رفتن به مطلب

بهینه سازی درونی و برونی وب سایت!


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

هر کدام از موتورهای جستجو دارای معیارهای خاص برای رتبه بندی و قرار دادن وب سایت ها در لیست نتایج خود هستند. رتبه بندی و دریافت امتیاز در گوگل به طور کلی به استفاده از تکنیک های بهینه سازی در داخل و خارج از وب سایت مربوط می شود. می خواهیم در اینجا به بررسی هر یک از آنها بپردازیم.

 

 

SEO: On-Page Optimization

تکنیک های سئو در داخل وب سایت ، برای رتبه بندی طبیعی در موتور های جستجو بسیار ضروری است. از مهم ترین ملاک های این روش می توان به بهینه سازی محتوا ، استفاده مناسب از کلمات کلیدی درعنوان و متا تگ ها ، استفاده از H1 H2، تعریف Alt برای تصاویر ، ایجاد لینک های ناوبری و بهبود عنوان پیوندهای مقالات وب سایت را نام برد.

 

 

 

بهینه سازی محتوا (Content Optimization)

 

محتوای یک وب سایت یک از عوامل اصلی بهینه سازی درونی است. استفاده مناسب از کلمات کلیدی در درون مقاله برای یک موتور جستجو بسیارمهم است. اما شاید برای کاربران زیاد جالب نباشد که یک کلمه را بارها و بارها ببینند ، پس فراموش نکنید رعایت تعادل برای هردو لازم است. بهتر است از چگالی ۵-۱۰% برای کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید و آنها را در مقدمه و ابتدای مقاله تان بکار ببرید. همجنین استانداردهای قالب بندی متن مانند برجسته کردن کلمات کلیدی را رعایت کنید تا موتورهای جستجو پی به خاص بودن کلمه مورد نظر ببرند.برای آشنایی با نحوه انتخاب کلمات کلیدی می توانید مقاله لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را مشاهده کنید.

 

 

 

عنوان صفحه (Page Title)

 

بر چسب ها وعنواینی که برای صفحات وب سایت خود تعیین می کنید یکی دیگر از عوامل مهم بهینه سازی داخلی سایت به شمار می رود.عنوان صفحات شما در نتایج جستجو و بالای مرورگر به صورت برجسته نمایش داده می شود و اولین چیزی است که به کاربر کمک می کند تا موضوع مقاله شما را متوجه شود. پیشنهاد می کنم برچسب عنوان را بین ۱۰-۶۰ کاراکتر قرار دهید ، البته این یک قانون نیست .سعی کنید درعنوان صفحات از کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید ، همچنین اطمینان حاصل کنید که عنوان های منحصر بفردی برای هر پست در وب سایت تان بر می گزیند.

 

 

 

بر چسب های متا (Meta Tags = Description and Keywords)

 

تگ توضیحات (Meta Description) اطلاعاتی در رابطه با مقاله شما به کاربران ارائه می دهد.این توضیحات از نظر SEO دارای اهمیت بسیاری هستند و باید کمتر از ۱۷۰ کاراکتر باشد. پس در این چند خط ازجملات کوتاه و واضح استفاده کنید تا بازدید کنندگان خود را گیج نکنید.

 

متا تگ کلمات کلیدی (Meta Keywords ) امروزه ازاهمیت کمتری نسبت به گذشته در نزد موتورهای جستجو خصوصا گوگل برخوردار هستند . به هرحال توصیه می کنم ابتدا مقاله لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و سپس با مسئولیت خود و با شرایطی که در زیر نوشتیم استفاده کنید :

 

Meta Keywords باید بین ۴ تا ۱۰ کلمات کلیدی که در متن استفاده کرده اید را داشته باشد. آنها باید با کاما (,)از هم جدا شوند و اگر بی ربط به موضوع مقاله باشند ممکن است جریمه شوید.

 

 

 

تهیه نقشه وب سایت

 

سعی کنید دو نقشه برای وب سایت تهیه کنید ، یکی برای کاربران و یکی برای موتور های جستجو. نقشه وب سایت می تواند به آنها کمک کند تا به سرعت از تغییرات جدید وب سایتان باخبر شوند.می توانید با استفاده از sitemap.html و sitemap.xml. تمام صفحات سایت خود را به گوگل معرفی کنید.

 

 

 

انتخاب نام برای تصاویر(ALT Tags)

 

مطمئنا شما همانند من دوست دارید هنگام جستجو تصویری با موضوع دوچرخه ، عکس های مرتبط با این وسیله را ببیند نه عکس چند دلفین را ! این دقیقا همان کاری است که شما باید با قرار دادن alt تصاویر ، برای کاربران به ارمغان بیاورید. موتورهای جستجو با داشتن ALT قادر به تشخیص موضوع تصاویر موجود در وب سایتان هستند.

 

 

 

لینک های ناوبری(Navigation links)

 

شما باید یک فهرست و زیر مجموعه از مطالب وب سایت خود تهیه کنید و آنها را در صفحه اصلی قرار دهید تا کاربران به سهولت به دیگر بخش های وب سایتان دسترسی داشته باشند. اگر در انتخاب لینک های ناوبری وب سایتان خوب عمل کنید می توانید میزان ماندگاری در سایت ( Time on site) و میزان گردش در سایت (Page Views) را افزایش داده و متقابلا میزان فرار از سایت (Bounce Rate) را کاهش دهید. اگر هنوز نمیدانید که bounce rate چیست ، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را بخوانید.

 

 

 

نامگذاری مناسب آدرس (URL Naming Convention)

 

با استفاده از کلمات کلیدی و مناسب درآدرس (URL) هر موضوع می توانید خیلی سریع آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید، آنها عاشق URL های هستند که با محتوای متن و کلمات کلیدی مرتبط باشد.

 

 

 

SEO: Off-Page Optimization

موتورهای جستجو به طور مداوم در حال بروزرسانی الگوریتم های خود هستند تا بتوانند به آنچه که کاربران نیاز دارند پاسخ بدهند. وب مسترها نیز باید دستور العمل ها و تکنیک های جدید را بررسی و همگام با این بروز رسانی تغییرات لازم را برای وب سایت خود در نظر بگیرند. بهینه سازی برونی وب سایت یکی از عوامل مهم رتبه بندی نزد گوگل است. اگر با برنامه ریزی دقیق و مناسب شروع به استفاده از روش off-page کنید ، می توانید به سرعت در رتبه های بالای گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار بگیرید.

 

در تکنیک بهینه سازی برونی وب سایت ، تمرکز اصلی بر ایجاد و دریافت لینک از سایت ها و شبکه های اجتماعی است. انواع روش های دریافت لینک از جمله نوشتن مقالات وایجاد محتوای قوی در وب سایت ، ارسال پست در انجمن ها ، وبلاگ نویسی و پست مهمان ، انتشار مقالات در مطبوعات ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … وجود دارد که به شما در ایجاد ترافیک و دریافت لینک کمک می کند. سعی کنید از وب سایت های قدرتمند لینک دریافت کنید و چه بهتر موضوعات آنها با محتوای سایت شما مرتبط باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • مدیریت کل سایت
در مورد تگ های h یکم توضیح میدید

مرسی

سلام قبلا توضیح دادیم جستجو کنید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در مورد تگ های h یکم توضیح میدید

مرسی

در html هیچ تگی به نام h وجود ندارد . h یک bbcode است که عنوان را مشخص میکند. در html تگ هایی مثل h1 و h2 و... وجود دارند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...