محسوب مي‌گردد. بهره برداري از فضاي وب به عنوان يک ابزار تجارت بسيار مهم است. حتي آن دسته کسب و کارهايي که خود را در زمينه تجارت سنتي موفق مي‌دانند بايد به اين مهم توجه ويژه اي کنند. اينترنت يکي از بسترهاي مناسب کسب و کار است که روز به روز بر کاربران آن افزوده مي‌شود و مي‌تواند نقش مهمي در ايجاد روابط تجاري موفق ايفا نمايد. از همين رو طراحي وب سايت مناسب، اولين گام در جذب مشتريان جديد در بازاريابي اينترنتي است. متفاوت‌تر از گذشته اطلاع‌رساني کنيد يک وب‌سايت را مي‌توان با يک کاتالوگ مقايسه نمود. کاتالوگ مي‌تواند شامل تصاوير و متون باشد اما سايت علاوه بر تصاوير، متون از فيلم، صوت و يا انيميشن نيز استفاده مي‎کنند؛ بنابراين امکان اطلاع‌رساني جامع با محتوايي جذاب‌تر را مي‌دهد. براي طراحي، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نياز به صرف هزينه‌هاي متعدد است اما براي يک سايت هزينه‌اي بسيار پايين براي طراحي و نگهداري آن بايد پرداخت شود و بعد از آن سايت هزاران و يا ميليون‌ها کاربر مي‌توانند بارها و بارها از آن بازديد کنند. صاحبان و مديران يک وب‌سايت با ورود به عرصه تجارت الکترونيک مي‌توانند از قابليت‌هاي متعدد اين حوزه نظير تبليغات اينترنتي، تبليغات در موتورهاي جستجو، تبليغات کليکي و تبادل بنر و لينک استفاده نمايند و در نوع تبليغات خود تنوع ايجاد کنند. سطح بازاريابي خود را گسترش دهيد موتورهاي جستجو بدون صرف هزينه‌اي کار بازاريابي را انجام مي‌دهند؛ زماني که فردي به دنبال اطلاعاتي در مورد خدمات و يا محصولات سايت شما باشد، اين موتورها فرد را به سمت سايت شما هدايت مي‌کنند. ميزان بازديدکننده هدايت‌شده به سايت به پارامترهاي زيادي وابسته است اما در بدترين حالت چيزي در حدود ?? نفر در روز توسط موتورهاي جستجو به يک سايت هدايت مي‌شوند. وب‌سايت همواره با متقاضيان اطلاعات و محصولات فقط يک کليک فاصله دارد و در تمامي ساعات شبانه روز و روزهاي تعطيل نيز فعال است. جهاني فکر کنيد و از درآمدزايي آنلاين خود لذت ببريد بايد توجه داشت که امروزه يکي از ملزومات فعاليت بدون مرز، ايجاد يک وب‌سايت است. به کمک وب‌سايت مي‌توان با افرادي خارج از مرزهاي کشور به سهولت در ارتباط بود و به معرفي خدمات و محصولات خود پرداخت. ميزان سودآوري و درآمدزايي سايت‌ها به نوع سايت و اهداف آن بستگي دارد البته ميزان فعاليت صاحبان سايت‌ها و بروزرساني و رسيدگي به آن‌ها نيز عامل بسيار مهمي است. اما امروزه شرکت‌ها و افراد بسياري هستند که فقط از طريق سايت فعاليت مي‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طريق سايت و مشتريان آنلاين است.