رفتن به مطلب

۱۲ ترفند و آموزش اولیه محصولات آیفون کمپانی اپل


labour

پست های پیشنهاد شده

امروز یک مطلب آموزشی برای شما آماده کرده ایم که تقریبا برای کاربران مبتدی سیستم عامل ios آماده شده است.ممکنه با بعضی از این ترفندها یا آموزشها آشنا باشید و تعدادی رو برای اولین بار مطالعه کنید. در هر صورت باعث خوشحالی بنده ست اگر این تجربیات برای کسی سودمند بوده و باعث افزایش کارایی و استفاده مطلوب تر از گوشی محبوب و البته گرانقیمتتون باشه.در ادامه با ما همراه باشید:

 

 

اضافه کردن عکس و متن به موزیک های گوشی

 

 

 

 

مطمئنا همه ما علاقه داریم هنگام گوش دادن به موزیک مورد علاقمون عکسی از خواننده و متن آهنگ رو هم در کنارش داشته باشیم. این کار در دستگاههای اپل به سادگی امکانپذیره. برای اضافه کردن عکس کافیه در حین پخش موزیک مورد نظر در آیتیونز کامپیوتر، عکس دلخواهمون رو به کادر مربعی پلیر آیتیونز بکشیم یا درگ کنیم تا عکس به موزیک اضافه بشه.

 

 

 

برای اضافه کردن متن هم میشه از نرم افزار کم حجم LyricsFetcher در کامپیوتر استفاده کرد که به محض اجرا با لایبرری آیتیوتز هماهنگ میشه و امکان اضافه کردن متن مورد نظر رو به آهنگ ها میده. همینطور قسمت جستجوی این برنامه برای آهنگ های خارجی کار رو تا حدودی ساده تر میکنه. (جا داره همینجا سلامی هم کنیم به طراح موزیک پلیر آیفون که این برنامه رو از چیزی که در سال ۲۰۰۸ بود تبدیل کرد به چیزی که هم اکنون داریم)!

 

قرار دادن گوشی در حالت Low Power Mode

یکی از قابلیتهایی خوبی که به سیستم عامل آی او اس اضافه شده کاهش مصرف باطری در حالت Low Power Mode هست که هنگام رسیدن باطری به ۲۰ درصد شارژ میشه فعالش کرد و باعث کاهش محسوس مصرف باطری میشه بدون اینکه تاثیری در کارایی گوشی داشته باشه . خب وقتی که چنین قابلیتی خوبی در گوشی وجود داره چرا اون رو هنگامی که شارژ گوشی روی ۱۰۰ درصد هست فعال نکنیم. مخصوصا زمانی که در سفر هستیم یا تا زمان زیادی دسترسی به منبع شارژ نداریم.

 

زمان استفاده از باطری در پس زمینه

 

یکی دیگه از قابلیتهای بسیار مفیدی که در سیستم عامل آی او اس قرار داده شده نمایش میزان مصرف باطری طی یک روز و یک هفته گذشته هست. ولی شاید تعداد کمی از دوستان به آیکن ساعتی که در سمت راست قرار داره دقت کرده باشن. با لمس کردن این آیکن زمان دقیق مصرف باطری هر نرم افزار چه زمانی که در پس زمینه در حال اجراست چه روی صفحه نمایش داده میشه. بطور مثال در تصویر پایین دیده میشه که بازی Multi Level با اینکه حدود ۱ ساعت در حال اجرا بوده و لی فقط ۲ دقیقه در پس زمینه باز بوده بنابراین در سیستم عامل آی او اس هیچ نیازی به خارج کردن بازیها از برنامه های در حال اجرا در پس زمینه ندارید. ولی نرم افزاری مثل Viberبه ازای فقط ۳ دقیقه اجرا روی صفحه حدود ۱٫۵ ساعت در پس زمینه در حال اجرا بوده. (این در صورتی هست که نوتیفیکشن برای این نرم افزار خاموش بوده و قاعدتا نباید در پس زمینه هم اجرا میشده.)

