رفتن به مطلب

دلیل استفاده از لینک های nofollow چیست؟


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

گوگل لینک‌ نوفالو را بررسی می‌کند، اما به‌سادگی از آنها را برای محاسبه PageRank استفاده نمی‌کند.
جستجوگر بینگ، لینک نوفالو را در نظر نمی‌گیرد و از آن برای رتبه‌بندی صفحات استفاده نمی‌کند.
موتور جستجوگر یاهو، لینک نوفالو را در نظر می‌گیرد، اما از آنها برای رتبه‌بندی مستقیم استفاده نمی‌کند.
بنابراین، چرا باید از لینک‌های nofollow استفاده کنیم؟
به‌طور منطقی شاید فکر کنید که لینک nofollow کمکی به کسب رتبه بهتر در یک  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  نمی‌کنند، اما این تصور چندان صحیح نیست. این لینک‌ها به‌طور غیرمستقیم میزان اعتماد به وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند. کاربرانی که چندین مرتبه از طریق این لینک‌ها به سایت شما هدایت می‌شوند، در صورتی که از محتوا و مطالب راضی باشند، تعامل بیشتری با شما خواهند داشت. افزون بر این، موارد زیر دلایلی منطقی برای استفاده از لینک‌های nofollow هستند:
 
1- جلوگیری از لینک شدن به سایت‌های اسپمر
 امکان دارد که از سایت شما عمداً یا سهواً به یک سایت اسپم، لینک داده شود. این لینک ممکن در متن، نوارهای تبلیغات جانبی یا در بخش نظرات سایت قرار داشته باشد. با این وجود، می‌توانید با استفاده از کد nofollow تاثیر این لینک‌ها را از بین ببرید.
 
2- جلوگیری از تکرار شدن محتوا
 اگر در یک صفحه؛ دو لینک مختلف که انکر تکست متفاوتی هم دارند به یک صفحه داخلی و خارجی لینک شده‌اند، بهتر است یکی از آنها را با استفاده از لینک nofollow بی‌اثر کنید.
 
3- جلوگیری از کاهش اعتبار وب‌ سایت 
در صورت استفاده زیاد از لینک‌های فالو ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. )، بخش زیادی از اعتبار خود را به سایت‌هایی که به آنها لینک داده‌اید، تقدیم می‌کنید. این موضوع به‌قدری مهم است که در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، قابلیت کد نوفالو گنجانده شده است.
 
4- اولویت Crawl شدن توسط ربات گوگل
 اولویت Crawl شدن یا خزیده شدن وب‌سایت به معنی تغییر عملکرد موتورهای جستجوگر نسبت به یک وب‌سایت است. همانطور که در مقاله آموزش ساخت robots.txt توضیح دادیم، گاهی اوقات محدودیت‌هایی برای Crawl شدن و ایندکس شدن صفحات سایت وجود دارد. برای مثال ممکن است وب‌سایت شما ۱۰۰ صفحه داشته باشد و بنا به دلایلی ۹۰ صفحه‌ی آن برای موتورهای جستجو اهمیت نداشته باشند. در چنین شرایطی، با استفاده از تگ “rel=”nofollow در لینک‌های داحلی آن ۹۰ صفحه، می‌توانید تعداد صفحات سایت خود را از ۱۰۰ به ۱۰ کاهش دهید. این کار به موتورهای جستجوی می‌گوید که آن ۱۰ صفحه اولویت بالاتری نسبت به سایر صفحات دارند.
 
5- جلوگیری از گوگل پنالتی
 در صورتی که در رپورتاژ آگهی‌های سایت خود یا لینک‌های پولی‌تان از تگ نوفالو (“rel=”nofollow) استفاده نکنید، ممکن است گوگل رتبه سایت‌تان را به شدت کاهش دهد.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...