رفتن به مطلب

امن شدن وب سایت با SSL


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

امروزه همه راجع به امنیت و حریم خصوصی روی اینترنت صحبت می کنند. اما چگونه کاربران می توانند تشخیص دهند یک وب سایت امن است یا چگونه وب سایت خود را امن کنند؟ در اینجا ما توضیح می دهیم SSL چیست و چگونه منجر به این می شود که با خیال راحت به گشت و گذار در وب بپردازیم.

Http در مقابل Https
همانطور که ممکن است شما متوجه شده باشید، بعضی وب سایتها در مقابل آدرس اینترنتی خود http:// را نمایش می دهند و بعضی دیگر Https:// . “S” اضافی مخفف secure socket layer می باشد و نشان می دهد این وب سایت محافظت شده و امن است. مهمترین راه برای حفاظت از تبادل داده ها در یک وب سایت،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  می باشد. این نوع پروتکل شبکه، اجازه ی انتقال امن داده ها و رمزگزاری داده هایی را می دهد که بین وب سایت و بازدیدکننده هایش رد و بدل می شود. کاربران غیر مجاز نمی توانند به داده ها دسترسی پیدا کنند به خصوص داده هایی که حساس است مثل پسوردها و آدرس ایمیل ها یا اطلاعات حساب بانکی.

حفاظت قابل مشاهده با نماد “قفل”
علاوه بر کلمه “S” شما می توانید یک صفحه امن شده با SSL را توسط آیکون قفل که در مقابل آدرس URL سایت شما در مرورگر نشان داده شده است،تشخیص دهید. کلیک بر روی این آیکون اطلاعات بیشتری راجع به گواهی نامه SSL وب سایت، مانند صادر کننده و تاریخ انقضا،نشان می دهد. اگر شما وارد چنین سایتی شدید بعد از باز کردن یک لینک، شما می دانید که اطلاعات شما رمزگزاری شده است و در نتیجه با خیال راحت می توانید آن را منتقل کنید.

جستجوی بهینه سازی شده با SSL
با رمزگزاری تبادل داده های مشتری، بر طبق آخرین استانداردهای ایمنی، شما نه تنها اعتماد را در مخاطبانتان ایجاد می کنید بلکه وب سایت شما خیلی سریعتر در جستجوها یافت می شود. موتورهای جستجو در پاداش سایتهای دارای گواهینامه SSL، رتبه بالاتری در نتایج جستجو به آنها می دهد. گوگل الگوریتم جستجوی خود را در سال ۲۰۱۴ تغییر داده به گونه ای که وب سایتهایی با رمزگزاری امن، رتبه ی بالاتری در جستجو به دست آورند.
به علاوه لازم به ذکر است بهترین راه برای ارائه امنیت بیشتر به مشتریان ارائه خدمات به صورت کامل است. مشتریان پویاسازان، مدیریت صفحه وردپرس، پکیج های میزبانی وب ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  و  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) کامل و همینطور انواع گواهینامه های SSL , و بسیاری خدمات دیگر را یک جا در اختیار دارند. تصویر زیر خلاصه نحوه ی عملکرد گواهینامه های SSL را نمایش می دهد.

منبع: وبلاگ پویاسازان
‌‌‌‌
‌‌

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...