رفتن به مطلب

انواع کلاهبرداری های خرید آنلاین!


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

کلاهبرداری خرید آنلاین به این شکل است که کلاهبرداران با ایجاد وب سایت های جعلی و یا با قرار دادن تبلیغات تقلبی در سایت های خرده فروشی واقعی، وانمود می کنند که فروشندگان آنلاین قانونی هستند.

 

چگونه این کلاهبرداری انجام می گیرد؟

 

امروزه بسیاری از شرکت های تولیدی و ارائه محصول با ایجاد وب سایت هایی که مجوز مراکز قانونی را داراست اقدام به فروش محصولاتشان به صورت آنلاین می نمایند. اما متأسفانه کلاهبرداران با شگردهایی توانسته اند در داخل این سایت ها و وب سایت ها نفوذ کرده و حتی با ایجاد نوع جعلی آن به کلاهبرداری از مشتریان آنلاین بپردازند. انواع روش های آنان به صورت زیر می باشد:

 

ایجاد وب سایت های خرده فروشی جعلی

 

کلاهبرداران با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز اقدام به ایجاد وب سایت های جعلی کرده و طراحی آن را به صورتی انجام می دهند که شبیه فروشگاه های آنلاین واقعی به نظر بیاید.

آن ها از طرح های فریبنده، آرم های به سرقت رفته و شماره های تجاری به سرقت رفته و حتی دامنه .com.au برای واقعی نشان دادن وب سایت جعلی شان استفاده می کنند. بزرگترین اخطاری که به شما نشان می دهد این وب سایت یک وب سایت جعلی است، روش پرداخت تعیین شده توسط آنان است. کلاهبرداران اغلب از شما می خواهند که از حواله بانکی یا کارت های پول یا انتقال الکترونیکی برای پرداخت استفاده کنید. دقت داشته باشید اگر شما پول را به این روش ارسال کنید بعید است که دوباره آن را ببینید یا حتی محصولات خریداری کرده تان را دریافت کنید.

 

سایت های حراجی آنلاین

 

اکثر سایت های حراجی آنلاین سیاست های سخت گیرانه ای برای اطمینان یافتن مشتریانشان از اینکه فریب نخورده اند دارند. کلاهبرداران این را می دانند، بخاطر همین اغلب تلاش می کنند افراد را به معامله خارج از سایت های حراجی سوق دهند . کلاهبرداران ادعا می کنند که برنده حراجی که شما با آن معامله کرده اید بیرون از سایت است و به شما اقلامی را برای فروش پیشنهاد می دهند. زمانی که پول شما به دستشان برسد دیگر هرگز از آن ها چیزی نخواهید شنید و سایت حراجی هم قادر نخواهد بود به شما کمکی بکند.

 

سایت های تبلیغاتی محصولات و خدمات آنلاین

 

در این سایت های تبلیغاتی فروش محصولات و خدمات را ارتقا پیدا کرده است؛ زیرا به فروشندگان و خریداران بالقوه اجازه مذاکره بر سر قیمت را در بیرون از وب سایت می دهد. شگرد کلاهبرداران در این وب سایت ها بدین صورت است که آن ها وانمود می کنند یک فروشنده واقعی هستند و آگهی های تبلیغاتی برای هر چیزی همانند املاک اجاره ای، حیوانات خانگی، ماشین های دست دوم، دوچرخه، اسب و مواردی از این قبیل را ارسال می کنند؛ آن ها این اقلام را با قیمت بسیار پایین تر از اقلام قابل مقایسه تبلیغات شده در سایت های مشابه ارائه می کنند، این نوع کلاهبرداری به عنوان کلاهبرداری تبلیغاتی شناخته می شود . همچنین آنان ممکن است وانمود کنند یک خریدار هستند و برای خرید محصولات تبلیغ شده یک چک به مبلغ بیشتر از قیمت محصول مورد نظر برای شما ارسال کنند و از شما بخواهند به شیوه های مختلف آن را مسترد کنید. این کلاهبرداری به عنوان کلاهبرداری اضافه پرداخت شناخته می شود.

 

نشانه هایی که در مورد این نوع کلاهبرداری ها به شما هشدار می دهند:

 

• محصولی که با قیمت پایین ارائه می شود و در تبلیغات ویژگی یا فوایدی برای آن ذکر می شود که باور کردنی نیست و با قیمت آن همخوانی ندارد.

