رفتن به مطلب

با برترین مرورگرهای وب در سال 2017 آشنا شوید


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

. . .

 

به گزارش صبحانه، بنا به آمارهای منتشر شده گزینه اول بیشتر مردم برای انتخاب مرورگر وب، گوگل کروم است. اما آیا گوگل کروم بهترین است؟ به غیر از این مرورگر آیا گزینه‌های مناسب دیگری هم وجود دارد؟ هر ساله وب‌سایت techradar بهترین مرورگرهای وب را معرفی می‌کند. از ملاک‌های انتخاب بهترین مرورگر می‌توان به سرعت، انعطاف‌پذیری و امنیت اشاره کرد.

 

 

1) گوگل کروم (Google Chrome): نبودن این مرورگر در این لیست جای تعجب داشت. یکی از قدرتمندترین و انعطاف‌پذیرترین مرورگرهای وب که در جایگاه اول این فهرست قرار گرفته‌ است. کاربران می‌توانند آن را روی هر سیستم عاملی نصب کنند. امنیت بالا و پایدار بودن این مرورگر متن باز باعث شده که انتخاب اول بسیاری از برنامه‌نویسان و افراد عادی باشد. به علاوه، کاربر می‌تواند افزونه‌های مختلفی را در گوگل استور جستجو کند و به مرورگر خود اضافه یا از آن حذف کند. حتی والدین می‌توانند محدودیت‌هایی را برای جستجوی فرزندانشان در این مرورگر اعمال کنند. با این وجود این مرورگر رم زیادی را از سیستم استفاده می‌کند که باعث می‌شود سرعت جستجو را کمی کاهش دهد.

 

 

2) اُپرا (Opera): بسیار ناراحت کننده است که این مرورگر تنها یک درصد از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده چون اُپرا واقعاً یک مرورگر باکیفیت است. این مرورگر سریع، پایدار و خوش دست است. همیشه پیشنهاد می‌شود در کنار مرورگر اصلی خود، اُپرا را هم به عنوان نیروی کمکی، به دلیل ویژگی Opera Turbo، نصب کنید. این ویژگی اپرا سرعت بارگذاری صفحات وب را با فشرده سازی صفحات و تصاویر و اتصال به سرورهای مرکزی اُپرا افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که سرعت بالای جستجو را تجربه کنید. در گذشته که سرعت اینترنت در ایران بسیار پایین بود یکی از انتخاب‌های اول کاربران ایرانی به شمار می‌رفت. کاربر می‌تواند تبلیغات موجود در این مرورگر را غیرفعال کند و ماندگاری شارژ باتری سیستم را با فعال کردن حالت صرفه‌جویی باتری طولانی‌تر کند.

 

 

3) مایکروسافت اِج (Microsoft Edge): یکی از بهترین مرورگرهای موجود که به صورت پیش‌فرض روی ویندوز 10 نصب می‌باشد، اولین نسخه رسمی آن در سال 2015 معرفی شد. این مرورگر به راحتی اپلیکیشن‌ها را روی تبلت‌ها با سیستم ویندوز 10 باز می‌کند و قابلیت کار با دستیار صوتی کورتانا را نیز دارد. نسبت به اینترنت اکسپلورر بسیار سریع‌تر و سبک‌تر است و مایکروسافت اعلام کرده که اِج یکی از امن‌ترین مرورگرهای موجود برای ویندوز 10 می‌باشد.

 

 

4) موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox): هنگامی که جنگ مرورگرها برقرار بود این مرورگر محبوبیت زیادی پیدا کرد ولی در حال حاضر توانسته جایگاه سوم محبوبیت را بین مرورگرها بدست آورد. هر شش هفته یکبار این مرورگر متن باز به‌روزرسانی می‌شود و هر روزه افزونه‌های بسیار زیادی در دسترس کاربران این مرورگر قرار می‌گیرد. نتایج تست‌های بنچمارک برای فایرفاکس متوسط رو به پایین است. اضافه کردن افزونه‌های مختلف مانند Hello و Pocket باعث می‌شوند سرعت این مرورگر پایین بیاید. به تازگی جایگزینی بسیار سبک برای موزیلا فایرفاکس به اسم واترفاکس (Waterfox) عرضه شده که بر اساس کدهای فایرفاکس نوشته شده و سرعت بسیار بالایی دارد.

 

 

5) ویوالدی (Vivaldi): یکی از مرورگرهای منحصر به فرد و مناسب برای افرادی که ساعت‌های بسیار زیادی را پشت سیستم خود می‌گذرانند. ویوالدی سعی می‌کند محیط مرورگر را برای کاربر زیباتر و کاربردی‌تر و بنا به سلیقه کاربر نشان دهد. رنگ پس زمینه را می‌تواند به رنگ وب‌سایت‌های باز شده در آورد. برای افرادی که تب‌های زیادی را یکجا باز می‌کنند، می‌تواند تب‌ها را دسته بندی و مرتب کند بنابراین هیچ‌گاه با یک مرورگر شلوغ و خسته‌کننده کار نخواهید کرد. یکی از مشکلات اساسی این مرورگر کند بودن آن است که می‌توان دلیل آن را جدید بودن این مرورگر دانست، به طور قطع در چند سال آینده ویوالدی پتانسیل قرار گرفتن در جایگاه اول محبوب‌ترین مرورگرها را خواهد داشت.

 

 

6) مایکروسافت اینترنت اکسپلورر (Microsoft Internet Explorer): این مرورگر با توجه به سابقه طولانی حضورش بالا و پایین‌های بسیار زیادی داشته است. یکی از دلایل انتخاب افراد برای استفاده از این مرورگر نصب بودن آن به طور پیش‌فرض بر روی سیستم‌های ویندوز است. در حال حاضر اینترنت اکسپلورر 11 قدرتمند، سریع و بسیار انعطاف‌پذیر بوده و مصرف کمتری از رم و پردازنده سیستم دارد. یکی از مشکلات این مرورگر کنترل ضعیف‌تر افزونه‌ها نسبت به دیگر مرورگرهای موجود در بازار است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...