• اطلاعیه ها

    • Masih

      برخوردی شدید با تاپیک های تبلیغاتی   شنبه, 12 آبان 1397

      درود، از این لحظه به بعد، تمامی تاپیک های تبلیغاتی سبک رپرتاژ که با هدف جمع آوری بک لینک در انجمن های بیست اسکریپت ایجاد می شوند، حذف شده و دسترسی کاربر خاطی نیز مسدود خواهد شد.

سئو چیست

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

3 Neutral

درباره سئو چیست

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد 13 دی 1358

اطلاعات شخصی

  • آدرس سایت
    http://seokar.com/seo
  • جنسیت
    female
  1. بهینه سازی سایت چیست؟ سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود: سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است. اهداف بهینه سازی سایت چیست ؟ هدف بهینه سازی سایت کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد. بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود. يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند. بطور کلی اهداف بهینه سازی سایت را می توان بصورت زیر خلاصه نمود: در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد. باعث ایجاد برند می شود. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد. بهترین ابزار برای تبلیغات است. مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو در زیر به برخی از مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است: پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید: بهبود ساختار سایت استراتژی کلمات کلیدی استراتژی URL بهینه سازی کد پردازش کردن متن بهینه سازی لینک های ورودی استراتژی نام دامنه و هاست آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از: اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت اضافه کردن URL به نقشه سایت اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند: شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود. وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند. محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند. بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است. : تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی عنوان شده است عبارتند از: افزایش لینک های خارجی تغییر اسم فایل ها لینک یک طرفه کلمات کلیدی استفاده از Meta Tag استفاده صحیح از عنوان استفاده از robots.txt بهینه سازی محتوا
  2. 8 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی در این مقاله معرفی شده است که توسط آنها می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید. پیدا کردن کلمات جدید و ارزشمند یکی از قسمتهای سخت در بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو است.در بسیاری از موارد وب سایت ها درباره محصولات خود و کسب و کارشان توضیحاتی را ارائه می نمایند ولی افرادی که به دنبال این محصولات هستند در موتورهای جستجو بدنبال کلمات دیگری جهت رسیدن به این محصولات تلاش می کنند، از این رو انتخاب کلمات کلیدی مناسب شانس بسیار زیادی جهت ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجو هنگام جستجوی مشتریان به همراه خواهد داشت. در قسمت زیر 8 ابزار رایگان جهت یافتن کلمات کلیدی معرفی شده است که توسط آنها می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید. 1- Übersuggest این ابزار هوشمند کلمات کلیدی که توسط گوگل به جستجو کنندگان پیشنهاد می شود را ارائه می دهد در شکل زیر تصویر نمونه ای از جستجو و پیشنهاد آن توسط گوگل آمده است: ابزار Übersuggest پیشنهاد