رفتن به مطلب

hamid.ahmadidust

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره hamid.ahmadidust

  • درجه
    کاربر تازه وارد
    کاربر تازه وارد

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    وردپرس
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    PHP
  • آدرس سایت
    https://bamdad.co
  1. آموزش تولید محتوا سئو شده برای تولیدکنندگان محتوا در سال 2020 تاریخ: 17 ژانویه سال 2020 به سال 2020 رسیدیم و فقط متخصصین سئو می‌دانند که طی یک دهه گذشته چه تغییرات عمیقی در این حوزه صورت گرفته است. در سال 2010، هنوز با چیزهایی مثل Panda یا Hummingbird یا RankBrain یا BERT برخورد نکرده بودیم (ادامه مطلب آموزش تولید محتوا الگوریتم های گوگل را تشریح می دهیم) در آن زمان، بسیاری از ما فکر می‌کردیم محتوای سئو فقط موارد ذیل را شامل می‌شود و بر اساس آن آموزش تولید محتوا را انجام می دادیم: اضافه کردن کلیدواژه هدف به محتوا و X بار اضافه کردن گونه‌های مختلف کلیدواژه در محتوا اطمینان از این که آن کلیدواژه در برخی مکان‌های جادویی مثل تگ عنوان، توضیحات مِتا، بخشH1 (Heading 1) و این قبیل جاها اضافه شده باشد. نوشتن حداقل، x کلمه آن هم به این دلیل که آن x کلمه خاص روی رتبه ما تأثیر جادویی دارد. اما الگوریتم گوگل، تکامل یافت. حالا ما می‌دانیم (یا باید بدانیم) که بالا بردن رتبه (Rank) محتوا با قرار دادن کلیدواژه‌ها در محل‌های مناسب و فریب دادن گوگل انجام نمی‌شود بلکه این کار، تنها با فراهم کردن یک تجربه استثنائی برای جستجو کنندگان، میسر است. پس دقیقاً چه طور باید از کلیدواژه‌ها استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال، لازم است یک گام به عقب برویم و دقیقاً توضیح بدهیم که نوشتن محتوا برای جستجو دقیقاً به چه معناست. آموزش تولید محتوا سئو شده منظور از محتوای سئو (SEO Content) چیست؟ محتوای سئو (SEO Content)، محتواییست که با هدف افزایش رتبه در موتورهای جستجو نوشته می‌شود. اما بسیاری از متخصصین سئو، این روش محتوا نویسی را قبول ندارند. چرا؟ چون الگوریتم گوگل، به خودی خود یک جستجوگر است که ماهیت برنامه‌ای دارد. اگر این الگورتیم در تلاش است آن‌چه را که ملاقات‌کنندگان انسانی به عنوان بهترین نتیجه برمی‌گزینند، مدلسازی کند، پس می‌توان گفت که پاسخ سؤال "چه طور رتبه خود را بالا ببریم؟" این است که: "طوری بنویس که برای جستجو کنندگان بهتر باشد". بنابراین، اگر محتوایی که گوگل قصد تعیین رتبه آن را دارد، از این نوع است، پس نوشتن "محتوای سئو" یعنی نوشتن به طریقی که مردم لذت ببرند. درست است؟ نه کاملاً. قضیه کمی مفصل‌تر است. آموزش چه طور محتوای محتوای سئو پسند بسازم؟ محتوای سئو پسند، محتواییست که به منظور سؤال جستجوکنندگان، به طور واضح و جامع پاسخ داده و از درجه بالایی از تخصص، اعتبار و اطمینان برخوردار است. اجازه‌دهید موضوع را بیشتر بشکافیم. محتوايي که منظور جستجوکننده را از سؤال، پاسخ دهد محتوای سئوپسند، محتواییست که قبل از هر چیز به سؤال جستجو کننده بهترین جواب را ارائه می‌دهد. این یعنی موضوع آن صفحه به خودی خود توسط سؤالاتی دیکته شده باشد که مخاطبین شما در حال پرسیدن هستند. همچنین، این یعنی همه محتواها برای مخاطبین جستجو کننده، مناسب نیستند. برخی محتواها برای رهبری افکار یا به عنوان خبر نوشته می‌شوند (ایده‌های جدید = عدم وجود تقاضای جستجو). برخی دیگر از محتواها نیز برای جذب مشارکت اجتماعی نوشته می‌شوند. ما محتواها را با اهداف بسیار متنوعی می‌نویسیم پس نباید انتظار داشته باشیم که تمام صفحات ما در موتورهای جستجو رتبه بالایی به دست آورند. این یعنی به جای این که سعی کنید کلیدواژه‌هایی را که شاید اساساً از ابتدا برای مخاطب جستجو نوشته نشده‌ باشند، در تمام صفحاتتان پخش کنید، بهتر است به تقویم ویراستاری خود موضوعاتی را اضافه کنید که مخاطب جستجو کننده روی آن‌ها تمرکز دارد. محتوایی که واضح و فراگیر است وقتی سؤالی می‌پرسید، کدام را ترجیح می‌دهید؟ محتوایی درهم و برهم، مبهم و بی معنا؟ یا محتوایی که مستقیم، مشخص و صریح است؟ پاسخ این سؤال واضح هست اینطور نیست؟ گوگل نیز همین‌طور فکر می‌کند. اما صحبت در مورد گرامر و طرز بیان، چندان جذاب و هیجان‌انگیز نیست. به نظر می‌رسد متخصصین سئو، ترجیح می‌دهند به جای آن در مورد موضوعاتی نظیر پردازش زبان طبیعی صحبت کنند. اما محتوایی که خوب نوشته نشده می‌تواند دقیق‌ترین تحقیقات علمی را نیز خراب کند، پس این قبیل عوامل، اهمیت دارند. ابزارهایی مثل Grammar & Refinements را در نرم‌افزارهایی مثل Microsoft Word دست کم نگیرید. کلمات ساده‌تر را جایگزین کلمات پیچیده کنید. مختصرگویی را جایگزین زیاده‌گویی کنید. اصول دستوی زبان را رعایت کنیم. و خیلی چیزهای دیگر... گوگل، برای محتوای جامع ارزش قائل است. کافیست به راهنمای گوگل در این زمینه نگاهی بکنید: یا در وب‌لاگ مدیر سایت می‌گوید: تخصص، اعتبار و امانت در صنعت سئو، موضوعی که از تخصص، اعتبار و امانت کافی برخوردار است، هرگز از فقدان توجه رنج نمی‌برد. بعدها می‌توانید دو مقاله زیر را نیز در این زمینه مطالعه کنید: محتوای سئوپسند محتواییست که بتواند به سؤالات جستجو کنندگان به طور واضح و جامع پاسخ دهد و سطح بالایی از تخصص، اعتبار و امانت‌داری در آن رعایت شده است. شاید یکی بپرسد: "اما به کلیدواژه‌ها اشاره‌ای نکردید." خوشحالم که به این موضوع توجه کردید. چون حالا زمان آن است که فیلی که در اطاق هست را به شما نشان دهیم. آیا کلیدواژه‌ها یا همان کلمات کلیدی در سئو اهمیت دارند؟ نحوه ردیابی کلمات کلیدی چگونه است؟ مقاله آموزش ردیابی کلمات کلیدی را مطالعه نمایید. اگر راه به دست آوردن ترافیک جستجوی ارگانیک به سایتمان، پاسخ دادن صریح به سؤالات، آن هم با درجه بالایی از تخصص باشد، کلیدواژه‌ها کجا وارد صحنه می‌شوند؟ توضیح: ترافیک اورگانیک، ترافیکیست که بدون استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و صرف هزینه وارد سایتمان می‌شود. چه طور باید از کلیدواژه‌ها استفاده کنیم و اساساً آیا کلیدواژه‌ها در اینجا نقشی دارند؟ کلیدواژه‌ها: ورودی در برابر خروجی خیلی راحت می‌توانیم به عقب بنگریم و به نمونه‌های circa-2010 SEO بخندیم ولی گاهی اوقات، نوشتارهای جستجوی امروزی ما نیز، چندان بهتر از آن‌ها نیست. این اتفاق، زمانی رخ می‌دهد که ما به نویسندگان خود یک کلیدواژه می‌دهیم و به آن‌ها می‌گوییم: "x دفعه آن را بهینه‌سازی کن". در این صورت، تمرکز آن‌ها بر این جمله خواهد بود: "چه طور می‌توانم این کلیدواژه‌ها را در محتوای خودم بگنجانم؟" (که احتمالاً باعث خواهد شد اشکشان در بیاید). در حالی که آن‌ها باید روی این سؤال تمرکز کنند: "چه طور می‌توانم سؤالی را که جستجو کنندگان به دنبال آن هستند، حدس بزنم و پاسخ مناسب به آن بدهم؟" باید به خاطر بسپاریم که کلیدواژه‌ها ورودی هستند. هنگام نوشتن برای جستجو، در واقع ما داریم خروجی را تولید می‌کنیم. بنابراین، به جای پرسیدن این سؤال که "چه طور می‌توانم این کلیدواژه را لحاظ کنم؟" باید تولید محتوای خود را با این سؤال شروع کنیم: "چه طور می‌توانم به این سؤال جواب بدهم؟" این ما را به نکته بعدی که می‌خواهم ذکر کنم، می‌رساند. انتقال از کلیدواژه به سؤال تصور کنید ما از لغت "کلیدواژه‌" فاصله گرفته‌ایم و از نام "جستجو" یا "سؤال" استفاده می‌کنیم. نظرتان چیست؟ در این صورت، چقدر احتمال دارد که به جای این که موضوع را کپی کردن لغت داخل محتوا بدانیم، به موضوع مانند سؤالاتی فکر کنیم که باید پاسخ آن داده شود؟ من فکر می‌کنم احتمالش خیلی زیاد است. استفاده از لغت "کلمات کلیدی "، می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای نیز داشته باشد: این کار، ما را روی کلیدواژه‌های پرجستجو (Head Termها) قفل نموده و باعث می‌شود از کلیدواژه‌های طولانی ارزشمند غافل شویم. اصطلاح کلیدواژه، فقط یک لغت را به ذهن متبادر می‌کند. ولی در واقع، این لغت، همه عباراتی را که دیگران به عنوان عبارت جستجو تایپ می‌کنند، شامل می‌شود و می‌تواند از 2 لغت تا 20 لغت را شامل شود. باعث می‌شود ما (یا مشتریان یا کارفرمایان ما) نسبت به چند کلیدواژه خاص، دچار وسواس شویم و صدها یا هزاران جستجوی دیگر را که می‌توانند ترافیک خوبی را به سمت سایت ما جذب کنند، فراموش کنیم. کلیدواژه‌ها، موجودات شیطانی نیستند ولی نحوه گفتگوی ما راجع به آن‌ها پیامدهای خاص خود را دارد. آشنایی با نحوه عملکرد گوگل در سال های اخیر تاریخچه BERT و گوگل در زمینه کلیدواژه‌ها BERT در صف طولانی به روزرسانی‌هایی که گوگل برای درک زبان انسان انجام داده است، در مکان آخر ایستاده است. اگرچه استفاده گوگل از یک سیستم هوش مصنوعی به عنوان ابزاری که به او در درک پیچیده‌ترین سؤالات کاربران کمک می‌کند، تحسین برانگیز است ولی نباید به عنوان یک اتفاق قافلگیر کننده جدید به آن نگاه کنید. آشنایی با الگوریتم پاندا گوگل در سال 2011، Panda را معرفی کرد. Panda یک الگوریتم به روزرسانیست که تمرکز آن روی ترویج سایت‌ها و صفحات کیفی و کاهش تعداد سایت‌ها و صفحات کم ارزش (که تنها با کمک کلیدواژه‌ها قصد بالا بردن رتبه خود را دارند) است. آشنایی با الگوریتم مرغ مگس خوار هامینگبیرد گوگل همچنین در سال 2013 با کمک Hummingbird، الگوریتم خود را طوری بازنویسی کرد که به جای رتبه‌بندی محتوا توسط کلیدواژه‌ها، درک بهتری از معنای پشت کلمات موجود در سؤالات کاربران به دست آورد. دوباره می‌بینیم که گوگل می‌خواهد تولیدکنندگان محتوا را به فضایی فراتر از درج کلیدواژه‌ هدایت کند تا به جای تکرار کلمات در محتوایمان، روی پاسخ دادن به سؤالات تمرکز کنیم. آشنایی با الگوریتم رنک برین در سال 2015، گوگل RankBrain را معرفی کرد. جزئی از الگوریتم جستجو متشکل از یک ماشین یادگیری جدید که می‌تواند به سؤالات گیج‌کننده یا سؤالاتی که قبلاً مشابه آن‌ها دیده نشده بود، نتایج مرتبط ارائه دهد. و حالا BERT را داریم که گوگل می‌گوید امید دارد با کمک آن این امکان را برای جستجوکنندگان فراهم کند که " از کلیدواژه‌ها فراتر رفته و با حس طبیعی‌تری جستجوهای خود را انجام دهند". گوگل همیشه دلش می‌خواست محتواهایی را بالاتر ببرد که به سؤالات ما پاسخ کامل می‌دهند. این قبیل محتواها سزاوار رفتار بهتری هستند. من فکر می‌کنم احتمالاً این به این معناست که باید در کلماتی که مخاطبین ما برای جستجو به کار می‌برند، منتظر گوناگونی و تنوع بیشتری باشیم. در نتیجه، باید به سؤالاتی که در کنسول جستجوی گوگل مطرح می‌کنیم، دقت کنیم و از آن برای بهبود محتوای جستجویمان استفاده کنیم. هدف و وسیله را درنظر داشته باشید همان‌طور که جان مولر (از اعضای گوگل) اخیراً گفت: بعد از این که از روش‌های جستجوی مخاطب خود آگاهی پیدا کردیم، باید پاسخ‌های خود را به شکل طبیعی بنویسیم و اغلب اوقات، کار طبیعی این است که تمام اجزای سؤال را در پاسخمان لحاظ کنیم. (به هر حال، این واقعیت دارد). به این ترتیب، فقط کلیدواژه لحاظ نمی‌کنیم. بلکه به سؤالات مردم، به شکل طبیعی پاسخ می‌دهیم. ما اغلب، نوشتن برای جستجو و نوشتن برای مردم را در برابر هم قرار می‌دهیم. ولی در واقعیت، این‌ها با هم تضادی ندارند. هدف ما مخاطب است. موتور جستجو وسیله است. بر این اساس، شروع به نوشتن کنید. امیدواریم در مطلب آموزش تولید محتوا سئو شده برای تولیدکنندگان محتوا در سال 2020، نگاه تان را عمیق تر و دقیق تر برای تولید محتوا که اولویت اول گوگل است روشن تر کرده باشیم. می تونه یکی از بهترین اتفاقات زندگیتون باشه
