رفتن به مطلب

17 تکنیک انتخاب عناوین جذاب برای وبلاگ و سایت


NovinStar

پست های پیشنهاد شده

17 تکنیک انتخاب عناوین جذاب برای وبلاگ و سایت

وقتی که صحبت از ایجاد مقاله برای وب سایت ها یا وبلاگ ها می شود کسانی که مسئول انجام این کارهستند بیشترین سعی و تلاش خود را برای بخش های بدنه مقاله انجام می دهند. و بیشتر افراد به بخش هایی مانند عنوان یا تیتر مقاله ، چکیده و کلمات کلیدی اهمیتی نمی دهند. اما باید بدانید کهه بیشترین بار موفقیت یک مقاله بر عهده این بخش ها می باشد.

 

انتخاب مقادیر نامرتبط و ضعیف برای هر کدام از این سه بخش می تواند به آسانی مقاله شما را به شکست برساند. بازاریابی محتوا در وب پر مقاله و شلوغ امروزی می تواند به شما کمک کند تا خود را از دیگر رقبای خود جدا کنید. اما این بازاریابی باید به چه صورت انجام شود؟ جواب کاملا روشن است . شما نباید کاری که همه انجام می دهند را انجام دهید بلکه می بایست بتوانید از نوع نوآوری و خلاقیت داشته باشید. کسانی که در اینترنت به دنبال مقاله میگردند همیشه دوست دارند مقالاتی را بخوانند که بتوانند به وسیله آن هیجان زده شده و چیزهایی را بخوانند که تا کنون نخوانده اند.

 

بنابراین شما می بایست بسیار خلاقانه عمل کنید تا بتوانید این دست از مخاطبان را به عنوان بازدیدکنندگان اصلی مقالات خود تبدیل کنید. شما این گونه تصور کنید که تیتر ، چکیده و کلمات کلیدی همانند یک ابزاری هستند که می توانند بازخورد طرف مقابل را به همراه داشته باشند. به این معنا که انتخابب کلمات کلیدی مناسب می تواند به مردم کمک کند تا مقاله شما را بهتر و راحت تر پیدا نمایند و عناوین موثر نیز یک ابزار مهم برای جلب نظر خوانندگان می باشد. همچنین داشتن یک چکیده قوی می تواند علاقه خواننده را تا انتها به مقاله شما استوار نگه دارد.

 

انتخاب عنوان مناسب برای مقاله تحقیقاتی

وب سایت های ژورنال و موتورهای جستجوگر از کلمات کلیدی برای گروه بندی مقالات و نمایش انها به خوانندگان علاقه مند استفاده می کنند. و این درحالی است که بیشتر مردم با دیدن عنوان مقاله تصمیم می گیرند که آن را بخوانند یا نخوانند. و این همان اهمیتی است که شما می بایست در مورد انتخاب تیترر مقاله به آن توجه داشته باشید. برای نام مقاله از کلمات توصیفی استفاده کرده و سعی کنید تا در نام مقاله از کلمات کلیدی خود نیز بهره ببرید.

 

نحوه نوشتن چکیده

چکیده برای یک مقاله مانند ابزار بازاریابی عمل می کند. این بخش به خواننده کمک می کند تا بداند در بدنه این مقاله موضوعی هست که به دنبال آن بوده و ارزش خواندن را دارد یا ندارد. شما باید این بخش را از یک خلاصه ای از تمام مقاله در نظر داشته باشید.

 

انواع چکیده:

عموما یک چکیده بین 100 تا 300 کلمه می باشد. چکیده ها در انواع مختلفی می باشند. که شامل توصیفی ، اطلاعاتی و ساختار یافته می باشد.

 

 

  1. توصیفی : این نوع چکیده معمولا در مقالات مرتبط با علوم اجتماعی و انسانی به کار برده می شود. و هیچ گونه اطلاعات خاصی در مورد روش ها و نتایج نمی دهد.
  2. اطلاعاتی : بر خلاف مورد قبلی این نوع چکیده سعی می کند تا در کمترین میزان تعداد کلمات بتوانند مهم ترین اطلاعات موجود در مقاله را مورد اشاره قرار دهد.
  3. ساختار یافته : می توان گفت این نوع چکیده نیز همانند چکیده اطلاعاتی می باشد با این تفاوت که به بخش هایی مانند عناوین ، دستور العمل ها ، روش ها ، نتایج و نتیجه گیری دسته بندی شده است.

 

نکات مرتبط با انتخاب عنوان مقالات

 

  1. اعداد ، حروف و لیست ها

 

شما حتما در مقالات قبلی ما این نکته را خوانده اید که خوانندگان تا چه حد می توانند لیست ها را نسبت به دیگر چیزها به خاطر آورند. شروع یک مقاله با یک عدد می تواند به مخاطب شما کمک کند تا مقاله شما را بهتر به یاد آورد. همانگونه که ما رنگ ها را بهتر از متون به خاطر می سپاریم ، اعدادی که در کنار تیتر مقالات هستند نیز می توانند در محبوبیت مقاله نقش فوق العاده ای داشته باشند. همچنین داشتن یک لیست در عنوان می تواند به مخاطبان بفهماند که مقاله شما دارای بخش های مهمی نیز هست.

