رفتن به مطلب

سئو سیاه یا Black Hat چیست


rahbar2

پست های پیشنهاد شده

سئو سیاه یا Black Hat چیست؟

 

سئو سیاه یکی از انواع تکنیک های SEO می باشدو به معنی استفاده از ترفند ها و روش های غیراخلاقی و نامناسب برای کسب ارتقا رتبه در صفحات جستجوهای گوگل و دیگر موتورهای جستجوگرمی باشد .خرید لینک و استفاده از تاکتیک های اسپم برای مثال استفاده از دایرکتوری لینک ها یکی از نمونه های سئو سیاه یا black hat می باشد . این ترفندها و استراتژی ها در مدت زمان کوتاه اثر بخش می باشد اما در مدت زمان طولانی به وب سایت شما آسیب زده و به محض اینکه google سایت خاطی را شناسایی کند برای آن تنبیهی در نظر خواه گرفت برای مثال پنالایز کردن سایت .روش سئو سیاه ، به رویکردهای غیراخلاقی در بهینه سازی اشاره می کند که از هر وسیله ای برای بهبود جایگاه یک صفحه در نتایج جستجو استفاده نموده و هرگز از سوی موتورهای جستجو مورد پذیرش نیستند.این روش ها با نیت گول زدن موتورهای جستجو بکاربرده می شوند و از این رو نه برای روبوت موتورهای جستجو و نه برای بازدیدکنندگان وب سایت فایده ای دارند. روش های سئو سیاه فقط تا زمانی که موتورهای جستجو به هدف باطنی آنها پی نبرده اند موثر بوده و کار می کنند.متاسفانه برخی افراد نسبت به این موضوع که موتورهای جستجو، وب سایت هایی را که روش های کلاه سیاه را بکار می گیرند، جریمه کرده یا از فهرست موتورهای جستجو حذف می کنند، آگاه نیستند.حتی اگر موتورهای جستجو هم نتوانند روش های سئو سیاه را شناسایی کنند، این احتمال وجود دارد که رقبای این قبیل وب سایت ها یا بازدیدکنندگان آنها این موضوع را کشف کرده و به موتورهای جستجو گزارش دهند.(منبع :ویروهاستینگ )

روش های سئو سیاه برای افزایش رتبه و بهینه سازی وب سایت

– استفاده از کلمات کلیدی با چگالی زیاد در محتوای سایت ، برچسب ها ، متا تگ ها و ….

– قراردادن تعداد زیادی از کلمات کلیدی اصلی و فرعی به صورت پشت سرهم و مخفی و همرنگ بک گراند سایت

– استفاده از صفحات ورودی یا درگاهی به جهت به کارگیری سئو سیاه ، یعنی صفحاتی که مملو از کلمات کلیدی هستند که فقط از سوی موتورهای جستجو قابل دیدن هستند زیرا افراد به صفحاتی با محتوای واقعی هدایت می شوند؛(منبع :ویروهاستینگ )

– روش کلوکینگ یا clocking: نمایش محتوای متفاوت به موتورهای جستجو نسبت به آنچه افراد در بازدید از وب سایت مشاهده می کنند با شناسایی کاربران از طریق IP و یا سایر روش های دیگر.

– به کارگیری مزرعه لینک که یکی از روش های سئو سیاه می باشد ،یعنی صفحاتی با لینک های غیرمرتبط بسیار که صرفا با هدف ایجاد لینک های بیشتر برای صفحات هدف طراحی شده اند

 

whitehatvsblackhat-1024x731.jpg

 

روش های سئو سیاه

 

مهمترین روش های سئو سیاه که هرگز نباید استفاده کرد(منبع :ویروهاستینگ )

همانطور که می دانید سئو سیاه روشی غیر قانونی است که گوگل به صورت جدی با آن برخورد می کند وبمسترانی که از هزار و یک روش می خواهند گوگل و کاربران را برای بازدید بیشتر فریب بدهند.

