رفتن به مطلب

مراقب ارتباط قوی میان طراحی سایت و سئو باشید


hooman_haghighi

پست های پیشنهاد شده

موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل می‌توانند پنجره‌ای رو به سوی موفقیت روزافزون پروژه طراحی سایت تازه و یا قدیمی شما باشند، بطوریکه وب سایت شما که شاید در اوایل راه اندازیش بازدیدکننده ای جز خودتان و دوستانتان نداشت، شاهد ترافیک سنگین روزانه ای به سمت خود باشد.اگرچه با رعایت قوانین عمومی سئو که در دسترس همگان قرار دارد خواهید توانست از سمت موتورهای جستجو بازدیدکننده داشته باشید، اما تعداد آن به فاکتورهای زیادی از جمله طراحی وب سایت وابسته است.

 

ارتباط قوی میان طراحی سایت و سئو

 

از هر جنبه ای که به سئو نگاه کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم، یک یا دو فاکتور مرتبط با طراحی وب سایت در آن یافت می شوند.حتی با بررسی پایه ای این موضوع نیز نتیجه میگیریم که پایه و اساس فعالیت ها به منظور ارتقاء وضعیت سئو در وب سایت صورت میگیرد، پس پایه و اساس وب سایت، به عبارت دیگر سیستم مدیریت محتوای استفاده شده در آن تاثیر فوق العاده ای بر روی آن دارد.

 

seo & web design

درست به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های قدیمی که سابقا دارای وب سایت بوده اند مجددا نسبت به طراحی سایت شرکتی یا دیگر انواع آن اقدام می‌کنند، چون نسبت به بازار رقابتی ایجاد شده به منظور جذب کاربر از سوی موتورهای جستجو واقف شده، اما پروژه پیشین آن ها اصطلاحا سئوبیس نیست و استاندارهای سئو در آن رعایت نشده‌اند، از همین رو دیگر فعالیت ها نظیر تولید محتوای مستمر، تبادل لینک و… یا تاثیری بر روی وضعیت سئو آن ها نمی‌گذارد و یا اینکه تاثیر آن بسیار نامحسوس و کم است.

روش‌هایی برای افزایش خلاقیت در طراحی سایت

 

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا متن باز

 

از جمله مهمترین مزیت های سیستم های مدیریت محتوا متن باز که تاکنون بدان اشاره نکرده بودیم، سئوبیس بودن آن‌ها است.CMS‌های اپن سورس توسط هزاران توسعه دهنده پشتیبانی و توسط میلیون ها نفر به منظور طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند، از همین رو رعایت شدن تمامی استانداردهای وب از جمله پیش نیازهای مهم برای بحث سئو در آن‌ها امری طبیعی است.

 

open source cms

با استفاده از این دسته از سیستم‌های مدیریت محتوا از لحاظ پایه سئو وب سایت خود خاطرجمع بوده و تنها به تولید و انتشار محتوا میپردازید، چون می دانید پی وب سایت سئو محوری دارید، بدین معنی که تمامی تگ ها با رعایت اصول سئو هنگام طراحی نگاشته شده اند.

 

آیا مجبور به مهاجرت هستید؟

 

شاید در نظر اول و هنگام تصمیم برای طراحی سایت فروشگاهی و یا هر نوع طراحی دیگر، نه تنها در مورد بسط دادن پروژه به پروژه های بعدی سئو و موتورهای جستجو رغبتی نداشته اید، بلکه کلا در اینباره بی اطلاع بوده و تنها به صرف داشتن یک شعبه مجازی در دنیای وب نسبت به این کار مبادرت ورزیده‌اید.

در هر صورت چه از این امکان مطلع بوده و چه نسبت به آن غافل مانده بودید، سفره ای به نام موتورهای جستجو پهن شده که به کمک آن می‌توانید سر و سامان قابل توجهی به وضعیت اقتصادی خود بدهید.

 

seo & web design

از طرفی به دلیل قدیمی بودن سیستم مدیریت محتوای کار شده برای وب سایت شما، به احتمال بسیار بالا و قریب به یقین بسیاری از استانداردهای کدنویسی از جمله تطابق با استاندارهای سئو در آن رعایت نشده اند، از همین رو پیش‌نیازهای لازم برای شروع فعالیت های بعدی خود به منظور ارتقاء وضعیت سئو را ندارید.

پس طبیعی است که فعالیت‌های بعدی در راستای توسعه سئو وب سایت بسیار کمتر از آنچه که باید نتیجه دهند. به همین منظور بهترین پیشنهاد می‌تواند بروزرسانی وب سایت و سوار نمودن آن با حفظ دامنه و دیگر متعلقات و مطالب بر روی یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...