  2. سه روش آموزش ردیابی کلید واژه در سئو سایت از زمان پیدایش و شروع به کار موتورهای جستجو، کلیدواژه‌ها، زیربنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) محسوب می‌شوند. تعیین و ردیابی کلید واژه ها در سئو سایت تاثیر کاملا مستقیم در برنامه ریزی شما و رسیدن به اهداف شما دارد کاملا آن را جدی بگیرید. طی دهه‌های گذشته با تکامل رتبه‌بندی کلیدواژه‌‌ها (Keyword Ranking)، روش‌های مختلفی نیز برای ردیابی و دنبال کردن آن‌ها به وجود آمده است. اما مفهوم ردیابی کلیدواژه در سئو سایت چیست؟ نظارت مداوم روی مجموعه مشخصی از کلیدواژه‌ها که در سایت برای آنها محتوا و بک لینک گذاری داخلی و خارجی صورت گرفته است، مستلزم استفاده از نرم‌افزار است. ابزارهای بسیاری برای ردیابی کلیدواژه‌ها وجود دارد که هر یک، مزیت‌ها و امکانات خاص خود را دارند. در این راهنما قصد نداریم تمایل شما را به سمت کاربرد ابزار به خصوصی جهت‌دهی کنیم. فقط قصدمان این است که شما را در یافتن بهترین روش ردیابی کلیدواژه‌های موردنظرتان کمک کنیم. چرا در سئو سایت باید کلیدواژه‌ها را ردیابی کنیم؟ بیشتر کسانی که روی SEO سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دو چیز فکر می‌کنند: رتبه‌بندی‌های سایت من چیست؟ آیا سرمایه‌گذاری سئو سایت من در این زمینه، روی بهبود درآمدم تأثیر دارد؟ کار ما به عنوان بازاریاب دیجیتال این است که تصویری به کمک داده‌ها نقاشی کنیم که نشان می‌دهد تلاش‌های ما در زمینه SEO به تقویت کسب و کار با کمک منابع ارگانیک کمک می‌کند. توضیح: منظور از منابع ارگانیک، آن دسته از منابع یک وب‌سایت است که بدون دخالت روشهای بازاریابی و تبلیغات، به دست کاربر می‌رسد. پس درنتیجه منابع ارگانیک یعنی از طریق سرچ کلمات کلیدی در موتورهای جستجو و نمایش سایت ما در صفحات و لینک های بالا در نتایج جستجو و کلیک کردن مخاطبین بر روی سایت می باشد. پس یکی از روش‌های انجام این کار، نمایش نحوه پیشرفت و بهبود رتبه‌بندی کلیدواژه‌ها در نتایج موتورهای جستجو ست. با نمایش پیشرفت‌های انجام شده در رتبه‌بندی‌ها، در اغلب اوقات می‌توانیم با بک لینک دهی داخلی صفحات و نقاط را به یکدیگر وصل کرده و ترافیک ارگانیک و میزان خریدهای انجام شده در سایت را افزایش دهیم. توضیح: منظور از ترافیک ارگانیک، ترافیکیست که بدون پرداخت هزینه به موتورهای جستجو، و به واسطه محتوای مناسب کاربران وارد سایت ما می‌شود. در سئو سایت چه معیارهایی در ردیابی کلید واژه اهمیت دارند؟ هنگام ردیابی کلیدواژه‌ها، چهار مورد از عمومی‌ترین معیارهایی که مشاهده خواهید کرد، عبارتند از: رؤیت‌پذیری (Visibility): تخمینی ست از روند رؤیت‌پذیری ارگانیک مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های هدف که قبلاً در کمپین ما ردیابی شده‌اند. این معیار، نوعاً روی مقیاس صفر درصد تا صد در صد تنظیم می‌شود. اگر رؤیت‌پذیری ارگانیک شما صد درصد باشد، این یعنی تمام کلیدواژه‌های ردیابی شده و تعریف شده در کمپین شما در رتبه یک موتورهای جستجو قرار دارند. موقعیت (Position): این معیار، موقعیت رتبه شما در Google یا هر موتور جستجوی دیگری که در حال ردیابی آن هستید را مشخص می‌کند. حجم (Volume): متوسط حجم جستجوی ماهانه شما را مشخص می‌کند. معمولاً ردیابی کلیدواژه‌هایی که حجم بالاتری دارند، اهمیت بیشتری دارد ولی مطمئناً ردیابی کلیدواژه‌هایی که حجم پایین دارند نیز محتمل است. صفحه (Page): مشخص کننده صفحه‌ایست که رتبه‌بندی یک کلیدواژه مشخص را تعیین می‌کند. همیشه مهم است که صفحاتی که بالاترین رتبه را دارند، بین صفحات خود شناسایی کنید. می‌توانید معیارهایی را که حس می‌کنید برای سرمایه‌گذارانتان بیشترین اهمیت را دارند، ترکیب کرده و آن‌ها را با هم تطبیق دهید. فقط باید بتوانید از این معیارها برای بیان داستان کاری خود استفاده کنید. سه روش آموزش ردیابی کلید واژه در سئو سایت 1- ردیابی ساده لیست کلیدواژه‌ها در روش سنتی ردیابی کلیدواژه‌ها، به لیستی مجزا از کلیدواژه‌ها نیاز دارید. این روش، زمانی که موتورهای جستجو هنوز پیچیدگی‌های امروز خود را پیدا نکرده بودند، رواج داشت. همزمان با پیشرفت موتورهای جستجو، ابزارهای ردیابی کلیدواژه‌ها نیز پیشرفت کردند. در این ابزارها قابلیت‌های جدیدی گنجانده شد تا بتوانند با حوزه در حال تحول جستجو، همگام شوند. با این حال، هنوز در بسیاری موارد، ردیابی یک لیست ساده