جالب اینجاست که برخی از وبمستران سئو سیاه را به دیگر وبمستران تازه وارد آموزش می دهند و آن را امری عادی تلقی می کنند. شاید آن وبمستر تازه کار سایت تازه تاسیس خود را بتواند به رنکینگ مد نظر خود حتی بیشتر از آن برساند آما فراموش نکنید که باد آورده را باد می برد! پس بهتر از همان ابتدا از تکنیک های سئو سفید استفاه کنیم با آنکه دیرتر و سختر به نتیجه میرسد اما از پایداری بسیار زیادی برخوردار است و در صورت تغییر الگوریتم گوگل سایت شما در امنیت سیر می کند (برای مطالعه ی بیشتر به مقاله روند تغییرات سئو در سال ۲۰۱۶ مراجعه کنید ).

 

%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D9%84%DA%A9-%D9%87%D8%AA-735x400.jpg

 

مهمترین روش های سئو سیاه که هرگز نباید استفاده کرد میپردازیم :

Keyword stuffing (تراکم بیش از حد کلمه کلیدی)

متاسفانه برخی از مدیران سایت جدا از آنکه بین برچسب و کلمات کلیدی فرقی قائل نمی شود یک لیست بسیار طولانی از کلمات کلیدی تهیه می کنند. که این کار یک نوع سئو سیاه به حساب می آید.

Doorway Pages (صفحات کاذب و یا راهرو)

تنها استفاده صفحاتی که وجود خارجی ندارند برای انتقال کاربر به صفحه اصلی سایت می باشد. به زبان ساده تر کاربر یک کلمه کلیدی خاص را در موتور جستجوگر سرچ میکند و در نتایج آورده شده با این صفحه مواجه میشود و بلافاصله پس از کلیک بر روی عنوان سایت به جای آنکه وارد صفحه مد نظر شود وارد سایتی نا مربوط می شود.

Create back link with wrong method (ساختن بک لینک به روش اشتباه )(منبع :ویروهاستینگ )

برای ایجاد بک لینک شیوه های زیادی وجود دارد اما استفاده از برخی بک لینک هایی که به صورت غیر عادی ایجاد شده اند ممکن است بر سئو تاثیر مخربی بگذارد. مثلا با وارد شدن به یک سایت، در قسمت نظر دهی یک لینک به سایت خود ایجاد کنید. البته با استفاده از nofollow این کار ممکن نمی باشد اما کارهایی نظیر لینک گذاری در قسمت نظر دهی کاری اشتباه است.

Invisible text (نوشته پنهان)

از دیگر روش های فریب دادن گوگل ایجاد یک متن مخفی در صفحات سایت است.

با آنکه گوگل اقدامات فراوانی برای برخورد با سئو کاران کلاه سیاه انجام میده اما باز هم افرادی هستند برای کسب منافع کوتاه مدت از نقاط ضعف گوگل سئو استفاده کنند.

سئو وبهینه سازی سایت یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت است. همانطور که گوگل اشاره کرده است “برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه کنید” و هرگز بدون تحقیق اعمالی را که در سایت ها می خوانید ویا دیگران به شما توصیه می کنند را انجام ندهید.

 

cloaking.jpg

 

تکنیک های سئو سیاه : کلوکینگ

 

Cloacking یکی از مشهورترین روش های سئو سیاه است که از جمله روش های اسپم گوگل نیز به حساب می آید. در این روش یک مطلب برای گوگل و دیگر موتور های جستجوگر به یک شکل و برای کاربران به شکل دیگری نمایش داده می شود.(منبع :ویروهاستینگ )

 

Administrator\files\UploadFile\cloaking.jpg

 

شاید برا شما هم اتفاق افتاده باشد هنگامی که در گوگل کلمه ای مانند طراحی سایت را جستجو کرده باشید و در ۱۰نتایج اول یکی از سایت ها را انتخاب می کنید ولی به جای مطلب طراحی سایت با بنرهای تبلیغاتی مواجه میشوید! علت این است که زمانی که روبات خزنده گوگل به آن سایت مراجعه می کند وبمستر آن سایت اطلاعات طراحی سایت را به روبات نشان می دهدو این اطلاعات در گوگل ایندکس می شود اما هنگامی که افراد و کاربران کلمه طراحی سایت را جستجو می کنند به آن سایت هدایت می شوند و با بنر های تبلیغاتی مواجه میشوند!

