رفتن به مطلب

mmmonire

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره mmmonire

  • درجه
    کاربر تازه وارد
    کاربر تازه وارد
  1. تمام افرادی که با اینترنت و شبکه سر و کار دارند، علامت @ برایشان تازگی ندارد و آن را خوب می شناسند. این نشانه که این روزها بیشتر در آدرسهای ایمیل و یا شبکه های اجتماعی دیده می شود، در اکثر جاها بعنوان سمبل ارتباطات مجازی بکار برده می شود. احتمالا فکر می کنید که این نشانه قبل از دوران کامپیوترها و ایمیلها وجود نداشته؛ اما مهم است بدانیم که این علامت پیچ خورده، در قرنهای گذشته کاربرد داشته است. البته انسان های قرون وسطی از علامت @ برای فرستادن ایمیل به هم یا حتی هدایت کبوترهای نامه بر استفاده نمی کردند، بلکه در آن زمانها استفاده های دیگری داشت. نامگذاری : اکثر زبانهای دنیا (من جمله فارسی) @ را مانند انگلیسی ها at یا at Sign تلفظ می کنند. ولی بعضی زبانها هم برای آن اسم مخصوصی دارند که عموما یاد آور حیوانات است: در کشور نروژ به آن دم گربه،در هلند دم میمون،در دانمارک دم فیل،در ارمنستان و روسیه سگ و در تایوان به آن موش کوچولو می گویند. در کشورهای دیگر هم دم انواع دیگر حیوانات از جمله خوک کاربرد دارد و بعضی کشورها هم عباراتی معادل حلزون یا رولت برای آن استفاده می کنند. در اسپانیایی، پرتقالی، کاتالان و فرانسه و کمابیش انگلیسی هم کلمه آروبا کاربرد دارد. ولی arroba چیست؟ بیایید با همدیگر به اسپانیای قدیم سفر کنیم، به زمانی که اسپانیا در دست مسلمانان بود و بسیاری کلمات عربی به زبان اسپانیایی راه پیدا کرد. از جمله کلمه الربع که واحدی بود برای اندازه گیری وزن. همینطور که ما در فارسی چارک (حدود ۷۵۰ گرم) را داریم، اعراب هم الربع را داشتند که تقریبا معادل ۱۱ و نیم کیلوگرم امروزی می شد. این کلمه به صورت arroba وارد زبان اسپانیولی و پرتغالی شد و تا به امروز هم کاربرد دارد. اسپانیایی ها و پرتغالیها از علامت @ برای نشان دادن arroba استفاده کردند. پس از آن با ورود نماد @ به انگلستان، کلمه arroba هم وارد زبان انگلیسی شد. استفاده های دیرینه : حسابداران در قرن ۱۸ و ۱۹ از علامت @ بعنوان علامت اختصاری each at استفاده می کردند. به این ترتیب @ یک a بود که داخل یک e بزرگتر نوشته می شد. each at اصطلاحی بود به معنای "از قرار هر کدام" که تاجران و حسابداران به کار می بردند مثلا "5 سیب @ ۱$" یعنی 5سیب از قرار هر کدام یک دلار. در حالیکه اگر گفته می شد : five apples at 1$ یعنی پنج سیب (با هم) یک دلار. در قرون گذشته در مناطقی از فرانسه از علامت ( à به معنای at each یا "از قرار") برای اتیکت گذاری کالاها استفاده می کردند. @ می تواند ریشه ای یونانی هم داشته باشد. یعنی یک آلفای بسته در میان دایره باشد. یونانیها ادعا می کنند که در گذشته گاهی از علامت @ به جای کلمه (ανά آنا) استفاده می کردند. آنا در زبان یونانی تقریبا معادل à فرانسوی است. کاربردهای دیگری هم برای @ وجود داشته است که بیشتر برای نشان دادن اختصاری کلماتی که با ۲ شروع می شوند و اکثرا به معنای "در" (داخل) یا "از قرار" یا "در ارتباط با" هستند. کاربرد امروزی : این علامت اولین بار در اوایل قرن بیستم وارد ماشینهای تحریر و حسابداری شد