رفتن به مطلب

چرا از وب سایت ساز ها استفاده نکنیم؟


sitedar1

پست های پیشنهاد شده

چند دلیل برای استفاده نکردن از قالب آماده وب سایت

ساخت یک وب سایت هرگز آسان نبوده است. شما می توانید با پرداخت حق اشتراک ماهیانه ناچیزی از هر نوع خدمات قالب های آماده وب سایت استفاده کنید.  شرکت هایی مانند Squarespace، Wix، One و One، Freestart و Moon Fruit در حال انجام تجارت های بازرگانی میان بازرگانان و شرکت های کوچک هستند.  اگر شما آماده ارائه تبلیغات از حامیان خود هستید این شرکت ها خدمات خود را به اضای اشتراک ماهانه یا گاهی اوقات به صورت رایگان ارائه می دهند. خدمات آنها سریع و ارزان می باشد: اکثر کاربران می توانند در عرض چند ساعت پس از ثبت نام آنلاین شوند.  همچنین برای صاحبان وب سایت هایی که تمایل ندارند حق اشتراک ماهیانه را بپردازند هزاران قالب آماده وب جوملا و وردپرس وجود دارد که با هزینه ناچیز در دسترس هستند.

ولی…

قالب های آماده وب سایت گزینه جالبی می باشند برای افرادی که بودجه محدود دارند و یا زمان زیادی ندارند.  با این حال، برای کسب و کار B2B، برخی از مشکلات جدی برای استفاده از این خدمات قالب وجود دارد. که به نظر ما این نکات منفی خیلی بیشتر از نکات مثبت آن می باشد. در اینجا دلایلی گفته شده است که ما احساس می کنیم شما بهتر است با یک تیم حرفه ای توسعه دهنده وب سایت مانند دارکوب همکاری کنید.

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا با یک شرکت طراحی وب همکاری کنید و یک وب سایت سفارشی داشته باشند یا از یک قالب آماده استفاده کنید کار سختی می باشد. بعضی افراد فکر می کنند اگر یک وب سایت سفارشی داشته باشند پول خود را هدر داده اند ولی به یاد داشته باشید هیچ ارزانی بی دلیل نیست. و در واقع شما با خرید خدمات ارزان و بی کیفیت پول خود را هدر داده اید.

آیا می دانید با داشتن یک وب سایت بی کیفیت و ارزان قیمت 94 % از مشتریان خود را از دست می دهید زیرا در واقع مشتریان در نگاه اول وب سایت شما را می بینند و یک وب سایت حرفه ای نشان دهنده یک کسب و کار حرفه ای می باشد.

در اینجا چند دلیل برای اینکه وب سایتهای سفارشی بهتر از قالبهای وب هستند، وجود دارد:

وب سایت های سفارشی به کسب و کار شما اعتبار می دهد

اگرچه شما به عنوان یک صاحب کسب و کار همیشه می توانید به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در پول خود باشید و سودآوری را افزایش دهید، خرید یک قالب وب سایت ممکن است کسب و کار شما را خدشه دار کند.  و اعتبار کسب  وکار شما را  زیر سوال ببرد. با استفاده از یک قالب وب سایت غیر ممکن است که بتوانید در کسب و کار خود منحصر به فرد باشید و نسبت به بقیه رقبا متفاوت باشید. وب سایت شما در واقع نشان دهنده کسب و کار شما است و شما باید بتوانید با داشتن یک سایت حرفه ای تصویر کسب و کار حرفه ای منعکس کنید و اعتبار خود را بالا ببرید . به یاد داشته باشید که یک وب سایت منحصر به فرد می تواند در مقابل بسیاری از وب سایت های مشابه قالب آماده ایستادگی کند.

وب سایت های سفارشی محدودیت های طراحی وب را به حداقل می رساند

تمام قالب های آماده وب سایت به یک اندازه هستند. به طور مثال آنها ممکن است تمام ویژگی های تجارت الکترونیک را پشتیبانی نکنند. این بدان معناست که ممکن است بعضی محدودیت ها را داشته باشند که نمی توانند حذف شوند. از سوی دیگر، طراحی وب سفارشی چنین محدودیت هایی را ندارد. طراحی سفارشی وب به شما اجازه می دهد هر آنچه را که دوست دارید انتخاب کنید.

طراحی سفارشی وبسایت با تمام مرورگرها سازگاری دارد

بسیاری از افراد این ویژگی را نادیده می گیرند، اما می توانند وب سایت شما را با شکست رو به رو کند. همه افراد از یک مرورگر استفاده نمی کنند . بعضی از آنها حتی از مرورگرهای مختلف برای دسترسی به همان سایت استفاده می کنند. تنها راه تضمین اینکه وبسایت شما به درستی در موزیلا، اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، اپرا و سافاری نمایش داده می شود، یک طراح وب سفارشی است.

