رفتن به مطلب

فیسبوک هنگام حوادث غیرمترقبه در کمک‌رسانی پیشگام می‌شود


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

. . .

 

شبکه اجتماعی فیسبوک قصد دارد در واکنش به بلایای طبیعی و بحران‌های غیرمنتظره پیشگام شده و سرویسی را راه‌اندازی کند که کار جستجو و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان را بیش از همیشه آسان خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، سرویس جدید این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد که در زمان وقوع فجایع و حوادث غیرمنتظره بتوانند یکدیگر را با ردیابی موقعیت مکانی پیدا کنند یا در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حوادث مشارکت داشته باشند.

 

این امکان جدید که زیرمجموعه بررسی سلامت و امنیت(Safety Check) فیسبوک خواهد بود، "کمک اجتماعی"(Community Help) نام گرفته و در مواقعی که بلای طبیعی غیرمترقبه یا سوانح بزرگ رخ می‌دهند، فعال خواهد شد تا کاربران این جامعه مجازی به آسانی یاری‌دهنده یکدیگر باشند.

 

به گفته طراحان، مردم با اجرای سرویس مذکور این امکان را خواهند داشت که در اسرع وقت به یاری یکدیگر بشتابند. برای مثال در زمان آتش گرفتن جنگل‌ها، کسانی که در حاشیه امن این حادثه‌ هستند می‌توانند به کسانی که در متن ماجرا گیر افتاده‌اند پناه بدهند یا اگر در صورت وقوع زلزله عده‌ای با قحطی غذا و دارو مواجه شدند، کسانی که در مناطق هم‌جوار امن مانده‌اند بتوانند بی‌درنگ کمک‌های خود را برای نیازمندان گسیل کنند.

 

 

پیرتی چتان، از طراحان محصولات فیسبوک اظهار کرد: امکان کمک اجتماعی، کسانی را که نیازمند کمک هستند به کسانی که مایل به کمک‌رسانی‌اند متصل خواهد کرد.

 

این رسانه اجتماعی برای راه‌اندازی خدمت جدید خود با سازمان‌های جهانی کمک‌رسانی از جمله صلیب سرخ هم‌فکری کرده است.

 

طراحان این سرویس از کاربران خواسته‌اند که به آئین‌نامه استفاده از آن توجه کنند و اگر خواستند به همراه کسانی که نمی‌شناسند به یاری آسیب‌دیدگان سانحه‌ای بروند، قرارهای اولیه را در اماکن شناخته‌شده عمومی بگذارند. فیسبوک در ابتدا این امکان را برای کاربران آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، هند و عربستان فعال خواهد کرد.

 

این شبکه اجتماعی که حالا نزدیک به دو میلیارد کاربر فعال دارد، امکان بررسی سلامت و امنیت را از سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد. راه‌اندازی این سرویس در برخی موارد بحث‌برانگیز بود.

 

این امکان با فعال شدن در پی حادثه تروریستی برلین در دسامبر سال گذشته به بسیاری از ساکنان پایتخت آلمان اجازه داد تا با کلیک روی آن به عزیزان و نزدیکان‌شان این پیام را مخابره کردند که در این سانحه آسیبی ندیده‌اند.

 

ایده راه‌اندازی سرویس جدید کمک‌رسانی از دل اقداماتی آمده که بسیاری از کاربران داوطلبانه با بهره‌گیری از این شبکه اجتماعی در مواقع بحران انجام داده‌اند. در کمک‌رسانی اجتماعی، پست‌های کاربران قابل جست‌وجو خواهد بود و امکان مرتب کردن پست‌ها بر اساس موقعیت مکانی هم وجود خواهد داشت تا همه‌چیز سازمان‌یافته و مطمئن به پیش برود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...