کلمات توسط گوگل را بهمراه 100 کلمه کلیدی دیگر در ارتباط با کلمات کلیدی که شما وارد نموده اید را در اختیار شما قرار می دهد. 2- Keyword Tool IO این ابزار خیلی شبیه ابزار Übersuggest است با این تفاوت که کلمات پیشنهادی YouTube و Bing و ترکیبی از آنها را نیز ارائه می دهد. 3- SEOChat Suggestion Keyword Finder این ابزار کلمات کلیدی ترکیبی پیشنهادی از موتورهای جستجوی مختلف مثل Google و Bing را ارائه می دهد. کلمات کلیدی پیشنهادی توسط SeoChat بسیار زیاد می باشد و در اکثر مواقع این کلمات کلیدی تضمین شده توسط لیست پشنهادی موتور جستجوی گوگل است. 4- Google AdWords Keyword Planner این ابزار ارائه شده توسط گوگل می باشد و به شما کلمات کلیدی پر رقابت بر اساس کشور و مناطق مختلف و همچنین بر اساس زمان و تاریخ را ارائه می نماید. در شکل زیر نمونه ای از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط ابزار Google AdWords بهمراه Landing Page مورد نظر آمده است. 5- Link Sleuth بصورت فنی این ابزار ارائه کننده کلمات کلیدی نمی باشد. Link Sleuth در واقع یک وب سایت Crawler است که اطلاعات را از صفحات، توضیحات و برچسب وب سایت های مختلف جمع آوری می نماید. کلمات کلیدی که توسط این ابزار ارائه می شود دقیقا همان چیزی است که در صفحات وب سایت های مختلف بکار رفته است. 6- Screaming Frog SEO Spider این ابزار دارای قابلیت های زیادی است و بصورت حرفه ای توسط یک شرکت در U.K پیاده سازی شده است. ولی نسخه رایگان آن محدودیت دارد و بیشتر از 500 آدرس را Crawl نمی کند. ولی همین تعداد برای خیلی از کاربران مفید است و می توانند توسط آن به خیلی از کلمات کلیدی دسترسی پیدا نمایند. 7- WordStream’s Free Keyword Tool این ابزار دارای یک پایگاه داده بوده که بیش از 10 میلیارد کلمه کلیدی را جمع آوردی نموده است. این ابزار کلمات کلیدی پیشنهادی بهمراه چندین کلمه مرتبط را در اختیار جستجو کنندگان قرار می دهد. در نسخه رایگان ابزار WordStream’s Free Keyword 30 کلمه کلیدی به شما پیشنهاد می شود. 8- rellian Keyword Discovery این ابزار دارای یک پایگاه داده بوده که بیش از چند میلیارد کلمه کلیدی بهمراه تعداد دفعاتی که جستجو شده اند را شامل می شود. این ابزار همچنین دارای این قابلیت است که تعداد دفعاتی که این کلمات کلیدی در هر ماه جستجو شده اند را در اختیار شما قرار دهد. منبع:http://seokar.com/news/8-free-keyword-find-seo-tools
  3. بازاریابی محتوا شیوه ای در بهینه سازی وب سایت است. بازاریابی محتوا با تولید مطالب ارزشمند وسیله ای جهت هدایت کاربران به وب سایت است. بازاریابی محتوا شیوه ای برای ایجاد، بهینه سازی و توزیع مطالب ارزشمند است. بازاریابی محتوا روشی ارزان جهت رشد وب سایت و هدایت مشتریان و کاربران به سوی وب سایت است. افزایش ترافیک سایت، تولید محتوا و استحکام ساختار سایت از مزایای بازاریابی محتوا است. اگر شما دارای مهارت و استراتژی درست باشید خیلی سخت نیست، اما بدون در اختیار داشتن ابزارهای سئو فعالیت شما محدود و زمان و پول تان به هدر می رود. در واقع با کمک بازاریابی محتوا شما می توانید به حفظ مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید بپردازید. جهت بازاریابی محتوا چگونه کلمات کلیدی را می بایست جستجو کنید؟ چگونه رتبه بندی سایت تان را پیگیری و به تجزیه و تحلیل رقبایتان بپردازید؟ چگونه ROI شما اندازه گیری می شود؟ اگر در مورد موفقیت در کسب وکار آنلاین تان در بازاریابی محتوا جدی هستید، تمامی این سوالات مهم را از خود بپرسید . البته، شما می توانید از انجام این وظایف سرباز زنید ، اما مطمئن باشید که بودجه تان را به هدر می دهید و همچنان نیازمند نظارت بیشتر هستید. ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو شما را قادر به انجام این اعمال موثر جهت بازاریابی محتوا می نماید. بنابراین شما می توانید با زمان و منابع بیشتر در بخش های دیگری از کسب و کار خود تمرکز نمایید. برخی از این ابزارها رایگان هستند و برای برخی دیگر باید پول پرداخت کنید اما همه آنها می توانند به شما کمک کنند تا نتایج باور نکردنی در بازاریابی محتوا دریافت کنید. در زیر لیست این ابزارها جهت بازاریابی محتوا آمده است: 1. ابزار گوگل وبمستر ابزار گوگل وب مستر هنوز هم بهترین راه برای تشخیص سلامت سایت، بررسی وضعیت صفحه و بهینه سازی وب سایت شما برای نتایج موتور جستجوی گوگل و همچنین بازاریابی محتوا است. 2. ابزار بینگ وبمستر ابزار بینگ وب مستر به شما اجازه نظارت (و تا حدودی کنترل) سایت خود را در موتور جستجو بینگ می دهد. 3. گوگل آنالیتیک گوگل آنالیتیک یکی از قابل اطمینان ترین ابزار تحلیلی است که به طور گسترده ای در همه زمان ها استفاده می شود. کار این ابزار ارائه آمار ترافیک وب سایت ، اندازه گیری نرخ تبدیل، ردگیری داده ها، تنظیم اهداف، به دست آوردن بینش مخاطبان منحصر به فرد است. خدمات عمومی گوگل آنالیتیک رایگان است. 4. Google Trends این ابزار رایگان است. با استفاده از این ابزار می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را درگوگل در یک بازۀ زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص داشته اند . این ابزار را برای تحقیق روی کلمه کلیدی جهت استفاده در پست های وبلاگ، صفحات وب جدید خود و غیره به کار برید. بهترین راه برای شناسایی فرصت های بازار و برنامه ریزی برای موفقیت در بازاریابی محتوا است. 5. nTopic nTopic یکی از ابزارهای سئو است که به تجزیه و تحلیل متن در رابطه با کلمات کلیدی می پردازد تا در رابطه با کلمات کلیدی خاص، به شما در ایجاد محتوا کمک کند که مطلب جذاب تری در موتورهای جستجو داشته باشید. این برنامه رایگان است، اما نسخه پولی آن امکانات بیشتری به شما می دهد. 6. Scoop.it Scoop.it یک پلت فرم گزینشی جهت بازاریابی محتوا است که کار آن کشف مطالب مرتبط برای شما بر اساس موضوع و ورودی کلید واژه است. شما می توانید متن را اضافه کنید و سپس پست را به سرعت در سراسر کانال های آنلاین به اشتراک بگذارید. آن را به صورت رایگان امتحان کنید. سپس یک برنامه پولی را انتخاب کنید. 7. InboundWriter نرم افزار InboundWriter با شناسایی خودکار کلمات کلیدی موضوعات محبوب به شما کمک می کند تا مطالب موثرتری را بنویسید. یک پلن عمومی دارد که رایگان است و برای پلن های حرفه ای و شرکت باید مبلغی را بپردازید. 8. AdWords Keyword Planner در حالی که بسیاری هنوز ناراحت از دست دادن Google Keyword Tool هستند ، AdWords Keyword Planner ثابت کرده است که یک جایگزین مناسب و معقول برای معرفی کلمه کلیدی مهم است و باید برای کسب و کارهای کوچک و بازاریابی محتوا حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. 9. Moz Moz چندین ابزار بازاریابی محتوا و سئو آنلاین خوب دارد که می تواند به شما در گرفتن نتایج عالی کمک کند که برای استفاده از برخی از آنها نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست. بدون محدودیت و پرداخت پول میتوانید به Moz Local, MozCast, Open Site Explorer دسترسی داشته باشید. 