وب سایت سفارشی تضمین می کند که سایت شما برای موتورهای جستجو دوستانه است

 یک طراح حرفه ای وب، بهینه سازی سایت شما را بر روی موتور جستجو تضمین می کند. برای اینکه در نتایج موتور های جستجو به خوبی ظاهر شوید مهم است که از کد های css  و  html   استفاده کنید.  چنین تضمین هایی در قالب وب سایت وجود ندارد.

وب سایت سفارشی تضمین می کند که وب سایت بر اساس سلیقه مخاطبان طراحی شده است

 اگر نیازهای خاصی دارید، پس شما نیاز به یک طراح وب سفارشی دارید.  مهم است که یک وب سایت داشته باشید که نیازهای مشتریان شما را نشان می دهد.  قالب های عمومی ممکن است قادر به پشتیبانی این مسائل نباشند.

مالکیت در برابر اجاره

اگر وب سایت شما را یک تیم توسعه دهنده حرفه ای وب سایت ایجاد کند ، این سایت متعلق به  شماست و شما مالکیت کامل آن را دارید. بنابراین اگر شما از سرویس هایی که از میزبان وب سایت خود گرفته اید ناراضی هستید مانند سرعت بارگیری پایین و یا شارژ ، به سادگی می توانید سایت را به یک ارائه دهنده دیگر انتقال دهید.  شما نمی توانید این کار را با اکثر سایت های قالب انجام دهید، زیرا در واقع آنها را اجاره میکنید و نه مالک آن هستید.  اگر وب سایت شما سرعت بارگیری پایین داشته باشد، یا با نسخه مو بایلی سازگاری نداشته باشد ، یا بازدیدکنندگان زیادی نداشته باشد و ترافیک بالایی نداشته باشد ، در این صورت شما هیچ کاری در برابر این وب سایت نمی توانید انجام دهید. اگر شما می خواهید هیچ کدام از این مشکلات را نداشته باشد و میزبانی خوبی از ابتدا داشته باشد بهتر است از ابتدا میزبان وب سایت خود را به درستی انتخاب کنید.

اثر گذاری منفی بر روی بازدیدکنندگان وب سایت

متأسفانه، بعضی اوقات وب سایت های قالب به خوبی ظاهر می شوند، اما آنها همچنان الگو هستند. وب سایت قالب آماده وب شما در واقع مانند ده ها و هزاران وب سایت آماده دیگر می باشد و در واقع منحصر به فرد نمی باشد.  برای SME این می تواند تصور اشتباه در مورد کسب و کار شما را نشان دهد، زیرا قالب ها معمولابرای کسب و کار های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. یعنی در واقع استفاده از قالب آماده وب سایت کار غیر حرفه ای بوده و نشان کسب و کار کوچک می باشد .  مسلما  شما یک سرویس منحصر به فرد و USP را به مشتریان خود ارائه می دهید، بنابراین وب سایت شما باید انعطاف پذیر ومنحصر به فرد باشد تا کسب و کار شما را به درستی منعکس کند.  برای ایجاد یک احساس خوب در بازدید کنندگان وب سایتتان، بهتر است با ساخت وب سایت سفارشی و منحصر به فرد به بازدیدکنندگان خود نشان دهید که کسب وکار قوی و منحصر به فرد دارید.

محدودیت های طراحی

محدودیتهای فنی ناخوشایندی برای سفارشی کردن قالب های آماده وب سایت وجود دارد ، حتی با وجود خدمات خوب و دانش برنامه نویسی.  دیر یا زود به مانعی برخورد می کنید که مانع اجرای عملیاتی آنچه که نیاز دارید می شود.

بدون بهره مندی از تجربه

کار با یک آژانس طراحی وب باعث فرآیند یادگیری می شود ، حتی اگر با کد آشنا نباشید.  در فرآیند ساخت و بازاریابی یک وب سایت با یک شرکت مانند دارکوب، شما با نحوه ساخت وب سایت ها، اصول طراحی و آنچه وب سایت خوب را تشکیل می دهید آشنا خواهید شد.  فرایند مشاوره ما اصل گفتگومتقابل  در ساخت وب سایت می باشد، به طوری که نتیجه یک وب سایت است که با تمام نیازهای شما مطابقت دارد. که این مراحل  را با یک وب سایت قالب آماده نمی توانبد اجرا کنید.  در طراحی قالب آماده در اغلب موارد شما از کاتالوگ آماده استفاده می کنید و هیچ ارتباطی با شخص طراح ندارید.

