رفتن به مطلب

۸ نکته طلایی برای کسب نتیجه خوب در گوگل


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

بهینه سازی وب سایت یک فعالیت ثابت و یکنواخت نیست. بدین معنی که شما نمیتوانید فقط برای یک مرتبه سایت خود را بررسی و به اصطلاح سئو کنید و انتظار باقی ماندن در صدر نتایج و همینطور دریافت ترافیک بالا را داشته باشید. بلکه به طور مستمر باید فعالیت های مثبتی همچون تولید محتوا که شامل متن٬ ویدئو٬ عکس و اینفوگرافیک را مد نظر و همواره در شبکه های اجتماعی اکتیو باشید. در این مقاله من به چند نکته بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل اشاره میکنم که امیدوارم برای شما مفید واقع شود. می توانید این نوشته را یک راهنمای سریع و طلایی برای خود در نظر بگیرید.

 

 

 

  1. طراحی و کد نویسی استاندارد وب سایت

 

اگر میخواهید سئو سایت قوی داشته و رتبه مناسبی در موتور جستجوی گوگل کسب نمایید از همین ابتدا باید بر طبق اصول آن پیش بروید. کد نویسی وب سایت شما باید معتبر (valid) واستاندارد بر طبق قوانین کنسرسیوم جهانی وب (World Wide Web Consortium) باشد. برای اطمینان و چک کردن این امر می توانید از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کمک بگیرید. همچنین روبات های خزنده (Crawler) به راحتی سایت را پیمایش کنند تا اطلاعات و مقالات جدید شما خیلی سریع در اختیار موتورهای جستجو قرار بگیرید. سرعت بارگذاری وب سایت شما نیز مهم است٬ البته این مورد علاوه بر کد نویسی به ارائه دهنده خدمات هاست سایت شما نیز بستگی دارد.

 

 

  1. انتخاب کلید واژه اصلی متناسب با کسب کار خود

 

این کاملا منطقی است که تمرکز خود را بر روی کلماتی بگذارید که ارتباط مستقیم با محصول و یا خدمات کاری شما دارد. ببینید کدام کلمه می تواند محصولات شما را پوشش دهد و یا چه کلمه ای خدمات شما را به مردم معرفی می کند. پیشنهاد می کنم برای انتخاب کلید واژه خود حسابی وقت بگذارید٬ چون این قسمت یکی از مهمترین بخش های سئو است. ابزار لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در این کار به کمک شما می آید. بیاد داشته باشید برای شروع کلید واژه ای را انتخاب کنید که رقابت در آن کمتر باشد.

 

 

  1. ساخت صفحات داخلی با استفاده از ۳ کلید واژه در هر صفحه

 

اکنون که تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی پایان یافته نوبت به استفاده از آن است. یکی از روش های خوب شناساندن کلید واژه سایت به موتور جستجوی گوگل استفاده از صفحات داخلی است. پیشنهاد می شود در هر صفحه از ۳ کلید واژه برای لینک دادن به دیگر صفحات خود استفاده کنید.این یعنی حد متعادلی را برای این روش در نظر داشته باشید و به طور اسپم وار شروع به لینک دادن به دیگر مقالات نکنید اگر در تعداد کلمات استفاده شده زیاده روی کنید ممکن است که از طرف گوگل پنالتی بخورید :)

 

 

  1. وجود کلمات کلیدی در نام دامنه

 

بعد از اینکه کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید به سراغ دامنه می رویم و چه بهتر دامنه ای را ثبت کنید که کلید واژه شما در آن وجود داشته باشد. البته بد نیست که یادآور شوم پس از آپدیت EMD (Exact Match Domain) دیگر وجود کلمه‌ کلیدی در دامنه ارزشی ندارد٬ اما باعث می شود که کاربران در نگاه اول به دامنه حیطه کاری شما را تشخیص دهند.

 

 

  1. معرفی وب سایت به موتور جستجوی گوگل

 

بعد از طی کردن مراحل بالا حالا وقتش است سایت خود را به گوگل معرفی و نقشه آن را در اختیار روبات های خزنده (Crawler) قرار دهید تا اطلاعات آن را در پایگاه داده خود ذخیره و در هنگام جستجو به کاربران پیشنهاد دهند برای معرفی سایت می توانید از ابزار لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. استفاده نمایید.

 

 

  1. دریافت بک لینک های ارزشمند

 

همواره تاکید کرده ایم که چند بک لینک درست و حسابی و مرتبط با موضوع سایت شما بهتر از هزار لینک بی ربط و خریداری شده است. همینطور که میدانید اگر از روش های غیر قانونی و Unnatural برای دریافت لینک استفاده کنید سایت تان دیر یا زود مورد خشم گوگل قرار می گیرد و پنالایز می شود پس سعی کنید استراتژی برای دریافت لینک های سالم و ارزشمند داشتـه باشید

 

 

  1. حضور در شبکه های اجتماعی

 

خیلی وقت است گوگل جهت رتبه بندی سایت از آن روش های قدیمی یا Old-School استفاده نمی کند!

 

یکی از سیگنال های با ارزش امروزی٬ سوشلایز سایت به معنای میزان حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی است. پس چرا شما از آن غافل باشید؟ سعی کنید صفحه وب سایت و شرکت خود را در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک٬ توییتر٬ لینکداین٬ یوتیوب و گوگل پلاس راه اندازی کنید. اگر می خواهید سیگنال خوبی به گوگل بفرستید٬ به گوگل پلاس بیشتر توجه داشته باشید.

 

 

  1. نوشتن مقالات و تولید محتوای با کیفیت

 

گوگل عاشق سایت های است که همواره در حال بروز رسانی و تولید محتوا هستند. سعی کنید با داشتن استراتژی تولید محتوا همیشه سایت خود را برای پذیرایی از گوگل آماده نگه دارید. ساخت بخش وبلاگ برای وب سایت های شرکتی و رسمی و ارایه خبرهای در مورد کسب و کار مرتبط با آن یک ایده خوب است اما همواره در مقالات قبلی تاکید کرده ام که

 

ابتدا برای کاربران سایتتان بنویسید سپس به فکر موتورهای جستجو باشید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...