از کلیدواژه‌ها می‌تواند مفید واقع شود. مثلاً در این موارد: وقتی کسب و کار شما فقط یک محصول/خدمت را عرضه می‌کند. وقتی کسب و کار شما یک رستوران در مکانی مشخص است. وقتی محصول یا خدمت شما توجه چندانی را به خود جلب نمی‌کند. گزارش لیست کلیدواژه‌ها شامل نمودار روند رؤیت‌پذیری و یک جدول است که رتبه کلیدواژه‌های شما را نمایش می‌دهد. ردیابی کلمات کلیدی با استفاده از مکان و موقعیت فیزیک شما اگر کسب و کار شما چند موقعیت مکانی جغرافیای را هدف قرار داده است، پس شانس آورده‌اید. بیشتر ابزارهای ردیابی کلمات کلیدی، امکان ردیابی رتبه‌بندی در موقعیت‌های جغرافیای مختلف را فراهم می‌آورند. می‌توانید یک لیست کلمات کلیدی ساده را پیش ببرید ولی شروط مرتبط با موقعیت جغرافیایی را نیز در لیست‌های مختلف خود لحاظ کنید. قابل توجه است که بدانید کلمات کلیدی که در موتورهای جسنجو سرچ میکنید از فیلترهای مختلفی برای نمایش سایت ها به شما عبور میکند که . یکی از اصلی ترین آنها موقعیت مکانی شخص و کاربری می باشد و هر کاربری میتواند مشتری شما باشد. 2- ردیابی کلیدواژه‌ها بر حسب طبقه‌بندی با گسترش محصولات و خدمات کسب و کارتان، ممکن است به این نتیجه برسید که لیست ساده کلیدواژه‌ها، جواب کار شما را نمی‌دهد. ممکن است به این نتیجه برسید که به دست آوردن تصویری کامل از لیستی که تعداد کلمات آن به 100 یا 1000 کلمه رسیده، کار دشواریست. دیده‌شدن، مبهم می‌شود وقتی مشغول ردیابی کلیدواژه‌های مربوط به چندین خدمت و چندین برند مختلف هستید، ارزیابی کارایی، آن هم تنها با معیار "دیده شدن" کافی نیست. اما چرا؟ ارزیابی رؤیت‌پذیری ارگانیک در چندین حوزه، در ارزیابی نقاط قوت و ضعفتان کمک چندانی به شما نمی‌کند. توضیح: منظور از رؤیت‌پذیری ارگانیک، بخشی از رؤیت‌پذیریست که بدون پرداخت هزینه به موتور جستجو، برای یک کلیدواژه ایجاد می‌شود. مانند آن است که ترافیک ارگانیک را به عنوان یک سمبل کلی نگاه کنید ولی به کارآیی سیلوی محتوای خود دقت نکنید. توضیح : سیلوی محتوایی، شیوه‌ای برای نگهداری محتوای سایت که مورد پسند کاربران است. چه طور می‌توانیم گزارش کلیدواژه‌های خود را توسط طبقه‌بندی‌ها اصلاح کنیم؟ هنگام ارائه گزارش به سرمایه‌گذاران، با تفکیک معیارهای رؤیت‌پذیری خود به طبقه‌بندی‌های مشخص، می‌توانید عملکرد ارگانیک خود را در حوزه کسب و کار آن‌ها با وضوح بیشتری به نمایش بگذارید. با تگ‌کردن کلیدواژه‌ها با یک شاخص منحصر به فرد شروع کنید. این تگ می‌تواند طبقه‌بندی محصول یا خدمت شما یا نام برندتان باشد. در ادامه، گزارش خود را طوری فیلتر کنید که جداول رؤیت‌پذیری و رتبه کلیدواژه را فقط برای آن تگ‌ها نمایش دهد. به همین سادگی می‌توانید از همان معیارها به عنوان یک لیست ردیابی کلیدواژه ساده استفاده کنید ولی باید آن‌ها را در طبقه‌بندی‌های مختلفتان از هم تفکیک کنید. 3- ردیابی قیف کلیدواژه ردیابی کلیدواژه در امتداد قیف کاربر کمی پیچیده‌تر است. نحوه عملکرد آن این گونه است که داده‌های کلیدواژه‌های نرم افزارها و حتی تجزیه و تحلیل‌های سایتی مختلف را ترکیب می‌کند تا بتواند طی دوره خرید، میزان تعامل کاربر را در هر مرحله، ردیابی کند. این روش، از یک مرحله پیش از ردیابی سنتی کلیدواژه شروع شده و به رفتار جستجوی کاربر در موتورهای جستجو دقت بیشتری می‌کند. چرا ردیابی کلیدواژه‌ها یک قیف است؟ در بسیاری از صنایع، این نتیجه به دست آمده است که جستجوی کاربران، بسیار فراتر از لیست ساده‌ای از کلیدواژه‌هاست. در واقع، 15 تا 20 درصد جستجوهای روزمره گوگل، هرگز قبلاً جستجو نشده‌اند. ردیابی کوئری‌های طولانی بیهوده به نظر می‌رسد. به علاوه، بسیاری از انواع کسب و کارهای پیشرفته، به گزارش‌های مفصل تری نسبت به یک لیست ساده از کلیدواژه‌ نیاز دارند زیرا به تصویر دقیق‌تری در مورد تجربه مشتری نیاز دارند. چه طور این قیف ردیابی کلید واژه را درست کنیم؟ اجازه دهید نگاهی به ریشه‌های بازاریابی سنتی بیاندازیم و تونل‌ قدیمی بازاریابی را بررسی کنیم. قیف بالا: آگاهی قیف میانی: ملاحظات قیف پایینی: عمل اما این چه ربطی به SEO و سایت شما دارد؟ برای این که سئو سایت چابک و مؤثری داشته باشید، باید تلاش‌های دیجیتالی خود را به آن‌چه مشتری به دنبال آن است، وصل کنیم. وقتی به روش‌های مختلف تعامل محققین با صنایع مختلف نگاه می‌کنیم، کم کم نحوه انجام یک بازاریابی مؤثر برای آنان را درمی‌یابیم. گام اول: صفحات وب را به مراحل قیف اعمال کنید. بیایید سئو وب‌سایت یک مرکز درمانی را درنظر بگیریم. صفحات مختلف یک وب‌سایت خدمات درمانی در کجای قیف، قرار می‌گیرند؟ بالای قیف: وب‌لاگ‌ها و محتوا وسط قیف: بیماری‌های درمان شده، اطلاعات بیمه، صفحه درباره شرکت پایین قیف: صفحات خدمات، صفحات موقعیت، صفحات محتوا بعضی از معیارهای کلیدی که می‌خواهیم آن‌ها را ردیابی کنیم، عبارتند از: بخشی از ترافیک که به خرید منتهی می‌شود. ارزش خریدها خریدهای کمکی (درصورت امکان) جلسات ارگانیک گام 2: همگاه‌سازی کلیدواژه‌های کنسول جستجوی گوگل با مراحل قیف این مرحله تا حدی پیش می‌رود که برای تگ‌کردن کلیدواژه‌های موجود در کنسول جستجو بر حسب فیلترها، به نرم‌افزار ردیابی پیشرفته‌ای نیاز پیدا می‌کنیم. تیم ما برای همگاهم سازی تمام این داده‌ها در Google Data Studio از نرم‌افزار شرکت Funnel استفاده می‌کند تا گزارش قیف را به صورت بصری ارائه دهد. وقتی کاربران در طول قیف بازاریابی حرکت می‌کنند، انواع مقدماتی جستجو انجام می‌شود. اگر بتوانید بعضی از این فیلترهای کلیدواژه را به گزارش خود اعمال کنید، پس می‌توانید این کلیدواژه‌ها را به مراحل قیف خود نیز اعمال کنید. بعضی از فیلترهای کلیدواژه‌ای که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، عبارتند از: قیف بالایی (کلیدواژه‌ها با .... شروع می‌شوند): چه، چه طور، چه وقت، آیا می‌توانید، ممکن است، چرا قیف میانی (کلیدواژه‌ شامل لغت ... است): بهترین، بالاترین، مزایای، فرق ، ویژگی‌های قیف پایینی (کلیدواژه‌ها شامل ....است): برند، موقعیت، نزدیک من، خدمات ویژه معیاری که از این مرحله به دست می‌آوریم، تأثیرات ارگانیکیست که از کنسول جستجو به دست آمده است. گام 3: همگاه‌سازی لیست کلیدواژه‌ها با قیف همان‌طور که در قسمت قبل هم گفته شد، نگاه صِرف به معیار رؤیت‌پذیری برای نشان دادن تمام کلیدواژه‌ها، کارایی ارگانیک شما را به طور دقیق نشان نمی‌دهد. در مرحله 3، لازم است کلیدواژه‌های ردیابی شده خود را به یک مرحله خاص از قیف، تگ کنید. از برخی از کلیدواژه‌ها برای فیلتر کردن پیشنهادات مرحله 2 یا یافتن صفحاتی که رتبه آن کلیدواژه‌ها از آن‌جا به دست آمده است، استفاده کنید. معیاری که در این مرحله باید از آن استفاده کنید، رؤیت‌پذیریست. نتیجه نهایی در ردیابی کلید واژه ها و ارتقاع سئو سایت ارگانیک بعد از این که نقشه قیف خود را به دست آوردید، باید یک قیف چند مرحله‌ای داشته باشید که در هر مرحله، معیارهای زیر وجود داشته باشد: بازدیدهای منتهی به خرید: Google Analytics ارزش بازدیدهای منتهی به خرید: Google Analytics بازدیدهای منتهی به خرید جانبی (در صورت امکان): Google Analytics ارجاع کاربر به سایت ارگانیک: Google Analytics نتایج دیده شده ارگانیک در موتور جستجو: Google Search Console Conversions – Google Analytics Conversions value – Google Analytics Assisted conversions (if possible) – Google Analytics Organic Sessions – Google Analytics Organic Impressions – Google Search Console رؤیت‌پذیری: نرم‌افزار ردیابی کلیدواژه با کمک این قیف جدید جذابی که برای ردیابی کلیدواژه ایجاد کرده‌اید، قادر خواهید بود سرمایه‌گذارن خود را در درک تلاش‌های خود تحت تأثیر قرار دهید. در حین کار روی مراحل مختلف استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجوی خود، قادر خواهید بود کارایی خود را در هر دو سطح کلان و خرد، ردیابی کنید. این، بهترین روش برای گفتگو با سرمایه‌گذاران خواهد بود.
