رفتن به مطلب

سیاست های حفظ حریم خصوصی از دیدگاه FTC


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

عصر فناوری اطلاعات با تمام مزایایی که برای افراد داشته است؛ آسیب هایی را نیز بر آنان وارد کرده است. از جمله آسیب های وارد شده؛ نقض حریم خصوصی، دسترسی به اطلاعات شخصی افراد و سوءاستفاده های مالی و هویتی از این اطلاعات است. با مشاهده گزارشات متعدد در مورد سرقت های هویت صورت گرفته می بینیم که صاحبان مشاغل به ویژه آن هایی که مبادلات کاری شان را به صورت آنلاین انجام می دهند، جزء گروه های اصلی در خطر هستند. در این مقاله هشدار هایی که FTC (کمیسیون تجارت فدرال) به صاحبان مشاغل در مورد سرقت هویت داده است می پردازیم.

بر طبق اعلام رسمی FTC سارقان هویت از روش های متنوعی برای دست یابی به اطلاعات شخصی شما استفاده می کنند، برای مثال:

1. به دست آوردن اطلاعات از محل کار یا مؤسساتی که افراد مشغول فعالیت در آن هستند به وسیله :

• سرقت اسناد از کارمندان آن ها؛

• رشوه دادن به کارمندانی که دسترسی به اسناد و پرونده ها دارند؛

• هک کردن کامپیوتر های سازمان.

2.جستجو در سطل های زباله محل کار ، آن ها در این سطل ها به دنبال کاغذ های حاوی اطلاعات هستند که کارمندان دور انداخته اند.

3.با تظاهر کردن به عنوان مأموران قانونی که حق قانونی در بررسی این اطلاعات دارند از کارمندانی که دسترسی به اطلاعات مهم دارند سوء استفاده کرده و آن ها را فریب می دهند.

4.سرقت شماره کارت اعتباری هنگامی که کارت شما در داخل دستگاه های پردازش مالی در حال پردازش است، این عمل اسکیمینگ نامیده می شود.

5.به سرقت بردن کیف پول و کیف حاوی کارت های شناسایی و کارت های بانکی.

6.به سرقت بردن ایمیل افراد که حاوی نامه های ارسالی کارت اعتباری و بانکی، پیشنهادات اعتباری تائید شده، چک های جدید یا اطلاعات مالیاتی است.

7.تغییر در آدرس ایمیل افراد و منحرف کردن ایمیل ها به سمت مکان دیگر.

8.سرقت اطلاعات شخصی از منزل افراد.

9.سرقت اطلاعات از خود فرد با تظاهر به عنوان مأموران ادارات دولتی و نهاد های قانونی.

در بخش دوم اطلاعیه FTC به سوءاستفاده هایی که سارقان می توانند از اطلاعات افراد داشته باشند، اشاره شده است که به صورت زیر می باشد:

• آن ها از شماره حساب کارت اعتباری افراد برای خرید اقلام برزرگی همانند کامپیوتر که به آسانی می توانند آن را به فروش برسانند استفاده می کنند.

• از نام افراد و تاریخ تولد و دیگر اطلاعات شخصی افراد استفاده می کنند و حساب کارت اعتباری جدیدی را باز می کنند. آن ها با این شماره حساب اقدام به خرید می کنند و زمانی که صورت حساب را پرداخت نکنند، گزارش تخلف در گزارش اعتبار شما ثبت خواهد شد.

• آن ها اقدام به تغییر آدرس ایمیل فرد در حساب کارت اعتباری اش خواهند کرد و شارژ حساب فرد را خالی می کنند، صورت حساب ها به آدرس جدید ارسال خواهد شد و به همین خاطر فرد خیلی دیر متوجه این سرقت خواهد شد.

• به نام فرد وام دریافت می کنند.

• خدمات بی سیم و تلفنی به نام فرد ایجاد می کنند.

• چک ها و کارت های اعتباری را جعل می کنند و حساب فرد را خالی می کنند.

• حساب بانکی به اسم فرد باز می کنند و چک های بی اعتبار با آن شماره حساب صادر می کنند.

• برای فرار از پرداخت بدهی هایی که به بار آورده اند و با برای اجتناب از اخراج شدن با استفاده از نام افراد اعلام ورشکستگی می کنند.