10. WooRank خدمات WooRank بررسی وب سایت شما است و این که می گوید موتور جستجو سایت شما را چگونه نشان می دهد. آدرس را وارد کنید سپس WooRank یک گزارش کامل را با شرح همه اشتباهات ممکن در سایت تان به شما میدهد که شما می توانید آن را بهبود ببخشید. می توانید یک گزارش هفتگی رایگان و یا 2 طرح پیشرفته تر ماهانه را انتخاب کنید. بازاریابی محتوا امروزه از توجه بسیار فراوانی برخورداراست. به یاد داشته باشید که در دنیای امروز بازاریابی محتوا از اهمیت بیشتری نسبت به تبلیغات پرهزینه دارد. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها وبرندهای معروف دنیا از بازاریابی محتوا که روشی نوین تر نسبت به بازاریابی سنتی است استفاده می کنند. اگر حتی صاحب کسب وکار کوچک نیز می باشید می توانید با روش کم هزینه بازاریابی محتوا به نتایج بسیار خوبی در جذب مشتری دست پیدا کنید. منبع خبر: http://seokar.com/news/content-marketing
  4. استراتژی سئو شما آخرین بار چه موقع ازهم پاشید و در واقع میزان کنترل شما برروی آن کاهش یافت؟ مسلما به اولین چیزی که درباره آن فکر می کردید، تغییر استراتژی سئو خود بود، اما چگونه؟ چه مواردی در استراتژی سئو می بایست در نظر بگیریم؟ چگونه بفهمیم که مشکل از کجاست؟ ما در این مقاله نمی خواهیم به شما راه حل برهر سوالی که در بالا پرسیده شده، ارائه دهیم. بلکه می خواهیم سه سوال اساسی در استراتژی سئو را بیان کنیم که فقط خودتان که مالک کسب وکارتان هستید می توانید به آن پاسخ صحیح دهید و با پاسخدهی به آن ها، می توانید متوجه اشکال خود و نوشتن یک استراتژی سئو بهینه را بنویسید. پاسخ به این سوالات، در سال 2017 که شاهد تغییرات گسترده ای در طراحی سایت و سئو خواهیم بود، اهمیت زیادی دارد. سه سوال اساسی استراتژی سئو 1. استراتژی سئو ما شامل چه مواردی باید باشد؟ اولین و ساده ترین سوالی که باید از خودتان بپرسید، همین سوال است. آخرین بار شما چه زمانی استراتژی سئو خود را تعیین کرده بودید؟ در آن زمان شرایط کار چگونه بود؟ آیا المان ها و مواردی که در آن و نسبت به شرایط به کار برده بودید، هنوز هم کارایی دارد؟ برای مثال، آیا سایت شما دارای طراحی موبایل و جستجو صدا در چند سال اخیر توجه زیادی به آن شده است، پشتیبانی می کند؟ مسلما زمانی که شما سایت خود را ایجاد کرده بودید، بسته به هدف خود و مشتریانی احتمالی که برای آن در نظر گرفته بودید، یک برنامه استراتژی سئو را طراحی و اجرا نمودید، اما همانطور که می دانید، تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. اگر مشتریان شما بیشتر قبلا در فیس بوک فعالیت می کردند، امروزه دیگر کمتر کسی در ایران به خاطر فیلتر بودن این شبکه، از آن استفاده می کند. پس فعالیت و تبلیغات در آن، جز اتلاف انرژی و کار هیچ فایده ای ندارد. بیشتر شرکت های بزرگ، حداکثر سالیانه برای بهینه سازی سایت خود، برنامه استراتژی سئو را بسته به شرایط تغییر می دهند. شما هم برای شروع می توانید از شرکت های بزرگ فروشگاه اینترنتی درایران، الگوبرداری کنید. 2. رقیبان ما برای برنامه استراتژی سئو خود چه کاری کرده اند؟ اینکه بفهمیم رقیبان ما چه کاری انجام می دهند، خیلی مهم است. شما نباید از رقبای خود عقب بمانید و همیشه آخرین فعالیت های آن ها را بررسی کنید. بررسی استراتژی سئو آنها به شما اطلاعات خیلی خوبی می دهد. برای مثال می توانید بفهمید که سایت آن ها برروی چه کلمات کلیدی بیشتر از بقیه تمرکز دارد یا استراتژی بازاریابی محتوا آنها چگونه است. الان همانطور که می دانید، اکثر شرکت ها بودجه خود را صرف تولید محتوای شرکت خود می کنند و کمتر هزینه بابت تبلیغات می پردازند. ابزارهای خوبی برای بررسیاستراتژی سئو مخصوصا استراتژی تولید محتوا وجود دارد، ابزارهایی مانند BrightEdge یا SpyFuu که با آن ها می توانید کلمات کلیدی که رقبای شما در آن بالا هستند و همچنین تولید محتوا آن ها را بررسی کنید. 3.