 

برای همین است این روش جز تکنیک های سئو سیاه محسوب می شود و گوگل به صورت جدی با این دسته از سایت ها برخورد میکند. افرادی نیز با استفاده از این روش سایت هایی با پیج رنک تقلبی می سازند تا بتوانند وارد بیزینس لینک شوند و لینک بفروشند. طریق کار این روش این گونه است که هنگامی موتور خزنده وارد این سایت ها می شود رنک واقعی آن ها را دریافت می کند ولی در زمان ورود کاربر به دامنه سایت تصور می کنند که این سایت از پیج رنک بالایی برخوردار است در صورتی که اینگونه نسیت.

 

Administrator\files\UploadFile\aaimages.jpg

 

روش های گوناگونی برای ایجاد کلوکینگ وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی دو نوع از رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

 

گوگلینگ (Googling):

 

در این روش سایت اقدام به جمع آوری مطلب و اطلاعات از طریق گوگل می کند برای انجام این کار یک عبارت خاصی را در گوگل جستجو کرده و نتایج به دست آمده را در سایت خود نشان می دهد به این ترتیب سایت چگالی محتوای صفحات خود را افزایش می دهد و آن را با دیگر قسمت های سایت ترکیب می کند و قادر به فریب دادن گوگل می شود ورتبه خود را افزایش می دهد.

 

در حقیقت این دسته از سایت ها هیچ محتوای با ارزشی ندارند و محتوای خود را از گوگل و سایر وب دایرکتوری ها بدست می آورد که در گوگل با این روش بسیار مخالف می باشد و به مقابله با آن پرداخته است اما هنوز هم وبمسترانی هستند که از این روش استفاده می کنند.(منبع :ویروهاستینگ )

 

IP Delivery:

 

در این روش سایت بر پایه ی موقعیت جغرافیا یی کاربران اطلاعات گوناگونی نمایش می دهد مثلا زبان سایت بر اساس IP کاربر تغییر یابد، تعدادی از آن ها مورد اسپم شدن قرار می گیرند. استفاده از این روش هم برای وبمستر و هم برای ربات خزنده به وجود می اورد که نتیجه اش عدم بازدهی سایت می شود. اگر URL ثابت باشد راه کاملا برای ورود موتور خزنده مسدود میشود و خودتان بهتر میدانید چه عواقبی برای طراحی سایت در پی خواهد داشت.

 

 

 

2-1.jpg

 

کلوکینگ یا cloacking در سئو سیاه چیست

کلوکینگ ، یکی از تکنیک های سئو سیاه و یکی از روش های اسپم از نظر گوگل می باشد و الگوریتم های گوگل از جمله گوگل پاندا به وب سایت هایی که این تکنیک در آنها به کار رفته باشد شدیدا حساس هستند . cloacking به این معنی است که مطالب نشان داده شده در یک سایت برای کاربران عادی و موتورهای جستجو متفاوت باشد و این نشان دهنده ی این مطلب است که در این سایت تکنیک های سئو سیاه به کار رفته باشد . به عنوان مثال زمانی که روبات سایت گوگل به یک سایت مراجعه می کند اطلاعاتی در مورد طراحی سایت به آن نشان داده شود و این اطلاعات در گوگل ایندکس شود اما زمانی که افراد در مورد طراحی سایت در گوگل جستجو می کنند و به آن سایت هدایت میشوند بنرهای تبلیغاتی مشاهده کنند . روش کلوکینگ روشی برای به وجود آوردن پیج رنک یا pr تقلبی برای یک وب سایت است ، برخی از سایت ها با استفاده از این تکنیک سئو سیاه سعی در بالا بردن پیج رنک سایت خود دارند زیرا هدف فروش بک لینک از طریق سایت خود را دنبال می کنند و از این طریق می توانند مخاطبانی را جذب نمایند .(منبع :ویروهاستینگ )

حال روال استفاده از این تکنیک سئو سیاه چیست ؟

گاهی پیش میاید که در گوگل کلمه ای مانند آموزش سئو را جستجو می کنیم و از میان صفحاتی که در صفحه اول نتایج گوگل وجود دارند یکی را انتخاب می نماییم ولی وقتی وارد آن سایت می شویم ، بنرهای تبلیغاتی و اطلاعات متفاوتی را می بینیم و خبری از آموزش سئو نیست !!