باید تولید محتوا کنید

وب سایت قالب آماده احتمالا از یک جعبه با یک سری محتوا عمومی پر شده است و بنابراین شما خودتان باید آن را با محتوای خودتان پر کنید.  اگر شما یک نویسنده حرفه ای باشید، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید، اما بسیاری از صاحبان کسب و کار به سادگی زمان را ندارند و نمی توانند خودشان این کار راانجام دهند.  علاوه بر این، محتوای آنلاین باید به درستی بهینه شود در موتور های جستجو بتوانند آن را به خوبی ببیند.  در حالی که ممکن است زمان  زیادی برای تولید محتوا وب سایت قالب آماده خود بگذارید بدون تضمین آن که محتوایی که تولید می کند آیا مناسب می باشد یا خیر و بهینه سازی شده است یا خیر، یک  شرکت توسعه دهنده وب سایت حرفه ای به راحتی می تواند محتوای بهینه شده در زمان کمتر برای شما تولید کند.

تولید محتوا ضعیف و کپی رایت محتوا می تواند تاثیر منفی برای بازدیدکنندگان وب سایت شما بگذارد و فکر کند که شما کسب و کار غیر حرفه ای و کوچک هستید و وب سایت شما را ترک کند همچنین این موضوع می تواند بر رتبه بندی وب سایت شما تاثیر بگذارد و باعث افت رتبه سایت شما شود. در شرکت دارکوب تولید محتوای حرفه ای بخشی از خدمات توسعه وب سایت ما می باشد.  بنابراین شما می توانید محتوای با کارایی بالا را بدون هیچ نگرانی داشته باشید.

سئو ندارند

وب سایت های قالب آماده بدون هیچ گونه سئو ای هستند. این امر بر رتبه بندی شما در گوگل تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ به عنوان بخش مهمی از سئو توانایی سازگاری با متا تگ ها ، URL های صفحه، تصاویر CSS و سایر مشخصات فنی است.  در دارکوب ما یک تیم حرفه ای توسعه و طراحی وب سایت هستیم بنابراین می توانیم وب سایت شما را بر اساس اصول سئو طراحی و بهینه سازی کنیم. ما همچنین می توانیم تنظیمات سریع سئو برون صفحه را  اگر شما نیاز به بهبود رتبه بندی یا تبدیل خود را داشته باشید به راحتی انجام دهیم. شما معمولا نمیتوانید با استفاده از قالب آماده  بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت خود کار کنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل گروهی از فعالیت ها برای بالا بردن شانس بازدید وب سایت و متعاقبا بالا بردن فروش می باشد. همانطور که در بالا گفته شد بخش مهمی از این بیهنه سازی در واقع بهینه سازی محتوا و تولید محتوای مناسب می باشد. همچنین شامل ساخت ناوبری که به آسانی قابل استفاده باشد مانند برجسته کردن  دکمه CAT   و یا  طراحی فرم های بصری می باشد.

متاسفانه محدودیت طرح بندی در قالب های آماده وب سایت دست شما را در تحقق بخشیدن این اهداف می بندد. شما نمی توانید دکمه های CTA   و یا فرم های محتوای خود را در همانجا که دوست دارید قرار دهید. و فقط به جعبه های متن های عمومی که در قالب های آماده می باشد محدود می شوید. علاوه بر این ناوبری های قالب آماده محدود می باشد و در خور یک وب سایت حرفه ای نمی باشند. بنابراین کاربران ممکن است به سختی مطالب مورد نیاز خود را از روی وب سایت شما پیدا کنند.

با این حال ممکن است شرایطی باشد که نیاز داشته باشید وب سایت قالب آماده ایجاد کنید برای مثال پول و یا زمان زیادی نداشته باشید که وب سایت را به صورت سفارشی انجام دهید و یا وب سایت بسیار ساده و غیرحرفه ای می خواهید در این صورت می توانید از قالب آماده استفاده کنید.

مطالبی که در هنگام خرید قالب های آماده وب سایت باید رعایت شود

اگر شما در دنیای کسب و کار آنلاین مبتدی هستید، هم اکنون مطالب زیادی وجود دارد که شما باید آن را بدانید و با رعایت نکات اساسی در کار خود موفق خواهید بود.

مزایا و معایب استفاده از قالب آماده وب سایت

اگر پروژه وب سایت شما یک پروژه ساده و مبتدی می باشد قالب آماده معمولا گزینه ی خوبی می باشد ( مانند یک پروژه بروشور آنلاین) .