• اصرار به پرداخت فوری یا پرداخت به وسیله انتقال الکترونیکی یا خدمات مخابراتی آن ها ممکن است اصرار به پیش پرداخت هزینه داشته باشند قبل از اینکه شما بتوانید بررسی روی شرایط معامله و کالا داشته باشید و یا در مورد آن مشورت بگیرید.

• فروشنده حراجی آنلاین و یا پیشنهاد دهنده اولیه که از شما بخواهد معامله را در خارج از وب سایت حراجی انجام گیرد کلاهبردار است. اگر شما چنین اقدامی انجام دهید، حمایت های ارائه شده توسط اپراتور وب سایت را از دست می دهید.

• خرده فروشان آنلاینی که اطلاعات کافی در مورد حریم شخصی اصطلاحات شزلیط استفاده حل اختلاف و جزییات برای شما فذاهم نمی کنند. فروشنده ای که بر فعالیت های بیرونی متمرکز است یا به شما اجازه ندهد که از خدمات پرداخت امن همانند pay pal یا کارت های اعتباری پرداخت ها را انجام دهید.

 

چگونه از خودتان محافظت کنید:

 

• بررسی کنید که وب سایت یا سایت حراجی آنلاین سیاست باز پرداخت یا باز پس گیری را داشته باشد و سیاست هایش منصفانه باشد. بهترین سایت های حراجی یا خرید آنلاین، فرآیند های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات دقیقی در زمان وقوع مشکل دارند.

• زمانی که از وب سایت خرده فروشی استفاده می کنید، بفهمید که دقیقا با چه کسی سرو کار دارید اگر طرف شما یک شرکت داخلی است، شما در زمان بروز مشکل در وضعیت بهتری برای حل آن قرار دارید.

• زمانی که پرداخت آنلاین انجام می دهید تنها برای اقلامی پرداخت انجام دهید که از خدمات پرداخت امن استفاده می کنند به دنبال آدرس URL باشید که با https آغاز شده باشد و نماد قفل بسته در کنار آن وجود داشته باشد یا سیستم پرداخت سیستم هایی همانند pay pal باشد.

• قبل از استفاده از ارزهای مجازی همانند بیت کوین به این فکر کنید که آنها از حمایت مشابه با دیگر روش ها برخوردار نیستند و به این خاطر شما بااین روش پرداخت نمی توانید پولتان را پس بگیرید.

• زمانی که از یک وب سایت تبلیغاتی آنلاین خرید می کنید؛ تنها زمانی پرداخت را انجام دهید که از محصولات بازبینی فیزیکی داشته اید یا کالا را دریافت کرده اید، زمانی که در مورد کالا یا شخص فروشنده شک دارید معامله را انجام ندهید.

• زمانی که از وب سایت های حراجی آنلاین استفاده می کنید تمام کامنت ها در مورد فروشنده ای که قصد خرید از آن را دارید چک کنید. هرگز بیرون از وب سایت معامله انجام ندهید.

• اگر از حراجی آنلاین خرید انجام می دهید ممکن است بخواهید از خدمات سپرده به شخص ثالث استفاده کنید. این خدمات پرداخت های شما را جمع آوری می کند، سپس زمانی که شما تأیید کنید که محصولات به دستتان رسیده و همان چیزی است که برای آن پرداخت انجام داده اید، مبلغ پرداخت شده را تحویل فروشنده می دهد.فقط از خدمات سپرده ثالث معتبر استفاده کنید. سایت های حراجی آنلاین ممکن است لیستی از ارائه دهندگان معتبر به شما توصیه کنند.

• از هرگونه توافق با افراد غریبه ای که درخواست پیش پرداخت از طریق حواله بانکی، انتقال الکترونیکی، انتقال ارز بین المللی، کارت های پولی و یا ارز الکترونیکی دارند خودداری کنید. به ندرت پول هایی که با این روش ها ارسال می شوند قابل بازگشت هستند. هرگز پول یا جزئیات حساب آنلاین یا کارت اعتباریتان را برای افرادی که آن ها را نمی شناسید یا اعتماد ندارید از طریق ایمیل ارسال نکنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...