رفتن به مطلب

خبر یک چهارم هات اسپات ها در جهان به راحتی هک میشوند


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

 این مسئله به آن معنی خواهد بود که تمام ترافیک داده رد و بدل شده در شبکه از طریق این دستگاه‌ها شامل پیام‌های شخصی، رمزهای عبور، اسناد و ... به راحتی می‌توانند هک شوند.
یک چهارم هات‌اسپات‌ها در جهان به راحتی هک می‌شوند


شرکت توسعه خدمات امنیتی کسپرسکی، اخیراً واقعیتی فراگیر و البته بس تهدیدآمیز را مورد توجه قرار داده است. این شرکت به تازگی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که بیش‌ از یک چهارم تمامی هات‌اسپات‌های عرضه کننده خدمات اینترنت بی‌سیم Wi-Fi در سراسر جهان در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند.


 شرکت کسپرسکی برای انتشار گزارش مذکور وضعیت بیش از ۳۱ میلیون دستگاه هات‌اسپات Wi-Fi را در سراسر جهان مورد بررسی و تحلیل قرار داده و در پایان متوجه شد ۲۸ درصد آنها کاملاً ناامن هستند، به گونه‌ای که اطلاعات شخصی کاربران از این طریق می‌تواند در معرض خطر قرار گیرد.

از نظر کارشناسان امنیتی، این مسئله به آن معنی خواهد بود که تمام ترافیک داده رد و بدل شده کاربران در شبکه از طریق این دستگاه‌ها شامل پیام‌های شخصی، رمزهای عبور، اسناد و... به راحتی می‌توانند هک شده و در اختیار مهاجمین قرار گیرد.



همچنین بر اساس «گزارش شبکه امنیتی کسپرسکی»، ۲۵ درصد تمام شبکه‌های Wi-Fi در جهان دارای هیچ گونه سیستم و ساز و کار ویژه‌ای برای رمزگذاری داده یا محافظت از رمزهای عبور نیستند.
به عبارت دیگر می‌توان گفت اطلاعاتی که از سوی کاربران در این شبکه‌ها منتقل می‌‌گردد، کاملاً باز است و شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار به راحتی می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

همچنین مطابق این تحقیق، مشخص شده که ۳ درصد هات‌اسپات‌های موجود، تنها سیستم رمزگذاری داده WEP را مورد استفاده قرار می‌دهند. مشکل اینجاست که این سیستم در اصل یک پروتکل امنیتی است که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و در کمتر از چند دقیقه می‌توان قفل آن را به راحتی شکست. 

منبع: ایتنا

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...