رفتن به مطلب

تاثیر منفی کپی مطالب در سئو سایت و گوگل!


e.salehi

پست های پیشنهاد شده

کپی مطالب و محتوا سایت های مختلف شاید از نظر خیلی از افراد هیچگونه ضرری نداشته باشد اما لازم به ذکر است که همین کار بسیار کوچک عواقب جبران ناپذیری دارد ! یکی از بزرگ ترین مشکلات این و اتفاقاتی که برای شما در این مرحله می افتد از دست دادن رتبه در گوگل و افزایش احتمال پنالتی شدن است. امروز در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  به صورت کامل به این موضوع و رخداد های ان میپردازیم .

مفهوم کلی و منظور از کپی محتوا و مطالب :

مطالب تکراری به محتوایی از صفحه وب اشاره میکند که در بیش از یک جا از محیط اینترنت وجود داشته باشد. بگذارید اینگونه بیان کنم، شما مقاله ای در خصوص حیوانات مینویسید و نام آن را راز بقا میگذارید. سپس شخص دیگری عین محتوای شما را در صفحه دیگری از وبسایتش کپی پیست میکند. در این صورت هردوی شما با چالشی به نام محتوایی تکراری و مشابه مواجه میشوید. همانطور که با ارسال ایمیل انبوه با چنین حالتی مواجه میشوید.

محتوای تکراری لزوما چیز بد یا غلطی نیست اما مثالی که در بالا آورده شد مصداق سرقت ادبی و نوشتاری است. گوگل محتوای تکراری را مورد مجازات قرار نمیدهد. اما تصمیم گیری میکند که کدام نسخه را در نتایج جستجو نشان دهد و کدام را خیر. متاسفانه یا خوشبختانه، امروزه در سئو سایت گوگل زیاد برایش مهم نیست که کدام محتوا زودتر ارائه شده است بلکه به قدرت و ارزش سایت (Authority) توجه میکند.

در اینجا بحثی فنی وجود دارد و آن این است که سایت های معتبر هیچگاه محتوای سایت های کوچک را کپی نمیکنند. از طرفی دیگر سایت های بزرگ همواره از دزدیده شدن محتوایشان توسط سایت های کوچک شکایت دارند. دیده شده که مقالات اختصاصی سایت نیوسئو بارها توسط سایت های با محتوای زرد مورد قلع و قمع واقع شده اند اما این اتفاق روی رتبه سایت ما تاثیری نگذاشته است چرا که این گونه سایت ها به دلیل کیفیت پایین محتوایشان توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. با این حال راه های قابل قبولی برای برخورد با مطالب تکراری در سئو برای اهداف قانونی وجود دارد.

چگونه محتوای کپی را مدیریت کنیم؟

اولین و واضح ترین نکته برای شروع … محتوای سایت های دیگر را بدون کسب اجازه از صاحب اثر کپی نکنید. اینکار علاوه بر اینکه برای شما ضرر زیادی به همراه دارد برای سایت مرجع و خواننده محتوا نیز تبعات بدی دارد.
اگر بخشی از محتوای سایتی را استفاده میکنید، حتما به آن امتیاز دهید یا به سایت مرجع رفرنس و بک لینک دهید.
اگر در سایت خودتان محتوای تکراری دارید از تنظیمات ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید تا گوگل فقط صفحاتی که شما مشخص کرده اید را ایندکس کند.
مطمئن شوید که گوگل فقط دامنه مورد نظر شما را ایندکس کند یعنی با www یا بدون آن: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. یا لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ممکن است گوگل با آدرس های با یا بدون www رفتار جداگانه ای داشته باشد و به عنوان صفحاتی متفاوت ایندکس کند که نتیجه آن آسیب رسیدن به بازدید سایت شما است. میتوانید اولویت خود را در کنسول جستجو تنظیم کنید.
ممکن است در صورت استفاده از نسخه موبایلی متفاوت با مشکل محتوای تکراری در سایتتان مواجه شوید. بنابراین از نسخه موبایلی واکنشگرایی استفاده کنید تا این مشکل حل شود.
قبل از تایید کردن محتوای تولید شده توسط نویسندگان مهمان، مطمئن شوید که این محتوا را جایی دیگر منتشر نکرده باشند. بلاگر ها معمولا بی توجه به مشکلاتی که از محتوای تکراری به وجود می آید آنها را ارائه میکنند.(میگن دیگی که واسه من نمیجوشه توش … ! ).
با اینحال اگر از نویسنده اصلی سایت مجوز دارید، راههای مطمئنی برای انتشار محتوای تکراری وجود دارد که به سود شما، صاحب سایت، نویسنده اصلی و گوگل باشد.

پیوند محتوا

پیوند محتوا اصطلاحی است که برای انتشار مجدد محتوای شما در سایت شخص ثالثی بکار میرود. این تکنیک بخصوص زمانی مفید است که نویسنده ای جزء هستید یا کسی هستید که بدنبال پیشرفت و جذب مخاطب بیشتر می باشید.

اگر پیوند محتوا بدرستی توسط سایتی که محتوا را بازنشر میکند انجام شود، دلیلی وجود ندارد که بخواهد با مشکلات محتوای تکراری مواجه شود. در اینجا چند روش برای پیوند محتوا با در نظر داشتن مسئله سئوی قانونی ارائه میدهم:

استفاده از (rel=canonical tag)
امن ترین راه برای اطمینان از نداشتن مشکل محتوای تکراری، استفاده از تگ متعارف نگارش در مقاله بازنشر شده است. اینکار به گوگل میگوید که این مقاله با مقاله اصلی در ارتباط است و لذا باید ایندکس شود و هرگونه رنکی که برای مقاله اصلی لحاظ میشود برای این مقاله نیز بایستی در نظر گرفته شود.

meta noindex tag
با استناد به فایل ویدئویی تخته سفید جمعه اریک، این روش نیز همانند روش قبلی عمل میکند. سایت بازنشر کننده یک متا تگ noindex در صفحه پیاده سازی میکند که به موتور جستجو میگوید صفحه را از ایندکس خود خارج کند.

پاکسازی لینک از مقاله اصلی
شما همچنین میتوانید از یک لینک متنی تمیز در مقاله خود استفاده کنید. به عنوان مثال، بسیاری از نکاتی که در زمینه پیوندهای محتوا گفته میشود میتواند در قالب مقاله ای با عنوان “پیوندهای محتوا چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟” قرار گیرد.

این روش مناسب است اگر شما به فایل HTML مقاله تان دسترسی ندارید و نمیتوانید تگ rel=canonical را پیاده سازی کنید.

 

ما را در تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال نمایید .

 

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...