 

656e6-867e5-search_20engine_59fe87e3318622708d983cbad8451604.jpg

 

برخی از کلمات پیشنهادی که شما می توانید از آنها برای تیتر مقاله خود استفاده کنید عبارتند از :

 

 

  • دلایل
  • راه ها
  • نکات
  • ترفندها
  • رازها
  • ایده ها
  • تکنیک ها
  • استراتژی ها
  • واقعیت ها
  • روش ها
  • آمار

 

 

  1. معین کنید مقاله در چه رابطه ای می باشد.

 

درست است که شما می توانید در تیتر مقاله خود از عناوین جذاب استفاده کنید اما باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که می بایست یک اشاره تلویحی نیز به متن مقاله خود داشته باشید. بنابراین سعی کنید تا عنوان مقاله خود را کلی ننویسید و آن را تخصصی کرده و به یک موضوع خاص در مقاله خود اشاره کنید.

 

 

  1. ارزش خود را ثابت کنید

 

تیتر های مقالات خود را طوری انتخاب کنید که خوانندگان متوجه شوند مقاله شما یک مقاله با ارزش می باشد. شما باید این قدرت را داشته باشید که به آنها نشان دهید می توانید ارزش مقاله خود را به آنها اثبات کنید. شما می بایست با عناوین جذاب برق از چشمان مخاطبان خود ربوده و سعی کنید تا بتوانید در همان لحظات نخست توجه آنها را به خود جلب نمایید.

 

 

  1. تولید بی اعتمادی

 

برای مخاطبان و خوانندگان همیشه جالب است که با تیترهایی مواجه شوند که انگیزه آنها را برانگیزد. بیشتر عناوین مقالات حالتی غیر هیجانی دارند اما اگر شما تیتر خود را بر مبنای افشای یک راز یا دروغ قرار دهید آنگاه می توانید مخاطبان زیادی برای مقاله خود به دست آورید. به عنوان مثال:

 

 

  • دروغ های سئو که نباید آنها را باور کنید.
  • آیا دکتر خانوادگی شما همیشه مراقب شماست؟

 

 

  1. به صورت انبوه دانش بدهید

 

مردم اغلب به دنبال این هستند که بتوانند چیزهایی را در اینترنت یاد بگیرند یا در مورد یک مفهوم خاص اطلاعات جامعی را به دست آورند. بیشتر تیتر های مقالات با کلماتی مانند " چطور..." شروع می شود. اما اگر بخواهید تمامی مقالات خود را با این تیتر شروع کنید واقعا خسته کننده و زجر آور خواهد بود. بنابراین سعی کنید تا کمی خلاقانه تر عمل کنید و کاری کنید تا بتوانید از ترکیب های مختلف این نوع جملات استفاده کنید. برای مثال:

 

 

  • سه تا از بهترین روش ها برای ....
  • 6 استراتژی مهم برای ....
  • خودتان سایت بسازید. راهنمای جامع ساخت سایت

 

همچنین استفاده از عناوین داغ و کلمات کلیدی رقابتی مانند "101" یا راهنمای جامع و کامل برای پست های آموزشی بسیار مفید می باشد.

 

 

  1. مخاطبان شما باید برای خواندن مقاله تحریک شوند

 

این وظیفه شماست که مخاطبان خود را تحریک نمایید بتوانند پست های شما را بخوانند. آنها باید همانند کودکانی که وارد دنیای دیزنی شده اند هیجان زده شوند. هیچ کدام از افراد حاضر نیستند تا مطالب خسته کننده مطالعه نمایند.

 

 

  1. از پیراستن مطالب نترسید

 

بهترین عناوین مرتبط با پست ها هرگز از آرایش دادن پست های خود هراس ندارند. همانطور که گفته شد سعی کنید تا آنجایی که می توانید به تیترهای خود رنگ و بو و جلا بدهید. البته باید این کار را با ظرافت تمام انجام دهید و سعی کنید تا کج سلیقگی نداشته باشید.

 

 

  1. عناوین منحصر به فرد بسازید

 

عناوین فریبنده و دلربا جزو آن دسته از چیزهایی هستند که می توانند وجه تمایز خوبی میان شما و دیگر مقالات برقرار نمایند. عناوین خوب هیچ ترسی از مرموز بودن ندارند. اما همان میزان که این نوع تیتر ها می تواند برای شما جذاب باشد باید این نکته را مد نظر داشته باشید که پیدا کردن چنین تیترهایی نیز کار بسیار سختی می باشد.

 

 

  1. به مخاطبان خود فکر کنید و بیاندیشید که چه چیزی برای آنها مهم است

 

شما مخاطبان خود را می شناسید. شما رویاها و کابوس های آنها را میشناسید. از این اطلاعات برای ساخت عناوین خود استفاده کنید. شناخت مخاطبان شما این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید عناوین استراتژیک و هوشمندانه ای برای مخاطبان خود ایجاد نمایید.