  3. hamid.ahmadidust

    بوت کمپ آموزش برنامه نویسی

    مراحل ملحق شدن به بوت کمپ آموزش برنامه نویسی بامداد و رسیدن به شغل رویایی برنامه نویسی مرحله اول: مصاحبه با مدیران ارشد موسسه ما توی هر نوبت حداکثر ٦٤ نفر ظرفیت داریم و تا سه برابر این ظرفیت رو دعوت به مصاحبه می کنیم اگه در زمان درخواست شما این ظرفیت تکمیل نشده باشه شما دعوت به مصاحبه می‌شید مرحله دوم: شرکت توی تست رغبت سنجی شغلی اگه توی مصاحبه اولیه پذیرفته بشید، باید توی تست رغبت سنجی شغلی شرکت کنید. این تست به صورت آنلاین هست و اگر نتیجه این تست نشون بده که شما رشته برنامه نویسی براتون مناسبه، وارد مرحله سوم می شید مرحله سوم: اعلام نتایج و رتبه بندی پذیرفته شدگان بعد از اتمام مرحله دوم، شرکت کنندگان رو رتبه بندی می کنیم و همینجا توی سایت اعلام می کنیم رتبه ها رو. ما تا دو برابر ظرفیت بوت کمپ آموزش برنامه نویسی بامداد رو معرفی می کنیم به واحد ارتباط با صنعت بامداد که با رزومه هاشون به شرکتهای نرم افزاری معرفی بشن و تلاش می کنیم توسط اون شرکتها بورسیه بشن. بعضی از افراد توسط خود بامداد بورسیه می شن. افرادی که موفق به گرفتن بورسیه نمی شن، می تونن خودشون هزینه حضور در بوت کمپ آموزش برنامه نویسی بامداد رو پرداخت کنند. حتی در این صورت هم بامداد تضمین میکنه که اگه دانشجوی متعهدی باشید و تعهدات تحصیلی خودتون رو کامل انجام بدید، تا پایان مدت ٤ ماهه اتاق، فرصت اشتغال یا کارآفرینی براتون فراهم کنه مرحله چهارم: چهار ماه رویایی به رویای بوت کمپ برنامه نویسی بامداد خوش آمدید: با بهترین های صنعت نرم افزار کشور آشنا می شید. با بقیه ی بوت کمپی ها تیم تشکیل می دید. از مربیهای کاربلد برنامه نویسی رو به شیوه ای متفاوت یاد میگیرید و بلافاصله آموخته هاتون رو به کار میگیرید. چرخه یادگیری و به کارگیری تا آخرین روز تکرار می شه.روز آخر، قدرت خلق نرم افزار به شما اعتماد به نفسی می ده که توی مصاحبه های استخدامی تون شانسی جز موفقیت براتون باقی نمیمونه. اینو بارها تجربه کردیم که میگیم. مرحله پنجم: شغل رویایی تون رو به آغوش بکشید وقتی تجربه ی شگفت انگیز شما توی بوت کمپ آموزش برنامه نویسی بامداد به پایان می رسه، شانسهای مختلفی دارید: اگه بورسیه شده باشید مستقیم به سمت شرکت نرم افزاری حامی تون میرید و شروع به کار می کنید. اگه جزء بورسیه شده ها نباشید، به شرکتهای طرف قرارداد بامداد معرفی می شید که با شما مصاحبه کنند. تجربه بامداد نشون می ده که تقریبا همه ی کارآموخته های ما با حقوق های بالا جذب می شن. این شانس هم براتون هست که به عنوان کمک مربی توی اتاق تجربه پیشنهاد همکاری بگیرید و یا توسط خود بامداد جذب بشید. این به علاقمندی و اشتیاقی که به کار کردن نشون می دید بستگی داره. اگه روحیه کارمند شدن ندارید و بالعکس روحیه کارآفرینی دارید، میتونید با دو یا سه نفر از بوت کمپی ها تیم تشکیل بدید و یه استارتاپ راه بندازید. به روزهای رو به رشد و شادمان زندگی حرفه‌ای تون سلام کنید. آنچه در دوره بوت کمپ آموزش برنامه نویسی بامداد در انتظار شماست: جهت مشاهده سرفصل ها و کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید
  4. hamid.ahmadidust

    آموزش طراحی سایت با wordpress

    معرفی دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس و ووکامرس چرا آموزش طراحی سایت با وردپرس؟ امروزه هر کسب و کار کوچک یا بزرگی، از این واقعیت آگاهه که با داشتن یه وب سایت خوب، می‌تونه سریع‌تر و بهتر رشد کنه! این یعنی طراحی و توسعه سایتهای اینترنتی، یه بازار رو به رشد داره و طراحان خلاق سایت، می‌تونن کسب و کار خیلی خوبی داشته باشن. بخصوص اگه دانش و مهارتشون با خلاقیت ترکیب بشه. همین واقعیت باعث شده ابزارها و روشهای ساده تر طراحی سایت با استقبال زیادی از طرف طراحان سایت روبرو بشن. وردپرس چیست ؟ CMS کوتاه شده عبارت انگلیسی “Content Management System” یا همان سیستم مدیریت محتوا است. در مجموع دو راه کلی برای طراحی سایت وجود دارد. طراحی سایت اختصاصی با استفاده از زبان هـای برنامه نویسی مانند HTML، CSS، JavaScript، PHP، ASP.NET یا استفاده از CMS های آماده. به بیان ساده تر،CMS ها نیازما به برنامه نویسی را بسیار کم کرده و سرعت کلی پیشرفت پروژه را افزایش میدهند. CMS هـای معروف بسیار زیادی مانند دروپال، جوملا، مجنتو، رادیانت و وردپرس وجود دارند. وردپرس یک سی ام اس یا سیستم مدیریت محتوای متن باز میباشد ، این سیستم که در ابتدا یک سیستم مدیریت وبلاگ ساده بود ، بعد ها به صورت یک سی ام اس یا سیستم مدیریت محتوا در اختیار عموم قرار گرفت. شما میتوانید وردپرس را به صورت رایگان نصب کرده و وبسایت خود را به وسیله آن راه اندازی نمایید. پنل مدیریت محتوای WordPress مطرح ترین و محبوب ترین نرم افزار طراحی