رفتن به مطلب

هکرها سراغ کدام پسوردها می روند ؟ + عکس


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

به گزارش صبحانه، بسیاری از کاربران بر این باور هستند که هکرها و خرابکاران رایانه‌ای با دانش بسیار و تسلط بر علو م‌رایانه‌ای، قادر به هک کردن همه حساب‌های کاربران هستند. در حالی که هکرها در بیشتر مواقع برای نفوذ سعی می‌‌کنند گذرواژه‌های کاربران را حدس بزنند!

 

 

اینجاست که انتخاب گذرواژه‌‌های ضعیف و قابل پیش‌بینی کار دستِ کاربر می‌دهد. بیشتر کاربران به انتخاب گذرواژه‌‌هایی نظیر ۱۲۳۴۵۶ یا qwertyu رغبت دارند، این‌گونه گذرواژه‌‌ها بسیار راحت و ساده هستند و در نتیجه کاربر هرگز آن‌ها را فراموش نمی‌کند. از طرف دیگر انتخاب چنین گذرواژه‌هایی بهانه خوبی را به دست هکرها می‌‌دهد تا به راحتی به حساب کاربری نفوذ پیدا کنند.

 

در این بین باید گفت، موسسه‌های حفظ امنیت کاربران در فضای آنلاین همیشه کاربران را به انتخاب گذرواژه‌های سخت و دشوار و غیرقابل پیش‌بینی تشویق کرده‌اند، اما جالب است بدانید سالیان سال است که گذرواژه ۱۲۳۴۵۶، به عنوان پرطرفدارترین گذرواژه‌ از جانب کاربران استفاده می‌شود. بر اساس آماری که یک مؤسسه امنیتی معتبر از میان ۱۰ میلیون گذروا‌ژه منتشر کرده است حدود ۱۷ درصد از کاربران همچنان گذرواژه‌ ۱۲۳۴۵۶ را برای حساب کاربری خود انتخاب می‌کنند. پس از این گذرواژه‌ معروف، شاهد استفاده کاربران از گذرواژه‌‌های ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ و qwerty و عبارت Password هستیم.

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

 

لازم به ذکر است که مدیران وب‌سایت، جلوی این کار تا حدی قابل قبولی می‌توانند بگیرند و در حین فرآیند ثبت نام، از کاربر درخواست شود به جای انتخاب گذرواژه‌هایی نظیر ۱۲۳۴۵۶ و qwert، گذر‌واژه پیچیده‌تری را انتخاب کند.

 

اگر به لیست گذرواژه‌‌های ضعیف سال ۲۰۱۶ نگاهی داشته باشید متوجه می‌شوید که بیشتر این گذرواژه‌ها ۶ کاراکتری هستند، وادار کردن کاربر به انتخاب گذرواژه‌ با کاراکترهای بیشتر نیز یکی از راه‌هایی است که می‌توان امنیت کاربران را در فضای آنلاین بیشتر حفظ کرد.

 

با این حساب توصیه می‌کنیم اگر گذرواژه‌ شما نیز گذرواژه‌ای ساده و قابل پیش‌بینی است، هم‌اکنون دست به کار شده و برای حفظ بیشتر امنیت خود، این گذرواژه‌ها را با عباراتی پیچیده و غیرقابل حدس، جایگزین کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...