مشتریان ما کجا هستند؟ امروزه بیشترین موردی که دارای سرعت زیادی در مسیر حرکت خود است و اصلا هم جریمه نمی شود، بلکه همه باید دنبال او بروند و اگر کسی از قافله عقب بماند، جریمه خواهد شد، تکنولوژی می باشد. دیگر نمی توان مانند قدیم با چند کاغذ و تراکت و بنر و تبلیغات تلویزیون، مشتریان زیادی را سمت خود جلب کرد. البته نمی گوییم که اینها تاثیر ندارند اما امروزه دیگر مانند قبل اثرگذاری ندارند. با افزایش ورود موبایل به زندگی و استفاده کردن از این ابزار برای تمامی فعالیت ها مانند خرید، وبگردی، ارتباط با دوستان وغیره، خیلی مهم است که سایت شما به صورت رسپانسیو طراحی گردد. البته با استفاده از گوگل آنالیتیک ، می توانید متوجه شوید که بیشتر مخاطبان سایت شما با استفاده از کدام ابزار وارد شدند و برای آن یک استراتژی سئو بنویسید. پس دو مورد خیلی مهم است: یکی اینکه بررسی کنید مشتریان شما بیشتر از کدام ابزار برای ورود به سایت شما استفاده می کنند و دیگری اینکه حتما سایت شما دارای طراحی موبایل باشد. همچنین با استفاده از ابزارهای تحلیل سایت، می توانید به راحتی سن و نوع جنسیت مخاطبان و کاربران خود را متوجه شوید. آن هایی را که در سایت شما ثبت نام کرده اند را بررسی کنید و سپس ببینید که هر کاربری به طور متوسط چند دقیقه در یک صفحه می ماند و اثرپذیری هر کدام را به دقت مورد بررسی قرار دهید. همه این اطلاعات برای نوشتن استراتژی سئو کاملا الزامی است.
  5. بهبود رتبه الکسا برای بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی کاری دشوار است. برخی وبلاگ نویسان توانایی بالقوه ای برای کسب رتبه های زیر 1000000 الکسا را دارند. اما در اکثر مواقع بهبود رتبه الکسا برای وبلاگ نویسان مبتدی کاری بسیار دشوار است. خب، مساله این است که چگونه باید رتبه الکسای وب سایت و یا وبلاگ خود را به سرعت بهبود دهیم؟ آیا ترفندهای خاصی برایبهبود رتبه الکسا برای یک وب سایت یا وبلاگ وجود دارد؟ آیا ما می توانیم رتبه وب سایت یا وبلاگ خود را در الکسا به سرعت بهبود دهیم؟ زمانی که شما شروع به ایجاد یک وبلاگ و یا وب سایت می کنید سوالات زیادی از این قبیل به ذهن شما خطور می کند. در این پست قصد داریم چند راه کار ساده برای پیشرفت سریع در رتبه بندی های الکسا را به شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم قصد بهبود رتبه الکسا را دارید و به دنبال راه کارهای آن هستید، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. رتبه بندی الکسا چیست؟ بر اساس سایت الکسا، رتبه بندی الکسا تخمینی است از میزان محبوبیت سایت شما در مقایسه با دیگر سایت ها. الکسا یک شرکت اطلاعات وب است که سایت های مختلف را بر اساس فاکتورهای گوناگون مانند ترافیک سایت، رتبه بندی می کند. این رتبه بندی هر روز، به روز رسانی می شود. توجه: بر اساس مشاهدات، سایت هایی که رتبه ی آنها بیش از 1 میلیون باشد کمتر به روز رسانی می شوند. اگر رتبه ی شما زیر 1 میلیون باشد این رتبه بطور منظم به روز می شود. توصیه می شود که تلاش کنید تا رتبه ی سایتتان همواره زیر 10 هزار باشد. الکسا چگونه کار می کند؟ Alexa.com در سال 1996 راه اندازی شد و با استفاده از برخی ابزارها کار رتبه بندی سایت ها را شروع کرد. بسیاری از مردم معتقدند که الکسا رتبه ی دقیقی برای سایت ها ارائه نمی دهد. اما این سایت بهترین ابزار برای مقایسه ی دو سایت با یکدیگر به شما می آید. آیا بهبود رتبه الکسا برای سئو ارزشی دارد؟ بسیاری از متخصصان سئو عقیده دارند که وقتی در حال بهبود سئوی سایت خود هستید به رتبه بندی های الکسا هیچ توجهی نکنید. اما هنگامی که تاکتیک های سئو را بر سایت خود اعمال کردید و متوجه شدید که بهبود رتبه الکسا صورت پذیرفته است، این به این معنی است که از تاکتیک های مناسبی برای بهبود سئوی سایتتان استفاده کرده اید. چرا بهبود رتبه الکسا؟ زیرا معیارهای الکسا بر اساس ترافیک وبلاگ یا وب سایت شما طراحی شده است و هدف از اعمال تاکتیک های سئو نیز جذب بیشتر مخاطب به وبلاگ یا وب سایت است. اما معیارهای بسیاری مانند رتبه ی صفحه و قدرت دامنه در اینترنت برای بررسی عملکرد یک سایت موجود است. پس چرا باید بر روی پیشرفت رتبه ی سایت در الکسا تمرکز کرد؟ پاسخ این سوال این است که بسیاری از فعالان اینترنت برای قرار دادن تبلیغات در سایت شما به رتبه ی شما در الکسا توجه می کنند. بنابراین برای تمامی سایت ها مهم است که بهبود رتبه الکسا را همیشه مد نظر داشته باشند تا در مقابل کسانی که برای تبلیغ در سایت های مختلف به رتبه ی الکسای آنها توجه می کنند، حرفی برای گفتن داشته باشند. چگونه می توان رتبه ی سایت را در الکسا بهبود داد؟ بعد از مطالعه ی مطالب بالا، اکنون بطور کامل متوجه شده اید که رتبه بندی الکسا چیست و احتمالا اکنون قصد دارید تا به بهبود رتبه الکسا بپردازید. پس بهتر است با ما همراه باشید تا چند نکته پیرامون بهبود رتبه الکسا را با هم بررسی کنیم. 1. نوار ابزار الکسا را نصب کنید (Install Alexa Toolbar) نوار ابزار الکسا اطلاعات ترافیک سایت شما را به سرور الکسا انتقال می دهد تا سریعتر رتبه ی مورد نیازتان را در الکسا دریافت کنید. بعد از نصب نوار ابزار الکسا، هنگامی که از سایت شخصی خود بازدید می کنید، این نوار ابزار با سایت الکسا ارتباط برقرار می کند تا اطلاعات سایتتان توسط این نوار ابزار به الکسا ارائه شود. اگر رتبه ی شما زیر 1 میلیون باشد، این کار رتبه ی شما را بطور شگفت آوری بهبود می دهد. نکته : الکسا را در رایانه ی شخصی در محل کار نصب کنید. چگونه می توان نوار ابزار الکسا را نصب کرد؟ نصب نوار ابزار الکسا کار بسیار آسانی است. بوسیله ی مرورگر محبوب خود به صفحه ی نصب نوار ابزار الکسا (Alexa Toolbar Installation Page) بروید. بر روی گزینه ی نصب افزونه ی الکسا (Install Alexa extension) کلیک کنید. اکنون افزونه ی نوار ابزار الکسا بر روی مرورگر شما نصب شده است. 2. ویجت الکسا را نصب کنید (Install Alexa Widget) نصب نوار ابزار الکسا برای بهبود رتبه الکسا بسیار مفید است اما مشکل اصلی این است که تمام کلیک هایی که روی وب-سایت شما انجام می شود توسط شما انجام نمی شوند و متاسفانه تعداد کمی از بازدیدکنندگان سایت شما از نوار ابزار الکسا استفاده می کنند و همچنین بسیاری از کاربران از طریق تلفن همراه وارد سایت شما می شوند. الکسا هوشمند است و بازدیدهای انجام شده از سایت ما را ردیابی می کند اما بهتر نیست به الکسا کمک کنیم تا راحت تر این ردیابی ها را انجام دهد؟ برای این کار بهتر است از ویجت الکسا در سایت خود استفاده کنید. ویجت الکسا همانند نوار ابزار الکسا کار می کند و باعث می شود هر کلیک بر روی سایت شما به سرعت در رتبه ی شما در سایت الکسا تاثیر گذار باشد. چگونه می توان ویجت الکسا را بر روی سایت خود نصب کرد؟ کد زیر را در سایت خود اضافه کنید. در این کد بجای http://seokar.com آدرس سایت خودتان را وارد کنید. <a href="http://www.alexa.com/siteinfo/seokar.com"><script type='text/javascript' src='http://xslt.alexa.com/site_stats/js/s/a?url=seokar.com'></script></a> اگر برای وب سایت خود از WordPress استفاده می کنید بهتر است از پلاگین ویجت رتبه بندی الکسا (Alexa Rank Widget plugin) استفاده کنید. 3. از محتوای منحصر به فرد استفاده کنید این نکته ای است که هر فرد حرفه ای در زمینه ی سئو باید آن را رعایت کند. نوشتن یک مطلب به شما کمک می کند که ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید اما نوشتن یک مطلب خاص و منحصر به فرد (unique) به شما کمک خواهد کرد تا رابطه ی خود را با بازدیدکنندگان سایتتان مستحکم کنید. بعلاوه انجام این کار منجر به این خواهد شد که ترافیک شما برای مدت طولانی تری تضمین شود. موتورهای جستجو عاشق مطالب جدید و منحصر به فرد هستند و مطالب را بر اساس تازگی و منحصر به فرد بودن آنها اولویت بندی می کنند. همانطوری که در ابتدای این مطلب بیان شد، رتبه بندی های الکسا مستقیما با ترافیک ورودی به سایت در ارتباط است. هنگامی که شما مطالب جدیدی پیرامون موضوعی خاص منتشر می کنید، گوگل برای جستجوهای مرتبط، مطلب جدید شما را به نمایش خواهد گذاشت. بیشتر ترافیک سایت از طریق صفحه ی اول موتورهای جستجو به سایت سرازیر می شود و اگر مقاله ی شما در صفحه ی اول قرار گیرد، ترافیک زیادی توسط آن به سایت شما انتقال داده می شود و این موضوع منجر به این خواهد شد که رتبه ی شما در الکسا بالاتر برود. 4. بطور منظم مطالب خود را انتشار دهید اگر مرتبا محتوای سایت را به روز نگاه دارید می توانید به سرعت در رتبه بندی ها پیشرفت کنید. آیا به وبلاگ های متروکه علاقه دارید؟ نه. پس تصور کنید که اگر وبلاگ شما بطور منظم به روز نشود، چگونه می توانید از ترافیک مناسبی برخوردار باشید؟ نکته: سعی کنید در هفته بین 1 تا 3 مطلب جدید بطور منظم (یا 2 تا 3 مطلبدر هفته بصورت غیر منظم) انتشار دهید و سپس بررسی کنید که نرخ رشد رتبه ی شما در الکسا به چه صورت خواهد بود. 5. مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید امروزه همه ی افراد از طریق رسانه های اجتماعی با اینترنت در ارتباط هستند و بسیاری از آنها برای بررسی اخبار تنها به شبکه های اجتماعی رجوع می کنند. مطالب خود را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید تا به یک معدن گسترده ای از مخاطب دست پیدا کنید. شبکه های اجتماعی محبوب جامعه ی هدف خود را پیدا کنید و سریعا در آن شبکه ها فعالیت خود را آغاز کنید. همچنین سایت خود را به StumbleUpon، Digg و Reddit ارائه دهید. تلاش کنید محتوای تولیدی شما احساسی و سوال برانگیز باشد تا کاربران همواره آن را به اشتراک بگذارند. نتیجه گیری تمامی نکات بالا به بهبود رتبه الکسا کمک خواهند کرد . اما نکات بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است به بهبود رتبه ی سایت شما در الکسا کمک کند که در اینجا به آنها اشاره نشده است. امیدواریم که مطلب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. اگر نکات ارائه شده در این مطلب رتبه ی شما را در الکسا بهبود بخشید می توانید این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
  6. سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود: سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود. الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند. اهداف سئو چیست ؟ هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد. بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود. يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند. بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود: در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد. باعث ایجاد برند می شود. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد. بهترین ابزار برای تبلیغات است.