علت استفاده از روش کلوکینگ سئو سیاه است یعنی زمانی که روبات خزنده گوگل به آن سایت مراجعه می کند ، اطلاعات آموزش سئو را به روبات نشان می دهدو این اطلاعات در گوگل ایندکس می شود اما هنگامی که افراد و کاربران کلمه آموزش سئو را جستجو می کنند به آن سایت هدایت می شوند و با بنر های تبلیغاتی مواجه میشوند! در مورد پیج رنک تقلبی هم همینطور ، هنگامی موتور خزنده وارد این سایت ها می شود رنک واقعی آن ها را دریافت می کند ولی در زمان ورود کاربر به دامنه سایت تصور می کنند که این سایت از پیج رنک بالایی برخوردار است در صورتی که اینگونه نمی باشد .

انواع روش های کلوکینگ در سئو سیاه(منبع :ویروهاستینگ )

۱- استفاده از متون همرنگ زمینه و مخفی

این روش ساده ترین روش کلوکینگ است .به این معنا که در یک وب سایت متونی مرتبط که می تواند شامل برپسب ها و کلمات اصلی باشد با فونت ریز و همرنگ با زمینه قرار داده می شود و برای کاربران غیر قابل دیدن خواهد بود ولی توسط خزنده های موتور های جستجوگر دیده می شوند . استفاده از این روش در دراز مدت نتیجه ی کاملا منفی دارد و امروزه دیگر کمتر کسی از این روش سئو سیاه منسوخ شده و لو رفته استفاده می نماید .

۲-گوگلینگ Googling

در این روش سئو سیاه ، یک سایت اطلاعات خود را از سایر سایت های مرتبط در یک زمینه و البته از طریق گوگل جمع آوری می نماید ،یعنی با جستجو یک عبارت در گوگل نتایج به دست آمده را در سایت خود نشان میدهد که با اینکار بتواند چگالی کلمه کلیدی مورد نظر را در صفحه خود افزایش دهد .هر چند در واقع محتوای با ارزشی نخواهد داشت و الگوریتم پاندای گوگل نیز با این موضوع مبارزه خواهد کرد ولی صفحاتی با محتوای دارای میزان و چگالی مناسب ساخته است و امکان دارد که در با استفاده از این تکنیک سئو سیاه ، مدتی موقتی رتبه ی سایت در گوگل ارتقا پیدا کند و بتواند گوگل را فریب دهد اما سرانجام شناسایی خواهد شد .

۳- IP Delivery یا انتقال آی پی

انتقال ای پی نیز یکی دیگر از روشهای کلوکینگ سئو سیاه می باشد ، در این روش سایت بر مبنای بازدیدکننده ای که به آن مراجعه میکند خود را با آپی های متفاوتی به وی نشان میدهد در واقع سعی میکند تا از طریق سئو محلی یا لوکال ولی به صورت فریبکارانه ، ورودی های سایت را از طریق موتور جستجو افزایش دهد.در واقع این سایت ها بر اساس مکان جغرافیایی کاربر اطلاعات متفاوتی را نمایش می دهند برای مثال با زبانی متفاوت از زبان اصلی سایت نمایش داده می شوند ، اگر با تغییر زبان یک سایت آدرس صفحات یکسان بماند و برحسب آن زبان تغییر نکند ، کلوکینگ در حال انجام است و گوگل همواره سعی در شناسایی چنین سایت هایی دارد که از سئو سیاه استفاده می نمایند .

 

منبع :ویروهاستینگ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...