 مزایای قالب ها عبارتند از:

  • سایت های قالب ها به طور قابل توجهی ارزان تر از سایت های سفارشی هستند. استفاده از یک الگو به این معنی است نیازی به بسیاری از برنامه نویسی های وب سایت ندارید. به همین دلیل سایت های قالب بسیار ارزان تر از سایت های سفارشی هستند، هرچند که توسعه دهنده برای سفارشی کردن قالب وب سایت و سفارشی کردن محتوا باید وقت صرف کنند.
  • سایت های قالب بسیار سریع پیاده سازی می شوند. باز هم این به دلیل عدم برنامه نویسی می باشد یعنی چون کد های آن به صورت آماده قبلا زده شده است بنابراین سرعت پیاده سازی آن بیشتر می باشد.  معمولا قالب های آماده به سرعت و  در چند هفته آماده  می شوند ولی یک وب سایت حرفه ای با کد نویسی بسته به پیچیدگی وب سایت شما زمان بیشتری می برد.

معایب استفاده از قالب آماده وب سایت:

برای استفاده از قالب ها معایب قابل توجهی وجود دارد، به خصوص اگر توسعه دهنده شما ماهر نباشد. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سایت شما ممکن است منحصر به فرد نباشد و مانند هر سایت دیگری باشد. طراحان ماهر می توانند این مشکل را با استفاده خلاقیت در گرافیک و سفارشی سازی در قالب، به حداقل برسانند، ولی در مورد قالب های آماده ممکن است یک قالب محبوب هزاران مرتبه توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گیرند.
  • شما در طراحی گرافیک و قابلیت ناوبری خود محدودیت دارید. سفارشی سازی در مورد قالب های آماده امکان پذیر می باشد به خصوص در مورد موارد گران تر آن ولی در هر صورت در مورد پارامتر های قالب آماده و محدودیت طراحی ، گیر خواهید کرد. این می تواند پارامتر های ساده طراحی ، مانند گزینه های محدود در آیکون ها یا مسائل جدی تر مانند ناتوانی عملکرد یک قطعه باشد.
  • برخی از قالب ها به طور خاص ساخته نمی شوند و یا حفظ نمی شوند. این را نمی توان به اندازه کافی تاکید کرد - سایت های قالب تنها به همان اندازه قالب مناسب هستند! تقریبا تمام قالب ها در حال حاضر به  صورت ریسپانسیو طراحی شده اند یعنی  با تمام مدل های صفحات نمایش سازگار هستند.  با این حال، وردپرس به طور مرتب به روزرسانی می شود تا همیشه امن باقی بماند . به طور میانگین سالی چند بار به روز رسانی میشود . متاسفانه بسیاری از قالب های آماده وب سایت همزمان با به این به روز رسانی ها به روز رسانی نمی شوند. اگر قالب شما به طور منظم به روزرسانی نمی شود، ممکن است شما یا توسعه دهنده شما زمانی که وردپرس به روز رسانی شده را آپدیت کردید باعث شود که قالب آماده ای که به روز رسانی نشده است خراب شود. و این شما را مجبور می کند که از نسخه های قدیمی وردپرس استفاده کنید که سایت شما را در معرض خطر هک قرار می دهد. این موضوع همچنین ممکن است برای هاست شما مشکل به وجود بیاورد زیرا میزبان های وب تمایل به استفاده از آخرین نسخه به روز رسانی شده وب سایت را دارند. خوشبختانه قالب های گران تر کمی اینجور مشکلات را کمتر دارند و ریسک کمتری دارند ، شما باید قبل از انتخاب هم تاریخچه وهم سابقه هر دو قالب های آماده و توسعه دهنده را بررسی کنید.
  • قابلیت کارکرد در سایت های قالب محدود می باشد. اضافه کردن تجارت الکترونیک و انواع دیگر برنامه های سفارشی در سایت های قالب دشوار یا غیرممکن است.
  • امنیت می تواند یک مسئله باشد. هکر ها قالب های آماده را سوژه خوبی برای هک کردن می دانند زیرا از امنیت پایینی برخوردار می باشد.  گاهی اوقات توسعه دهندگان برای امنیت وب سایت هایی نظیر ورد پرس از  افزونه های پلاگین استفاده می کنند . این در واقع می تواند مشکل را بدتر کند. علاوه بر این، اگر شما یک قالب را انتخاب کنید که برای نگهداری وردپرس به طور منظم به روزرسانی نمی شود ، سایت شما آسیب پذیرتر در مقابل هکرها خواهد شد.