 

تاریکتر کردن صفحه نمایش

مطمئنا شما هم متوجه این موضوع شدید که در یک محیط تاریک، صفحه نمایش آیفون حتی در کمترین میزان روشنایی هم بسیار پر نوره. از اونجایی که نگاه کردن به صفحه نمایش پر نور قبل از خواب از نظر سلامتی هم توصیه نمیشه پس بهتره دنبال راه حلی برای تاریکتر کردن صفحه نمایش باشیم. خوشبختانه در تنظیمات آیفون چنین گزینه ای وجود داره و میانبری هم براش در نظر گرفته شده. برای اینکار کافیه در ستینگ گوشی از قسمت General و Accessibility در پایین صفحه Accessibility Shortcut رو روی Zoom قرار بدید و با بازگشت به منوی Accessibility در بالای صفحه و در قسمت Zoom گزینه Zoom Filter رو روی Low Light و Zoom Region هم روی Full Screen تنظیم باشه. در صورت بروز هر گونه مشکلی کافیه گوشی رو یکبار ریستارت کنید. از این پس با سه بار فشار دادن دکمه هوم اسکرین این حالت فعال میشه.

 

خارج نکردن برنامه ها از مولتی تسکینگ

در سیستم عامل آی او اس بخاطر مدیریت بسیار قوی روی حافظه برخلاف اندروید نیازی به خارج کردن برنامه های باز در پس زمنه ندارید. در واقع توصیه اپل به کسانی که از این سستم عامل استفاده میکنند هم همینه. به این خاطر که برای باز کردن برنامه و مخصوصا بازی های بسته شده به باطری بسیار بیشتری نیاز هست تا لود کردن اونها از پس زمینه. (بطور مثال برای لود کردن یک بازی از ابتدا حدود یک دقیقه صفحه نمایش، سی پی یو و رم باید درگیر باشند در صورتیکه برای لود کردن همون بازی از پس زمینه فقط ۵ ثانیه وقت نیاز هست.) توصیه میشه فقط برنامه هایی که در پس زمینه هم مدت زیادی فعال هستند بسته بشه.

 

قفل گوشی با لمس صفحه نمایش

این روش برای استفاده کمتر از دکمه پاور گوشی کاربرد داره. کافیه در ستینگ گوشی از قسمت General و Accessibility گزینه Assistive Touch رو انتخاب کنید و در قسمت Customize… گزینه لاک اسکرین رو به یکی از قسمتها اختصاص بدید.

 

معرفی بیشتر انگشت های پر کاربرد به فینگر پرینت

 

 

با اینکه سرعت و دقت استفاده از فینگر پرینت در گوشی های جدید اپل بسیار بالا رفته ولی در گوشی های قدیمی تر با دوبار معرفی انگشت های پر کاربرد (بطور مثال انگشت اشاره و شصت راست هر کدام ۲ بار و ۱ بار انگشت شصت چپ) عکلکرد بهتری در شناسایی اثر انگشت خواهیم داشت.

 

 

 

جلوگیری از حذف یا خرید ناخواسته برنامه ها

 

 

خیلی وقتها ممکنه گوشی آیفون خودمون رو در اختیار کودکان قرار بدیم و بدلیل اینکه روش حذف نرم افزارها در آیفون بسیار ساده هست ممکنه اینکار منجر به حذف ناخواسته تعدادی نرم افزار بشه. همینطور در صورتی که در اکانت اپل آی دی موجودی داشته باشیم ممکنه اشتباها توسط کودکان خریدی صورت بگیره. برای جلوگیری از این اتفاقات کافیه Restrictions رو در قسمت Generalستینگ گوشی فعال کنیم. موارد دیگه ای مثل جلوگیری از حذف مخاطبین یا عکسها و جلوگیری از تغییر وضعیت GPS و اینترنت در اینجا قابل تنظیم هستند.

