رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم دامنه هایی که با حروف فارسی ثبت میشن:
 

  • از نظر سئو و لینک سازی مشکل ساز میشن ؟
  • از نظر فنی با افزونه ها و... دچار مشکل میشن ؟
  • مشکلاتی مانند تحریم خواهند داشت ؟

    چه محدودیت هایی داره ؟ چه مزایایی داره ؟

    منظورم از دامنه فارسی اینه 

    بیست-اسکریبت.com
ویرایش شده توسط rasssa
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود؛

دامنه های فارسی اگه بخوایم از نظر سئو بررسی کنیم، میشه گفت که به نوعی توی ورودی گوگل شما تدثیر مثبتی داره. چون کاربران ایرانی در صورت جستجو توی گوکل، اگر کلمه کلیدی داخل دامین شما موجود باشه، راحت تر کلیک می کنند.

اما برای ترافیک های بین المللی اصلا توصیه نمیشه. یعنی اگه بخشی از کاربران شما فارسی زبان نباشند، ممکنه در مواجهه با سایت شما در نتایج گوگل، و دیدن دامین عجیب و غریب (از دید اونها)، ممکنه سایت شما رو بعنوان یک اسپم یا حتی Scam ریپورت کنند. اما اگه کل ترافیک شما ایرانی هستند مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

برای ثبت چنین دامنه هایی، در هنگام ثبت شما مستقیما نمی تونید عبارات فارسی استفاده کنید. شما باید به نوعی دامنه رو کدگذاری شده خریداری کنید. این نوع شیوه کدگذاری در واقع punycode اسمش هست. هر حرف الفبا غیر از انگلیسی (مثل عربی و فارسی و ...) در زبان انگلیسی و تحت کتابخانه punycode یک کد مخصوص به خودش رو داره که برای خرید دامین باید کلمه خودتون رو اول به punycode تبدیل کنید و دامنه رو با این کدگذاری بخرید. اما بعد از خرید، کاربرها می تونن هم تاکینا.com رو استفاده کنند و هم xn--mgbah7i8uyg.com . برای تبدیل کلمات فارسی به punycode می تونید از این سایت استفاده کنید:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

برای ابزارها و API ها اگه بخواهید این نوع دامنه رو وارد کنید، باید نوع کدگذاری شده اون رو وارد کنید. یعنی xn--mgbah7i8uyg.com

سئو کردن این نوع دامین برای ایندکس و ورودی بهتر خودش یه داستانی داره!!!!

برای خرید این نوع دامین هم یه سری قوانین و شرایط وجود داره:

  1. اول و آخر دامنه نباید از عدد استفاده کنید. چون در هنگام تبدیل به نوع punycode با مشکل رو به رو میشید و نام کدگذاری شده نمی تونه به فارسی تبدیل بشه.
  2. اواسط دامین می تونید از عدد و تمامی کاراکترهای فارسی استفاده کنید.
  3. داخل آدرس نباید فاصله وارد کنید
  4. حداقل 3 کلمه و حداکثر 30 کلمه فارسی می تونید استفاده کنید
  5. امکان ثبت چنین دامنه هایی برای پسوند IR وجود نداره. چون دامنه شما اصلا به مرحله تأیید هم نمیرسه :)
  • Thanks 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 2 دقیقه قبل، tag گفته است :

چون تحریم هست و همین سایت اسکریپت.com نیز زیاد تو نتایج گوگل نمیاد.

این سایتی که میگید از نظر سئو بسیار ضعیف هست و رقیب های زیادی داره که به همین خاطر توی نتایج جستجو هم زیاد مشاهده نمیشه و مربوط به نوع دامنه اون نیست.

اتفاقا دامنه فارسی در صورتی که به صورت اصولی در بحث سئو اون اقدامات درستی انجام بشه، توی نتایج جستجو میتونه بهتر عمل کنه ولی خب با این حال مشکلات زیادی در انتظار چنین دامنه ها هست که عدم امکان استفاده در اکثر سایت های خدماتی و API یکی از اونهاست.

پیشنهاد میشه از دامنه انگلیسی استفاده کنید ولی داشتن دامنه فارسی هم باعث تحریم توسط گوگل نمیشه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان خیلی خیلی ممنونم از راهنمایی های شما واقعا لطف کردید! پس من کلا سمتش نمیرم. یجور متفاوت چون بود صرفا میخواستم امتحان کنم و فک کردم تو نرخ کلیک بخاطر متفاوت بودن ظاهرش تاثیر بذاره.

خیلی ممنون!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...