mohi72

ضرورت داشتن طراحی سایت

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

بسياري از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن يک وب سايت را درک کرده اند اما آيا هر وب سايتي جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟در دنياي امروز داشتن يک وب سايت امريست لازم و ضروري . بسياري از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن يک وب سايت را درک کرده اند اما آيا هر وب سايتي جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟ طراحي اختصاصي و در واقع ساخت و ايجاد يک وب سايت استاندارد و مطابق با نيازها مراحل بسياري را شامل مي شود که هر يک از اين مراحل به صورت موازي از اهميت ويزه اي برخوردارند. به بيان ساده تر مراحل ايجاد و طراحي يک وب سايت به صورت حلقه هاي زنجير به يکديگر متصلند و ضعف و يا نبود يک حلقه مي تواند بر روي کيفيت يک وب سايت تاثير بسياري داشته باشد . کليه مراحل ساخت يک وب سايت بايد به صورت برنامه ريزي شده ، هدفمند و گام به گام پيش رود تا در نهايت به نتيجه اي مطلوب برسد.

شايد خواندن مطالب زير با توجه به ترتيب آنها بتواند در تعيين برنامه و هدف شما در ساخت يک وب سايت تاثير گذار باشد.

 

گام اول :اهداف و استراتژي وب سايت

ابتدايي ترين گام در طراحي يک وب سايت بررسي و تعيين اهداف ، سياست و استراتژي وب سايت شما در نحوه معرفي و ارائه خدمات ، نوع و نياز مخاطبان ، امتيازات رقابتي ،نحوه ارتباط با مخاطبان و … مي باشد. بررسي و مطالعه دقيق در اين مرحله مي تواند در بازدهي و بهره وري وب سايت و تبليغات شما بسيار تعيين کننده باشد . براي تعيين اهداف و استراتژي وب سايت تان موارد زير را مدنظر قرار دهيد :

 هدف شما از داشتن وب سايت

 نوع مخاطبان شما

 نوع خدمات شما

 تحليل خواسته هاي مخاطبان شما

 فضاي رقابتي و ويژگيهاي رقابتي شما

گام دوم : محتوا 

اين نکته را در نظر داشته باشيد که محتوا و مطالب درون وب سايت شما مهمترين قسمت وب سايت شما را تشکيل ميدهند.با توجه به اهداف ، نوع مخاطبان و … اطلاعات موجود در وب سايت شما بايد گوياي نوع فعاليت و خدمات شما باشد.ارائه اطلاعات علمي ، ساده ، گويا و همراه با استفاده از نگارش مناسب در ارتباط با نوع فعاليت و محصولات و يا خدمات شما مي تواند تمامي نيازهاي مخاطبان رابر طرف نمايد و انها را در استفاده از خدمات و يا محصولات شما متقاعد کند.

 

گام سوم : طبقه بندي اطلاعات ، چينش ، نوع نگارش و دسترسي وب سايت 

پس از مرحله انتخاب و تعيين اهداف ، استراتژي و سياست وب سايت ، نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات در اولويت دوم قرار دارد.تصور کنيد که شما ارائه دهنده خدمات خاصي هستيد و يا شايد مخاطبان شما آشنايي کامل با خدمات و يا محصولات شما ندارند؟ در اين حالت وظيفه شما ارائه توضيحات لازم و کافي و همچنين برطرف کردن ابهامات و سوالات احتمالي و متداول است. دو حالت براي ايجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب وجود دارد.

وجود نداشتن و يا مبهم بودن اطلاعات.

در دسترس نبودن و عدم هدايت صحيح مخاطب براي کسب اطلاعات.

اين نکته بسيار مهم است که بدانيد اگر مخاطب ابهام و يا سوال بدون جوابي در مورد خدمات و يا محصولات شما داشته باشد ، بدنبال منابع ديگري براي پاسخ دادن به سوالات خود و رفع ابهام مي گردد و اين يعني از دست دادن مخاطب.

