رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

قالب جدا برای ادامه مطلب در وردپرس به شما این اجازه را می دهد تا یک قالب متفاوتی را برای پست های خود انتخاب کنید. در این مقاله ما به شما نحوه ی  ایجاد قالب های جدا را خواهیم گفت.

چه زمانی به یک قالب جدا برای ادامه مطلب در وردپرس نیاز دارید؟

 

گاهی اوقات شما می خواهید که متفاوت به نظر برسید و پست های خاصی رو در سایت تان داشته باشید. به عنوان مثال شما ممکن است که بخواهید از قالب های متفاوتی استفاده کنید که مقالات ویژه و داستان ها را در دسته های خاصی قرار دهید. این دقیقا جایی است که به یک قالب جدا برای ادامه مطلب دروردپرس نیاز خواهید داشت.

این دقیقا شبیه ایجاد یک قالب صفحه سفارشی است. شما همچنین می توانید قالب مورد نظرتان را از صفحه ویرایش پست انتخاب کنید.

 

1c.png.f59189f9777c4245fedbc315f0704b66.png

 

با این اوصاف بد نیست بدانیم چگونه می توان یک قالب جدا برای ادامه مطلب ایجاد کرد؟

 

ایجاد قالب جدا برای ادامه مطلب در وردپرس

شما ابتدا به یک ویرایشگر متن مثل Notepad نیاز دارید. که کد زیر را در آن بنویسید.

 

2ctem.jpg.8a5255504b6b3fbcd420a6484e6a08c0.jpg

 

این کد قالب جدیدی را با نام مقالات ویژه تعریف می کند و آن را قابل دسترسی می کند برای پست، صفحه و انواع پست محصول. شما می توانید این فایل را با نام wpb-single-post.php ذخیره کنید. در مرحله ی بعد شما نیاز دارید که این کد را در فولدر قالب فعلی وردپرس با استفاده از یک سرویس FTPP آپلود کنید. بعد از آن شما می توانید وارد محیط مدیریت وردپرس خود شوید و پستی را ویرایش و یا ایجاد کنید. به بخش ویرایش پست رفته و متوجه یک خصوصیت در  جعبه متا می شوید با یک گزینه برای انتخاب قالب.

 

3ctem.png.63610c213c4adb21e3503d304654e525.png

 

شما قالب سفارشی “Featured Article” را در لیست خواهید دید. در حال حاضر قالب شما خالی است، بنابراین با انتخاب آن یک صفحه سفید نمایش داده می شود.ساده ترین راه انجام کار کپی کردن کد از فایل single.php قالب خود است و استفاده از آن به عنوان یک نقطه شروع. فایل single.php را باز کنید و بعد همه چیز را پس از خط get_header () کپی کنید. و در آخر این کد را در فایل wpb-single-post.php پیست کنید. الان شما می توانید فایل را ذخیره کرده و بر روی سرور خود آپلود کنید.

 

با این حال، این دقیقا همان قالب فعلی پست تکی شماست. در حال حاضر شما می توانید تغییرات قالب سفارشی خود را شروع کنید. می توانید کلاس های CSS سفارشی خود را اضافه کنید، ستون های فرعی را حذف کنید یا یک قالب تمام عرض ایجاد کنید و یا هر چیزی که شما می خواهید.

 

ایجاد قالب جدا برای ادامه مطلب در وردپرس بر اساس دسته بندی

 

آیا می خواهید که از یک قالب جدا برای ادامه مطلب بر اساس دسته بندی استفاده کنید؟ به عنوان مثال پست های با دسته بندی مسافرت یک طرح جدا از پست ها در عکاسی دارند. به شما می گوییم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. در ابتدا شما نیاز دارید که این کد را به فایل functions.php قالب خود و یا روش ساخت افزونه اختصاصی وردپرس استفاده کنید.

