رفتن به مطلب

فایل CSS Reset و کاربرد آن در طراحی وب


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

CSS Reset چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

دوستان در ابتدا بررسی میکنیم که اصلا CSS Reset چیست و چه کاربردی دارد؟ دوستان تا حالا پیش آمده که یک فایل HTML ایجاد کرده و بدون اضافه کردن هیچ نوع استایل، آن را در یک مرورگر باز کنید؟ مطمئنا در صورتی که شما طراح وب سایت بوده باشید این کار را انجام داده اید اگر این کار را انجام داده باشید حتما متوجه شده اید که مرورگر ها، هر یک دارای استایل های پیشفرضی برای عناصر مختلف موجود در یک صفحه HTML هستند و هرگاه که استایلی توسط طراح برای یک عنصر خاص در نظر نگرفته شده باشد، مرورگر از استایل های پیشفرض خود جهت نمایش آن عنصر خاص استفاده میکند خب تا اینجا به صورت کامل متوجه این موضوع شدید؟

 

 

دوستان توجه کنید مثلا اکثر مرورگر ها، لینک ها را به رنگ آبی و لینک های مشاهده شده را به رنگ بنفش نشان میدهند که خب این مورد را همه دیده اید و با ان آشنا هستید و یا اندازه های پیشفرض خاصی را برای تگ های h1, h2 و … در نظر میگیرند. دقیقا به همین دلیل است که مثلا دکمه های ارسال در هر مرورگر، شکل و رنگ خاص خود را دارند. به عنوان یک طراح، احتمالا یکی از اهداف مهم شما این است که سایتی که طراحی میکنید، در همه ی مرورگر ها، شکل و شمایل و نمایی یکسان داشته باشد که خب این مورد هم مطمئنا در تجربیات شما هست و با آن رو به رو شده اید. دقیقا همینجاست که فایل CSS Reset کاربرد پیدا میکند.

 

هدف از ایجاد این فایل این است که تمامی استایل های پیشفرض مرورگر را به یک حالت صفر یا نال برگردانیم تا مطمئن شویم اگر عنصری در سایت بدون استایل بماند، در تمامی مرورگر ها، نمایی کاملا یکسان خواهد داشت. بدیهی است که آنچه در این فایل تعریف میکنیم، فقط یک استایل پایه ای است و بعدا در فایل های استایل اصلی، نمای عناصر را به دلخواه بازنویسی خواهیم کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...