رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان عزیز!

خواستم ببینم آیا راهکاری آسان جهت پاکسازی جمیل ها و خلاص شدن از شر ایمیل های مزاحم وتبلیغاتی وحذف آنها وجود دارد؟

ممنون می شوم که راهنمائی بفرمائید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود .

باید بدونید که گوگل امکانات زیادی ارائه کرده که می تونید توسط اون ایمیل های دریافت شده رو فیلتر کنید. هوش مصنوعی سرویس جیمیل اونقدر پیشرفته نیست که بتونه محتویات ایمیل رو بررسی کنه و اگر از نظر شما اسپم بود، اون رو اسپم کنه. مراحل اسپم شدن یک ایمیل ، یک سلسله مراتب از پیش تعریف شده هست. این مراحل هم می تونند توسط خود شما تعیین بشن و هم توسط دیتابیس های بزرگی که کارشون شناسایی ارسال کننده های ایمیل اسپم هست .

پس به طور معمول جیمیل نمی تونه محتویات یک حساب کاربری ارسال کننده ایمیل که جدیدا ساخته شده و در دیتابیس شرکت های شناسایی اسپمر ، به عنوان اسپمر ثبت نشده ، نمی تونه پیام دریافتی رو به عنوان یک اسپم در نظر بگیره . البته باید در نظر بگیریم که متدهای تشخیص اسپم متنوع شده و گوگل می تونه برخی از محتویات ثابت رو به صورت اتوماتیک تشخیص بده .

 

برای مثال اخیرا ایمیل هایی با محتواهایی ارسال می شدن که داخلش از شما اطلاعات حساب بانکی رو می خواست یا اطلاعات شخصی دیگه ، یا اینکه در محتویات لینک هایی وجود داشت که سورس نامعتبری داشت یا برای شما خطرناک بود که به صورت خودکار اینگونه ایمیل ها به عنوان اسپم و فیشینگ ثبت می شد. ولی ممکنه باز هم ایمیل هایی دریافت کنید که محتویاتش توسط گوگل قابل شناسایی به عنوان اسپم نباشه و این وظیفه شماست که اون ایمیل و ارسال کننده رو به عنوان Spam علامت گذاری کنید تا ایمیل های اون آدرس از این به بعد در پوشه Spam در پنل جیمیلتون دریافت بشه .

 

اما باز من چند راه برای شناسایی ایمیل جدید به عنوان اسپم رو براتون در این پاسخ قرار میدم تا برای شما و دیگر دوستان ممکنه مفید واقع بشه :

---------------------------------------

1. علامت گذاری به عنوان اسپم به صورت دستی

همونطور که گفتم بعضی از ایمیل ها ممکنه توسط دیتابیس های اسپمرشناس تشخیص داده نشده باشند و همچنان در inbox دریافت می کنید. شما این امکان رو دارید که زمانی که ایمیل رو مشاهده می کنید یا زمانی که اون رو باز نکردید ، اون ایمیل رو به عنوان Spam علامت گذاری کنید تا در آینده ایمیل هایی که از اون ارسال کننده دریافت می کنید در پوشه Spam ذخیره بشن :

 

یا می تونید زمانی که در حال مشاهده لیست جیمیل ها هستید ، یک پیام رو به عنوان اسپم علامت گذاری کنید . مثل تصویر زیر :

2017-07-24_1-08-33.jpg.a1a6ab2ab862378100725dba329c6634.jpg

یا می تونید زمانی که در حال مشاهده ایمیل هستید ، ایمیل و ارسال کننده اون رو به عنوان اسپم علامت گذاری کنید :

2017-07-24_1-05-24.jpg.5fedc1e04f6d2f5637f505335ed4657d.jpg

-----------------------------------------------

2. فیلتر کردن پیام های موجود ، با شرایط موجود ، یا ایمیل ارسال کننده

در این روش می تونید زمانی که یک سری ایمیل دریافت می کنید، اون رو فیلتر کنید. جهت اینکار ابتدا مرحله زیر رو طی کنید و وارد پنجره فیلترگذاری بشید :

2017-07-24_1-11-10.jpg.5b121d32f8aaf949dce7776992d80bbc.jpg

زمانی که وارد این قسمت بشید، تمامی ایمیل هایی که از این ارسال کننده به دستتون رسیده رو نشون میده ، الان می تونید شرایط رو تعیین کنید . در این مرحله می تونید فقط ایمیل هایی که این ارسال کننده براتون فرستاده رو فیلتر کنید و اونها رو مشاهده کنید. و هم می تونید تنظیم کنید که اگر ایمیل جدید از این فرد رسید ، چه عملیاتی باید صورت بگیره .