سایته که به شما اجازه می‌ده وب سایت مورد نظر مشتری رو تولید کنید. با استفاده از وردپرس، زمان و هزینه طراحی وب سایت به مراتب کاهش پیدا می کنه. مزیت مهم وردپرس اینه که شما رو از یادگیری زبان برنامه‌نویسی بی نیاز میکنه و اصطلاحاً نیاز ندارید کد بزنید! البته اگه تا حدودی با زبان HTML و CSS آشنا باشید، با انعطاف بیشتری می‌تونید سایت مورد نظرتون رو طراحی کنید؛ اما این موضوع، شرط لازم برای یادگیری ابزار کارآمد و جذاب وردپرس نیست. اجازه بدید کمی بیشتر راجع به وردپرس صحبت کنیم. وردپرس، معروف‌ترین و محبوب‌ترین نمونه از نرم‌افزارهای معروف به CMS به حساب می‌آد. فرقی نمی‌کنه سایتی که قصد دارید طراحی کنید از چه نوعیه: خدماتی، خبری، علمی، فروشگاهی، دانلود فیلم و موسیقی یا هر نوع دیگه؛ وردپرس یار و یاور بی قید و شرط شماست و همه‌جوره از شما و هدف‌تون حمایت می‌کنه. بد نیست بدونید حدود ٣٠% کسب و کارهای جهان سایت اینترنتی خودشون رو با وردپرس طراحی کردن که همین موضوع بیانگر میزان محبوبیت و قدرت این سایت‌ساز فوق‌العاده‌س. یک از دلایل بسیار مهم اینکه چرا پنل مدیریت سایت وردپرس؟ رعایت کردن استاندارهای طراحی سایت براساس اصول سئو سایتمی باشد که جذابیت این پنل را چندین برابر نموده است. شاید فراگیری زبان برنامه نویسی کاری دشوار باشد اما با فراگیری طراحی سایت با وردپرس علایق شما برای فراگیری زبان برنامه نویسی را افزایش دهد و علت اصلی آن دیدن خروجی طراحی سایت با وردپرس در کمترین زمان ممکن باشد که انگیزه شما را برای یادگیری بالاتر ببرد. آموزش طراحی سایت وردپرس در بامداد آکادمی طراحی وب «بامداد» با ارائه دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس به روش «چالش‌محور» قصد داره برای یادگیری وردپرس، یه محیط سرشار از چالشهای واقعی ایجاد کنه تا شما ضمن انجام پروژه‌هایی که مدرس ممتاز دوره به شما اختصاص میده، در وردپرس به مرحله شایستگی برسید. سر و کله زدن با پروژه‌ها و چالش‌های واقعی، بهترین راه برای رسیدن به سطح حرفه‌ای هست. اگه هنوز تردید دارید که تسلط به این مهارت کلیدی می‌تونه منجر به یه شغل جذاب برای شما بشه، کافیه با بامداد تماس بگیرید یا حتی حضوراً سری به بامداد بزنید و با مشاورین بامداد مشورت کنید. برای شرکت در دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس، باید لپ‌تاپتون رو همراه داشته باشید چون فضای دوره کاملاً عملی و پروژه‌محور هست و برای ادامه کار پروژه‌ها در منزل، فایلهای روی لپ تاپ رو لازم خواهید داشت. بعد از شرکت توی این دوره، کافیه رویای دیجیتالی خودتون یا مشتری‌تون رو مجسم کنید و از دانش و مهارتتون برای طراحی سایت با وردپرس و ووکامرس استفاده کنید. وضعیت اشتغال فراگیران در پایان این دوره اگه با جدیت توی این دوره شرکت کرده باشید، در پایان دوره باید به شما تبریک گفت! چرا که توی موقعیت ممتازی قرار دارید و می‌تونید به عنوان یه طراح سایت خلاق، توی بازار طراحی سایتهای اینترنتی قد علم کنید. این که چقدر بابت این کار درآمد به دست بیارید، بستگی به خلاقیت شما و قوه تخیل شما در طراحی وب سایتی که تولید می کنید داره! قدرت شما در برندینگ شخصی خودتون هم روی قیمت کار شما تأثیرگذار خواهد بود. در همین راستا، «دانش و فناوری بامداد» یه واحد «ارتباط با صنعت» دایر کرده که این خدمات رو به شما ارائه می‌کنه: در طول دوره، یه جلسه آموزشی سه ساعته با موضوع «رزومه نویسی و مصاحبه استخدامی در سطح حرفه‌ای» برای شما برگزار می‌کنه و استاد این جلسه، به شما آموزش میده که چطور برای استخدام شدن توی شرکت دلخواهتون قدمهای درست بردارید. توصیه می کنیم اصلا و ابدا این سه ساعت رو از دست ندید. توی سایت بامداد یه صفحه «معرفی دانش آموختگان» دایر می‌کنه و اگر مدرس شما تأیید کنه که شما در طول دوره مسئولیت پذیر بودید و تلاش خوبی انجام دادید، داخل سایت معرفی می‌شید و نمونه کارهای شما توی سایت به معرض دید مخاطبین گذاشته می شه. بر مشاهده سرفصل هاي آموزش طراحی سایت با وردپرس و راه اندازی فروشگاه اینترنتی به سایت بامداد مراجعه نمایید. پیش‌نیاز دوره آموزشی طراحی سایت با وردپرس آشنایی با اصول و مبانی کاربری کامپیوتر و تجربه کاربری اینترنت در حد مهارتهای پایه، برای شرکت در این دوره آموزشی چالش‌محور کفایت میکنه. مخاطبینی که دانش مقدماتی برنامه نویسی HTML و CSS داشته باشند، برای توسعه سایتهای وردپرس و فروشگاههای ووکامرس امکانات بهتری در اختیار خواهند داشت. مخاطبین این دوره آموزشی عموم علاقمندان به اشتغال در حرفه «طراحی سایت» کارکنان روابط عمومی شرکتها و سازمانها کارکنان واحدهای پشتیبانی و توسعه وب سایت شرکتها و سازمانها کارشناسان دیجیتال مارکتینگ کارآفرینان و مدیران کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ
×
×
  • اضافه کردن...