و در اواخر این قرن هم با بوجود آمدن رایانه ها راه خود را به دنیای دیجیتال باز کرد. کلید @ در کامپیوترها استفاده های بسیار زیادی پیدا کرد، و در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی و طراحی وب سایت هم کاربرد پیدا کرد و بسیاری از سرویسهای آنلاین هم از @ استفاده کردند. در ایمیلها @ مشخص می کند در کدام وب سایت آدرس ایمیل شما قرار دارد. در توئیتر و بسیاری از سرویسهای میکروبلاگینگ برای خطاب قرار دادن مخاطب دیگری بطور عمومی استفاده می شود و غیره. در آمریکا برای نشان دادن رقابت دو تیم با همدیگر، ضمن مشخص کردن میزبان از @ استفاده می شود. مانند DN@BE یعنی تیم DN باBE مسابقه خواهد داد. همچنین در زبان فارسی مجازی هم @ وارد شده است. مثلا بعضی افراد در تایپ فارگلیسی (پینگلیش) از @ برای جایگزینی "عت" "ئت" و "ـَت" در کلماتی چون ساعت،سرعت و غیره استفاده می کنند. علاوه بر آن @ بعنوان نماد دنیای مجازی و سرویسهای اینترنتی وارد فرهنگ و هنر هم شده و خود را در آثار سینمایی یا حتی اشعار خوانندگان یا نقاشی ها و کاریکاتورها بعنوان جانشین دوره جدید ارتباطات معرفی کرده است. کرکره برقی آیفون کوماکس نقشه برداری http://www.latyansazeh.com' rel="external nofollow">
  2. mmmonire

    شگفتی های اینترنت

    اینترنت شگفتی های خاصی دارد،این دنیای مجازی عجایبی دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. مثلاً اینکه نخستین دامنه ثبت شده در شبکه اینترنت symbolics.com بوده، جالب‌ترین واقعیات درباره ی شبکه اینترنت در این مطلب گردآوری شده است. به تخمین کارشناسان ، ارزش مادی اینترنت تا پایان سال 2012 تقریباً به 4 تریلیون دلار رسید که نسبت به سال پیش از آن با رشدی سه برابری همراه بوده است. هر چه افراد بیشتری در قسمت های مختلف جهان به اینترنت متصل شوند، تعداد کاربران درگیر در این شبکه نیز بیشتر می‌شود؛ یعنی نه تنها بر تعداد کاربران شبکه‌های متعدد اجتماعی افزوده می‌شود، بلکه تعداد دامنه‌های ثبت شده توسط مهندسان طراحی وب سایت و وب سایت‌های اینترنتی نیز زیادتر خواهند شد. نام‌های دامنه نام‌های دامنه ثبت شده تا پایان سال 2011 میلادی به این ترتیب بوده است دامنه .com با 95.5 میلیون مورد ثبت در صدر و بعد از آن دامنه‌های .net، .org،.info و .biz با 13.8، 9.3، 7.6 و 2.1 میلیون مورد، مهمترین پسوندها هستند. هر ساله میزان مجموع ارزش دامنه‌های به فروش رفته از مرز 250 میلیون دلار می‌گذرد. در سال 2012 چیزی در حدود 129 میلیون نام دامنه به ثبت رسید. طولانی‌ترین نام دامنه عبارتست از: Congratulations of finding the worlds longest domain name شبکه اجتماعی فیس‌بوک نام دامنه FB.com را به قیمت 9 میلیون دلار خریداری نمود. چیزی در حدود 676 نام دامنه دو حرفی وجود دارند. کاربران شبکه اینترنت و ایمیل تا اواخر سال 2011 میلادی حدوداً 3.1 میلیارد حساب ایمیل وجود داشته که 89 درصد از آن را هرزنامه‌ها تشکیل می‌دهند. مردم روزانه 300 میلیارد نامه الکترونیکی می‌فرستند. 