 

استفاده از اکولایزر در موزیک پلیر

بطور پیشفرض اکولایزر موزیک پلیر در تمام پخش کننده ها روی حالت Flat قرار داره و خیلی از دوستان ممکنه به فکر تغییر دادن اون نباشن. پس بهتره یکبار امتحانش کنید تا شاهد خروجی صدای شفاف تری باشید. اکولایزر محبوب بنده Rock هست که در ستینگ گوشی و در بخش Music و EQ قابل دسترسی هست.

 

نگهداری لایوت یا چیدمان پوشه ها و برنامه ها

 

شاید شما هم مثل بنده از اون دسته کاربرانی باشید که تعداد زیادی برنامه و بازی رو گوشیشیون نصب میکنن و اونها رو بصورت منظم در پوشه ها یا چیدمان خاصی قرار میدن. حال اگر به هر دلیلی گوشی رو ریستور کردید یا گوشی دچار مشکلی شد و نیاز به نصب دوباره برنامه ها داشتید باید وقت زیادی رو صرف چیدمان دوباره برنامه ها کنید. این در صورتی هست که جای تک تک برنامه ها هم در یادتون باقی مونده باشه. راه حل ساده تر گرفتن بک آپ از چیدمان فعلی برنامه ها از طریق برنامه iTools هست. این کار توسط بخش Desktop و گزینه Backup قابل انجامه و در صورتی که از طریق جیلبریک و نصب توییک تعداد آیکن های داخل هر پوشه رو افزایش داده باشید باز هم این روش به درستی کار میکنه. روش تخصصی تر هم در صورت جیلبریک نبودن گوشی ذخیره فایل SpringBoard IconState.plist از طریق نرم افزار iBackupbot هست که از مسیر private/var/mobile/Library میشه به اون دسترسی پیدا کرد.

 

ذخیره برنامه های دانلود شده

 

 

یکی از کارهایی که بهتره هنگام دانلود برنامه و بازیها انجام داد ذخیره اونها در کامپیوتر هست بخصوص برنامه های منتخب. این کار دو مزیت داره. یکی اینکه در صورتی که مانند حالت بالا به هر دلیلی گوشی رو ریستور کردید یا گوشی دچار مشکلی شد نیازی به دانلود دوباره اونها نداشته باشید (به طور مثال بنده نزدیک به ۶۵۰ برنامه و بازی با حجمی معادل ۵۰ گیگ در گوشی خود نصب کردم) و مزیت دوم امکان نصب برنامه های دانلود شده قدیمی در صورت حذف برنامه از اپ استور یا ارتقا به ورژن بالاتر هست (بعضی اوقات برنامه از اپ استور حذف میشه مثل نرم افزار بانک ملت و بعضی اوقات ورژن قدیمی برنامه بهتره مثل Flickr). در صورتی که از طریق اپ استور گوشی برنامه ها رو دانلود میکنید میتونید از منوی File و گزینه Devices و سپس Transfer Purchases اونها رو به کامپیوتر انتقال بدید. ولی ایرادی که این روش داره حجم بالای برنامه بعلت فشرده نبودن هست. روش بهتر دانلود برنامه ها از طریق آیتیونز کامپیوتر و نگه داشتن برنامه های مورد علاقه در پوشه ای جداگانه هست. حال کافیه بعد از ریستور کردن، برنامه های منتخب رو بوسیله نرم افزارهایی مثل Syncios یکباره نصب کنید و از طریق روش بالا چیدمانشون رو به حالت مطلوب در بیارید.

 

خاتمه گوش دادن به موسقی با بیرون کشیدن هدفون

این روش در واقع چندان تغییری در کارایی گوشی نداره فقط حس میکنید که در حال کار با یک گوشی هوشمند هستید. هنگام خاتمه دادن به شنیدن موسقی، بجای روشن کردن گوشی و متوقف کردن آهنگ و بیرون کشیدن هدفون فقط کافیه از همون ابتدا فقط هدفون رو از جای خودش خارج کنیم.

 

منبع:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...