• هنگام باز داشت شدن توسط پلیس از نام فردی که اطلاعات او را به سرقت برده اند استفاده می کنند، اگر آزاد شوند و برای روز دادگاه حاضر نشوند حکم بازداشت به نام فرد صادر خواهد شد.

از نشانه هایی که افراد طبق اعلام این کمیته می توانند متوجه شوند که قربانی سرقت هویت هستند:

1.عدم دریافت صورت حساب های مالی که نشانه تغییر آدرس توسط سارقان می باشد.

2.دریافت کارت های اعتباری که فرد درخواست آن را نداده است.

3.محرومیت از اعتبار بدون هیچ دلیلی.

4.دریافت تماس مبنی بر پرداخت بدهی هایتان از شرکت هایی که شما هرگز کالا یا خدماتی را از آن ها خریداری نکرده اید.

اقداماتی که به توصیه FTC می توان برای مدیریت اطلاعات و کاهش خطر سرقت هویت انجام داد:

1.برای کارت اعتباری، حساب های تلفنی و بانکی تان از رمز عبور قوی استفاده کنید. در این رمز از اطلاعاتی که به آسانی قابل دست یابی هستند همانند نام مادرتان، تاریخ تولد، چهار رقم آخر شماره ملی، شماره تلفن یا یکسری اعداد متوالی استفاده نکنید.

2.در منزلتان نیز از اطلاعات شخصی تان حفاظت کنید؛ به ویژه اگر هم خانه دارید یا فردی را برای کمک در امور منزل استخدام کرده اید و یا اگر داخل منزلتان کار خدماتی انجام می دهید.

3.هنگام ورود به یک شغل در مورد روش های حفاظت از اطلاعات در محیط کارتان سؤال بپرسید و مطلع شوید که چه کسانی دسترسی به اطلاعات شما دارند و آیا پرونده شما در یک مکان امن نگهداری می شود و اینکه این پرونده ها در اختیار چه کسانی قرار می گیرند.

4.هرگز اطلاعات شخصی تان را از طریق تلفن، ایمیل یا از طریق اینترنت اعلام نکنید؛ مگر اینکه شما شروع کننده مکالمه باشید و یا مطمئن باشید فردی که مشغول مکالمه با آن هستید، همان فردی است که او را می شناسید.

5.سارقان هویت دروغگویان ماهری هستند و می توانند خودشان را به عنوان نمایندگان بانک ها تأمین کنندگان خدمات اینترنت یا حتی نمایندگان سازمان های دولتی جا بزنند و شما را متقاعد کنند که اطلاعات شناسایی تان را برای آن ها آشکار کنید. قبل از افشای هرگونه اطلاعات شخصی، مطمئن شوید که با نماینده قانونی در حال معامله هستید و تائیدیه هویت آن فرد را از آن سازمان قانونی بگیرید.

6.ایمیل ها و سطل های زباله خود را از سارقان محافظت کنید و ایمیل های مهم را در جای امن نگه داری کنید و آن ها را از جعبه ایمیلتان پاک کنید.

7.قبل از افشای هرگونه اطلاعات شناسایی، بپرسید که چگونه مورد استفاده قرار می گیرد و امنیت آن حفظ می شود و اینکه آیا این اطلاعات با دیگران به اشتراک گذاشته می شود یا خیر.

8.کارت شناسایی خود را در جای امن استفاده کنید و شماره آن را فقط در مواقع خیلی ضروری در اختیار قرار دهید.

9.کیف پول و یا کیف کارتتان را در مکانی امن در محل کارتان نگه داری کنید، تعداد کارت های شناسایی که با خودتان حمل می کنید را محدود کنید.

در بخش دیگر این اطلاعیه به روش های محافظت از کامپیوتر های شخصی اشاره شده است که به صورت زیر می باشد:

کامپیوتر شما می تواند معدن طلایی از اطلاعات شخصی برای سارقان هویت باشد، با رعایت نکات زیر از کامپیوتر تان و اطلاعات شخصی ذخیره شده در آن محافظت کنید.

