رفتن به مطلب

ناوبری بهینه برای موتورهای جستجو


sh369

پست های پیشنهاد شده

 

امروزه داشتن سایت زیبا و کاربردی به تنهایی نمی تواند نیاز مشتریان را برطرف نماید زیرا برای یافتن صفحات آن در موتورهای جستجو می بایست سایت را بر اساس قوانین سئو، بهینه سازی نمود.

در این مقاله، نکاتی برای بهینه سازی طراحی سایت ارائه شده که با استفاده از آن می توانید سایتتان را در جایگاه خوبی در موتورهای جستجو قرار دهید.


 

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی طراحی سایت است. استفاده نادرست از آن ممکن است باعث کاهش ترافیک سایت شما شود.

 

فرآیند درست استفاده از کلمات کلیدی

·         تهیه لیستی از کلمات کلیدی (کلماتی که مرتبط با متن صفحات هستند و نه آن هایی که بیش از حد استفاده شده اند.)

·         استفاده از یک ابزار آنلاین برای آنالیز کلمات کلیدی و گرفتن پیشنهاد (مانند: Google AdWords ،Wordtracker ،WordStream و ...)

·         نهایی کردن کلمات کلیدی بر اساس نتایج مرحله قبل

·         دسته بندی کلمات کلیدی و استفاده در تهیه محتوای سایت (معمولا 3-4 کلمه کلیدی مربوط برای هر صفحه)


 

تعیین مکان کلمات کلیدی

برای بهینه سازی طراحی سایت، باید بدانیم که موضوع یک صفحه ی خاص چیست؟ کلمات کلیدی آن چیست؟ و کلمات کلیدی در کجای صفحه قرار گرفته اند؟ در اینجا بهترین مکان ها برای قرارگیری کلمات کلیدی آورده شده است:



 

ناوبری بهینه برای موتورهای جستجو

داشتن منوهای کاربرپسندانه در بهینه سازی طراحی سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  به معنای ایجاد ساختاری است که موتورهای جستجو قادر به خواندن آن باشند. یکی از اشتباهات بزرگ در طراحی سایت، استفاده از لینک های تصویری می باشد زیرا این لینک ها توسط موتورهای جستجوو خوانده نمی شود به جای آن سعی کنید از لینک های متنی استفاده کنید.

تا آنجا که امکان دارد از جاوا اسکریپت (JavaScript) استفاده نکنید، زیرا برای رباتها قابل فهم نیستند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات خزندگی (Crawling issues) شود. از طرف دیگر با توجه به پیشرفت گوشی های همراه، زبان های کدنویسی پیشرفته ممکن نمایش جالبی در وب موبایل ها نداشته باشد.


 

آدرس سایت و نام فایل

قرار دادن کلمات کلیدی در URL باعث بهتر دیده شدن صفحه در موتورهای جستجو می گردد.

آدرس دهی درست:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
آدرس دهی نادرست:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

بعلاوه نام گذاری تصاویر با کلمات کلیدی مناسب نیز باعث دیدن شدن تصاویر در سرویس Google Image خواهد شد. به طور مثال زمانی که فردی در مورد طرح های دکوراسیون داخلی جستجو می کند، تصویری با نام "midcentury-furniture.jpg" موفق تر از "pic1.jpg" خواهد بود.


 

تصاویر وبسایت

·         تصاویر معمولا در بحث SEO نادیده گرفته شده اند، اما به اندازه متن در فرآیند بهینه سازی سایت مهم هستند.

·         برای دستیابی به زمان بارگزاری سریعتر و دیده شدن در موتورهای جستجو باید تصاویرتان را بهینه کنید.

·         سعی کنید حجم تصاویرتان را در کمترین حالت ممکن نگه دارید تا بازدیدکنندگانی که از گوشی همراه استفاده می کنند یا آن دسته از کاربران که سرعت اینترنت پایینی دارند نیز بتوانند تجربه ی خوبی از وبسایت شما داشته باشند.

·         حجم بهینه برای تصاویر چیزی بین 10 تا 30 kb بوده و بهترین رزولوشن برای آن ها نیز 72dpi می باشد.

·         بهترین جا برای قرار دادن تصویر درون متن صفحه می باشد، هرچه متن اطراف تصویر ارتباط مناسب تری با آن داشته باشد، نتایج بهتری خواهد داشت.

·         تصاویرتان را درون پوشه ای با نام "images"یا چیزی شبیه به آن قرار دهید تا نشانی وب مربوط به آن به این شکل باشد/images/image.jpg


 

رسانه اجتماعی

رسانه های اجتماعی باید بخشی از استراتژی بهینه سازی وبسایت شما باشند. ایجاد پیوند و تعامل با این رسانه ها به شدت به توسعه برند شما کمک خواهد کرد. علاوه بر آن باعث دیده شدن بیشتر وبسایت شما می شود؛ زیرا زمانیکه لینک وبسایت شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود باعث بوجود آمدن ارتباطات زیادی می شود که همگی کاربر را به سمت وبسایت شما هدایت می کنند. به طور خلاصه، رسانه های اجتماعی باعث ایجاد ساختاری با بستر مناسب برای رسیدن به نتایج دلخواه می شود.


 

نتیجه گیری

هرچند که داشتن محصول و محتوای مفید و قابل اعتماد حرف اول را در ساخت برند شما می زند، اما با این روش ها مطمئن خواهید شد که در فضای وب دیده می شوید. اهداف بازاریابی خود را لیست کنید و ببینید چه ابزاری بهترین تاثیرگزاری را دارد.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...