یه زمانی اگه میخواستید برای افزایش رتبه سایتتون سئو کنید، فقط کافی بود کل سایتتونو از کلیدواژه هاتون پر کنید. بعضی طراح ها هم که زیاد اهمیتی به درستی و غلطی کارشون نمیدادند، سایتشونو پر میکردند از کلیدواژه های بی ربط اما محبوب که مردم بیشتر سرچ میکردند. البته این کار فقط برای سایتهای تبلیغاتی جواب میداد که قصد جذب کاربر نداشتند
امروزه دیگه نمیشه با سئو مردمو فریب داد. کسب و کارهای پایبند اخلاقیات میخوان با سئو کاری کنند تا کسایی که محصولات و خدماتشونو سرچ میکنند بتونن پیداشون کنند. یعنی دیگه اینکه فقط یه نفر همینطوری تصادفا وارد سایت بشه فایده نداره، بلکه باید کاری کرد که کاربرها دوباره برگردند، برای همین محتوا انقدر مهم شده.
وبمسترها و متخصص های سئو یه جمله معروفی دارند که احتمالا تو مقاله های دارکوب هم زیاد دیده باشید: "محتوا پادشاه است". این جمله خیلی درسته. محتوای سایت حتی از خود محصولات سایت مهمتره. محتواست که بازدیدکننده ها رو جذب میکنه. اگه فکر میکنید خودتون نمیتونید محتوای خوبی بنویسید، دارکوب میتونه کمکتون کنه و نوشتن مطالبتونو به یه نویسنده آشنا با بهینه سازی-سئو بسپره.
محتوای وب دو وجه مهم داره که برای راحتی ما بهشون میگیم کیفیت و کمیت.
کیفیت یعنی محتوا باید خوب نوشته بشه و اشتباهات تایپی و علمی نداشته باشه وگرنه خواننده به صحت کل سایتتون شک میکنه. با توجه به هدفی که ما داریم، محتوا باید کلیدواژه ها رو هم زیاد بکار برده باشه و مطالب جالب و مفید باشند تا کاربر حس کنه یه چیزی بدست آورده. این میشه قدرت محتوای با کیفیت.
از طرف دیگه کمیت یعنی سایتتون باید به طور منظم با افزودن محتوای جدید بروزرسانی بشه. شاید کاربر از محتوای سایتتون خوشش بیاد و یکی دو، سه باری بهش مراجعه کنه و متوجه بشه که سایتتون هیچ وقت تغییر نمیکنه، در نتیجه دیگه دلیلی نمیبینه که باز هم به سایتتون برگرده.
به نظرتون باید هر چند وقت یه بار محتوای جدید به سایت اضافه کرد؟ در جواب این سوال متخصص ها با هم اختلاف نظر دارند. بعضی ها میگن هفته ای یکبار کافیه. بعضی ها میگن حداقل روزی دوبار. بستگی به ماهیت سایتتون داره. وبلاگ تبلیغاتی سایت باید روزی یه بار و حتی دو بار بروز بشه، اما محتوای ثابت میتونه هفته ای یکی دوبار اضافه بشه. سعی کنید فواصل زمانی رو رعایت کنید. اینطور نباشه که چند هفته هیچ مطلبی روی سایت نذارید و بعد یه دفعه ده تا مقاله بذارید.