رفتن به مطلب

مشکل سوال در مورد ترجمه اسکریپت


meisamniknam

پست های پیشنهاد شده

درود بر شما

من اسکریپتهایی رو که دانلود میکنم اغلب به زبان انگلیسی هیتند، البته ناگفته نماند که مدت بسیار کوتاهیست که با اسکریپت آشنا شدم و به دنبال آموزش های کار با اسکریپت و نحوه راه اندازی و مسائل دیگر هستم و به نظرم دنیای جذابی هست. الان اسکریپت "اسکریپت کسب درآمد از بازدیدکننده Ad Trackz Gold نسخه 6.9 " رو دانلود کردم و البته پیش نمایشش رو دیدم که به زبان انگلیسی هست. سوالم اینه که اسکریپتها هم مثل قالب های وردپرس ترجمه و راستچین میشن؟ یا به شکل دیگری کلا ترجمه میشن؟ ممنون میشم اگر در این رابطه راهنمایی بفرمایید. مرجع آموزش اسکریپت و مسائل مربوط به آن. سپاس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود؛

بله اسکریپت ها هم امکان ترجمه و راستچین دارند.

راستچین کردن اسکریپت مثل قالب های وردپرسی از طریق ویرایش فایل استایل انجام میشه و یا میتونید یک فایل استایل مجزا برای راستچین بسازید و داخل فایل استایل اصلی به اون فایل لینک بدید.

برای فارسی سازی، اسکریپت ها به شیوه های مختلفی خطوط ترجمه رو دریافت می کنند. بعضی از اسکریپت ها فایل های ترجمه رو به صورت PHP داخل یک پوشه خاص قرار میدن و ترجمه رو از اونجا نمایش میدن. بعضی ها هم داخل پنل مدیریتشون یک بخش برای ترجمه وجود داره که این ترجمه ها یا در فایل PHP ذخیره میشن یا در دیتابیس. بعضی ها هم با فایل های json یا JS زبان رو اضافه می کنند. تعداد کمی هم مثل وردپرس فایل ترجمه اونها به فرمت PO و MO ارائه میشه و خیلی کم هم پیش میاد که هیچ فایل مخصوصی برای ترجمه نداشته باشند و متن های نمایشی در سایت مستقیما داخل فایل های PHP در سرتاسر اسکریپت نوشته میشن و برای ترجمه اینها باید تک تک فایل ها رو ویرایش کرد که البته اسکریپت های غیراستاندارد و قدیمی این حالت رو دارند.

اما در کل اسکریپت ها هم مثل وردپرس هم ترجمه میشن و هم راستچین.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سپاس بیکران از توضیحاتتون، آیا مرجع آموزشی هست بتونم رجوع کنم و آموزش کار با اسکریپت و حتی اسکریپت نویسی داشته باشه؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

طراحان اسکریپت اکثرا داخل پوشه اسکریپت و یا سایت خودشون، آموزش هایی برای اون اسکریپت قرار میدن. داخل پوشه اسکریت معمولا Documentation حاوی آموزش های لازم همون اسکریپت (مثل آموزش نصب، پیش نیازهای نصب، کار با پنل ها، API ها و...) هست.

چون هر اسکریپت از نظر طراحی، امکانات و کاربرد با همدیگه تفاوت دارند، آموزش واحدی وجود نداره که با مطالعه اون بتونید با همه اسکریپت ها کار کنید.

 

برای نوشتن اسکریپت شما باید زبان PHP رو یاد بگیرید. اسکریپت های PHP رو می تونید با یادگرفتن این زبان بهتر ویرایش و شخصی سازی کنید و یا با تمرین زیاد، از پایه یه اسکریپت برای خودتون بنویسید. برای آموزش PHP هم توی گوگل جستجو کنید هم منابع رایگان هست هم دوره های غیررایگان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...