رفتن به مطلب

ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

‌‌‌‌CDN چیست؟
 یا Content Delivery Network که به فارسی آن را شبکه توزیع محتوا می گویند، از سرورهای متعددی در نقاط مختلف جغرافیایی استفاده می کند که سرعت ارسال محتوای استاتیک و پویا را بهبود می بخشد. وب سایت ها به طور اتوماتیک نیازمند مسیری هستند که به نزدیک ترین سرور آن ها را متصل نماید، سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهد، پهنای باند را افزایش دهد و سرعت ارسال مطالب را به کاربران افزایش دهد. بسته به ترافیک و تعداد گره ها الگوریتم CDN، بهترین مسیر را برای بهبود عملکرد انتخاب می کند.
کاربرانی با ابزار اتصالی سرعت بالا، مخصوصا اگر از سرور خیلی فاصله داشته باشند، شاهد وقفه های در بارگذاری و کیفیت پایین عملکردها خواهند بود.استفاده از CDN باعث بهینه شدن سرعت ارسال (داده) و افزایش پهنای باند موجود برای هر کاربر می شود.
در واقع شبکه توزیع محتوا ( CDN) در هر سرور خود، مطالب وب سایت را به صورت کش شده نگه داری می کند و بسته به آدرس IP کاربر، نزدیکترین سرور را به او انتخاب کرده و اطلاعات را از آن سرور برای او ارسال می کند.

CDN رتبه موتور جستجو را بهبود می بخشد
یکی از عامل های مهم در رتبه بندی سایت و سئو ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. )، سرعت سایت است. در واقع موتورهای جستجو، سایت هایی را که دارای سرعت بارگذاری کمی هستند را جریمه می کند. از یک طرفی دیگر، با توجه به سرعت بالای تولید اطلاعات، صبر کاربران خیلی کمتر از گذشته شده است و آن ها به دنبال سایتی هستند که اطلاعاتشان را با سرعت بیشتری از گذشته بارگذاری و ارائه دهد. همچنین مالکان سایت ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) هم به دنبال این مساله هستند که صفحه آن ها با کمترین زمان ممکن است، بارگذاری گردد. از این رو مساله CDN مطرح گردید.
تکنولوژی CDN، یک کپی از اطلاعات  را برای حفاظت در برابر خرابی جزیی اینترنت حفظ می کند. کپی برداری و افزونگی محتوا، اضطراب ناشی از پاک شدن مطالب را از بین می برد و از این رو باعث می شود که اطلاعات چون در هر سروری وجود دارد، سریعتر به در صفحه کاربر بارگذاری گردد و در نتیجه سرعت سایت را افزایش خواهد داد.

‌‌

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...