رفتن به مطلب

هشتگ چیست؟


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

...

 

هشتگ یا همان Hashtag اولین بار برای نام گذاری گروه ها و موضوعات در چت IRC بکار گرفته شد. با اضافه کردن کاراکتر ‘#’ قبل از رشته ای از حروف یا کلمه ای خاص امکان جستجوی سریع آن عبارت برای کاربران فراهم میشد. یافتن راه درست استفاده از هشتگ و چیزی که امروزه کاربرد دارد را در عمل مدیون توییتر هستیم.

 

 

در سال 2007 برای اولین بار گروه کاربران Chris Messina که یک نرم افزار کد باز است در توییتر اقدام به استفاده از هشتگ کردند و این اولین استفاده رسمی آن در توییتر بود.

 

 

در ابتدا استفاده از هشتگ برای کاربران عمومی به نوعی ترفند جهت بهبود رتبه در نتایج جستجو بود و کاربرد دیگری بهمراه نداشت. ولی برخی دیگر از کاربران استفاده صحیح از هشتگ را فرا گرفته بودند، بطور مثال #sandiegofire بعنوان یکی از اولین Hashtag ها برای دنبال کردن اخبار استفاده شد.

 

 

 

 

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

— Chris Messina™ (@chrismessina) August 23, 2007

 

 

..

 

 

چگونه از هشتگ استفاده کنیم

 

توجه داشته باشید که هدف از بکارگیری هشتگ جستجو در موضوعی خاص است. در بعضی از نرم افزارهای مرتبط با توییتر امکان خاموش کردن هشتگ ایجاد شده است تا بطور مثال اگر شما نمیخواهید مطالب مرتبط با #sport را پیگیری کنید براحتی آنها را از نتایج خود و لیست خارج کنید. ولی مشکل اینجاست که همه باید از همین هشتگ استفاده کنند تا بتوانید بخوبی از امکانات آن بهره ببرید در حالیکه هرکس بنابر سلیقه شخصی هشتگ تعریف میکرد.

 

هشتگ را میتوانید هرکجا از متن توییت خود استفاده کنید ولی باید توجه ویژه ای به ارتباط آن با موضوع متن داشته و بیش از دو عدد در یک توییت بکار نبرید. سعی کنید تا عبارتی عمومی و مناسب پیدا کنید که دیگران نیز بطور معمول از آن استفاده میکنند. عبارات یا کلمات خاص و طولانی موجب ناکارآمدی استفاده از هشتگ میشود.

 

در حال حاضر شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و گوگل پلاس نیز به استفاده از هشتگ روی آورده اند و بنظر میرسد که در آینده بیشتر در مورد Hashtag خواهیم شنید. همچنین ممکن است تاثیر زیادی نیز بر سئو داشته باشد.

 

 

وب آی تی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...