رفتن به مطلب

AynaZ

پست های پیشنهاد شده

 

 

درود و وقت بخیر

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

در این تایپیک قصد داریم ابزارهای مهم و کاربردی گوگل رو معرفی کنیم تا نتیجه ی معری سود حاصله برا شما کاربران و مدیران محتوا باشه

 

منبع تمامیه مراجع اینترنتی

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • گوگل ادوردز : Keyword Planner

 

 

آیا به دنبال ابزاری هستید که به شما کمک کند بهترین کلمات کلیدی را برای کسب و کار خود پیدا کرده و هدف قرار دهید؟

 

با اینکه ابزارهای متعددی برای انجام اینکار وجود دارد، اما هنوز هم ابزار Keyword Planner گوگل یکی از بهترین ابزارهای موجود برای یافتن کلمات کلیدی است. این ابزار رایگان گوگل قابلیت های فراوانی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است.

 

به عنوان یک بازاریاب محتوا، همیشه باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که علاوه بر هدایت شما به رتبه های بالای نتایج جستجو، ترافیک خوبی را نیز به وب سایت شما روانه کنند. سعی کنید تا جای ممکن این ابزار رایگان گوگل را تجربه کنید و از قابلیت های منحصر بفردش نهایت استفاده را ببرید.

 

هر چقدر بیشتر از ابزار Keyword Planner استفاده کنید، با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین، انجام جستجوهای متعدد در Keyword Planner به شما کمک می کند تا مناسب ترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید.

 

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

فرض کنید طراحی سایت کلمه کلیدی اصلی شماست. اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید رتبه یک گوگل را برای این کلمه کلیدی به دست آورید. با این حال همه ما می دانیم که دستیابی به چنین هدفی بسیار دشوار است. همچنین، می دانیم کلمات کلیدی طولانی وجود دارند که می توانند ترافیک هدفمند بیشتری را به سمت وب سایتمان هدایت کنند.

 

ابزار Keyword Planner به شما کمک می کند تا این کلمات کلیدی را شناسایی کنید. به اسکرین شات زیر توجه کنید.

 

 

مطمئناً بعد از اینکه تمامی گزینه های موجود را بررسی کردید، ایده های جدیدتر و بهتری برای تولید و بازاریابی محتوا به ذهن تان خطور خواهد کرد. شاید دریابید شرکت طراحی سایت، طراحی سایت ارزان و ساخت سایت کلیدواژه هایی هستند که می توانند ارزش بیشتری برای سایت تان داشته باشند.

 

در این مرحله می توانید این عبارات را به عنوان کلمات کلیدی اصلی سایت خود انتخاب کنید و بر اساس آنها محتواهای گوناگونی با کلمات کلیدی Long-Tail تولید کنید. با اینکه در نگاه اول Google Keyword Planner ابزاری مبتدی به نظر می رسد، اما می تواند کلمات کلیدی مناسب و ترافیک هدفمندی را برای بازاریابان محتوا فراهم کند.

 

 

معرفی بیشتر :

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • گوگل آنالیز (Google Analytics)

 

 

چه نوع اهدافی را برای استراتژی بازاریابی محتوای خود در نظر گرفته اید؟

 

اگر پاسخ دقیقی برای این سوال ندارید، زمان آن رسیده است یک قدم به عقب برگردید و موقعیت خود را دوباره ارزیابی کنید. اگر در حال حاضر اهدافی برای کسب و کار آنلاین خود تنظیم کرده اید، به احتمال زیاد بسیاری از آن ها بر اساس ترافیک ورودی و آمارهای مشابه است. اگر چنین است، باید با نحوه عملکرد گوگل آنالیز به درستی آشنا شوید.

 

بازاریابان مانند یکدیگر از این ابزار رایگان گوگل استفاده نمی کنند، اما نکات و ترفندهایی در گوگل آنالیز وجود دارند که به عنوان یک بازاریاب محتوا باید با آنها آشنا باشید. برای شروع، می توانید از این ابزار رایگان گوگل برای گرفتن اسنپ شات فوری از عملکرد وب سایت تان در یک دوره زمانی خاص استفاده کنید.