 

گام چهارم : گرافيک وب سايت 

يکي از مهمترين و کليدي ترين نکات در يک وب سايت گرافيک وب سايت است.با توجه به فضاي رقابتي و شلوغ دنياي وب جلب توجه مخاطب در مرحله ابتدائي قرار دارد. تصور کنيد که قصد ديدن يک وب سايت را داريد که از نظر زمان Load شدن و يا بالا آمدن بسيار کند و از نظر نماي ظاهري نکته اي براي جلب توجه شما ندارد هر چند که شايد مطالب بسيار مفيد و يا خدمات بسيار خوبي ارائه دهد.در اکثر موارد شما اين وب سايت را خواهيد بست و به سراغ وب سايت ديگري خواهيد رفت. با توجه به مطالعات و تجربيات ما در زمينه طراحي و توسعه وب ، بر اين اعتقاديم که رعايت اصل ” خلاقيت همراه با سادگي ” مي تواند فضايي بسيار زيبا و کارآمد در وب سايت شما ايجاد کند.در اين راه انتخاب رنگها و طرح هاي مناسب با فضاي کاري شما بسيار تعيين کننده است. ذکر اين نکته بسيار مهم است که گرافيک وب شاخه اي جدا از گرافيک چاپ است و طراحي در وب اصول و استانداردهاي مختص به خود دارد.

 

گام پنجم : رعايت استانداردها در طراحي 

استانداردها کمک مي کنند تا مطمئن شويم که تمام افراد به اطلاعاتي که ما تامين ميکنيم دسترسي دارند و همواره توسعه وب را سريعتر و لذت بخشترمي کند. استانداردها کمک مي کنند که وب سايت شما در تمامي مرورگرها به صورت يکسان نمايش داده شوند ، توسعه آنها راحتتر انجام گيرد ، توسط موتورهاي جستجو دقيقتر و سريعتر رتبه بندي و تحليل شوند و ….ش

 

گام ششم : مديريت وب سايت 

امروزه وب سايتهاي دايناميک و پويا سهم عمده اي از دنياي وب را تشکيل ميدهند. اين وب سايتها با استفاده از زبانهاي برنامه نويسي و بانکهاي اطلاعاتي به وجود مي آيند و حرکت مي کنند. با توجه به گستردگي زبانهاي برنامه نويسي تحت وب ، عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقيت در استفاده از زبانها و بانکهاي اطلاعات نقش تعيين کننده اي در بازدهي و بهره وري وب سايت شما دارد .در وب سايتهاي دايناميک بخشي با عنوان مديريت وب سايت ، براي مديريت ( بروزرساني ، ويرايش و … ) اجزاء و مطالب وب سايت در اختيار شما قرار ميگيرد. سادگي در نحوه استفاده ، امکانات و امنيت از نکات مهم در مديريت وب سايت هستند. اين بخش توسط مخاطبان عادي وب سايت شما غير قابل رويت مي باشد و در عين حال قسمت اصلي تشکيل دهنده وب سايت هاي دايناميک است.

 

گام هفتم : بهينه سازي براي موتورهاي جستجو 

براي کسب رتبه بهتر و کسب مخاطبان بيشتر به صورت هدفمند ( کسب مخاطباني که واقعا به دنبال خدمات ما هستند ) از موتورهاي جستجو ، بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو امري لازم و ضروريست ، بهينه سازي وب سايت يک شاخه جدا از طراحي وب سايت نيست و طراحان وب بايد راههاي بهينه سازي وب سايتها را براي موتورهاي جستجو به خوبي بدانند و در طول طراحي و کد نويسي يک وب سايت رعايت کنند. بوسيله بهينه سازي وب سايت موتورهاي جستجو ،راحتتر ، سريعتر و دقيقتر وب سايت ما را بررسي مي کنند .براي بهينه سازي وب سايت ها براي موتورهاي جستجو که امروزه شاخه اي از فعاليتهاي تحت وب است و به صورت آکادميک در دانشگاه هاي معتبر دنيا آموزش داده مي شود روشهاي متفاوتي وجود دارد.گاهي عدم آگاهي و يا استفاده نا مناسب از اين تکنيکها باعث نتايج معکوس مي شود.به اين معنا که موتورهاي جستجو وب سايت شما را تحريم مي کنند. بنابراين انتخاب روش صحيح و استاندارد بسيار مهم است. اين نکته بسيار مهم است که بخش عمده اي از بازديد کنندگان شما به دليل مطالب مفيد ، طراحي مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سايت شما مي آيند و تمامي موارد در مورد يک وب سايت به صورت زنجيره اي به يکديگر پيوسته اند و شايد ضعف يکي از حلقه هاي اين زنجير باعث عدم بهره وري وب سايت شما باشد. اينکه تکنيکهاي بهينه سازي به چه روش و ترتيبي اعمال شود ، در جايگيري و رتبه بندي شما در موتورهاي جستجو بسيار تايين کننده است

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • چه کسانی در حال بازدید هستند؟   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.