رفتن به مطلب

جلوگیری از ربوده شدن دامنه با راهنمایی های امنیتی


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

اگر شما یک نام دامین خریداری کنید(خرید هاست و دامنه) تا زمانی که دامنه را تمدید کنید شما صاحب دامنه هستید.

 

اما متاسفانه در بعضی از مواقع, نام دامنه توسط هکر ربوده می شود و مجددا به فروش می رسد یا برای مقاصد نادرست استفاده می شود.نمونه هایی از این قبیل را, ربودن نام دامین می گویند.اگرچه این اتفاق به ندرت می افتد اما می تواند دردسرساز باشد.

 

بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق اینست که در رابطه با امنیت دامنه ی خود هوشیار باشید.با نکات زیر شما می توانید تا حدی دامنه ی خود را حفظ و آنرا امن نگه دارید.

 

محافظت از اطلاعاتwhois

 

ICANN یک معدن طلا برای هکرهایی است که برای اهداف مخفیانه ی خود به دنبال اطلاعات هستند.

 

از اطلاعات خصوصی دامنه با پنهان کردن جرئیات از قبیل نام , آدرس , شماره تلفن و ایمیل محافظت نمایید.هرچند با داشتن اطلاعاتی که به نظر بزرگ ومهم نیستند مانند تکه های پازل ,هکرها می توانند تنها با کنارهم گذاشتن آنها به دامنه های آنلاین دسترسی داشته باشند.

 

تنظیم امنیت دو سطحی

 

در پویاسازان گزینه ای وجود دارد تا بتوانید امنیت بیشتری بر روی اکانت خود از طریقامنیت دو سطحیبرقرار کنید.

 

زمانی که امنیت دوسطحی فعال می شود نیاز به کد عددی تولید شده بر روی گوشی هوشمند یا دستگاه تلفن است که هر زمان که شما بخواهید به حساب کاربری خود لاگین شوید باید علاوه بر نام کاربری و رمز عبور آنرا وارد نمایید.

 

امنیت اکانت ایمیل شما

 

راه اصلی ارتباط ما با شما در رابطه با دامین و سرویس وب, آدرس ایمیل شماست.ارتباط مطمئن مثل لینک دادن شما به ریست پسورد برقرار می شود.پس امن نگه داشتن آن در برابر هکرها مهم است.پسورد های قوی برای اکانت ایمیلتان انتخاب نمایید و آن را با هیچ کس مطرح نکنید که این مورد به امنیت ایمیل شما کمک می کند .سرویس های ایمیل مثل gmail نیز امنیت دو سطحی برای امنیت اکانت شما ارائه می کند.

 

تغییر دادن پسوردها

 

من می دانم که به خاطر سپردن دسته ای از پسوردهای مختلف , سخت است.اما استفاده از پسوردهای مشابه برای هر آدرس ایمیل فاجعه است.شاید دنیا به پایان نرسیده باشد اما هر کس می تواند ایمیل های شما را هک کند و ارسال اسپم داشته باشد.اما آنها چگونه با پسوردهای مشابه به ایمیل و اکانت پویاسازان شما دسترسی پیدا می کنند؟ واضح است که این مورد بسیار جدی است و می تواند به مراتب صدمات زیادی داشته باشد.

 

تا زمانی که در این موارد احتیاط نشود احتمال هک شدن و ربوده شدن دامین شما وجود دارد.

 

چه اتفاقی می افتد اگر دامنه ی شما ربوده شود؟

 

اگر هر یک از این احتمالات رخ دهد و دامنه ی شما ربوده شود رجیسترر شما بلافاصله هشدار می دهد.اگر در ربوده شدن, دامنه به رجیسترر دیگری انتقال داده شود عوارض زیادی خواهد داشت.به خصوص اگر دامنه مطابق با قوانین ICANN منتقل شده باشد.در این زمان نیاز است که شما به آن رجیسترر مراجعه نمایید و ببینید آیا امکان دارد که دامنه را به مالکیت قبلی خود برگردانند؟

 

اگر این کار را نکنند نیاز است که شما و رجیسترر شما با مراجعه به راه حل های ICANN شروع به بهینه سازی دامنه ی خود نمایید.

 

 

 

منبع: وبلاگ پویاسازان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...