 

 

  1. به عنوان دوم شخص با خوانندگان خود صحبت کنید

 

وقتی که شما عناوین تیترهای خود را به صورت دوم شخص بیان می کنید می توانید به راحتی توجه خوانندگان خود را با این نوع لحن و نحوه صدا زدن به خود معطوف سازید.

 

 

  1. عرف ها را بشکنید

 

سعی کنید تا در عناوین خود از چیزهایی استفاده کنید که مخاطبان شما تا به حال با آن برخورد نداشته اند. از تیتر های نو و قوی استفاده کنید. مطالب شما تفاوت زیادی با مطالبی که دیگران نوشته اند ندارد اما سعی کنید تا آنجایی که می توانید رنگ و لعاب دیگری به مقالات خود بدهید.

 

 

  1. از عناوین مختلف حاصل از طوفان مغزها استفاده کنید.

 

برخی از متخصصین این کار توصیه کرده اند که نویسندگان می بایست 80 درصد از زمان خود را صرف نوشتن عنوان مقاله کنند. بیشترین تلاش خود را صرف مهم ترین مسئله نمایید. زمانی را نیز برای عمل طوفان مغزها انجام دهید و به این ترتیب می توانید از بین آنها عناوین گاه زیبایی به دست آورید. برای مرحله اول و داشتن یک تمرین بهتر است تا در حدود 10 عنوان را انتخاب نمایید که هرکدام با یک ساختار متفاوت باشد. سپس بررسی کنید که کدام یک از این موارد به دست آمده می تواند بهترین عنوان ممکن برای شما باشد.

 

 

  1. از فعل ها و صفات قوی استفاده کنید

 

همانطور که بارها در این مقاله بیان شده است شما میبایست بتوانید تا تفاوت خود با دیگران را به نحو خوبی نشان دهید. یکی دیگر از این روش ها این است که شما ساختار جمله تیتر خود را به نحو کاملا حرفه ای ایجاد نمایید. در این جملات خود سعی کنید تا بتوانید از فعل ها و صفاتی که دارای انرژی مثبت و قوی هستند استفاده کنید.

 

 

  1. سوال بپرسید

 

تیتر خود را به گونه ای انتخاب کنید که در آن یک سوال از مخاطب خود کرده باشید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید همان اثری را که در هنگام استفاده از اعداد دارد در این موارد نیز داشته باشید.

 

 

  1. از کلمات کلیدی استفاده کنید

 

سعی کنید تا بتوانید برای مقالات سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا رتبه شما در گوگل برای مقالات افزایش پیدا کند. و این کار همچنین باعث می شود تا شما بتوانید موضوع مورد بحث خود را به صورت دقیق تری اعمال کنید.

 

 

  1. تعداد حروف تیتر مقاله خود را کمتر از 70 عدد نگه دارید

 

اگر شما مایل باشید که تیتر عناوین شما در موتورهای جستجوگر بتواند دارای محبوبیت خوبی باشد بهتر است تا میزان تعداد کاراکترهای سایت خود را به کمتر از 70 کاراکتر برسانید. زیرا این کار باعث میشود تیتر مقاله شما در نتایج جستجوی گوگل به صورت کامل دیده شود.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. اساسی پیامک صوتی در ارتباطات تجاری

 

  1. از عکس ها برای تکمیل عناوین خود استفاده کنید

 

همانگونه که می دانید عناوین داخل وبلاگ یا مقاله تنها مواردی هستند که از طریق آنها می توانند مقاله خود را به دیگران معرفی نمایید. و این درحالی است که اکنون بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، اینستاگرام ، و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی امکان به اشتراک گذاری مقالات درون شبکهه داخلی خود را ایجاد نموده اند. و این یک خبر خوب است زیرا استفاده از عکس ها می تواند تاثیر زیادی در معرفی هرچه بهتر مقالات شما در این شبکه هایی اجتماعی کند.

 

اما باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که برای شبکه های اجتماعی شما نباید از عکس های قدیمی و تاریخ گذشته استفاده کنید. اگر می توانید خودتان عکس تولید کنید و اگر دانش آن را ندارید حداقل سعی کنید تا یک عکاس حرفه ای برای این کار استخدام نمایید و یا اینکه سعی کنید به سایت هایی معتبر سر زده و عکس های منحصر به فرد آنها را خریداری نمایید.

 

همچنین توجه داشته باشید که منحصر به فرد بودن عکس ها یکی از مهم ترین عواملی است که شما می توانید از آن برای جلب توجه بیشتر کاربران خود استفاده کنید. زیرا بازدیدکنندگان امروزی معمولا در سطح اینترنت مقالات زیادی را مشاهده کرده اند و همچنین در کنار این مسائل عکس های زیادی را نیز دیده اند که شما می بایست برای آنها سورپرایز ایجاد نمایید. تا آنها را بتوانید جذب مقالات خود کنید.

 

برای دسترسی به مقالات بیشتر می توانید به بخش مقالات لیوسایت ساز مراجعه نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • درود
  • این همه بک لینک اصلا نیاز نیس استفاده کنید شما دوست عزیز پاکسازی شد و بدلیل رعایت نکردن اخطارهای قبلی یوزر شما بسته شد
  • 2017-02-28

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...