2.1 میلیارد کاربر اینترنت در جهان فعالند که 485 میلیون نفرشان چینی هستند! تعداد ابزارهای الکترونیکی متصل به وب، بیش از تعداد انسان‌هاست. بیش از 83 میلیون گوشی هوشمند تلفن متصل به وب سایت وجود دارد. عکس‌،خندانک و آگهی‌ها نخستین خندانک توسط کوین مکنزی در 1979 میلادی ایجاد شد. نسل بعدی خندانک‌ها را می‌شد به صورت واضح‌تری درک کرد. شرکت AT&T نخستین کادر آگهی (60*468 پیکسلی) را در سال 1994 از HotWire خریداری نمود. تنها 30 ثانیه آگهیSuperbowl در سال 2012 میلادی 3.5 میلیون دلار قیمت دارد. هزینه آگهی‌های فیس‌بوک به ازای هر 1000 بازدید عددی بین 2 تا 8 دلار است. تا اواسط 2011 میلادی بیش از 100 میلیارد تصویر تنها در شبکه اجتماعی فیس‌بوک قرار گرفته است. بیش از 4.5 میلیون عکس روزانه در سایت فلیکر آپلود می‌شود. رسانه‌های اجتماعی و فایل‌های ویدئویی در سال 2011 کاربران فعال توئیتر به بیش از 100 میلیون کاربر رسیده است. روزانه بیش از 250 میلیون توئیت ارسال می‌شوند. تعداد وبلاگ‌های وردپرس در پهنه بی‌کران وب بیش از 70 میلیون است. بیش از 2.5 میلیارد کاربر در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند. در هر دقیقه 48 ساعت فیلم به یوتیوب بارگذاری می‌شود. تاکنون بیش از یک تریلیون قطعه ویدئویی در یوتیوب بازدید شده است. ایالات متحده تقریباً 77 درصد از بازار یوتیوب را از آن خود کرده است. کرکره برقی آیفون کوماکس نقشه برداری http://www.latyansazeh.com' rel="external nofollow">
  3. در این مقاله قصد داریم تا دربارهء روش های افزایش امنیت کامپیوتر و اینترنت صحبت کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات و دانسته های خود را بالا ببرید تا از خطرات اینترنت و هک شدن در امان باشید. 1.روش مهندسی اجتماعی نخستین حیله ای است که افراد به آن روی می آورند، کوین میتنیک هکر پیشین معروف جهان در این زمینه مهارت بسیار خوبی داشت و در این مورد کتابی نوشته است .روش مهندسی اجتماعی یکی از روشهای دشوار و راحت است که اگر شما کمی معلوماتتان را افزایش دهید این روش برای خود هکر هم سخت خواهد شد. 2.در انتخاب رمز و پسوردها دقت کنید زیرا بعضی افراد شماره شناسنامه،شماره تلفن،تارخ تولد،شماره کارت ملی و غیره را برای رمز خود قرار می دهند،زیرا به گفته خودشان پسوردها را خیلی سریع از یاد می برند. همیشه از کلیدهای Alt،shift ، Space و ... با طول زیاد انتخاب کنید ابن روش هک شدن شما را کم می کند. 3.دزدیدن رمز از روی حرکت دستهای شما یکی از راه هایی است که افراد هنوز از آن استفاده می کنند. هنگامی که رمزتان را وارد می کنید مراقب باشید کسی نبیند و یا از اطرافیانتان بخواهید کمی آن طرف تر بایستند. 4.تا جایی که ممکن است پسوردهایتان را ذخیره نکنید از جمله پسوردهای گوگل،یاهو و... 5.اشخاص حرفه ای رو به سرقت Cookie آورده اند این کلوچه ها داده های خیلی مهمی را به صورت کد نگه می دارند که با کمی زحمت و تلاش میتوان آن را از حالت کد شده بیرون آورد تا مطالب سودمندی بدست آورد. 6.هر وقت به Email و یا Gmail وارد می شوید تیک کنار گزینه My ID... Remember را بردارید و هنگام خارج شدن حتما Logout کنید تا از سرور سایت خارج شوید .همچنین بعد از Logout کردن یک رمز عبور الکی وارد کنید زیرا از ریجستری می شود ای دی و رمز شخص قبل را آشکار کرد. 7.