رفتن به مطلب

نرخ پرش یا Bounce Rate چیست


webkhoone

پست های پیشنهاد شده

نرخ پرش یا Bounce Rate چیست : نرخ پرش یا Bounce Rate به یکی از نگرانی های بزرگ برای بسیاری از طراحان و مدیران وب سایت تبدیل شده است ؛ به همین دلیل مقاله امروز از سری مقالات وب سایت "  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  " را به تحلیل و بررسی نرخ پرش و روش های کاهش آن اختصاص داده ایم ؛ لذا مثل همیشه با ما همراه باشید . 
منظور از نرخ پرش ، میزان دفع کاربران یک وب سایت است ؛ در واقع زمانی که کاربری از طریق نتایج موتور جستجو وارد وب سایت شما می شود و در مدت زمان کوتاهی به نایج گوگل باز می گردد نرخ پرش وب سایت شما رو به افزایش خواهد رفت . این نکته را به یاد داشته باشید که Bounce Rate یک پارامتر کاملا نسبی است و بدون هیچ گونه تردیدی می توان گفت که دفع کاربر در تمامی وب سایت های موجود در فضای اینترنت رخ می دهد . 

روش تعیین میزان نرخ پرش یک وب سایت :

طبق بررسی های انجام شده بر روی آمار های ثبت شده می توان گفت میزان نرخ پرش یک وب سایت بر اساس آمار های زیر مشخص می گردد :

  1. وب سایتی که از نرخ پرشی کمتر از 25% برخوردار باشد از دید گوگل دارای عملکردی شگفت انگیز است . البته در بعضی موارد گوگل به این دسته از وب سایت ها مشکوک می شود و این نرخ پرش را غیر طبیعی تلقی می کند .
  2. وب سایت هایی که دارای نرخ پرشی بین 26% تا 40% هستند از عملکردی بسیار عالی برخوردارند .
  3. وب سایت هایی که دارای نرخ پرش 41% تا 55% ای باشند از عملکردی متوسط اما معقول برخوردار اند .
  4. سایت هایی که از نرخ پرشی 56% تا 70% ای برخوردار اند از دیدگاه گوگل دارای عملکرد ضعیفی هستند .
  5. اگر وب سایتی دارای نرخ پرشی بیشتر از 70% باشد ، از دید گوگل عملکردی بسیار ضعیف داشته است .

راهکار های کاهش نرخ پرش کاربران سایت :

اگر می خواهید نرخ پرش کاربران تان را تا میزان زیادی کاهش دهید نکاتی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم را در پروسه  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  تان رعایت نمایید . 

طراحی سایت به سبک موبایل فرندلی :

در فرآیند  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  این نکته را به یاد داشته باشید که در دنیای امروز روز به روز بر کاربران دستگاه های هوشمند افزوده می شود لذا اگر سایت تان برای این دستگاه های هوشمند  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  نشده باشد نرخ پرش وب سایت تان افزایش خواهد یافت . 

سرعت لود وب سایت : 

یکی از علل اصلی خروج کاربران از وب سایت ها سرعت پایین بارگذاری صفحات آنان است . هر چه صفحات سایت تان سریع تر بارگذاری شوند کاربران بیشتری وارد سایت تان خواهند شد و مدت زمان بیشتری را به گشت و گذار در وب سایت تان اختصاص می دهند . 

استفاده از محتوای کاربردی : 

یک کاربر با ورود به یک وب سایت می خواهد محتوایی مرتبط با آن چه که جستجو نموده است را مشاهده نماید لذا تولید محتوایی مفید و کاربردی نیز در میزان نرخ پرش یک وب سایت تاثیر گذار می باشد . 

پاپ آپ ها :

یکی از عناصر اصلی آزار دهنده برای کاربران دنیای مجازی پاپ آپ ها هستند . ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که به محض ورود در یک وب سایت چندین پنجره پشت سر یکدیگر باز شده باشد . وجود این کاراکتر ها برای کاربران بسیار آزاردهنده است و موجب خروج کاربران از وب سایت تان خواهد شد . بر همین اساس سعی کنید به هیچ عنوان از پاپ آپ ها استفاده نکنید . 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...