ارزش ساختن سایت های سفارشی

زمانی که شما یک سایت حرفه ای مخصوص خود سفارش می دهید مسلما نام تجاری شما بسیار معتبر می شود.  بنابراین مهمترین نکته در مورد یک وب سایت سفارشی این است که سایت شما به طور خاص برای نام تجاری شما طراحی شده و ساخته شده باشد.

مزایای دیگر عبارتند از:

  • هیچ محدودیتی در گرافیک و قابلیت وجود ندارد. اگر می توانید آن را تصور کنید، یک سایت سفارشی را می توانید برنامه ریزی کنید.
  • سایت های سفارشی انعطاف پذیر هستند و می توانند با شما رشد کنند. اگر شما با یک سایت قالب کار می کنید، ممکن است لازم باشد در صورت تغییر عمده، شروع به کار کنید. افزودن ویژگی های جدید به یک سایت سفارشی بسیار ساده تر است.
  • به روز رسانی وردپرس به راحتی بر روی سایت های سفارشی انجام می شود. توسعه دهنده شما قادر به حل هر گونه مشکلی است که ممکن است به دلیل به روز رسانی وردپرس به وجود بیاید، زیرا آنها می توانند برنامه نویسی سایت را تغییر دهند.  اگر یک بروزرسانی وردپرس باعث شکسته شدن یک سایت قالب وب سایت شد  که توسط توسعه دهنده الگو نگهداری نشده است، شما باید از نسخه قدیمی ورد پرس استفاده کنید که این کار باعث می شود امنیت وب سایت شما پایین بیاد و در معرض هک قرار دارید.
  • بهینه سازی موتور جستجو در سایت های سفارشی بهتر است. توسعه دهندگان وب که سایت ها را از ابتدا ساخته اند، دانش فنی دارند تا مطمئن شوند که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این یک بخش کلیدی ارتقاء دیجیتال شماست، به خصوص اگر شما هدف خاصی از منطقه جغرافیایی یا بخش خدمات / محصول داشته باشید.
  • سایت های سفارشی برای تجارت الکترونیک ضروری هستند. اگر بخواهید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید که بیش از چند آیتم داشته باشد استفاده از قالب های آماده کاری ناپسند می باشد.

چگونه می توانم بگویم که یک سایت قالب آماده است و یا سفارشی می باشد؟

به طور کلی به راحتی می توان فهمید که آیا یک وب سایت قالب آماده می باشد یا سفارشی می باشد. گام اول این است که کد اصلی سایت را مشاهده کنید. در اینجا نحوه دسترسی به کد را مشاهده میکنیم:

  • در Google Chrome: سایت را باز کنید و به منوی Tools بروید و "view source" را انتخاب کنید. به طور متناوب، ضربه بزنید Ctrl + U
  • در اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس یا اپل سافاری: بر روی وب سایت راست کلیک کرده و گزینه "مشاهده منبع" را انتخاب کنید.

یک صفحه از کدگذاری منبع را مشاهده خواهید کرد، که اگر این قسمت نا آشنا باشد، ممکن است خیلی تهدید کننده باشد، اما نگران نباشید، این مشکل نیست!  در بالای صفحه، در پاراگرافی که <head> شروع می شود، از طریق کد اسکن می شود و به دنبال متا تگ می گردد برای دیدن اینکه کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده می شود.

ارزیابی پیشنهادات وب

اگر به دنبال یک توسعه دهنده وب سایت هستید و به پیشنهادات نگاه می کنید، بر اساس تجربه آنها را ارزیابی کنید -  این به شما کمک می کند که یک وب سایت حرفه ای همراه با کمترین زحمت را داشته باشید.

حتما متوجه شوید که آیا طراح یا شرکت قصد دارد از یک قالب استفاده کند یا سایت را خودش از ابتدا بسازد - توسعه دهندگان معتبر وب در این مشخص خواهند شد.  باز هم یک سایت قالب اغلب بهترین و ارزان ترین گزینه برای پروژه های ساده است، هر چند شما باید از طراح یا توسعه دهنده خود بپرسید که چگونه با در نظر گرفتن معایب بالقوه قالب های آماده میخواهند که از قالب آماده استفاده کنند؟

به یاد داشته باشید که سایت های قالب معمولا به طور قابل توجهی ارزان تر از کارهای سفارشی هستند و به طور کلی برای پیاده سازی سریع تر هستند، اما به یا داشته باشید که شما با وب سایت خود قضاوت می شوید. یک وب سایت حرفه ای و معتبر نشان دهنده کسب و کار حرفه ای شما می باشد.

 

طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت با دارکوب

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...