وقتی که می خواهید وارد Mail Box خود شوید بعد از وارد کردن یوزرنیم و پسورد روی لینک Secure در پایین Sign in کلیک کنید با اینکار اطلاعات شما به صورت رمز شده به سرور سایت فرستاده می شود واگر کسی از Sniffing در منتقل کردن داده ها استفاده کند نمی تواند اطلاعات شما را بدزدد. 8.یکی از راه های معمول هک بین کاربران تروجان ها است هیچ وقت از شخصی در اتاق های چت عکس یا فایل دریافت نکنید اگر کسی می خواهد عکسش را برایتان ارسال کند به او بگویید که عکسش را در پروفایلش قراردهد. 9.همیشه از وب سایت های قابل اطمینان، برنامه هایتان را دانلود کنید و اگرهم امکان نداشت از سایت مورد نظرتان مطمئن شوید و بعد از اتمام دانلود فایل ها را ویروس یابی و ویروس کشی کنید . 10.مراقب ویروس وکردجان باشید چرا که بعضی وب سایت ها به این ویروس آلوده هستند و بدون اینکه کاربرمتوجه شود وارد کامپیوتر وی می شود. 11.اگر به اطلاعات History احتیاجی ندارید هر چند وقت یکبار آن را پاک کنید خصوصا هنگامی که در کافی نت و یا خانهء دوستتان هستید. 12.کیلاگر برنامه های جاسوسی هستند که می توانند داده های شما را ثبت و ذخیره کنند و اکثر آنها این توانایی را دارند که اطلاعات ثبت شده را هر چند روز یکبار به ایمیل شخص ارسال کنند .از نصب کیلا گرها نمی توان به طور 100درصد مطلع شد پس مراقب خود باشید . مثلا اگر دوست شما روی سیستم خودش کیلاگر نصب کند و شما هم امنیت را رعایت نکنید شخص میتواند براحتی اطلاعات شما را بدزدد ضمنا ویروس یاب ها کاری به کیلاگرها ندارند . 13.سعی کنید برای مطالب با اهمیت خود از کامپیوترهای عمومی استفاده نکنید. بعضی از افراد به این نکته توجهی نمی کنند و وقتی در جایی اینترنت مجانی پیدا می کنند بدون هیچ تامل و تردیدی شروع به وارد کردن اطلاعات خود می کنند. 14.در گزینش کافی نت ها دقت زیادی داشته باشید ممکن است با یک اشتباه اطلاعاتتان به سرقت رود. 15.از یک ویروس یاب به روز شده استفاده کنید اگر ویروس یاب شما به روز نباشد احتمال دارد لطمه غیر قابل جبرانی بخورید. کرکره برقی آیفون کوماکس نقشه برداری http://www.latyansazeh.com' rel="external nofollow">
  4. mmmonire

    کدام مرورگر مناسب تر است؟

    مرورگرهای اینترنت نسبت به گذشته تغییرات پیشرفته ای داشته اند. با وجود معیارهای جدید این مرورگرها به سمتی میروند که بتوانند وب سایت ها را مانند یک برنامه معمولی نصب شده روی سیستم به مخاطبان نشان دهند. یکی از این معیارها و استانداردها اچ تی ام ال ۵ است. با استفاده از اینها وب پیج ها میتوانند فارغ از افزودنی هایی چون ادوب فلاش یا میکروسافت سیلورلایت به چیزهایی مثل وبکم یا میکروفون دسترسی داشته باشند. اپرا ۱۲ اولین مرورگری بود که از این استاندارد استفاده کرد.حدودا همزمان با او گوگل کروم نیز از او پیروی کرد. اپرا پیش نمایشی از استفاده وب کم با استفاده از این معیار را رواج داده است که به گفته این شرکت تا مرحله تکمیل شدنش خیلی مانده است. وجود تسهیلاتی مانند آنچه در برنامه های کاربردی دیده میشوند دلیلی بر تشابه سایت ها به برنامه های کاربردی نیست، ترجیحا باید سرعت برنامه های کاربردی باشد.مثلا اینترنت اکسپلورر ۹ مایکروسافت از پردازنده گرافیکی کامپیوتر برای رسیدن به سرعت بالاتر در پردازش های گرافیکی،رسیم ها و کارهای دیگری استفاده میکند.