رفتن به مطلب

جلوگیری از هک کردن پسورد وایرلس


gholamreza-alipoor

پست های پیشنهاد شده

 

  • نقش دکمه WPS در مودم وایرلس چیست؟

 

WPS یاWiFi Protected Setup و QSS یا Quick Security Setup یک روش استاندارد و ساده شده برای برقراری ارتباط بین دستگاه های سرویس گیرنده بیسیم (مانند نوت بوک ها، کارت های شبکه بیسیم و...) و روتر یا مودم های وایرلس می باشد که در سال ۲۰۰۷ توسط موسسه WIFI ارائه شد.

 

همانطور که میدانید تمامی دستگاه های وایرلس مانند انواع مودم ها و روتر ها و اکسس پوینت های وایرلس قابلیت رمز نگاری شبکه بیسیم خود را دارند به صورتی که شما با فعال کردن رمز گذاری بیسیم در داخل تنظیمات روتر، اجازه استفاده مجاز را فقط به دستگاه هایی خواهید داد که موقع اتصال، رمز صحیح شبکه را وارد کنند.

 

ee.jpg

از آنجایی که برای کاربران معمولی این وسایل، فعال سازی آن و برقراری ارتباط بیسیم رمزگذاری شده ممکن است فرایند پرزحمت و پیچیده ای باشد ( به واسطه پروتکل های مختلف و …) بنابراین موسسه WiFi یک راه بسیار ساده برای برپایی رمز نگاری در شبکه های بیسیم بنا نهاد.

 

نام عمومی این روش WPS است اما ممکن است در محصولات مختلف از سازندگان مختلف نام دیگری استفاده شود، به عنوان مثال برخی از محصولات شرکت TP-LINK این روش را QSS نام گذاری می کنند. بنابراین دکمه ای که غالبا در مودم ها یا روتر های بیسیم به این نام ها می بینید برای این کار ساخته شده است

 

 

  • چرا WPS ایمن نیست؟

 

همواره توصیه می شود تا کاربران خانگی از سیستم رمزنگاری WPA2-Personal که با نام WPA2-PSK نیز شناخته می شود، استفاده کنند. انتخاب یک کلمه عبور قدرتمند به این الگوریتم کمک می کند تا به شکل بهتری اطلاعات انتقالی روی شبکه بی سیم را رمزنگاری کند و از دسترسی افراد غیر مجاز به شبکه جلوگیری کند. در چنین شبکه هایی، زمانی که ویژگی WPS فعال است و یک دستگاه جدید قصد دارد به شبکه متصل شود، پیغامی مبنی بر «وجود یک راه ساده تر برای اتصال به شبکه" که در واقع همان ویژگی WPS است" نمایش داده خواهد شد.افراد غیر مجاز می توانند از این ویژگی استفاده کرده و به شبکه شما نفوذ کنند.

 

 

  • نحوه غیر فعال کردن WPS در مودم TP-LINK

 

ابتدا 192.168.1.1 را در مرورگر خود تایپ کرده تا وارد تنظیمات مودم شوید.

 

tpLink_Wps.jpg

مقدار Use WPS را روی حالت NO قرار داده، روی دکمه Save کلیک کنید.

 

 

  • نحوه غیر فعال کرن WPS در مودم D-LINK
    ابتدا 192.168.1.1 را در مرورگر خود تایپ کرده تا وارد تنظیمات مودم شوید.
     
    d-link.1.png
    همونطور که در تصویر بالا مشخص شده، اول به قسمت advanced بروید و بعد بر روی WPS Setting کلیک کنید.
     
    d-link.2.png
    سپس در قسمت Configuration Sate ، مقدار UnConfigured را انتخاب کرده، سپس تیک جلوی Enable را برداشته، روی دکمه Apply در انتهای صفحه کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند.
     

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...