رفتن به مطلب

ویژه راه کارهای مبارزه با اسپم ها!


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

پیام های الکترونیکی یا ایمیل یکی از ساده ترین و راحت ترین کانال های ارتباطی است که می توانیم اطلاعات و پیام های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم. از معایب این سیستم ارتباطی دریافت پیام ها یا ایمیل هایی که حاوی پیوست های مخرب، بدافزار یا پیام های مشکوک است.

 

2864-nospam.png

 

 

پیام های الکترونیکی یا ایمیل یکی از ساده ترین و راحت ترین کانال های ارتباطی است که در آن ما می توانیم اطلاعات و پیام های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم. از معایب یا به بیان بهتر مخاطرات این سیستم ارتباطی دریافت پیام ها یا ایمیل هایی که حاوی پیوست های مخرب، بدافزار یا پیام های مشکوک است.

برخی از ارائه دهندگان سرویس ایمیل، ایمیل های مشکوک را فیلتر و در قسمتی تحت عنوان SPAM قرار می دهند. در این قسمت ایمیل های ناخواسته و ایمیل های دارای محتوای مشکوک به دریافت کننده نشان داده می شود.

با کلیک بر روی لینک این ایمیل ها ممکن است دچار فیشینگ و یا دانلود نرم افزارهای مخرب شوید.

بسیاری از ما با ایمیل های اسپم در صندوق پیام هایمان مواجه شده ایم و چه بخواهیم قبول کنیم یا نه، علت اصلی دریافت این ایمیل ها رفتار آنلاین خودمان است که باعث دریافت این نوع ایمیل ها می شود. در این جا شما را با 5 روش ساده برای مقابله و جلوگیری از دریافت ایمیل های انبوه آشنا می کنیم.

1- آدرس ایمیل خود را در فضاهای عمومی ثبت و اعلام نکنید.

شما باید به خاطر داشته باشید هر شخصی می تواند به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشد. این بدین معنی است که ارسال کننده های پیام های اسپم، در اینترنت در کمین هستند ودائما به دنبال آدرس های مختلف هستند تا پیام ها را برای آن ها ارسال کنند. اعلام کردن آدرس ایمیل در فضاهای عمومی باعث می شود که شما با این کارتان به دیگران اجازه بدهید برای شما ایمیل های اسپم ارسال کنند و یا در شرایط بدتر اگر از رمز عبور ضعیف استفاده می کنید ممکن است حساب کاربری شما هک شود.

2- قبل از کلیک کردن فکر کنید.

ممکن است در برخی موارد ارائه دهنده سرویس ایمیل، به دلیل وجود برخی نشانه ها و علائم، ایمیل مشروع و درست را اسپم تشخیص دهد، برای مثال ایمیل هایی که حاوی لینک هستند.

موضوع ایمیل های اسپم در مورد تبلیغات مواردی همچون داروهای ارزان قیمت، لباس، ساعت، زیورآلات و....... است.

قبل از باز کردن پیوست ایمیل و یا کلیک بر روی لینک داخل ایمیل اطمینان حاصل کنید که محتوای ایمیل به دقت بررسی شده است. همچنین از دانلود کردن محتوایی که توسط ارائه دهنده سرویس ایمیل مسدود شده است خودداری کنید.

3- به ایمیل های اسپم هرگز پاسخ ندهید.

اغلب پیام های اسپم، ایمیل های مخرب هستند که توسط منابع ناشناس ارسال می شوند. این منابع ناشناس می توانند هکرهایی باشند که قصد آن ها نفوذ به کامپیوتر قربانیان است. هرگز به ایمیل های اسپم پاسخ ندهید، زیرا از این طریق ارسال کننده اسپم متوجه خواهد شد که آدرس ایمیل فعال است، در نتیجه سعی و تلاش خود را برای سوء استفاده از این آدرس ایمیل افزایش می دهد.

4- از ابزار فیلتر کننده ایمیل های اسپم و نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید.

ابزارهای فیلترکننده اسپم و نرم افزارهای آنتی ویروس می توانند ایمیل های دریافتی شما را از جهت وجود بدافزار و برنامه های مخرب اسکن کنند. اگر ایمیلی که دریافت کرده اید حاوی بد افزار باشد، محتوای مخرب آن قرنطینه می شود و با این کار از باز شدن آن در سیستم شما جلوگیری می شود.

این کمک ها احتمال آلوده شدن سیستم شما را کاهش می دهند. پس بنابراین استفاده از چنین ابزار و نرم افزارهایی که محتوای ایمیل ها را از لحاظ وجود بدافزارها بررسی می کنند، ضروری به نظر می رسد.

5- از ایمیل شخصی و کاری خود استفاده نکنید.

از ایمیل شخصی و یا کاری برای ثبت نام در مسابقات آنلاین و یا استفاده از سایر خدمات عمومی مانند دریافت اپلیکیشن ها و آپدیت ها استفاده نکنید. بسیاری از هکرها و ارسال کنندگان اسپم، لیست های گروه ها و لیست ثبت نامی را برای برداشتن ایمیل های جدید مشاهده می کنند.

همان طور که مشاهده کردید راه های زیادی برای جلوگیری از تبدیل شدن به یکی از قربانیان ایمیل اسپم وجود دارد. مهم ترین راه برای پیشگیری این است که هنگام باز کردن ایمیل محتاطانه رفتار کنیم و همیشه اطمینان حاصل کنید که ایمیل های ارسالی برای شما از یک منبع قابل اطمینان است و مشکوک به نظر نمی رسد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...