رفتن به مطلب

بالون وایفای و مکالمههای میلیونی


gholamreza-alipoor

پست های پیشنهاد شده

گزارش صبحانه،امسال ستاد برگزاری اربعین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهبود وضعیت کیفیت ارتباطی زائران، تشکیل شد و اقداماتی را در این راستا انجام داد که نصب و راه‌اندازی بیش از ۸۰۰ کیوسک تلفن ثابت رایگان و بیش از ۱۰۰ سایت ثابت و سیار تلفن همراه و ۲۰۰ کیوسک وای‌فای در مسیر پیاده‌روی زائرین اربعین، عملیاتی کردن بالون وای‌فای در مرز مهران و تخصیص IP و ایجاد بیش از ۶۰۰ مگابیت پهنای باند از جمله این اقدامات بود.

بنا بر اعلام، افزایش دو برابری ظرفیت زیرساخت ارتباطی بین دو کشور با افزودن چندین خط STM۱ و E۱ از دیگر اقداماتی بود که در راستای وضعیت کیفیت ارتباطی زائران انجام گرفت و همچنین تعرفه مکالمه با عراق کاهش ۵۰ درصدی داشته و به دقیقه‌ای ۵۵۰ تومان برای همه اپراتورها رسید.

این اقدامات دستاوردهایی را نیز به همراه داشت که از جمله آنها می‌توان به قریب به ۳۵ میلیون مکالمه از طریق سه اپراتور ایرانی در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۸ آبان‌ماه اشاره کرد. تعداد دقایق و دفعات مکالمات صادره بیشتر از تعداد دقایق و دفعات مکالمه وارده بوده است به طوری که اوج آن در تاریخ ۲۸ آبان رخ داده است که در مجموع نزدیک به ۵ میلیون دقیقه مکالمه صورت گرفته است.

طی دو هفته تعداد ۳۴.۶ میلیون مکالمه با زمان ۴۴ میلیون دقیقه برقرار شد که از این میزان ۲۵.۳ میلیون مکالمه با زمان ۳۱ میلیون دقیقه ارتباط از ایران به عراق بوده که یعنی بیش از ۷۳ درصد تعداد تماس‌ها صادره بوده است.

در این مدت حجم ظرفیت دیتای پیامک تلفن همراه در اوج ترافیک به ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید. همچنین به طور متوسط روزانه بیش از ۵ میلیون دقیقه مکالمه از سوی زائران ایرانی تبادل شده است.

منبع : ایسنا

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...