این روش رتبه ی برنامه های کاربردی در استفاده از امکانات سخت افزاری سیستم را به وب سایت ها نیز می دهد. فایرفاکس تقریبا از اینترنت اکسپلورر ۹ پیروی کرده است و گوگل کروم نیز عقب نمانده است.سازنده اپرا نیز از امکانات سخت افزاری کامپیوتر میزبان فقط در رندر صفحات وب سایت استفاده نمیشود،بلکه در تمام بخش ها استفاده میشود. بعد از این مقدمه، این سوال پیش می آید که امروز شما از مرورگرها چه توقعاتی دارید؟ می خواهید که سریع باشند، سایت هایی که تماشا میکنید را به درستی نمایش دهند؟ و سوالاتی از این قبیل.دو برنامه شناخته شده هست که چیزی بیش از این ارائه میکنند: اپرا امکانی به نام توربو که برای بالابردن سرعت وب های کم سرعت استفاده میشوند و امکان استفاده از تورنت ها را معرفی کرده است. در ادامه مطلب بروزرهای شناخته شده در سرعت، پشتیبانی از استانداردها و وضوح محیط کاربری مقایسه میشوند.مرورگرها را به ترتیب رتبه مورد بررسی قرار می دهیم. گوگل کروم: سرعت به معنای واقعی کلمه! این بروزر آنقدر سریع است که میتوان گفت قبل از اینکه تایپ کردن آدرس تمام شود وب سایت تان آماده است! این برتری در استفاده از HTML5 باعث شده است که این مرورگر برای آینده آماده باشد، سایتها را مثل برنامه های کاربردی نشان دهد و از امکانات سخت افزای برای سرعت بیشتر استفاده کند.در سرعت،هیچ مرورگری به پای گوگل کروم نمیرسد اما امکان وبگردی به طور پنهانی وجود ندارد؛چیزی که در اکثر مرورگرهای امروزی به چشم می خورد. فایرفاکس: فایرفاکس مانند گوگل کروم، در سری های جدید با سرعت زیاد ارائه میشود. تیم های گسترش این مرورگر تغییراتی مهم در آن به وجود آورده اند: تغییراتی مثل سرعت شروع اجرا شدن،استفاده از حافظه از اصلی و صد البته تغییرات امنیتی.این مرورگر سبک، سرعت بالا و مخاطب پسند است و به وسیله سرعت گرافیکی سخت افزاری و پشتیبانی خوب از HTML5از رقیب های خود پیروز باشد. اینترنت اکسپلورر: نسخه آخر مرورگر مایکروسافت، سبکتر، سریعتر و با HTML5 همسازتر است .همینطور تعدادی از تسهیلات بی نظیر با این مرورگر عرضه شده است.اما در نسخه های به روز آن خیلی دیرتر ارائه میشود و تنها به کاربرنده ی ویندوز ویستا و سون امکان استفاده از آن را دارند. اپرا: این بروزر هم مثل بقیه سرعت بالایی دارد، با HTML5 سازگار است و فضای کاربری آسان و ساده ای دارد. از اولین مرورگرهایی که از بخش getUserMedia که در HTML5 قرار دارد استفاده کرده اند، اپرا بود. این امکان به صفحات وب سایت اجازه میدهند به وب کم شما دسترسی داشته باشند. خصوصیت توربو در اپرا با استفاده از کش کردن صفحات باعث زیاد کردن سرعت در اینترنتهای کم سرعت میشود. تمام بروزرها افزودنی دارند اما تعداد آنها در اپرا منحصر بفرد است. سافری: اپل از سری ۶ به بعد این بروزر را برای ویندوز عرضه نکرده است و کاربران آنرا به عنوان یک گزینه برای انتخاب مرورگر از دست داده اند.سافری یک مرورگر سریع و با شکلی خوب است که مانند مکثون از حالت Reader پشتیبانی میکند. این مرورگر از HTML5 هم طرفداری می کند.مزیت های سافری: استایل خوب،سیستم بوکمارک قوی،RSS Reader معایب: نسبت به بقیه بروزرها سرعت پایینی دارد،کارایی کند و از شتاب دهنده گرافیکی در ویندوز حمایت نمی کند.
×
×
  • اضافه کردن...