خب برگردیم سر آموزش :D وقتی در هنگام مشاهده ایمیل وارد پنجره فیلتر بشید چنین چیزی مشاهده می کنید :

2017-07-24_1-12-21.jpg.6e6e2dd65159fd5f2fb9575debedd909.jpg

در تصویر بالا ، چون در هنگام مشاهده یک ایمیل ، اون رو فیلتر کردیم، فقط آدرس ایمیل ارسال کننده رو مشاهده می کنید. می تونید در این پنجره هم باقی قسمت ها و شرایط رو برای فیلتر کردن بیشتر ایمیل ها تکمیل کنید. بعد از اتمام کار با این فیلدها ، روی Create filter with this search کلیک کنید .

البته زمانی که روی create filter ... کلیک کنید ، پنجره جدیدی نمایش داده میشه که می تونید تعیین کنید زمانی که ایمیل جدیدی از این ارسال کننده دریافت کردید ، چه کاری انجام بشه. اما اگه تمایلی ندارید که ایمیل های جدید تحت تاثیر قرار بگیرند ، فقط می تونید روی همون کلید جستجو در تصویر بالا کلیک کنید و ایمیل هایی که از اون ارسال کننده تاکنون دریافت کردید رو به صورت لیست وار مشاهده کنید .

اما اگه روی Create filter with this search کلیک کردید ، با پنجره زیر مواجه می شید :

2017-07-24_1-13-43.jpg.18d31766ef7b082a4164547e393fe4e7.jpg

در پنجره بالا برای مثال من تعیین کردم که اگر ایمیل جدیدی از این آدرس ایمیل (که به عنوان from:support@picsart.com در پنجره بالا می بینید) دریافت شد، مستقیما حذف بشه و حتی در Inbox هم نشون داده نشه! . البته فیلترهای دیگه ای هم می تونید در این قسمت مشاهده کنید که در صورت تمایل می تونید مابقی اونها رو هم استفاده کنید .

 

اما در این مرحله بجای انتخاب Delete (یعنی حذف شدن ایمیل جدید به محض دریافت) می تونید اونها رو در یک دسته مخصوص قرار بدید. برای اینکار اول باید یک Lable جدید در بخش Settings جیمیل بسازید و بعد به پنجره فیلتر کردن برگردید . برای مثال من قبلا یک Lable به نام Spams ساختم و الان در مراحل فیلتر کردن یک آدرس ایمیل می تونم اون رو به صورت زیر انتخاب کنم :

2017-07-24_1-16-59.jpg.9fc4549c9205b9cb9012eaf040174885.jpg

بدین ترتیب تمامی ایمیل های جدیدی که از این ایمیل دریافت میشه ، مستقیما وارد Lable مورد نظر میشه که مدیریت اونها رو راحت تر می کنه. البته این امکان زمانی مناسب هست که ایمیل های زیادی در طول روز دریافت می کنید و می خواهید اونها رو بر اساس ارسال کننده هاش دسته بندی کنید. این ماله زمانیه که بخواهید ایمیل های اعضای گروهتون رو دسته بندی کنید.

 

-------------------------------------------------------------

3. ساختن یک فیلتر جدید بدون نیاز به وجود ایمیل قبلی!

در روش دوم ما یک ایمیل دریافت کرده بودیم و روی اون فیلتر اعمال کردیم. اما می تونیم فیلترهای جدیدی رو در بخش تنظیمات جیمیل ایجاد کنیم که نیازی نیست از قبل ایمیل هایی بر اساس شرایطی که تعیین می کنیم وجود داشته باشه .

برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات میشیم :

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

زمانی که در تب Filters and Blocked Adresses برید ، لینک Create a new filter رو بزنید . پنجره ای که باز میشه مثل همون پنجره ای هست که در روش دوم باهاش آشنا شدید. 

