رفتن به مطلب

دستیار هوشمند Google Now و امکانات جدیدش !


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

وب سایت دیجیاتو - امین بیگ‌زاده: دستیار هوشمند Google Now، این روزها به یکی از ضروری ترین ابزار کاربران اندروید تبدیل شده که از پس کارهای مختلفی بر می آید و از آن می توانید برای رسیدن به پاسخ برخی از سوالاتتان استفاده کنید.

 

مثلا از آن ارتفاع برج ایفل را بخواهید، اینچ را به سانتی متر تبدیل کنید و حتی از آن بخواهید که طالع این ماه را برایتان بخواند.

 

به غیر از پاسخ به پرسش های شما، گوگل ناو قادر است برخی کارهای دستی را به طور خودکار و با اطاعت از فرمان های صوتی برایتان انجام دهد.

 

736089_308.jpg

 

به غیر از فرمان های صوتی قدیمی گوگل ناو که مطمئنا با آنها آشنایی دارید، گوگل با یک بروزرسانی 9 فرمان صوتی جدید به قابلیت های این دستیار دیجیتالی افزوده که آن را کارآمدتر از همیشه کرده است.

 

توجه داشته باشید که برای استفاده از این فرمان های صوتی جدید، بایستی گوگل ناو اندروید را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

 

1- روشن و خاموش کردن بلوتوث و وای فای

 

گوگل ناو از این پس می تواند به برخی از گزینه های مهم در تنظیمات موبایل شما دسترسی داشته باشد. با گفتن "turn wifi off” یا "turn wifi on” در گوگل ناو، میان بری از آیکن وای فای در صفحه این دستیار هوشمند نمایان می شود تا با سرعت بیشتری به آن دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به بلوتوث هم می توانید همین شیوه را به کار بگیرید.

 

2- روشن و خاموش کردن چراغ قوه

 

736090_170.jpg

 

از حالا در گوگل ناو، با دو فرمان صوتی "turn the flashlight on” و "turn the flashlight off” می توانید کنترل چراغ قوه موبایلتان را در دست بگیرید.

 

3- روخوانی پیامک ها

 

اگر به گوگل ناو فرمان صوتی "read my messages” یا "show my messages” را بدهید، پنج عدد از آخرین پیامک هایی که دریافت کرده اید روی صفحه نمایان می شوند. اگر در حال رانندگی باشید، می توانید از گوگل ناو بخواهید که آنها را با صدای بلند برایتان بخواند، یا اینکه از صفحه دستیار هوشمند به سرعت به آنها پاسخ دهید.

 

4- اجرای اپلیکیشن ها

 

736091_916.jpg

 

تمام اپلیکیشن هایتان را می توانید با دادن فرمان صوتی به گوگل ناو باز کنید. کافیست فرمان "…open” و در دنباله اش نام اپلیکیشن را با صدای شفاف به دستیار صوتی بدهید و وارد اپلیکیشن مورد نظرتان شوید. اپلیکیشن هایی مثل فیسبوک، توئیتر، جیمیل و اسپاتیفای به راحتی از همین طریق باز می شوند و ضمنا از همین قابلیت می توانید برای ورود به یک صفحه اینترنتی هم استفاده کنید.

 

5- پخش موزیک

 

قابلیت محبوب دوستداران موسیقی. کافیست فرمان "…play music in” و در پی آن نام اپلیکیشن موزیک پلیر را به گوگل ناو بدهید تا پخش آهنگ آغاز شود. البته شروع پخش به صورت خودکار نیست و باید به صورت دستی روی دکمه پلی اشاره کنید.

 

6- برقراری تماس و پیامک زدن به مخاطبین

 

736092_179.jpg

 

گفتن "…Call” یا "…Text” و در پی اش نام یک مخاطب، می تواند دسترسی شما به او را فراهم کند. اگر دوست داشته باشید، می توانید متن پیامک را به طور واضح و شمرده برای دستیار هوشمند بخوانید و کار تایپ را به آن بسپارید.

 

فرمان تماس گیری در وبسایت گوگل هم کار می کند، به شرط آنکه در حساب کاربری گوگل خود لاگین کرده باشید. از وبسایت گوگل همچنین می توانید به عنوان جایگزین اپلیکیشن های شماره گیر آنلاین بهره بگیرید.

 

7- تعیین زنگ هشدار

 

با دادن فرمان صوتی "set an alarm” به گوگل ناو، می توانید مثل صحبت با یک آدم عادی، از آن بخواهید که صبح زود شما را از خواب بیدار کند. البته برخی تنظیمات (مثل صدای آلارم) از طریق گوگل ناو قابل دستکاری نیستند و باید به اپلیکیشن ساعت مراجعه کنید، با این وجود نمی توان کاربردی بودن این قابلیت را انکار کرد.

 

8- تنظیم نور و حجم صدا

 

736093_951.jpg

 

متأسفانه نمی توان مستقیما از طریق گوگل ناو به تنظیم صدا و نور صفحه پرداخت، اما با فرمان هایی مثل "mute volume” یا "lower brightness” می توانید به صفحه تنظیمات آنها هدایت شوید.

 

9- گرفتن عکس و ویدئو

 

با سه فرمان "open camera”، "record a video و "take a photo” فهرستی از اپلیکیشن های قادر به این کارها برایتان نمایان می شوید که با اشاره روی شان می توانید به سرعت وارد صفحه عکس برداری یا فیلمبرداری آنها شوید.

 

وب سایت دیجیاتو - امین بیگ‌زاده

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...