رفتن به مطلب

سرعت کند کروم + ترفند


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

پردازش های ویندوز را کنترل کنید :

 

گاهی اوقات مشکل از مرورگر نیست و منشا این کندی میتواند ویندوز باشد . به عنوان مثال یک پردازش در ویندوز آنقدر CPU را مشغول کرده که دیگری فرصتی برای پاسخ گویی به سایر برنامه ها باقی نمیگذارد . پس باید پردازش های ویندوز را بررسی کنید . برای انجام این کار لازم است ابتدا دکمه های Ctrl + Shift + Esc را در *ویندوز ۷ بفشارید تا Task manager ویندوز باز شود . سپس به سربرگ Processes بروید . در این قسمت میتوانید پردازش های ویندوز را مشاهده کنید . این قسمت حاوی چند ستون است . یکی از این ستون ها با عنوان "CPU” مشخص شده است که میزان استفاده ی هر پردازش از CPU را نمایش میدهد . در اینجا باید به دنبال یک عدد بزرگ بگردیم .

 

اشتباه نکنید !

پردازشی که با نام System Idle Process وجود دارد و در ستون CPU دارای عدد بزرگی نیز میباشد ، عامل کندی سیستم شما نیست . این پردازش یک پردازش سیستمی است که نمایانگر بیکاری پردازنده سیستم شما میباشد . پس نگران این پردازش نباشید .

 

حالا دنبال یک پردازش به غیر از System Idle Process باشید که عدد مقابل آن بزرگ باشد . پس از آنکه چنین موردی را یافتید ، روی آن راست کلیک کرده و گزینه End Process را انتخاب کنید . با پیغامی مواجه خواهید شد که باید دکمه Yes را بفشارید .

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

2- کروم را بررسی کنید :

 

بعضی مواقع گناه سنگینی مرورگر تنها به گردن یکی از تب هایی است که باز کرده اید و دیگر تب ها بی تقصیر هستند . به عنوان مثال تب هایی که به سرعت در حال بارگذاری عناصر صفحه خود هستند . اینگونه تب ها به شدت مرورگر را کند میکنند .

 

حالا چگونه باید تبی که باعث کندی مرورگر شده است را پیدا کنیم ؟؟؟

کروم خود دارای Task Manager است که تقریبا مشابه تسک منیجر ویندوز است . کافیست در حال کار با کروم ، کلیدهای ترکیبی Shift + Esc را بفشارید تا تسک منیجر کروم باز شود . در قسمت سمت چپ پنجره تسک منیجر ، قسمت های مختلف کروم ( تب ها و افزونه ها ) که مقداری حافظه و پردازنده را اشغال میکنند نمایش داده شده است . همانند تسک منیجر ویندوز ، در قسمت راست نیز میتوانید میزان استفاده از رم و پردازنده سیستم را مشاهده کنید . اینجاست که باید تب ها را بررسی کنیم . هر تب با عبارت ":Tab” مشخص میشود . اگر دیدید که یکی از تب ها از پردازنده و رم سیستم بیش از اندازه استفاده میکند روی آن کلیک کرده و دکمه End Process را کلیک کنید .

 

افزونه ها را کنترل کنید !

 

همانطور که تب ها را بررسی کردید ، شاید لازم شود که افزونه ها را نیز بررسی کنید . از طریق روش بالا میتوانید افزونه ها را از نظر استفاده از منابع سیستم کنترل کنید

 

 

منبع : گویا آی تی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...