رفتن به مطلب

نحوه انتخاب رنگ ها در طراحی سایت


fitka

پست های پیشنهاد شده

رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. است که در جلب توجه کاربران (بازدیدکنندگان) به شما کمک می‌کند.

 

انتخاب رنگ مناسب ترفند کوچک و دست‌کاری صادقانه‌ای است که به حفظ کاربران در سایت مربوطه کمک خواهد کرد و حتی قابلیت هدایت مستقیم کاربران به سمت اقدامات مورد نیاز را دارد. ما فهرستی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی که دارای بیشترین تقاضا در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را دارد انتخاب کردیم، ترکیب صحیح و جنبه‌های مثبت و منفی آن‌ها را شناسایی کردیم. و از همه مهم‌تر – نمونه‌هایی را آماده کردیم!

رنگ‌ها را در کجا به کار ببریم؟

شما باید بخش‌های کلیدی مختلفی را در نظر بگیرید و رنگ‌های متناسب با هر جزء از صفحه موردنظر را انتخاب کنید:

  • تبلیغات بالا-پر (Pop-ups)
  • حاشیه‌ها
  • سرفصل‌ها
  • رنگ پس‌زمینه
  • آگهی‌ها اولیه وب سایت و یا کارهای گرافیکی اصلی
  • دکمه‌ها، به‌ویژه دکمه فراخوان

تعیین مخاطبان هدف خود را در هنگام انتخاب طرح رنگ فراموش نکنید!

چگونه رنگ محرک های حسی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

ارتباط بین رنگ‌ها و اصرار در خرید یک محصول ازنظر علمی به اثبات رسیده است. هنگامی‌که شما رنگ خاصی را مشاهده می‌کنید، واکنش‌های متعددی در مغز شما رخ می‌دهد که منجر به تحریک احساسات مختلف و تأثیرگذاری بر رفتار شما می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۰-۹۰٪ از تصمیم‌های خرید بر اساس رنگ صورت می‌گیرد! با دانستن این واقعیت‌های روانشناسی و ذهنی، شما می‌توانید استدلال معکوس را در وب‌سایت خود تنها از طریق انتخاب رنگ‌های مناسب تقویت کنید.

قرمز

این رنگ مؤثرترین رنگ برای دکمه فراخوان برای ترغیب کاربرد برای فشار دادن دکمه است. هیچ‌یک از رنگ‌ها به‌اندازه رنگ قرمز توجه کاربران را به خود جلب نمی‌کند. اگر می‌خواهید کاربر اقدام به انجام برخی از موارد مهم کند. برای آن دکمه رنگ قرمز را به کار ببرید. رنگ قرمز، نشانگر عشق، قدرت و حتی مرتبط با پرخاشگری یا احتمال وقوع خطر است. این رنگ را می‌توان در تبلیغات فروش استفاده کرد.

جنبه‌های مثبت :

  • در ارتباط متقابل با عشق
  • ایجاد حس فوریت و نیاز
  • ایجاد احساس شور و هیجان یا تشویق
  •  

جنبه‌های منفی :

  • کاربرد بیش‌ازحد آن می‌تواند موجب ایجاد تمایل به ترک سایت شود.

نارنجی

این رنگ سرشار از انرژی است و افراد را بدون هیچ اجباری ترغیب به اقدام عملی می‌کند. رنگ نارنجی تنها گاهی اوقات به‌عنوان وضعیت حاد درک می‌شود. این رنگ ضرورت انجام اقداماتی نظیر خرید، اشتراک، فروش را القاء می‌کند. اگر می‌خواهید بازدیدکننده بااحساس انگیزه، شادی و شور و شوق سایت شما را ترک کنند، رنگ نارنجی را به کار ببرید. شرکت‌های فن‌آوری اغلب این رنگ را برای سایت های خود انتخاب می‌کنند، به دلیل این‌که این رنگ منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز و صدالبته رنگ شاد و گرمی است.