 

3ctem.jpg.a2775a32d6b8d45dfa1f2e37889459b7.jpg

 

این کد در ابتدا چک می کند که بداند صفحه وردپرس برای پست تکی مورد نیاز است یا نه. اگر که نیاز است به وردپرس گفته می شود که در فولدر تکی قالب وردپرس به دنبال قالب باشد. در حال حاضر شما نیاز دارید که فایل های قالبی که توسط این کد تعریف شده را اضافه کنید. با اتصال به سایت وردپرس خود و با استفاده از سرویس FTP و یا مدیریت فایل در سی پنل به /wp-content/themes/your-theme-folder/ بروید. در داخل قالب فعلی خود، شما نیاز دارید که یک فولدر جدید با نام single ایجاد کنید. در حال حاضر یک فایل درون این فولدر ایجاد کنید. نام فایل را {single-cat-{category-slug قرار دهید. {category-slug} را با دسته بندی واقعی جایگزین کنید.

 

به عنوان مثال اگر شما دسته بندی News دارید فایل single-cat-news.php را ایجاد کنید و اگر دسته بندی Travel Tips را دارید قالب single-cat-travel-tips.php را ایجاد کنید و همین طور برای باقی دسته بندی ها.

 

4ctem.png.6ec86b4d73b9eb35cd59cddff3969ff0.png

 

در حال حاضر فایل های این قالب همگی خالی اند برای نقطه شروع شما می توانید محتواهای فایل خود را از فولدر قالب خود کپی کرده و داخل هر کدام از این قالب ها پیست کنید. حالا شما می توانید این قالب ها را برای ایجاد تغییرات مورد نظر خود ویرایش کنید. یکبار که انجام دهید می توانید وارد سایت خود شوید و پست را ببینید.  در حال حاضر بیاید تصور کنیم که دو تا فیلد پست در دو دسته بندی News و Travel Tips داریم. وردپرس به صورت خودکار قالب را برای Newss نشان می دهد چون به نظر می رسد که در ترتیب حروف الفبا این اول است. از طرف دیگر اگر شما یک پست را در یک دسته بندی ثبت کنید و یک دسته بندی برای آن قالب ایجاد نکرده باشید. وردپرس فایل single.phpp پیش فرض قالب شما را ذخیره خواهد کرد.

 

ایجاد قالب جدا برای ادامه مطلب پست های هر نویسنده

 

بیاید تصور کنیم که پست های نوشته شده توسط یک نویسنده خاص را در وب سایتتان می خواهیدکه متفاوت به نظر بیایند. با تکنیک هایی در مورد دسته بندی که ما به شما گفتیم، می توانید این کار را انجام دهید. در ابتدا شما این کد را به فایل  functions.php قالب خود و یا روش ساخت افزونه اختصاصی وردپرس استفاده کنید.

 

5ctem.jpg.50e173dd89f1c156c62c359d9b97ab6c.jpg

 

با اتصال به وردپرس سایت خود و با استفاده از سرویس FTP و یا مدیریت فایل در سی پنل به /wp-content/themes/your-theme-folder/ بروید. اگر قبلا فولدری با نام /singlee/ ایجاد نکرده اید حالا آن را ایجاد کنید. در داخل این فولدر شما باید یک قالب با نام کاربری نویسنده در نام قالب ایجاد کنید. به عنوان مثال single-author-johnsmith.php. این قالب خالی است که شما می توانید محتواهای فایل single.php را کپی و پیست کنید و از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. شما الان می توانید در سایت خود پست ایجاد شده توسط یک نویسنده خاص را ببینید. در حال حاضر از قالبی که شما ایجادکرده اید استفاده می شود.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 5 ماه پیش ...

سلام من مرحله یک رو انجام دادم همه چی خوبه بعد از قالب صحیفه قسمت single.php رو باز کردم کپی کردم بعد پست هم زدم بخش مورد نظر رو انتخاب کردم ذخیره کردم  اما چیزی  نمایش داده نمیشه , میشه طبق تجریبات خودتون دوستان کد های موجود در single.php v رو برام ارسال کنید قرار بدم ببینم چی میشه 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...