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

همین قابلیت به شما کمک می کند نگاهی دقیق تری درباره رسیدن یا نرسیدن به اهداف خود داشته باشید. از این نقطه به بعد، با استفاده از دیگر قابلیت های گوگل آنالیز می توانید داده ها را به شکل عمیق تری بررسی کنید.

 

هر چه بیشتر بر روی بخش های مختلف گوگل آنالیز کلیک می کنید، متوجه خواهید شد که داده ها به صورت جزئی تر بررسی می شوند. برای مثال ما در نوین همیشه از بررسی صفحات برتر وب سایت لذت می بریم.

 

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

مشاهده این اطلاعات به ما کمک می کند تا نگاه واضح تری درباره وب سایت و محتوای آن داشته باشیم. مشاهده این ابزارها به ما کمک می کند تا متوجه شویم مخاطبان وب سایت نوین از چه موضوعاتی استقبال کرده اند و چه موضوعاتی چندان مورد توجه شان قرار نگرفته است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • گوگل وبمستر تولز (Google Search Console)

 

 

 

این ابزار رایگان گوگل از جهات بسیاری شبیه به ابزار گوگل آنالیز است. مطمئن باشید زمانی که صرف یادگیری و کار کردن با این ابزار می کنید، به هیچ وجه به هدر نمی رود.

 

موارد زیادی وجود دارد که باید در مورد کنسول جستجوی گوگل (یا همان گوگل وبمستر تولز) بدانید. شما می توانید ساعت ها روی آن زمان بگذارید و به کاوش داده ها بپردازید. علاوه بر بررسی سلامت کلی وب سایت، کارهای متعدد بسیاری نیز وجود دارند که با استفاده از این ابزار می توان انجام داد.

 

یکی از گزینه های مورد علاقه من در این ابزار رایگان گوگل، منوی کشویی Search Traffic است.

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

برای مثال، گزینه Search Analytics به شما اجازه می دهد عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل تجزیه و تحلیل کنید.

 

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

اگر همیشه علاقه داشتید عملکرد و کارایی کلمات کلیدی وب سایت خود را بسنجید می توانید در منوی نمایش داده شده در تصویر بالا، بر روی گزینه Position کلیک کنید. این گزینه میانگین رتبه وب سایت برای همه کلمات کلیدی که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده اند را نشان می دهد.

 

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

بازاریابان محتوا باید با همه مواردی که در کنسول جستجوی گوگل وجود دارد آشنا باشند. حتی اگر از این ابزار تنها برای بررسی چند عامل محدود در وب سایت خود استفاده می کنید، باز هم می توانید امیدوار باشید که همان چند عامل تاثیر بسیار خوبی بر روی نتایج سئوی وب سایت تان خواهند داشت.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • گوگل ترند (Google Trends)

 

 

آیا نمی توانید به طور مستمر ایده هایی تازه برای نوشتن پُست های وبلاگی پیدا کنید؟

 

شکی نیست ابزار Keyword Planner گوگل می تواند هزاران کلمه کلیدی مرتبط را برای کسب و کار شما به دست آورد. با این وجود، زمانی که صحبت از محتوای رقابتی به میان می آید، استفاده از Keyword Planner به تنهایی کافی نیست.

 

به همین خاطر بیشتر افراد تلاش می کنند برای به دست آوردن ایده های جدید و ناب در زمان طوفان فکری از Google Trends استفاده کنند. با کمک این ابزار رایگان گوگل می توانید هر موضوعی که گرایش زیادی دارد یا به اصطلاح تِرِند شده است را پیدا کنید. همچنین قادر هستید با بررسی بخش Stories Trending Now، اخبار و موضوعات داغی که با تجارت تان هماهنگی دارند را پیدا کنید و رویکرد جدیدی در رابطه با تولید محتوایتان اتخاذ کنید.

 

برای مثال مناظره ریاست جمهوری آمریکا یکی از داغ ترین ترین موضوعات ابنترنت طی ماه های گذشته بود.

 

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

 

آیا می توان از این موضوع برای پیشبرد اهداف بازاریابی محتوا استفاده کرد؟

 

اگر وبلاگی سیاسی دارید یا بر روی موضوعات سیاسی کار می کنید، مطمئناً از این موضوع داغ می توانید نهایت استفاده را بکنید. اما اگر حوزه فعالیت تان سیاسی نیست، ابزار گوگل ترند به شما کمک می کند تا خلاق باشید.

