رفتن به مطلب

ابزارهایی کاربردی برای ردیابی آی پی آدرس + آپدیت


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

معرفی ابزارهایی کاربردی برای ردیابی آی پی آدرس خود و دیگران

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • آی پی آدرس چیست؟

 

یک آی پی آدرس مجموعه‌ای از ارقام جدا شده به وسیله نقطه است که می‌تواند در رنج 0.0.0.0 تا 255.255.255.255 یک رقم را به خود اختصاص دهد. این نحوه آدرس‌دهی به پروتکل اینترنت (آی پی) نسخه چهارم (IPv4) تعلق داشته و کاربران سراسر دنیا همچنان از آن استفاده می‌کنند. بد نیست بدانید نسخه ششم آی پی (IPv6) در سال 1995 توسعه یافته و بعد از استانداردسازی، در اوایل دهه 2000 به طور کامل برای استفاده پیاده‌سازی شد.


ردیابی آی پی آدرسیک هکر ماهر همواره تلاش می‌کند تا با روش‌های مختلف آدرس خود را مخفی نگه دارد. همچنین ممکن است یک اسپمر، خود را پشت یک پراکسی سرور مخفی کند. البته نباید فراموش کرد با شناسایی آی پی آدرس به کمک ابزارهای آنلاین، هرگز آدرس فیزیکی مشخص نمی‌شود. به عنوان نمونه با ردیابی یک آی پی آدرس می‌توان منبع یک ایمیل را پیدا کند.

 

ممکن است یک کاربر از این تکنیک برای پیدا کردن مشتری‌های بالقوه در محلی خاص استفاده کند. ابزارهای ابتدایی با استفاده از اطلاعات در دسترس عموم، محل ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، که دسترسی به اینترنت را فراهم کرده‌، به اطلاع دیگر کاربران می‌رسانند. در هر صورت اگر قضیه جدی شده و شدیدا به کشف مکان یک مزاحم اینترنتی نیاز پیدا کردید، بهتر است تا از روش‌های قانونی وارد شوید.


خوشبختانه در سراسر اینترنت وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند تا ردیابی آی پی آدرس را تا رسیدن به کامپیوتر مورد نظر ادامه دهند. هر کدام از آن‌ها برای انجام این کار کافی به نظر می‌رسند، اما آگاهی از مجموعه‌ای از ابزارهای جایگزین ضرری نخواهد داشت.

 

ادامه دارد  . . .

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • قسمت اول : ردیابی آی پی آدرس برای یافتن کشور و شهر مبدا


پیش از هر چیز نیاز است تا محل جغرافیایی یک آدرس اینترنتی را بر روی کره زمین پیدا کنید.


MyIpTest.com

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

ردیابی آی پی آدرساین ابزار آنلاین وب، طیف وسیعی از خدمات مرتبط با مناطق جغرافیایی را ارائه می‌کند. ابزارهایی برای ردیابی آی پی آدرس ، ارائه آدرس دامین با دادن آی پی و بالعکس، ردیابی مسیر و پینگ را باید از جمله خدمات وب‌سایت MyIpTest.com دانست. به عنوان یکی از مهمترین سرویس‌های آن باید به ابزارهای ایمیل اشاره کرد که با استفاده از هدرهای ایمیل‌، به کاربر اجازه می‌دهد تا ارسال‌کننده آن‌ را ردیابی کند. حتی می‌توان این کار را از طریق فیس بوک انجام داد!


از دیگر کاربردهای وب‌سایت MyIpTest.com می‌توان به یک لینک مفید اشاره کرد که کاربر را قادر می‌سازد تا آی پی فرد دیگری را به دست بیاورد. در باکس مشخص شده، آی پی را وارد کنید تا وب سایت اطلاعات جغرافیایی مرتبط با این آدرس را به شما اعلام کرده و آن را بر روی نقشه گوگل علامت‌گذاری کند. خبر خوب برای کاربران مرورگر فایرفاکس اینجاست که با استفاده از افزونه MyIpTest می‌توان کار را به راحتی از روی مرورگر پیش برد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...