2017-07-24_1-18-43.jpg.a3945893f676260ceba2c8adf53d549e.jpg

حالا در این پنجره می تونید شرایط مورد نظرتون رو وارد کنید . برای مثال می تونید تعیین کنید که ایمیل های جدید :

  1. بر اساس ایمیل ارسال کننده فیلتر بشن
  2. به چه آدرسی ارسال شده اند
  3. دارای چه عنوانی هستند (برای مثال شما یک فرم تماس با ما در سایتتون ایجاد کردید و عنوان ایمیل هایی که دریافت می کنید رو یک چیز ثابت قرار دادین. با استفاده از این فیلد می تونید اون ایمیل ها رو در جیمیلتون فیلتر کنید)
  4. دارای چه کلماتی هستند (برای مثال در تصویر بالا می بینید که من تعیین کردم که اگر ایمیل های جدید دارای کلمه ی Masih Dindar بودند فقط شامل فیلتر بشن . شما می تونید هر کلمه ی دیگه ای که فکر می کنید ایمیل های جدید ممکنه داشته باشند و باید این ایمیل ها دسته بندی بشن رو وارد کنید!)
  5. یا دارای چه کلمه ای نیستند! (بله همچنین می تونید تعیین کنید که اگه یک ایمیل دارای کلمه ای نبود هم شامل فیلتر بشه . برای مثال ما در فیلد Has the words میاییم میگیم که ایمیل هایی که دارای کلمه ی Masih Dindar هستند شامل فیلتر جدید هست ولی اگه توی این ایمیل ها کلمه ی Hello نبود ، اون ایمیل باید فیلتر بشه و اگه ایمیلی کلمه ی Hello داشت رو بر اساس این شرایط جزء فیلتر حساب نکن!! :D خیلی هم مفیده )
  6. یا حتی اگر دارای فایل پیوست هستند فیلتر بشن
  7. یا اگر شامل چت نیستند
  8. یا بر اساس حجم اون ایمیل

خب این پنجره رو می تونید به دو صورت ازش استفاده کنید. یا اینکه در همین مرحله ی تصویر بالا روی کلید آبی رنگ جستجو کلیک کنید تا ایمیل هایی که تاکنون دریافت کردید بر اساس این شرایط ، براتون به صورت لیست نمایش بده ، یا اینکه روی لینک Create filter with this search کلیک کنید تا پنجره ای مثل زیر براتون باز بشه :

2017-07-24_1-20-31.jpg.f3b6755c02fecf046feae5f0d5deccaa.jpg

حالا وقت اون می رسه که توی پنجره بالا تعیین کنید که اگه ایمیل جدیدی که دریافت می کنید، شرایطی که در مرحله قبلی تعیین کردید رو داشت ، چه بلایی سرش بیاد :D بعد از اتمام وارد کردن دستورات بلاهایی که قراره سره ایمیل جدید بیاد روی کلید آبی رنگ Create filter کلیک می کنید. xD

 

-----------------------------------------------------------------

4. لغو اشتراک در خبرنامه ها!

برخی از ایمیل ها هم ممکنه به دلیل عضو بودن شما در یک خبرنامه (خبرنامه سایت ها) و یا اطلاعیه های شبکه های اجتماعی دریافت کنید . در این حالت در اکثر موارد یک لینک برای لغو اشتراک در اون خبرنامه یا مدیریت اطلاعیه های دریافتی از سایت مورد نظر ، داخل متن ایمیل هاش مشاهده می کنید که با استفاده از اون می تونید به راحتی اشتراکتون رو لغو کنید یا اینکه وارد بخش مدیریت اطلاعیه های سایت مورد نظر بشید و دریافت ایمیل ها رو مدیریت کنید .

 

برخی از ایمیل ها که از ارسال کننده های حرفه ای (اون هایی که برای محتویات ایمیل هاشون وقت میزارن و اون رو بر اساس دستورات کاربر محور تهیه می کنند) دریافت میشه ، خوده گوگل می تونه لینکی که برای لغو اشتراک داخل متن ایمیل قرار داره رو پیدا و در کنار عنوان ایمیل بهتون نمایش بده.

یا معمولا در انتهای متن ایمیل ، یک لینک برای لغو اشتراک قرار داره که با اون می تونید از لیست خبرنامه خارج بشید و دیگه اون ایمیل ها رو دریافت نکنید. که در اکثر مواقع با لغو اشتراک دیگه ایمیلی دریافت نخواهید کرد. (البته اگه به نظرتون احترام بگذارند!!)

 

این آموزش به صورت اختصاصی در انجمن 20اسکریپت تهیه شده . کپی نکنید :D

موفق باشید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...