رفتن به مطلب

چه موقع باید آیفون را شارژ کرد؟


asal rnj

پست های پیشنهاد شده

شارژ صحیح باطری گوشی‌های هوشمند را میشود مهمترین قسمت استفاده از آن بیان کرد . معمولا پس از پرداخت میلیونی بابت خرید گوشی هوشمند انتظار داریم تا باطری آن تا مدت‌ها و حتی سال‌ها بدون کوچکترین مشکلی کار کند . اما مشکل اساسی که اکثر کاربران بعد از مدت کوتاهی با آن مواجه می شوند کم شدن مدت شارژ دهی باطری گوشی و در نهایت ناگزیر به تعویض باطری می شوند.اما ۲ سوال مهمی که برای اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند پیش می آید این است که :

 

آیا اگر آیفون تا ساعت‌ها پس از شارژ شدن از برق خارج نشود ممکن است زودتر خراب شود و کارایی باتری افت پیدا کند؟

آیا وقتی باطری گوشی آیفون ۹۰% است آن را به شارژر متصل کنیم و آن را به ۱۰۰% برسانیم یا خیر ؟

 

جسی هولینگتون نویسنده ارشد بخش آیپاد و آیتونز وب‌سایت iLounge در پاسخ به سؤال کاربری که پس از مشکل ایجاد شده برای باطری گوشی آیفون ۶ اش این دو موضوع را مطرح کرده بود این‌طور توضیح می‌دهد :

 

شارژ شدن آیفونی که تمام طول شب به شارژر متصل مانده هیچ آسیبی به دستگاه شما نخواهند رساند .

 

همین‌طور شارژ کردن آیفونی که ۹۰ درصد شارژ دارد حتی به‌صورت مداوم هم برای باتری مشکلی به وجود نمی‌آورد.

 

 

 

به لطف تکنولوژی های جدید هیچ گوشی آیفون و یا گوشی هوشمندی را نمی توان بیش از حد شارژ کرد . هر دستگاه آیفون و یا آیپد و یا گوشی هوشمند، مجهز به مدار شارژ هوشمند است و به محض رسیدن شارژ گوشی به ۱۰۰% باطری را از مدار خارج می کند . به‌عبارت‌دیگر هنگامی‌که آیفون به ۱۰۰ درصد شارژ می‌رسد استفاده از برق باتری قطع‌شده و دستگاه از برقی که از شارژر به آن وارد می‌شود استفاده می‌کند .

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%B1-6-750x410.jpg

شارژ کردن باطری آیفون وقتی هنوز شارژ آن به پایان نرسیده است هیچ آسیبی به باطری نمی رساند . چه بسا این روش شارژ کردن باطری از شارژ کردن باطری در حالت خالی بهتر باشد . اصطلاح ” سیکل شارژ ” به‌ یک بار شارژ شدن از صفر تا صد درصد گفته می‌شود . باتری‌های لیتیوم یونی دارای تعداد مشخصی از سیکل شارژ شدن هستند که این میزان برای آیفون ۱۰۰۰ بار است . به‌عبارت‌دیگر هر بار که آیفون خود را هنگامی‌که ۹۰ درصد شارژ دارد به برق متصل می‌کنید تا به ۱۰۰ درصد برسد، در حقیقت از یک‌ دهم یا ۱۰ درصد یک سیکل شارژ کامل استفاده کرده‌اید . این یعنی اگر شما تمام عمر باتری آیفون خود را از ۹۰ درصد تا ۱۰۰ درصد به برق متصل کرده باشید به‌جای ۱۰۰۰ بار می‌توانید ۱۰۰۰۰ بار آن را شارژ کنید تا عمر باتری شما تمام شود . اما اگر از آن دسته از افرادی باشید که منتظر به پایان رسیدن باطری باشید و پس از اتمام شارژ آن را به ۱۰۰% میرسانید ؛ شما یک سیکل کامل را انجام داده‌اید . در واقع عمر باطری با این روش کاهش می یابد . در انتها می‌توان گفت که کاربرهای آیفون می‌توانند هرزمان که احساس کردند به باتری بیشتری نیاز دارند آن را به شارژ متصل کنند و با خیال راحت از تکنولوژی لذت ببرند .

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...