 

برای مثال اگر در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می کنید، می توانید پستی با عنوان “دونالد ترامپ چگونه از بازاریابی محتوا برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد؟” را در وبلاگ خود منتشر کنید. با کمک چنین عنوانی، شما اطلاعاتی هدفمند را برای مخاطبان خود فراهم می کنید و در عین حال از موضوع داغ روز بهره می برید.

 

برای استفاده از این ابزار رایگان گوگل به زمان یا تجربه زیاد احتیاج ندارید. تنها کافیست در نوار جستجوی موجود در بالای صفحه، موضوع یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و منتظر نتایج گوگل بمانید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • گوگل شیت (Google Sheets)

 

 

 

بازاریابان محتوا به سیستمی نیاز دارند تا بتوانند داده های خود را ثبت و پیگیری کنند. علاوه بر این، ممکن است بازاریاب نیاز داشته باشد اطلاعات و داده ها را با سایر افراد تیم به اشتراک بگذارد. Google Sheets یکی از ساده ترین و موثرترین ابزارها برای ثبت اطلاعات، پیگیری تغییرات و مشارکت با دیگران است.

 

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال ساده بررسی کنیم. معمولاً بیشتر افراد به دنبال راهکاری برای پیگیری میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ خود هستند. با این که ابزارها و نرم افزارهای زیادی برای انجام اینکار وجود دارد، اما علاقه ای به پرداخت هزینه در این زمینه را ندارند.

 

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

گرچه گوگل شیت قابلیت های این ابزارها را ارائه نمی کند، با اینحال هنوز هم یکی از بهترین ابزارها برای سازماندهی و نظم بخشی کارها است. اگر عادت دارید برنامه خود را به صورت مرتب بروزرسانی کنید، این ابزار رایگان گوگل می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی استراتژی بازاریابی محتوایتان داشته باشد.

 

نکته حرفه ای: شما می توانید از Google Sheets برای ایجاد فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید، استفاده کنید. ایجاد فهرست از کارها، یکی از مواردی است که بازاریابان محتوا همیشه به دنبال آن هستند. حتی با ایجاد یک فهرست ساده نیز می توانید نگاه بهتری به وظایف و کارهای خود داشته باشید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • گوگل پلاس (Google Plus)

 

 

 

علی رغم اینکه Google+ نتوانست به آن شبکه اجتماعی که گوگل انتظار داشت تبدیل شود، اما باز هم ابزار قدرتمندی برای بازاریابی حرفه ای به شمار می آید. به طور خلاصه می توان گفت، گوگل پلاس جایی است که می توانید در آن با دیگران (به خصوص همکاران و رقبا) در ارتباط باشید و محتوایتان را با آنها به اشتراک بگذارید.

 

به عنوان یک بازاریاب محتوا که چندین سال در این زمینه تجربه دارد، پیشنهاد می کنم از این ابزار رایگان گوگل به سه روش استفاده کنید:

 

برای اشتراک گذاری محتوا با فالوورهایتان

برای گسترده تر کردن شبکه مخاطبان تان

برای به دست آوردن محتوایی که بتواند بر روی کسب وکار تان تاثیر بگذارد

 

حتی اگر هیچ کار دیگری در گوگل پلاس انجام نمی دهید، زمانی را به بروزرسانی محتوا در صفحه گوگل پلاس خود اختصاص دهید. مطمئناً در حال حاضر این کار را در اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و فیسبوک خود انجام می دهید. اضافه کردن گوگل پلاس به مجموعه شبکه های اجتماعی تان آسیبی به کسب و کارتان نخواهد زد.

 

نکته حرفه ای: در حال حاضر سرویس گوگل پلاس برای کاربران ایرانی فیلتر است. به همین دلیل گسترش شبکه مخاطبان در آن بسیار دشوار است. با این حال از آنجایی که این شبکه اجتماعی برای موتور جستجوی گوگل است، استفاده از آن تاثیر مفیدی بر روی سئوی سایت تان خواهد داشت.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...