رفتن به مطلب

هشدار محققان درباره «زامبی اینترنتی»!


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

. . .

 

به گزارش صبحانه، پایگاه خبری دانشگاه استنفورد نوشت: "زامبی‌های اینترنتی" به افرادی گفته می‌شود که با نظرات و پست‌هایشان باعث آزردگی دیگر کاربران می‌شوند.

 

بسیاری از افراد معتقدند که رفتارشان با این‌گونه افراد متفاوت است اما این تحقیق نشان می‌دهد که تقریبا همه در معرض تبدیل شدن به یک کاربر ناهنجار هستند.

 

جاستین چنگ از محققان علوم رایانه دانشگاه استنفورد گفت: هدف ما در این تحقیق بررسی این موضوع بود که چرا خشونت در فضای مجازی گسترش یافته و ویژگی افراد خشن در این محیط چیست؟

 

در جریان این تحقیقات 667 نفر مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند.

 

در بخش اول آزمایش‌ها به افراد حاضر در آزمایش یک تست داده شد که یا بسیار ساده و یا بسیار سخت بود. پس از پایان تست همانطور که انتظار می‌رفت، میزان عصبانیت، تنش، استرس و خستگی در بین افرادی که تست‌ آنها مشکل بود، به مراتب بیشتر بود. پس از پایان تست یک مقاله در اختیار شرکت‌گنندگان قرار گرفت که در بعضی از نسخه‌های آن چند نظر آزاردهنده نیز وجود داشت. سپس از آنها خواسته شد که پس از خواندن آن در قسمت نظرات، نظر خود را بنویسند.

 

نکته جالب این بود که نظرات 35 درصد افرادی که تست آنها ساده بوده و نظرات آزاردهنده را نیز ندیده بودند، نظرات آزاردهنده ارسال کردند.

 

50 درصد افرادی که تست آنها مشکل بود و یا با نظرات آزاردهنده مواجه شده بودند نیز اقدام به ارسال نظرات توهین‌آمیز کردند.

 

و در نهایت، این میزان در بین افرادی که هم تست دشواری داشته و هم نظرات آزاردهنده را دیده بودند به 68 درصد رسید.

 

محققان این تحقیق اعلام کردند که گاهی ممکن است حتی یک کاربر سبب شود که موجی از خشونت در بین بقیه کاربران ایجاد شود و با یک نظر باعث به وجود آمدن نزاعی با چندین نظر توهین‌آمیز و آزاردهنده شود. و این موضوع صرفا محدود به افراد خاصی نمی‌شود و هر فردی با توجه به وضعیت روحی‌اش در آن زمان ممکن است تبدیل به یک کاربر بی‌نزاکت شود.

 

کریستین نیکولاسکو یکی از محققان این پروژه گفت: درک این موضوع که چه مواردی می‌تواند سبب بروز این رفتارهای ضداجتماعی شود می‌تواند به ما کمک زیادی کند.

 

وی افزود: این قبیل تحقیقات در آینده بسیار کمک‌کننده خواهد بود چرا که استفاده از محیط اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش است و همه باید برای جلوگیری از گسترش خشونت در این فضا تلاش کنند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...