• به طور منظم نرم افزار های ضد ویروستان را به روز رسانی کنید. ویروس های کامپیوتری می توانند حاوی تأثیرات مخربی باشند از جمله اینکه با معرفی کد برنامه ای منجر شوند فایل ها و دیگر اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر شما به صورت خود به خود برای مکان های نامعلوم ارسال شوند. به دنبال این باشید که از وب سایت سیستم عامل خود، برنامه های محافظتی امن را دانلود کنید.

• فایل ها را از سایت هایی که با آن نا آشنا هستید و با کلیک بر روی لینک ها از افرادی که آن ها را نمی شناسید، دانلود نکنید. باز کردن یک فایل می تواند سیستم شما را در معرض ویروس های کامپیوتری یا برنامه ای که می تواند مودم شما را هک کند، قرار دهد.

• از فایروال استفاده کنید به ویژه اگر به صورت دائم آنلاین هستید و از اینترنت پر سرعت استفاده می کنید. فایروال به شما این امکان را می دهد که دسترسی نا خواسته به کامپیوترتان را محدود کنید. بدون فایروال هکر ها می توانند به کامپیوتر شما مسلط شوند و دسترسی به اطلاعات حساس شما پیدا کنند.

• از جستجو گر های امن برای تأمین امنیت مبادلات آنلاینتان استفاده کنید.

• زمانی که اطلاعات را ارسال می کنید به دنبال نماد قفل در نوار آدرس باشید؛ این نشانه ای از این است که اطلاعات شما در طول انتقال محافظت می شود.

• اطلاعات مالی را بر روی لب تابتان ذخیره نکنید، مگر اینکه خیلی ضروری باشد؛ اگر این کار را انجام می دهید از یک رمز عبور قوی استفاده کنید. یک رمز عبور قوی ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، شماره ها و نماد هاست؛ با انجام این کار زمانی که لب تاب شما به سرقت برود، دسترسی به اطلاعات شما سخت خواهد بود.

• از ویژگی اتصال خودکار (log in)که کد کاربری و رمز عبور شما را ذخیره می کند، استفاده نکنید و همیشه زمانی که کارتان تمام شد اتصالتان را قطع کنید.

• قبل از دور انداختن کامپیوترتان، هرگونه اطلاعات شخصی را که در آن ذخیره کرده اید را پاک کنید؛ از برنامه کاربردی(wipe) که درایور های ورودی را رونویسی کرده و فایل ها را غیر قابل بازیابی می کند استفاده کنید.

• سیاست های حریم شخصی وب سایت ها را مطالعه کنید. آن ها باید به سؤالات در مورد امکان دسترسی، دقت و صحت، امنیت و کنترل اطلاعات شخصی که سایت جمع آوری کرده است، پاسخ دهند؛ همچنین در مورد اینکه چطور اطلاعات حساس مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه آیا در اختیار اشخاص ثالث قرار می گیرد یا خیر.

توصیه هایی در مورد شماره های تأمین اجتماعی یا همان شماره های ملی.

احتمالا کار فرمایان و مؤسسات مالی به شماره های شناسایی ملی افراد برای گزارش مالیاتی و پرداخت حقوق نیاز خواهند داشت. برخی از مؤسسات خصوصی نیز که درخواست خدمات از آن ها می شود، شماره های ملی را برای بررسی اعتبار افراد درخواست خواهند کرد؛ ولی باید توجه داشته باشید، شماره شناسایی ملی تان را نباید به جز موارد ضروری در اختیار کسی قرار دهید. اگر از شما این شماره درخواست شد، سؤالات زیر را بپرسید:

1.چه نیازی به ارائه آن وجود دارد؟

2.چگونه از آن استفاده می شود؟

3.چطور در برابر سرقت از این اطلاعات محافظت می شود؟

4.اگر این شماره را در اختیارشان قرار ندهید چه اتفاقی خواهد افتاد. زیرا برخی از مؤسسات ممکن است اگر این شماره را در اختیارشان قرار ندهید، خدماتی را که شما نیاز دارید برایتان فراهم نکنند.

پاسخ صادقانه و رضایت بخش به سؤالات بالا به شما کمک خواهد کرد در مورد در اختیار گذاشتن شماره ملی تان تصمیم بگیرید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...