جنبه‌های مثبت :

  • درخشان‌ترین سایه‌های رنگ نارنجی با جامعه‌پذیری، شادی، انرژی مرتبط هستند
  • سرعت، ریتم دقیق، احساسات آتشین
  • یک داروی ضدافسردگی بسیار عالی
  •  

جنبه‌های منفی :

  • تأمل و عملکرد محتاطانه

زرد

رنگ زرد یکی از رنگ‌های جهانی است، و احساساتی که به وجود می‌آورد بستگی به سایه‌روشن آن دارد. رنگ زرد روشن موجب افزایش انرژی می‌شود، اما بدون وضوحی که در رنگ قرمز وجود دارد. رنگ زرد متوسط باعث احساس آرامش می‌شود اما بااین ‌وجود هنوز هم نیروبخش است. رنگ زرد تیره (ازجمله رنگ طلایی) احساس قدمت را القاء می‌کند، فضا را سرشار از حس بی‌زمانی، خرد و کنجکاوی می‌کند.

جنبه‌های مثبت :

  • احساس راحتی و آرامش
  • حس کنجکاوی
  • حس انرژی

جنبه‌های منفی :

  • می‌تواند به‌عنوان رنگ کودکانه و یا رنگ جوان‌پسند در نظر گرفته شود

سبز

این رنگ، رنگ هماهنگی و احساس شادی درونی است. توازن رنگ سبز حس پایداری ، تعادل و هماهنگ‌سازی را ایجاد می‌کند. رنگ سبز مناسب طرح‌هایی مرتبط با رفاه، ثبات، نوسازی و طبیعت است. سایه‌های روشن‌تر این رنگ، پرانرژی‌تر به نظر می‌رسد، و سایه‌های زیتونی معمولاً با جهان طبیعت در ارتباط است. سبز تیره به صورتی خوشایند و باثبات‌تر جلوه می‌کند.

جنبه‌های مثبت :

  • طراوت بخشی و آرامش بخشی، رها کردن افراد با حسی الهام‌ب خش
  • نشان‌دهنده تعادل و هارمونی در طراحی و طبیعت

جنبه‌های منفی:

  • رنگ بیش‌ازحد آرام بخشی است و بازدیدکنندگان را مجاب به انجام هیچ اقدامی نمی کند.

آبی

در روانشناسی، آبی به‌عنوان رنگ افراد هدفمند و دارای اعتمادبه‌نفس در نظر گرفته می‌شود. این رنگ، آرامش شیرین و لذت بخشی را برای کاربران شما به ارمغان می‌آورد. رنگ آبی تیره به‌عنوان رنگ کسب‌وکار، حرفه‌ای و معتبر بودن آن در نظر گرفته‌شده است- به همین دلیل است که صاحبان کسب‌وکار علاقه زیادی به این رنگ دارند. آبی اغلب در وب‌سایت‌های مربوط به فن‌آوری استفاده می‌شود، زیرا این رنگ موجب ایجاد احساس قابلیت اطمینان و اعتماد می‌گردد.

جنبه‌های مثبت :

  • آبی‌رنگ آرام بخشی است
  • آرامش فیزیکی را افزایش می‌دهد
  • موجب ایجاد فضای امنیت و اعتماد می‌گردد
  • رنگ آبی به‌عنوان رنگ خلاقیت در نظر گرفته‌شده است

جنبه‌های منفی :

  • رنگ سردی است، توجه کاربر را به موضوعات دیگری منحرف می‌کند

 

نتیجه‌گیری :

البته، رنگ‌ها باید با یکدیگر هماهنگ‌سازی شوند و با ساختار و محتوای سایت مرتبط باشند. الگوی طراحی رنگ فضای سایت را تشکیل می‌دهد، بنابراین باید ایجاد امنیت کند و به‌اجبار در طراحی اعمال نشود، نسبتاً روشن باشد. بدون شک، شما در زمان ایجاد یک وب‌سایت، هدفی را برای خود تعیین می‌کنید: شما خواستار عضویت، خرید، کلیک کردن بر روی کلمه “بعدی”، از سوی بازدیدکنندگان خود هستید، و این به معنای فشار دادن یک دکمه خاص است.

دکمه موردنظر هر چه که باشد، کلیک کردن بر روی آن یا عدم انجام این کار، بستگی به احساساتی دارد که بازدیدکننده در حین ورود و حضور در سایت شما تجربه می‌کند.
بنابراین شما در حال حاضر می‌دانید که کاربرد رنگ یکی از عناصر تعیین‌کننده در طراحی وب سایت است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...